Maaliskuun höpinät

Voi kun tulisi jo kevät! Ihan kunnolla! Tiet alkaa olla sulia ja pääsee kohta pyöräilemään. Mutta tota likasta lunta ja rapaa riittää.
 
No niin, viimeinkin. Vuoden 2019 äitiyspakkaus julkaistaan 28.3. Tiedätkö jo näkemättä, haluatko pakkauksen vai rahan? Oletan, että viime vuoden pakkaus jaetaan loppuun ennen kuin tämän ryhmän porukka saa omansa. Pidän todennäköisenä, että meille haetaan sitten aikanaan pakkaus. :)
 
No niin, viimeinkin. Vuoden 2019 äitiyspakkaus julkaistaan 28.3. Tiedätkö jo näkemättä, haluatko pakkauksen vai rahan? Oletan, että viime vuoden pakkaus jaetaan loppuun ennen kuin tämän ryhmän porukka saa omansa. Pidän todennäköisenä, että meille haetaan sitten aikanaan pakkaus. :)

Ensimmäinen lapsi tulossa, joten ehdottomasti pakkaus. En varmaan osaisi itse edes ajatella mitä kaikkea tarvitaan, joten pakkaus varmasti helpottaa elämää. :)
 
No niin, viimeinkin. Vuoden 2019 äitiyspakkaus julkaistaan 28.3. Tiedätkö jo näkemättä, haluatko pakkauksen vai rahan? Oletan, että viime vuoden pakkaus jaetaan loppuun ennen kuin tämän ryhmän porukka saa omansa. Pidän todennäköisenä, että meille haetaan sitten aikanaan pakkaus. :)

Todennäköisesti en ota, kun on aiemmista kaikki tarvittava tallella. Tietty jos on mieleisiä vaatteita yms. niin voin hyvin ottaakin :happy:
 
Mää on vatuloinu ä pakkausta et ottaakko vai ei, koska esikoiselle on otettu, mutta kahdelle seuraavalle ei :think005 haluaisin tälle viimeiselle, mutta ei me oikeasti tarvita :confused005 siispä odotan millainen paketti tänä vuonna on ja päätän sitten :grin
tänään alkoi 15.rv eli 14+0 :rolleyes:
5vk ja alkaa puoli väliviikko :eek: 20.rv :shy:
 
Viikkoja 13+5. Päänsärky tullut vaivaksi sekä huimaus aamuisin. Ei niin mukavaa. Hemoglobiini oli päässyt urakka laskuun viime neuvolassa, näytti 113, joka selitti mun valtavan väsymyksen. Ehkä nää olot muuttuu parempaan suuntaan, kun viikkoja tulee lisää.
 
Me otetaan äitiyspakkaus, eikä haittaa vaikka ei olis niin mieluisat värit.
Tänään söin pitkästä aikaa kalaa (haju ällöttäny) ja tuli niin hyvä mieli, kun sai syötyä kunnolla :)
 
Viikkoja 13+5. Päänsärky tullut vaivaksi sekä huimaus aamuisin. Ei niin mukavaa. Hemoglobiini oli päässyt urakka laskuun viime neuvolassa, näytti 113, joka selitti mun valtavan väsymyksen. Ehkä nää olot muuttuu parempaan suuntaan, kun viikkoja tulee lisää.

Mulla myös ollut päänsärkyä ja väsymystä. Hemoglobiini oli myös laskenut 119 -> 112. Jospa tää tästä! Pahoinvointi on sentään helpottanut :smiley-bounce012
 
tänään alkoi 15.rv eli 14+0 :rolleyes:
5vk ja alkaa puoli väliviikko :eek: 20.rv :shy:

Oikeasti aika hurjaa, että tässä aletaan jo olla lähellä puoliväliä! :eek: Itsellä tänään 15+2 ja silti jotenkin ajattelen, että kehtaako tästä raskaudesta vielä kaikille kertoa, kun on niin alussa. Vaikka oikeasti jo reilusti kolmannes takana! :wideyed:
 
