Maaliskuun meiningit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Annastiina86 mulla samoja ongelmia välillä herään siihen että olen nukkunut vatsallani ja sitten vatsa onkin jonkun aikaa kipeä. Esikoisen aikaa vatsallaan nukkuminen vahingossa loppui kun vatsa kasvoi :)

Mäkin sanoin miehelle että saa hoitaa bikinirajat :) peili kai olisi yks vaihtoehto, mutta pakkaa aina silmälasit valumaan nenän vartta pitkin ja ilman ei näe.

åke, joo, ehkäpä se johtuu siitä että mies ei ole niin suostuvainen ajelemaan... :grin

Musta tuntuu että mulla alkaa olemaan hankala nukkua missä vaan asennossa. Mahallaan en ainakaan enää pysty nukkumaan. Niinpä mun asentovaihtelut on jommalla kummalla kyljellä, tai selällään, tai sitten ns. puoli maha-kylki-asennossa niin kuin åke sanoi. Mutta selällään vain hyvin lyhyitä aikoja.

Ja mä olen alkanut kuulemma kuorsaamaan :eek: Mulla tosin on nenä ihan tukkeessa raskauden myötä, liekö osittain johtuvan siitä... ja toki siitä, että painoa on tullut aikaste lailla lisää, ja pallealla & keuhkoilla ei ole enää ihan yhtä lailla tilaa...

Ottakaa ihmeessä peitot ja tyynyt avuksi tukemaan nukkumista! Selällääm nukkumistahan ei suositella ja mahallaan voi nukkua, jos ei tunnu epämiellyttävältä. Mulla toinen peitto ollut jo pitkään käytössä ja myttään sen tukemaan itteäni niin, että pystyn nukkumaan kyljellään.

Täälläkin mies kieltäytynyt mun karvojen ajelusta, edes sääriä ei suostu... Toistaseks oon saanu alapääkarvat, ainaki jotenki, ajeltua. Viime raskaudessa lopussa en enää ajellu, mut ei onneks ollu kartalle / viidakkoveittelle tarvetta synnärillä :grin alkukantaiset voimat saivat kätilöt ja vauvan oikeaan osoitteseen :grin

Mulla on toistaiseksi ollut muutama yö, että on särkenyt joko nivusia tai lonkkia ja mä olen kyllä sitten yrittänyt nukkua myös selälläni, mutta laittanut tyynyjä tukemaan jalkoja niin, että jalat ovat vähän koukussa ja koholla.

Ai niin, ja mitä karvoitukseen tulee, niin hankin edellisen raskauden aikaan tavallisen ladyshaverin, jolla uskaltaa sohia vähän sokkonakin. :wink Höylällä ei enää tietyn pisteen jälkeen pysty tekemään oikein mitään, mutta shaverilla saa edes vähän siistittyä ilman pelkoa silpoutumisesta. Ehkä.

Jännää että noin monella on jo vaivaa vatsan kanssa. Mulla vatsa ei vaikuta vielä mihinkään. Ihan suoraan mahan päällä en enään voi olla, mutta jos toisen jalan laittaa sivulle niin sitten ei oo ongelmaa. Rv 23+3 tänään siis ja vasta tällä viikolla oon alkanu ite huomaamaan että mulla ees on raskausmaha ja oon alkanu sen näkemään mun rintojen takaa :) no mulla kohtuu isot rinnat ja oon pitkä ihminen että varmasti nää seikat vaikuttaa asiaan. Rakenneultrassakin sanottiin et mulla on hyvin tilaa lantiossa ja että vauva on siellä alhaalla niin ei näy niin paljoa ulospäin :) toivonkin myös ettei vatta isoks kasvaiskaan ettei tulis niin paljoo kaikkia ongelmia loppuraskaudessakaan. :) ja toivottavasti teillä muillakaan ei mene hirveen hankalaksi loppuraskaus.

Mä tykkäsin katsoa esim tv:tä selällään pitkiäkin aikoja, mutta neuvolassa sit huomattiin kun kuunneltiin sydänääniä, että ne heikkenivät huomattavasti. Eli vaikka itsestä tuntuisi hyvältä niin vauva saattaa voida huonosti. Eli mulle tuli kielto selällään ololle.

