Maaliskuun meiningit

Juu, eihän tuollaiset kovin yleisiä ole. Mutta tapauksia silloin tällöin kuitenkin on, riskit on olemassa, ja tuskin kukaan niihin tilastoihin haluaa päätyä?

Mä kyllä aika pitkälti Terveyden ja hyvinvoinnin laitokseen luotan.

Onneksi en muutenkaan tykkää mistään tartar-pihveistä, maksasta tai graavilohesta, ei ole mikään menetys olla niitä syömättä :grin Ja kahvia ei ole tippaakaan tehnyt mieli alkuraskauden pahoinvoinnin takia. Niin että ei vaikuta onneksi mun elämääni kauheasti se, että elän tällä hetkellä aika paljon noiden ohjeiden mukaan :)

Salmiakkia ja lakritsia syön silloin tällöin vähän kerrallaan, mutta sen riskit ovatkin ihan eri luokkaa; siitä ei ole keskenmenoriskiä (ellei nyt mitään montaa kiloa kerralla vedä), se vaikuttaa verenpaineeseen.
 
Hyvin pieni mahollisuus tuossa listeriassa on pienempi mitä muistin, pastöroidut tuotteet on kuitenkin syomessa turvallisia. Mereneläviä ja kaupan graavi kalaa en syö. Kaverin lapset tuli tänään kylään, tohinaa riittää täällä on nyt sit 1.5v, 4v, 5v ja 6v tytöt + yksi tyttö potkii masussa :Heartred :) Huh ota tässä sit rauhallisesti :D
 
Ja Suomessa on viimeksi kuollut lapsi kohtuun listerian vuoksi (todistetusti siis) 2010. Silloinkin tapaus oli ainut laatuaan...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mua niin ärsytti eilen,kun meidän yli-innokas naapuri tuli käymään (kutsumatta tietenkin!) ja toi mukanaan hänen kahden lapsen lapsen vanhoja ja käytettyjä vaatteita.Ideana hieno,mutta vaatteet oli ihan uffin laatikko-kamaa. Tosin olinkin kyllä sanonuyt,että meillä on vauvan vaatteet hyvin jo hankittu,että en tarvitse niitä enää lisää,mutta kun ei ymmärretä niin ei.muutamat 74cm vaattet otin sieltä,mutta siihenpä se jäikin. Koko ajan,kun hän oli meillä (n. 15min) hän sanoi taukoamatta : oletpa sä jo iso, kun vasta heinäkuun alussa meinaat synnyttää! Ai vittu,et kiehahti! Purin sitten tätä vitutusta mihelleni illalla,kunnes pääsin aiheesta yli.
Joo no en omasta mielestäni sen suurempi ole,kun muutkaan näillä viikoilla,mutta ilmeisesti olen..painoa on tämän raskauden myötä vieläkin miinuksella 3kg..mut joo..mulla on nyt sitten tän mallinen pötsi..
Ihmiset(varsinkin tuollaiset lähes tuntemattomat) eivät kyllä ajattele ollenkaan mitä sanoo ja kenelle. Kuka oikeesti tulee sulta kysymään,kun et ole raskaana,että paljonko on paino noussut, ootpas sä iso,saatikka taputtelemaan mahaa, ei tasan kukaan tuu,ni miten tää raskaus tekee tilanteesta sellaisen,että olen kaikille vapaata riistaa?Seuraavalle kommentoijalla sanon takaisin,että niimpä olet sinäkin kasvanut,paljonko on tulut painoa viimekerrasta ja sitten vielä taputan hänen mahaa!!!
 
Muokattu viimeksi:
^Joo muakin ärsyttää suunnattomasti kommentti, että onpas sulla iso maha. Eilen viimeksi kuulin. Mun mielestä se on ihan normaalin kokoinen näille viikoille. Eikä ne sanojat edes voi tietää millä viikolla raskaus on! Murh, ja kun muutenkin painii näiden itsetunto-ongelmien kanssa takapuolen kasvamisen vuoksi niin kaikki noi iso maha-kommentit loukkaa. Saati sitten "onpas sun posket levinneet" tai "ootpa sä jo iso". Mäkin oon suunnitellut jotain vastakommenttia, mutta oon jäätynyt aina kun noi kommentit on tulleet kuitenkin ihan puskista puolioudoilta ihmisiltä.
 
^ Mulla samoja fiiliksiä tuosta mahan kommentoinnista...
en tiedä pitäisikö se siis ottaa jotenkin kehuna, että sitä sanotaan isoksi?
Viime viikolla kuulin pariinkin kertaan asiasta, ja viimeksi tänään työkaveri sanoi että "Ai kun sä oletkin viikolopun aikana taas pullahtanut paljon". Joo kiva.
 