Me otettiin äitiyspakkaus ekasta. Meidän lapset on niin pikkusia syntyessään, että vaatteet on olleet sopivia niin myöhään, että ne ei enää oo ihan tarkoituksenmukaisia. Nykyään tietty on muuttunut pakkauksen sisältö kokoineen jonkin verran, mutta en oo kokenut meille sopivaksi pakkausta. Tiedän hyvin, mitä tarvitaan ja mitä halutaan, joten ne on kivempi hankkia itse. :) Mielenkiinnolla seuraan, millainen uusi pakkaus on joka vuosi ja musta on tosi hienoa, että niitä jaetaan.
 
Aamuyöstä puol viideltä piti vessassa käydä, sen jälkeen soikin miehen herätys ennen kuutta ja oma tuntia myöhemmin, oli kyllä niin huonot unet aamusta. Ihan täyskooma töissä, onneks niin hiljaista että sai torkuttua koneen edessä... Muuten ollut kyllä ajoittain erittäin hyväkin olo, mutta näitä huonoja yöunia ei kestä ollenkaan.

Töiden jälkeen jaksoin piipahtaa läheisellä lastenvaatekirppiksellä toista kertaa ja nyt on jo melkoinen pino ihania pikkuvaatteita :Heartred Vähän nyt täytyy hamstrausintoa rajoittaa tai vikoina kuukausina ei saa mennä lähellekään kirppiksiä :rolleyes:
 
Pakkauksen ottaminen riippuu monesta tekijästä.
Meillä ei olisi tilaa toiselle pakkaukselle missään, ja esikoisen jäljiltä on tyttövaatetta ja kaikki tavarat. Joten, jos meille tulee toinen neiti, niin paketti saattaa hyvinkin jäädä ottamatta ja käytän sen 170e esikoisen uuteen turvaistuimeen. Nykyinen esikoisen istuin käy vastasyntyneellekin, joten syyskuinen saa sen.
Jos tuleekin poika, niin saatetaan ottaa paketti, koska pojalle on ostettava ihan kaikki vaatteet. Myös tämän vuoden paketin kuosit vaikuttavat jonkin verran, jos on ihan överi-ihana paketti, niin kai se on otettava.
Mies on sitä mieltä, että ei otettaisi, vaan otetaan raha.
 
Heinikolle sympatiaa täältä! Ja muillekin huonosti nukkuville. Mä pärjäisin jotenkin sen kanssa, että valvon yöllä itse, mutta en kestä, kun kuopus herättää klo 5, enkä saa sitten enää nukuttua. Joku typerä huono univaihe nyt hänellä menossa. Päivälläkään en ehdi nukkua enkä edes levätä, kun on niin paljon muuta tehtävää.
 
Aamuyöstä puol viideltä piti vessassa käydä, sen jälkeen soikin miehen herätys ennen kuutta ja oma tuntia myöhemmin, oli kyllä niin huonot unet aamusta. Ihan täyskooma töissä, onneks niin hiljaista että sai torkuttua koneen edessä... Muuten ollut kyllä ajoittain erittäin hyväkin olo, mutta näitä huonoja yöunia ei kestä ollenkaan.

Töiden jälkeen jaksoin piipahtaa läheisellä lastenvaatekirppiksellä toista kertaa ja nyt on jo melkoinen pino ihania pikkuvaatteita :Heartred Vähän nyt täytyy hamstrausintoa rajoittaa tai vikoina kuukausina ei saa mennä lähellekään kirppiksiä :rolleyes:
Väsykooma tunnetaan täälläkin.. Koko raskausajan ihan alusta lähtien olen herännyt vähintään kerran yössä vessaan. Pahimpia ovat yöt, jolloin en saakaan unta heti uudelleen vaan valvon tunnista kahteen. Normaalisti en juuri koskaan heräile yöllä, korkeintaan jos on jotenkin stressaava kausi töissä tms.
 
