Maaliskuun mölinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Stork
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos naiset tsempeistä! Iha itku tuli ku lueskelin :D kyllä mää nyt rohkenen sen testin tekemään ja sen jälkee kertomaan miehelle. Siinäpäs sitten päätetään mitä teemme. Tottakai haluan pojalle pikkusisaruksen mutta tää tuli vaa nii nopiaa :D ja pakko yrittää osata ajatella pitemmälle, jos me nyt pidetään tämä (jos se nyt on raskautta) niin poika on jo kuitenkin 1v ikänen eikä tuommonen pärisijä joka opettelee kääntyilemää :D ja jos mummukin on pärjännyt poikiensa kanssa, niin miksen minäkin? Noh, katotaan mitä tuleman pitää. Uhhuh, ressi ressi..

Kaikki selviää. Mun veli syntyi tammikuussa, minä seuraavan vuoden helmikuussa. On aina ollu kiva kun on ollu niin pieni ikäero (kaksosiksihan meitä luultiin) ja mietin joskus pystyisinkö itse tuohon tahtiin ne toivotut kaksi lasta hankkimaan. Oon tullu todettua, että uskon, että täysin pystyisin, en vaan oikein uskalla. :) Mutta käy miten käy, Idapa se menee parhain päin.

Sepä justii että uskaltaako, kun poikaa odotin, niin mää olin niin järkyttävän kipiä koko ajan. Että jos nyttenki olisin kamalan kipiä ja poikaa pitäs jaksaa hoitaa. Mutta ihminen on tottuva eläin.. Kiitos kaikille, oon niin helpottunu kun sain purkaa tuntemuksia. Tää on jotenki nii ihana paikka, kun ei kukaan tuomitse ja antaa omia näkemyksiä asioihin <3

Tsemppiä Idapa! Hienosti kaikki varmasti menee mut tee se testi nyt kuitenkin ensin ;-)

Oliko muilla näitä "minivauvoja "? Käytiin eilen 4 kk neuvolassa ja vaikka painoa on pituuteen nähden tullut ihan ok, niin silti kuulemma vain yksi kahdestasadasta vauvasta on näin pieni, sanoi lääkäri. Halusi konsultoida lastenlääkäriä asiasta. Poika oli siis nyt 59,8 cm ja 5325 g, pää 40,9 cm. Sanoivat että kenties olisi hyvä ottaa jotain labroja pojasta, aikoivat soittaa mulle tän viikon lopulla. Vähän meinaa huolestuttaa vaikka kaikki on tod näk ihan hyvin. :/

Tsemppiä vielä Idapa! <3

Justiina, kaikki varmasti ihan hyvin! Ei edes kuulosta kovin pieneltä pikkuinen minusta. Paljon oli 3 kk? Meidän tyttö 4 kk ja 5,8 kg ja 61 cm. Paino oli noussut kuukaudessa vain 400 g mutta lääkärin mukaan hyvin kasvaa.

Ei tuo munkaa mielestä liian pienelle kuulosta! :-) kaverin lapsi on 2v ja on 80cm pitkä ja 10kg painava, tuo kuulostaa mun mielestä pienelle! :-D mun vavva painaa varmaa 7,5kg ja nyt käyttää 68-74 vaatteita :D

En minäkään huolestuis tuosta koosta ainakaan ihan hätäiseen.. Mun kummipoika oli 1vuotiaana 7kg pieni se on vieläkin ja siskonsa kans..
Meillä on olleet nää 2 poikaa isoja jo syntyessään ja kasvaneet aina pituudessa ihan omilla yläkäyrillään (ekaluokkalainen on nyt reilut 140cm ja kenkä 39) on näistä toki arvioitu molemmista yli 190cm pitkiä ja sitten on tää neiti-immeinen.. 4kk oli 61cm ja 5,5kg eli pieni on, mutta kasvaa tasaisesti koko ajan :) (pojat ollu yli 7kg 3kk)

