Maaliskuisia mietintöjä

Sain omatkin roinani lajiteltua. Vähän kyllä maha muistuttaa, että otapa iisimmin, ja jalkoja turvottaa koko päivän seisoskelu.

Jos vaikka tekis jotain hyvin rauhallista seuraavaksi, esimerkiksi lakkais kynnet ja kuuntelis kuinka keittiössä valmistuu sienirisotto.

Tänne tuli flunssa kylään! Milläs te ootte hoitanu tuota flunssaa? Teetä ei huvita juoda, kusettaa muutenki koko ajan!

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Tänne tuli flunssa kylään! Milläs te ootte hoitanu tuota flunssaa? Teetä ei huvita juoda, kusettaa muutenki koko ajan!

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
panadol hot, tosin sekin on juotava nii ehkä kusettaa silti... lepo, höyryhengitys ja vaikka myntholeja jos kurkkuki kipee

Kynnet lakattu ja sienirisotto syöty... Mitäs sitten keksis, tässähän on vielä tuntitolkulla tehokasta peliaikaa ennen nukkumaanmenoa. :grin

Flunssasta huolimatta tänään siivottu ja vaihdettu lakanat. Ja pesty pyykkiä. Tosin itsehän lähinnä latasin pesukonetta. Mies imuroi ja lapset pyyhki pölyt ja kantoivat lakanat pesukoneeseen. Mies myös laittoi puhtaat lakanat lasten kerossänkyyn, koska mun on aika hankala kömpiä yläsänkyyn laittamaan aluslakanaa.
Jos ens viikolla jaksais sit jotain leipoa esikoisen 8v synttäreitä varten.

Ai niin... Askarreltiin esikoisen kans synttärikutsut koulukavereille :)

voi vitsi ku te ootte ahkeria!!!! :gen053

mä kävin kaupassa ostaa perus ruokatarvikkeet ja jouduin sen päälle ottaa 2h lepiä sängynpohjalla :confused: tää häpykipu on jotain ihan hirveetä!!!!! hävetti jo vähän kaupassa, ku oon tähänkin asti jo vaappunu saatika nyt!!!! ukko nauroki, et kuin mä olisin vielä voinu 3vkoa tehä lähihoitajan hommia ku en meinaa yhestä kauppareissusta selvitä :eek:

Komppaan edellistä, miten te oottekin olleet noin ahkeria?!? Mulla oli joku tajuton väsykohtaus tänään, ja sanoinkin miehelle, et näköjään jaksan aina pari tuntia tsempata, jos saan levätä n 8h aina välissä :/ en tajua miten oisin voinut olla töissä koko raskausaikana, sen verran väsy ollut koko ajan. Esikoinen on toki saanut kokea moneen kertaan, että äiti ei nyt jaksa :( noh, ei oo enää kuin max 2kk :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Aloin aattelee entistä minääni, oonkoha enää ikinä semmonen!? Mullon vuosi menny yhessä sumussa ja väsymyksessä. Vuoden sisällä tää on kolmas raskaus ja kaikissa oon ollu niin tolkuttoman väsyny alussa ja niitten kahen jälkeen mitkä meni kesken myös ehkä jollain lailla masentunu. Tai no masennus on väärä sana mut siis voimaton ja väsyny ja kyllästyny vastoinkäymisiin. Onneton. Ja tässä raskaudessa väsymys hellitti puolessa välissä hetkeks ja on tullu voimakkaana taas takasi. Tuleekoha musta enää ikinä tehokas oma itteni!? Ois kiva et ois joskus semmonen päivä et ois aamusta asti virkeä! Toki tää flunssa vie nyt taas voimat mut kuitenki.