Mulla on tuonut suuria ongelmia juurikin tuo kylellään nukuminen. Olen siis tottunut nukkumaan aina mahallaan ja luonnollisestikkaan nyt sitä ei oikein vio enää tehdä tämän pötsin kanssa. Kokoaika olen salakavalasti vääntäytymässä mahalleen ja kyllä siihen sitten herää/ havahtuu viimeistään,kun alkaa painaa ja tuntuu epämukavalle. Ajattelin kokeilla sellaista pitkää makuutyynyä seuraavaksi.Sen saa koko mitaltaan tukemaan kroppaa. Imetystyynykin käy kuulemma tähän tarkoitukseen.

Mikälie täyskuu taas viime yönä kun pyörin pyörin kunnes päätin isäntää armahtaakseni raahautua sohvalle nukkumaan. Oli niin kuuma ja tuli kivuttomia supistuksia ja selkää särki ja sit kun löyty asento niin kaveri otti jonkun painimatsin itsekseen ja semmonen mulina kävi mahassa että ihan nauratti. :D
Mulla on ollu imetystyyny kinttujen välissä niin ei hirveästi selkää ala särkemään, mut jossain vaiheessa yötä mä oon aina viskassu sen pois ja punkean mahalleni. :D
Isäntä kyseli aamulla töistä että oliko hän tehny jotain kun sohvalla nukuin kun hän heräs töihin. Vastasin että KYLLÄ! Lapsen mun sisään! :D

Puhelu toimistolle soitettu ja hyö parin tunnin sisällä venkslas silleen, et mie saan tehä siellä kevyemmällä tilalla!! WOHOO!!! :smiley-bounce022 Nyt toivotaan, et kroppa antaa periks tehhä.

Miulle sanottiin ekan raskauden aikana, et selällään nukkumista ei suositella viimeisellä kolmanneksella koska joku suoni voi joutua lytistyksiin mikä estää vauvan hapensaannin tai jotain muuta vastaavaa... o_O Ei tuottanu miulle sinällään mitään ongelmaa, kun miulle oli helpompi nukkua kyljellään tyyny jalkojen välissä.

Tuossa muisteltiin miehen kanssa, et aika lopuilleen sain ihteni pidettyy siistinä ekassa raskaudessa.. Nyt totesin, et en varmaankaan jaksa niin suurta ressiä ottaa, miltä se alapää näyttää, kun synnyttämään lähtee :grin Oishan se toki kivempi olo ihelle, kun tottunu karvattomana olemaan, mutta.. pitää koettaa pitää vaikka naamastaan ja hiuksistaan enemmän huolta, niin jos se tasapainottais :wink

Vaan ette ikinä arvaa.. Oltiin äsken pihalla ja kukkamaalla pilkotti narsissit :eek: Vitsi, millä ihmeellä mie ne suojaan, etteivät kylmä ja kuole.. siis kun kylmenevää lupasi vielä? Heitänkö multaa päälle et peittyvät... :p

Satsuma83, mulla on sama, mahallaan nukkuminen on kaikkein parasta. Neljä tyynyä mulla on tällä hetkellä tukemassa eri kohdista, niin se kyljellään nukkuminenkin sujuu joten kuten. Kääntyminen vaan alkaa olla öisin kovan työn takana eikä sitä pysty heräämättä tekemään.

Mä olen nyt nukkunut jo jonkin aikaa kolmen tyynyn kanssa. Yksi siis pään alla, ja kaksi sitten kummallakin puolella mua kun nukun kyljellään tai puolikylkiasennossa. Toinen tyyny tukee masua, toinen selkää. Lisäksi littaan peittoa jalkojen väliin. Mutta silti välillä särkee selkää...

röllykkä, hyvä juttu että työasiat järjestyi! :)

röllykkä, narsissi kestää kyllä, ei tarvitse suojata. Täällä on myös useampikin perenna ja sipuli jo kasvussa, mm. tulppaanit on melkein 10-senttisiä o_O aion antaa niidenkin olla vain noin miten ovat, enkä ala suojailemaan vaikka pikkupakkasia tuliskin. Sipulikasvit on kestäviä.

Åke ja stardust, en mäkään kommentissani sanonut, että ois kiellettyä.. sitä ei vaan suositella. Ja ite en vaan oo valmis ottaa sitä riskiä,että jotain kävis vauvalle. Multakaan lääkäri ei oo kieltäny selällään nukkumista, mutta istukka takaseinässä ja hyvin saattaa vauva painaa jotakin kasvaessaan.

Takaisin