Maaliskuun mäkätykset

Onpas kurjaa toi kavereiden häviäminen! Asiaa mietittyäni en kyllä suurta muutosta omassa kaveripiirissäni lapsen myötä ole huomannut. Ehkä iällä on osuutta asiaan, kun monilla muillakin on samoihin aikoihin syntyneitä lapsia, mutta toisaalta yhtä lailla pidetään yhteyttä myös niiden lapsettomien kanssa. Spontaanit lounaat tai illanistujaiset eivät ehkä onnistu ihan yhtä usein tai helposti kuin ennen, mutta kyllä mä pidän huolen, että aikaa järjestyy eikä täysin mammaudu neljän seinän sisälle. Ylipäätään tykkään höpötellä myös ihan muista jutuista kuin lapsista. Lapsettomien kavereiden kanssa en todellakaan jauha kakkavaipoista (ei sillä, että niistä muitten äitienkään kanssa niin usein keskustelisin :woot:).
 
Myönnän kyllä itse että välillä jää lapsekas kaveri soittamatta kylään, juuri sen takia että todennäköisesti sieltä tulee penskatkin mukana. Vieraassa paikassa lapset menee ympyrää ja tunkee itsensä milloin minnekin, eikä meillä vielä ole paikkoja oikein lapsisuojattu, ja varsinaiseen puhumiseen ei sitten jää aikaa. Helpompi itse mennä kylään, lapsilla on sitten kaikki omat tavaransa käsien ulottuvilla. Ehkä sen sitten ymmärtää parin vuoden päästä että kuinka helppoa tai vaikeaa oikeasti on lähteä käymään jossain.

Sitten toisaalta nyt on niin keskittynyt tähän omaan oloon, että vaikka onkin ihan erilaista puhuttavaa kuin ennen niin ei sitten viitsi kuormittaa vähän eri tilanteissa olevia ystäviä näillä. Saati etten ole veljellenikään tai enolleni soitellut tässä toviin, vaikka kovassa mietinnässä on ollut.
 
Huhhuh. Eilen ehdin pitää vähä vapaanpaa päivää töistä ja tottakai illalla iski mahatauti. Sain onneks tuuraajan navetalle aamulla mut ehtoopäivällä pitäis töihin palata..... tylsää ku tv ei tuu mitään:-(
 
Mua on vähän hirvittäny, et jääkö sitä kaveripiirin ulkopuolelle. Nyt jo ainaki tuntuu, et ei niistä paljon kuulu. Täytyy ite olla aktiivinen ja pyytää kavereita kylään, jos ei muu auta. Mun kaverit on kaikki lapsettomia, eikä muutosta tilanteeseen näköpiirissä.
 
Mulla on onneks kaikki ystävät sellaisia, että ymmärtää lapsiperheen arkea ja sitä ettei enään vaikkapa viihteelle lähdetä samallailla. Mä oon yrittänyt tähän yhteen pitää yhteyttä, mutta hän taas ei nykyään oma aloitteisesti ota yhteyttä. Harmittaa, kun oltiin hyviäkin ystäviä. Ehkä hänen täytyy aikansa märehtiä omassa vitutuksessaan, kun meille vauva tulossa ja heille ei.
 
Mä muistan että näkeminen ja yhteydenpito harveni muutamien lapsettomien kavereiden kanssa kun meidän esikoinen syntyi. Ollaan kyllä edelleenkin tekemisissä ja yritetään aina välillä käydä iltaa istumassa hyvän ruuan ja muutaman lasillisen äärellä :) Heitä on tosi mukava nähdä mutta huomaa kyllä että tosi erilaista elämää eletään tätä nykyään. Mä olen jo sen ikäinen että suurimmalla osalla kavereista onneksi on lapsia ja osan kanssa nähdään ihan viikottain kun muutama heistä sattuu olemaan myös mammalomalla. Mä käyn myös paljon kerhoissa lasten kanssa ja niistä on tullut useampiakin uusia kavereita jonka kanssa myös kahvitellaan säännöllisesti ja lapset saa samalla leikkiä keskenään.

Se on tosi kurjaa jos vauvan syntymän myötä osa kavereista lopettaa yhteydenpidon :oops: eihän se ihminen siitä miksikään muutu vaikka vauva perheeseen tulisikin.
 
Mulla ei noita "ystäväongelmia" ole, ku täällä etelässä mulla ei oikeestaan ole ystäviä. Kaikki asuu pohjosessa, mutta onneks on whatsupit yms keksitty :). Toivottavasti Papun syntymän jälkeen sais vauvaharrastuksista ja kerhoista kahvittelukavereita!
 
Meilläkin oli perhevalmennuksessa siinä kasteen yhteydessä joku vähän puhumassa noista perhekerhoista jonne voi mennä tyyliim suoraan synnäriltä. Itse aion ehdottomasti hyödyntää tämän ja käydä. :)
 
Onks sulle tulle sairaalasta ees tän vuoden aikatauluja synnytysvalmennuksista? Sinne saa men ku itelle sopii ilman erillistä ilmottautumista. Toiveena on vaan, että kävis viikoilla 30-34. :) Neuvolan järjestämä perhevalmennus on meillä kaks osainen, ens viikolla on vielä imetyksestä ja vauvan hoidosta.
 
Ohoh. Onks teillä ollu neuvolassa ees puhetta? Huhtikuussa oli pari aikaa ja silloin osuu meillä noi heidän toivomat viikot. Mä voin yv:llä laittaa sulle myöhemmin. :)
 
Kerran mainittiin ja sillon terkkari ei ollu itekkään saanu päivämääriä. Tarvii kyllä kysyä silti ens viikolla ko siinä piipahdan ennen lääkärineuvolaa :) mut joo laita vaan!! Kiitos :)
 
Muistutuksena kaikille, että tänään tuli neloselta leffa mitä odottaa, kun odotat jos joku haluaa katsoa! :) Muistaakseni oli ihan hyvä leffa, aion itsekin katsoa uudelleen vaikka on jo nähty. :)
 
Onks tää nyt sitä hormonihirmuilua kun ärsyttää kaikki? Joka pikkuasiasta menee käpy ihan totaalisesti :O
 
Täällä puolestaan tuntuu alkuraskauden itkuherkkyys palanneen :rolleyes:
Näin töistä tullessa jonkun miehen kävelyttävän kahta koiraa. Nuorempi koira kulki hihnassa reippaana ja vanhempi koira kulki heidän perässään irrallaan omaa hidasta tahtiaan pää matalalla. Itkuhan siinä autoa ajaessa pääsi, kun katsoin sitä vanhaa koiraa ja ajattelin, että onpa hyvä, että se saa vielä kulkea vapaana :sad001
 
Takaisin
Top