Täällä meillä kans yks pikkutirppa! Neitiä ei ole kuukauteen punnattu, torstaina ollaa menossa. Mutta 2kk paino 4,4 kg ( synt. 3,7kg) ja pituus 57cm. Ei nyt mitään hirveetä spurttia ole tainnut ottaa, joten kovasti yllätyn jos menee nyt 5kg rikki. Mutta omalla käyrällä on tähän asti pysyny, toivotaan että jatkossakin pysyy! Mutta onhan se stressaavaa kun pelottaa aina mennä punnitukseen että onko tullu tarpeeks..

Tsemppiä täältäkin Idapa! Ja puolensa on kaikella :) Pitkällä ikäerolla voi jo miettiä että just kun on vauvarumba saatu loppuun, jaksaako taas uudelleen :) Nyt vois mennä samaan putkeen ;)

Näitäkin asioita oon puntaroinu :) miehelle tänä aamuna uskalsin kertoa tilanteen kun tulin verikokeista. Sielähän ne otti kasvaimen merkkiaine kokeen, raskaushormoonin (tuli yllätyksenä mulle) ja kilpparit.
Niiiiin, niin mies vaan tuumasin "onkohan liian aikaista" no mitäpä tuohon sanomaa ku itekkään tiijä :D kaikkein huvittavinta tässä on se, jos oon laskenu oikein millon tämä uusi tulokas tulee (jos näyttää plussaa) niin marraskuussa xD raskaus masuaha mulla on ollu hirvee ikävä ja tämä poika on ollut alusta asti älyttömän helppo vauva. Ettei sinänsä pelota vastaanottaa uutta tulokasta, mutta kuitenkin se hirvittää oman jaksamisen kannalta kun olis hoijettavana taapero ja vauva :D aargh! Jos keskeytetään nii mulle laitetaan kierukka, ja ensiviikon perjantaina on ultra, että nähdään viikot.
Älytöntä miten mielipide vaihtuu sekunnissa, välillä on heti mielessä keskeytys, ja sitten muuttuuki että tottakai pietään jos se on niin tarkotettu! Tällä mammalla vähä liekottaa ;D

Kiitos tsempeistä kaikille :) en mitenkään hurjan huolissani ole, jotkut ovat vaan pienempiä kuin muut, niinhän se on. Nyt vaan oli pituus pudonnut -3 käyrälle, niin se oli varmaan syy miksi ihmettelivät. Onneksi mua ei mitenkään syyllistetty että en esim syötä tarpeeksi jne.

3 kk pituus oli 58 cm ja paino 4,695 g, eli painoa tullut ihan mukavasti ja sillä samalla -2 käyrällä, mutta pituutta vain 1,8 cm. Olivat sieltä neuvolasta näköjään soittaneet kun oltiin päikkäreillä ja viestiäkin tullut, että soittavat huomenna uudestaan.

Mää Idapa täällä odotan innolla uutisia!! :D olisitkin varmaan eka uudestaan raskautuva meidän ryhmässä?? :)

Miehen sanoin " ei oo häpee olla nopee" joten taidampa olla? :D miehen kanssa ollaan puhuttu asioita halki, välillä ollaan oltu sillä kannalla ettei, ja välillä että joo.
Mutta nyt puhuttiin taas ja mies sanoikin "pakkohan tämän jotain kohtaloa on olla, kun läpi tulee. Annetaan mahdollisuus, ompahan pojalla leikki kaveri sitten. Mutta sen jälkee joku kunnon ehkäsy pittää olla!! Ota prkl se kierukka!! " xD ja tietysti mun piti äitille purkautua ja tavallisestiha se oli innoissaan, mutta sano kyllä että oli päätös mikä tahansa, niin hän on tukena :)

Mä oon ihan fiiliksissä Idapa! Onnea ja toivottavasti kaikki menee raskauden kanssa hyvin!

Takaisin