Maaliskuun juttuja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Avvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aika usein maito- ja kananmuna-allergia kulkee käsikädessä. Ei tietenkään aina mut usein kyllä. Meillä muna-allergia oli selvästi lievempi ja sitä pystykin alkaa käyttää paljon aiemmin kuin maitotuotteita.

Voi että mä yks kerta ihailin nameit:ssä just nuita 44cm vaatteita et on niiin ihanan pieniä :Heartpink. Ihana että siellä pikkuinen kasvaa ja vahvistuu :happy:.

Mulla olis ensi viikolla neuvolalääkäri, en kyllä tiedä ultrataanko siellä, oon olettanut että ei. Esikoisen aikana ei ainakaan ultrattu, oltiin kylläkin eri neuvolassa silloin. Eikä esikoisen aikaan saatuu missään vaiheessa mitään kokoarviota kuin niissä perusultrissa tietty sai tietää sen hetkisen koon. Eikä kyllä tässäkään raskaudessa oo mitään kokoarvioita tullu missään vaiheessa ultrien jälkeen.
Alkaahan tuo olla jo vähän jännä olo, että milloinhan se tämä tulokas saapuu :happy:

Mullakin ens viikolla neuvolalääkäri/synnytystapa-arvio. Sillon viikkoja 36+3. Joka lääkärikäynnillä on ultrattu, viimeksi 32+3, mutta kokoarviota en ole saanut kertaakaan. Katotaan saako nyt.

Tän vuoden kolmas flunssa menossa :shifty::shifty:
Olis edes kuumetta niin kuolis pöpöt mut ei mulla ole kun alilämpöö

Mullakin yleensä alilämpöä flunssan yhteydessä. Ihan ärsyttävää :mad:. Mut toisaalta silloin harvoin ku mulla on ollu kuumetta niin päässä heittää ja on ollu iho aivan kosketusarka et ehkä helpommalla pääsee kun ei nouse se kuume.
Tsempit sinne Maarit80! :)

Ainoo kerta kun ollut kuumetta aikuisiällä on kun oli sikalenssu vuonna 2009.. sitä kyllä sit oli reippaasti. Vähän pelkäsin että tähän väliin tulee joku influenssa ku se kuulemma tulee tietyin väliajoin enkä rokoitettakaan ottanut, enkä sitä siis ikinä oo vielä ottanut ni uskaltanut nytkään.
Mutta tosiaan varmaan parempi ettei kuumetta ole nostanut. Vaikka tarkoituksensa silläkin aina on

Just oli neukkalääkäri, noin 2,5kg bebe sielä kölli raivotarjonnassa [emoji173]️ vähän alko synnytys pelottaa, tiukat paikat ja perus alatutkimuskin kirpas jo kamalasti. Kaikki puudutukset kiitos [emoji16]

Mua kans rupes jännittämään tuo synnytys ku oli lekuri tänään. Ja jotenki tuntu jo kipeeltä ku se ronklas tuol alapääs. Kaikki puudutteet myös tänne, kiitos! :D

Mulla sillain hyvä tilanne että kohdunsuu jo 2 cm auki ja kaikki ihan pehmeenä. Uskallan jo elätellä toivoa helposta synnytyksestä. Huono puoli tässä on supistelu ja se että jouduin saikulle.

Kiva et jotain jo tapahtunut, täälä oltiin visusti kiinni, mutta ei oo kyllä supistellutkaan.

Mulla pari senttiä kohdunkaulaa jäljellä ja pää kiinnittynyt. Supistelee rasituksessa aika kovaa. Mut todennäköisesti tämä pysyy kyydissä täysille viikoille asti, jee!

Just oli neukkalääkäri, noin 2,5kg bebe sielä kölli raivotarjonnassa [emoji173]️ vähän alko synnytys pelottaa, tiukat paikat ja perus alatutkimuskin kirpas jo kamalasti. Kaikki puudutukset kiitos [emoji16]

Siis apua, vai sattuu se lääkärintarkastus? :/ eli ei tuu olee ihan normi gynekäyntiin verrattavissa?

Siis apua, vai sattuu se lääkärintarkastus? :/ eli ei tuu olee ihan normi gynekäyntiin verrattavissa?