Mulle vois joku lähettää tota ylimäärästä energiaa. Mulla ei alkuraskaudessa ollut väsymystä,mutta nyt on mennyt jo viikko niin ettei meinaa mitään jaksaa,ja päikkäreitäkin on tullut otettua jo muidenkin edestä. Kaikkea olisi mitä pitäisi jaksaa tehdä vielä...... :eek:

Harmi kun käytin kaikki hyvät energiani viikonloppuna - ei tule taas työnteosta yhtään mitään. Aivot on aivan puuroa ja lähinnä mielessä on, että mitä tänään söis ja ottaisko töitten jälkeen päikkärit.

lyyti: ihan varmasti oot tehokas ja saat virkeytes takas!! sulla on ollu rankka vuosi ja vihdoinki ku asiat alkaa näyttää hyviltä ja se pieni sieltä tulee, jokainen varmasti väsähtää, koska nyt ei tarvi enää ressaa :) susta tulee varmasti sellanen tehomamma :gen014

Nyt on varasto siivottu! se olikin se helppo homma... Sen lisäksi käyty läpi 3 jätesäkillistä vauvanvaatteita, pesty kaikki käyttöön tuleva ja viikattu kaappiin, purettu työpöytä, kasattu pinnasänky, tuuletettu sitä ja tätä. Kaiken tämän ohella käyty hirveästi tavaraa läpi ja viety roskiin vaikka mitä!

Siinä sivussa sitten lenkitetty koiraa ja unohdettu syödä yms... Nyt on kuulkaa selkä NIIIIIN kipeä että hyvä jos sängystä pääsen ylös kun sinne joskus rojahdan!

Jotain hyvää sen lisäksi että nyt on vaatteet laitettu, vauvatavarat valmiina käyttöön niin että vois vaikka syntyä jo... Löydettiin työpöydän paperihelvetistä kirjekuori jossa oli 100€! Jeeee!!!

Spiraali, hienoa! Siellä joku energiapiikki käynnissä :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Juu tää oli tää mun lomapäivä mikä olikin pyhitetty tavaran läpikäymiselle ja asioiden purkamiselle/kasaamiselle. Oon niin onnellinen että saatiin vaikka mitä aikaan ja vielä naureskeltiin pitkin päivää vaihteeks kahdestaan miekkosen kanssa! Eilisilta loppui seksiin ja aamu alkoi seksillä, ai että oli loistava lomapäivä!!! Paitsi tää selkä on nyt jumalattoman kipee...

Mie taas sanoisin Lyyti sulle, että älä ota turhia paineita. Jos tunnet itsesi väsyneeksi ja onnettomaksi myös lapsen syntymän jälkeen älä pelkää sanoa sitä ääneen. Tehomamma ei tarvitse olla! Tottakia jonkin asteinen väsymys on ihan luonnollista kaiken valvomisen keskellä, mutta luulen, että itse sen kyllä tietää jos väsymys menee ns. yli.

Itse olen herkästi väsyvä ja esikoisen aikana nukuin lähes joka hetki kun vauvakin nukkui. Käytännössä nukuin siis 2-3 päikkärit päivässä.

Mä luulen että musta tulee kans uuseempien päikkäreiden äiti. Kyllä mä tietenkin yritän saada asioita aikaseks sillon kun vauva nukkuu mutta jos väsyttää niin en ota stressiä vaan nukun. Oon jo nyt niin väsyny että välillä en pysty olemaan nukahtamatta keskellä päivää!

Mä olen jo nyt raskausaikana puhunut neuvolassa ensi kesästä. Pelkään, että kun kaikki vauvaan ja yksvuotiaan sydänjuttuihin liittyvät stressit menee ohitse, niin pääni levähtää. Kesä on kuitenkin melko yksinäistä aikaa mulle, kun mies on vuorokauden ympäri töissä. Mun on vaikea pyytää apua ja oletan et neuvola "tarkkailee" mua nyt hieman herkemmällä silmällä vauvan synnyttyä, kun ollaan jo nyt puhuttu tulevasta jaksamisesta. Pitäis vaan osata hyväksyä se apu lähisuvulta, mut kun aina on se taustatunne, et kyl mun olis pärjättävä.

Takaisin