Väsykooma tunnetaan täälläkin.. Koko raskausajan ihan alusta lähtien olen herännyt vähintään kerran yössä vessaan. Pahimpia ovat yöt, jolloin en saakaan unta heti uudelleen vaan valvon tunnista kahteen. Normaalisti en juuri koskaan heräile yöllä, korkeintaan jos on jotenkin stressaava kausi töissä tms.

Yölliset vessareissut on tosi rasittavia. Mulle käy usein juuri niin, että herään ihan kunnolla ja sitten menee helposti pari tuntia kunnes nukahtaa uudelleen. Onneksi vessassa ei ole tarvinnut käydä joka yö.
 
Mäkin nukun normaalisti yöt putkeen, mutta nyt raskauden myötä olen alkanut heräämään joka yö klo 4-5 välillä. Yleensä en saa enää kunnolla unta sen jälkeen, tai sitten pääsen pieneen horrokseen, mutta kun kello 6 maissa parahtaa, niin väsymys on taattu! Jotenkin viikonloppunakaan ei enää nykyisin saa univelkoja kuitattua niinkuin ennen. Mulla on vielä se ongelma, että olen nukkunut aina mahallani. Tuntuu että muussa asennossa ei saa edes unta. Tähän asti olen pärjännyt niin, että kun lantion alle on laittanut tyynyn, niin vielä on voinut mahallaan nukkua:)! Nyt mietin että pitäisikö ostaa sellainen pitkulainen vartalotyyny, jos se auttaisi jatkossa.

Mulla on nyt viikoja kasassa 15+6, ja musta tuntuu että alan tuntea liikkeitä! Välillä nimittäin tuntuu sellasista hyvin pientä ”nykimistä”, niin kuin olis elohiiri mahassa:)! Voiko olla potkuja? Tulossa siis ensimmäinen, joten ei aiempaa kokemusta...
 
Mekin vähän mietitään otetaanko pakkaus. Esikoisesta ja kuopuksesta otettiin. Nyt odottelen ensin millainen sieltä on tulossa ja katsotaan sitten tarkemmin. On se vaan aina ollut niin, että kun pakkaus on tullut kotiin, niin konkretisoituu raskaus jotenkin vielä enemmän. :O olen kahdesta lapsesta saanut aina sen edellisen vuoden pakkauksen, niin jotenkin nyt houkuttaisi uusi pakkaus, kun siihen on kerrankin mahdollisuus. :)

Täälläkin vaivana päänsäryt.. neuvolassa ei ollut enää pika mittausta hemoglobiinille ja ekoista labroista neukkutäti unohti laittaa sen lähetteen. Nyt mun hemppa on mitattu ja odottelenkin soittoa tänään tuloksista että onko sen suhteen kaikki ok.. välillä kun tuntuu että päänsärkyihin mikään auta.
 
Itsellä myös öisin heräilyä ja vessassa käynti herättää kunnolla enkä meinaa saada unenpäästä kiinni. Jatkuva väsy sen takia päällä.

Seurannut nyt 4. päivää sokereita ja näköjään aamulla paasto pyörii siinä rajalla 5,3-5,5 välillä. Vinkkejä mitä sitä voisi syödä illalla ettei menisi rajalle tai ylity. Tai onko täällä kellään muulla radia?
 
Eleanoora mulla tulee varmasti olemaan, perjantaina on rasitus ja saa sitten taas miettiä tarkemmin nuo syömiset.. vaikka oon jo koittanut kyllä tehdä järkeviä valintoja, mutta kiireessä se joskus menee miten menee :coldfeet:
Kananmunaa käytän aika paljon keitettynä ja paistettuna ilta tai aamu palaksi, mutta ei sitäkään joka päivä pysty ... tonnikala ruisleipää oon myös syönyt..
Otan myös vastaan vinkkejä :happy:
 
Takaisin
Top