Ei välttämättä satu. Riippuu ihan lääkäristä ja alaosaston tilanteesta (limakalvojen herkkyys ja kuivuus, paikkojen pehmeneminen, jne.). Osa lääkäreistä tekee tutkimuksen kivuttomasti, osa taas on otteissaan ronskimpia. Kannattaa sanoa jos jännittää, lääkäri toivottavasti ottaa sen sit huomioon. :)

Muokattu viimeksi:
Yleensä rv36 tutkitaan tosi varovasti ettei turhaan aiheuteta supistuksia. Mut on tutkittu kolme kertaa kahden viikon aikana eikä yksikään lääkäri ollut varomaton. Päinvastoin tosi varovaisia kun on supistellut ja kohdunsuu auennut (jo rv32).

Mulla sillain hyvä tilanne että kohdunsuu jo 2 cm auki ja kaikki ihan pehmeenä. Uskallan jo elätellä toivoa helposta synnytyksestä. Huono puoli tässä on supistelu ja se että jouduin saikulle.

Onko tilanne oikeasti hyvä jos noin aikaisin on jo pari senttiä auki? Pysyykö vauva kyydissä täysiaikaisuuteen asti? Minua varmasti pelottaisi tuossa kohtaa :bored:

Meillä olisi nyt sukulaisia kyläilemässä ( =lapsenvahteja ) niin että olisi hyvä aika lähteä synnyttämään, taitaa vaan olla turhan aikaista vielä. Tänään 35+2. Minä olen jotenkin alitajuisesti valmistautunut lähtemään yksin synnärille, jostain syystä ajattelen että sen verran kiire tulee ettei ehditä lapsenvahtia saamaan. Jos tälläkin kertaa alkaa vedenmenolla niin pyydän jonkun meille heti päivystämään :grin

No ei tämä auki oleminen kaikissa tapauksissa ole hyvä. Mutta kaksi aiempaa raskautta olen ollut 2cm auki eikä kaulaa juuri jäljellä lääkärineuvolassa rv36. Molemmat on syntyneet 41+. Nytkään ei siis lääkärit olleet huolissaan minusta tämän taustan tuntien vaikka vielä aikaisemmin olen tässä tilassa. Mutta jouduin siis jäämään töistä pois lähes kolme viikkoa ennen äitiysloman alkua ettei tahallaan nopeuteta etenemistä fyysisellä ja psyykkisellä rasituksella. Levolla pitäisi pysyä masussa ihan hyvin.

Riskinä tietysti vesien meno. Se tietäisi huonoa. Mutta kaksi kertaa kalvot on puhkaistu ponnistusvaiheen alussa, joten toivottavasti ovat tälläkin kertaa lujaa tekoa.

Vähän kyllä yllätti se lääkärin tutkimus, varsinkin kun vielä häntäluuta jotenkin kokeili, tuli ihan ynähdettyä. Ja mites sit synnytys kun tämäkin oli epämiellyttävää/kipeää. Tekis mieli pitää haarat vaan kiinni.

No siis oli ihan perus käyntiin verrattavissa, pumpulipuikko ahteriin oli ainoo yllätys :D mitään normaalista poikkeavaa ei siis tehty, mulla vaan on paikat aina mäsänä jo ihan lapsenteko puuhistakin. Sillä se synnytys pelottaakin, ärsyttää kun en neuvolassa osaa asiasta puhua.

Oliko sulla Limbon ensimmäinen raskaus? Silloin täytyy juurikin tuo häntäluu tarkistaa. Joillain se on niin pitkä ja sisäänpäin kääntynyt, eikä jousta, että haittaa synnytystä. Mulla aika pitkä, mutta joustava, joten ei ongelmaa. Kaverilla häntäluu murtui esikoisen synnytyksessä ja hänen oli sitten mahdotonta istua vähään aikaan. Muutenkin ekan synnytyksen jälkeen istuminen voi olla aika ikävää, mutta murtunut häntäluu on kuulemma ihan kamalaa.

No sitten, eipä tuo lääkäri mitään selittänyt vaan kunhan mainitsi kokeilevan häntäluun vielä. Ensimmäinen raskaus on menossa.

Takaisin