Maaliskuun löpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja bluebe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on Portugaliin varattu matka toukokuun alussa ja kyllähän korona mietityttää... :( Sinänsä siellä on saman verran tartuntoja kuin Suomessa, joten jos tilanne pysyy samana niin riski on yhtä suuri täälläkin. Mut sit on lentokenttä... Toisaalta eipä kukaan suomalainen oo koronaa randomina lentokentältä saanut vaan kaikkihan on siellä Italiassa matkanneita/heidän kanssa lähikontaktissa olleita. Tän takia ei vältellä kauppoja yms. Voishan niistä noron tai kausi-influenssankin yhtälailla napata. Matkan suhteen tehdään päätös varmaan pari viikkoa ennen reissua. Harmi kun vaan puolet saa takaisin jos päädytään perumaan mut turha sitä nyt murehtia.

Meillä on Portugaliin varattu matka toukokuun alussa ja kyllähän korona mietityttää... :sad001 Sinänsä siellä on saman verran tartuntoja kuin Suomessa, joten jos tilanne pysyy samana niin riski on yhtä suuri täälläkin. Mut sit on lentokenttä... Toisaalta eipä kukaan suomalainen oo koronaa randomina lentokentältä saanut vaan kaikkihan on siellä Italiassa matkanneita/heidän kanssa lähikontaktissa olleita. Tän takia ei vältellä kauppoja yms. Voishan niistä noron tai kausi-influenssankin yhtälailla napata. Matkan suhteen tehdään päätös varmaan pari viikkoa ennen reissua. Harmi kun vaan puolet saa takaisin jos päädytään perumaan mut turha sitä nyt murehtia.
Tuo on kyllä totta, että ei oo lentokentiltä tarttunut. Tietty lentokoneessa vois tarttua myös, kun pienessä suljetussa tilassa on paljon ihmisiä pitkän aikaa. Ja tota kans mietin, että mitenkähän sais rahoja takas, jos raskauden takia haluais perua. :confused004 Vakuutus korvais, jos kohteeseen ei suositeltais matkustamista, mut muuten ei taitais korvata mitään.

Korona ei suuremmin huoleta. Ei onneksi varattu matkaakaan nyt keväälle, kun rahaa menee muutenkin nyt... Matkustamista olisin varmaan nyt vältellyt, jos ei olisi tullut näin "itsestään".

Tuo on kyllä totta, että ei oo lentokentiltä tarttunut. Tietty lentokoneessa vois tarttua myös, kun pienessä suljetussa tilassa on paljon ihmisiä pitkän aikaa. Ja tota kans mietin, että mitenkähän sais rahoja takas, jos raskauden takia haluais perua. :confused004 Vakuutus korvais, jos kohteeseen ei suositeltais matkustamista, mut muuten ei taitais korvata mitään.

Joo ei taida vakuutus korvata. Ei ainakaan tavalliset vakuutukset. Jos olis Pohjois-Italiaan matka niin korvaisi (ulkoministeriö suosittaa välttämään turhaa matkustusta).
Uskoisin että nuo Italian sairastuneet ovat saaneet taudin nimenomaan Italiasta niin että ovat olleet läheisessä kontaktissa sairastuneen kanssa. Jos koneesta olisi saanut niin sit luulis olevan paljon isompi joukko sairastuneita.

Mä olin muuten ekassa raskaudessa rv9-11 Sri Lankassa :D Siellä jännitti denguekuume, varsinkin kun hyvästä suojautumisesta huolimatta hyttysenpistoja tuli. Sekä myös yleinen hygienia, ruoat yms mietitytti. Mutta kaikki meni hyvin eikä edes vatsa ollut missään kohti sekaisin :) Reppureissaaminen raskauspahoinvoinnin kera olikin sitten ihan toinen juttu :grin

Mä olin muuten ekassa raskaudessa rv9-11 Sri Lankassa :D Siellä jännitti denguekuume, varsinkin kun hyvästä suojautumisesta huolimatta hyttysenpistoja tuli. Sekä myös yleinen hygienia, ruoat yms mietitytti. Mutta kaikki meni hyvin eikä edes vatsa ollut missään kohti sekaisin :) Reppureissaaminen raskauspahoinvoinnin kera olikin sitten ihan toinen juttu :grin
Me oltiin kans reppureissaamassa Aasiassa esikoisen raskausaikana. :grin Ja just vajaa vuosi aiemmin sairastin denguekuumeen myöskin Aasiassa. Se onkin ollut ainoo paska mäihä, vaikka useita reissuja onkin tullut tehtyä. :) Nuo tollaset "vanhat" taudit mua ei niinkään pelota, mut uudet pistää kyllä mietityttämään kun niistä ei yhtään tiedä miten vaikuttaa. :nailbiting: Ei auta kuin toivoa, että kaikki menee lopulta just parhain päin niinkuin on tarkoitettukin! :happy:

Onko kellään täällä kilpirauhasen kanssa pulmaa? Minä olen taas huomenna menossa kontrolliin. Lääkitystä ei ole, mutta arvot raskautta ajatellen ovat liian korkeat. Sen myöntävät lääkäritkin, mutta tyroksiinia en ole saanut. Edellisessä raskaudessa piti saada, mutta kesken ehti mennä ennen sitä... :sorry:

Onko kellään täällä kilpirauhasen kanssa pulmaa? Minä olen taas huomenna menossa kontrolliin. Lääkitystä ei ole, mutta arvot raskautta ajatellen ovat liian korkeat. Sen myöntävät lääkäritkin, mutta tyroksiinia en ole saanut. Edellisessä raskaudessa piti saada, mutta kesken ehti mennä ennen sitä... :sorry:

Minkälaiset arvot sulla on? Mulla oli vähän reilu kuukausi sitten tsh 4,5 ja t4v 11 mutta nyt kontrollikäynnillä tsh laskenut 2,5 ja t4v noussut 13. Täytyy neuvolaan soittaessa mainita asiasta, varmaan seurattava arvoja raskausaikana. Väsymyksen takia hakeuduin noihin verikokeisiin, väsymys helpotti ja arvot parani, lääkitystä ei ehditty aloittaa mutta olisi aloitettu jos olisi ollut edelleen koholla.

Minkälaiset arvot sulla on? Mulla oli vähän reilu kuukausi sitten tsh 4,5 ja t4v 11 mutta nyt kontrollikäynnillä tsh laskenut 2,5 ja t4v noussut 13. Täytyy neuvolaan soittaessa mainita asiasta, varmaan seurattava arvoja raskausaikana. Väsymyksen takia hakeuduin noihin verikokeisiin, väsymys helpotti ja arvot parani, lääkitystä ei ehditty aloittaa mutta olisi aloitettu jos olisi ollut edelleen koholla.

Aika samoissa. Tosin viimeisin arvo nyt jo raskauden alettua tsh 2,9 ja t4v eivät enää testaa. Aiemmin ollut viitteiden alarajalla. Tsh 2,5 on kuulemma ehdoton yläraja 1. kolmanneksella. Ja tosiaan liian korkeana voi aiheuttaa jopa km, ja on yhdistetty myös neurologisiin poikkeavuuksiin.

Aamulla pyyhkiessä tuli vaaleanpunaista :arghh::sad015 Itkettää ja pelottaa.

Yleistähän ne vuodot on. Tsemppiä Sammie!

Kuinka Sammie voit, vieläkö vuoto jatkuu? :sorry: Tsemppiä, toivottavasti ei mitään vakavaa :Heartpink

Kuinka Sammie voit, vieläkö vuoto jatkuu? :sorry: Tsemppiä, toivottavasti ei mitään vakavaa :Heartpink

Kiitos ihana, kun kysyit! :Heartred

Ei oo tullut vuotoa kuin silloin aamulla. Rintojen kipeys kadonnut, ja se myös huolettaa, kun viimeksi meinasi kkm :bag: Aamulla ultraavat neuvolassa. En tiedä, voiko mitään vielä nähdä :confused005 Menkoista laskien huomenna 6+2, todellisuudessa ehkä jopa viikon vähemmän...

Ei oo tullut vuotoa kuin silloin aamulla. Rintojen kipeys kadonnut, ja se myös huolettaa, kun viimeksi meinasi kkm :bag: Aamulla ultraavat neuvolassa. En tiedä, voiko mitään vielä nähdä :confused005 Menkoista laskien huomenna 6+2, todellisuudessa ehkä jopa viikon vähemmän...

Kovasti tsemppiä huomiseen :Heartred

Paljon tsemppiä täältäkin, toivottavasti kaikki on hyvin.

Takaisin