Itse olen terveysalalla ja yksi työkaveri (lääkäri) huolestutti minut pahanpäiväisesti sanomalla että onpas sinulla pieni maha viikkoihin nähden... Ei kyllä ole :angry2 Ajattelemattomia voi olla ihmisten kommentit. Onneksi kukaan ei ole vielä masuun koskenut (siis kuin mieheni), hermostuisin siitä todella kovasti :mad:
 
Mulle viime raskaudessa koko ajan höpötettiin, että onpa sulla pieni maha.. rupesi se jossain vaiheessa ärsyttämään ja sit neuvolan täti vielä huolestutti sanomalla, että täytyy seurata miten vauva kasvaa.. no sitten kun sairaalasta soitin, että poika syntyi ja kerroin että painoa oli 3758g, niin sanoikin, että enpä ois uskonu että noin iso lapsi tulee. Ja syntyi siis kolme päivää ennen laskettua. Joten älkää turhaan huolestuko kommenteista, kaikilla yksilölliset ja ihanat masut, joissa vaavien hyvä kasvaa ja kehittyä!!
 
Mua on kans mietityttäny mun pikku masuni. Oon kyllä itte pitkä ja rakenneultrassä sanottiin et mulla on paljon tilaa lantiossa missä vauvan on hyvä piileksiä. Kuitenkin jotenkin silti on sellanen tunne et kohtu on jotenkin liian matalalla. Korkein kohta on kait nyt jossain navan kohdalla ja viikkoja on jo 26+0. 23+0 terkka mittaa sf mitan joka oli alakäyrällä 17,5 cm. Ei ollu kyllä siit mitenkään huolissaan. Rakenne ultrassa vauvan mitat oli keskikäyrillä sillon oli viikkoja 22+1. Kaikki on varmasti hyvin mutta kyllä kaikenlaisia ajatuksia päässä pyörii.. vauva liikkuu säännöllisesti joka päivä eikä mitään merkkejä siitä et jotain ois pielessä ole.. pitäis vaan osata rauhottua.. 2 viikon päästä on neuvolalääläri käynti ja siellä on myös ultra laite. Sit näkee vsuvelin ja uskoo taas et kaikki on hyvin :)
 
Huh, onpa tää muuttaminen/remppaaminen/pakkaaminen rankkaa :excited001 Onneks ei tarvi ite noihi kantopuuhiin osallistua ku mies ei anna mitää mikä vähänki painaa kantaa:rolleyes:
ENÄÄ 2 päivää töitä jäljellä ja torstaina oiski sokerirasitus, maanantaina myös viimonen neuvolakäynti täällä paikkakunnalla.
Eipä oo kerenny paljo miuta tehäkkää tässä ja nyt kyllä nukkumatti kutsuu et jaksaa taas huomenna töiden jälkee pakata.:sleep002
 
Se on rankkaa! Me just viikko sitten muutettiin ja yhteensä siihen palkkaamiseen ja purkamiseen meni pari viikkoa. Se oli rankkaa, jalat oli koko ajan koetuksella ja alaselkää särki. Mutta nyt kun kamat on paikoillaan, niin alkaa kolotuksetkin helpottaa kun ei tarvi koko aikaa jaloillaan kököttää. :) Tsemppiä muuttoon!
 
Mullakin viikkoja n. 26 ja kohdun korkein kohta navassa. Onhan nämä hyvin yksilöllisiä nämä massujen kasvut. Vauva liikkuu koko ajan tuolla todella alhaalla, rakon takana majailee :wink
 
:sad001 eipä hyvin alkanut mun huhtikuu. Synnärille päivystykseen kun kovien alaselkä jomotusten lisäksi holahti suihkussa verta.. supistuksen estolääkettä sain ja nyt ootan lääkäriä.
Pelottaa kyllä hulluna. Oispa kaikki hyvin molemmilla pienillä...:sad001
 
Paljon voimia ja tsemppiä tiulle ja molemmille pienille täältäkin!
 
  • Tykkään
Reaktiot: tiu
Samoin tsempit ja voimia sulle sinne! Toivottavasti molemmat pienet voi hyvin!
 
  • Tykkään
Reaktiot: tiu
Kotiin päästy, ei mitään häikkää missään. Onneksi :) kyllä sitä vaan heti pelästyy.. vauvatkin siellä alko taas ilosesti potkimaan kun kotiin tultiin.
On tää kanssa ja tästä se huolehtiminen vasta alkaaki..:rolleyes:
 
Hieno juttu tiu!! :) Huih, aika jännä kyl et voi tollain muuten vaa holahdella verta, kyl sitä ny vähemmästäkin pelästyy..
 
  • Tykkään
Reaktiot: tiu
Huh Tiu, mutta onneksi kaikki hyvin.

Pitäisi varmaan perustaa joku ketju huhtikuun jutusteluille?
 
  • Tykkään
Reaktiot: tiu
Takaisin
Top