Maaliskuisia mietintöjä

onko hymykuoppa teidänki vauva perätilassa..? ku muuten mulle tulee taas näitä kummallisia mielikuvia :confused::eek::oops:

Mulla on nyt sen eilisen lääkäri käynnin takia hirmu pelko et nytkö tää jo syntyy! Eilen ja tänään supistellu lähes koko ajan, välillä kipeestikki enkä malttais oottaa sitä tiistain äitipoli aikaa. Pitääkö mun perhana alkaa makaamaan kaheksan viikkoa jalat ristissä kattoa kohti!? Mut väitän kyllä ehkä nyt että nuo supistukset johtuu siitä lääkärin ronkkimisesta koska aiemmin eijjoo supistellu näin paljoa! Aamulla oli ne repäsevät kivut alapäässä ku tyhjensin tiskaria ja nyt sitten välillä tulee semmonen paineen tunne ihan tuonne alavatsaan. Pojun liikkeetki tekee aika kipeetä. Ei nyt tee mieli muuta ku marista ja pitää lämpötyynyä selällä ja mahalla! :mad:

Lyyti, Tiedän ton tunteen ! Ja nyt mullaki koko ajan pelko persiissä et koska pitää lähteä. Mulla on ainakin ollut lääkäri käyntie jälkee enemmän supistuksia ja kipuja. Ronkkivat niin kovaa aina :confused: Ja nyt oon taas ollu tosi kipee koko illan ja laskeskelen täs et kohta soitan äippäpolille ja kysyn noista supistuksista. On tosi kipeitä taas :sad001

En oikein tiijä missä vaiheessa pitäs tosissaan huolestua nuista supistuksista...? :confused: toivon että pärjään hyvin sinne tiistaihin ja että sieltä tulis vaa niitä hyviä uutisia!

Tyhmänä kysyn mut miten lasket niitä ja missä vaiheessa oot sit yhteydessä äippäpolille?

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

No mä oon nyt ruvennu seuraa silleen et laitan paperille ihan ylös et kuinka usein niitä tulee. En mä tälläsiä yksittäisiä, mut jos on vähänki kovempia ja sit tuntuu et alkaa tulee tiheeseen tahtii. Mul on ny muutamina iltoina tullu sillee 20 min välein ja jos niitä tulee paljon ni sit yleensä pakenen suihkuu ja oon siel 20-30 min ja sit vaan makaan sohvalla et ne helpottas. Yleensä se lämmin suihku on auttanut ja lepo. Et sit ne vähenee. Äippäpolille soitin kerran täl viikol ja kysyin vähän neuvoa, mut sillon mun olo helpottu illasta. Ja kirjaan vaan siks vähän ylös et ku soitan ni osaan sinne kertoo suurinpiirtein kuinka usein niitä on tullu ni neki osaa ohjaa si paremmi :) Ku mäkään en tiedä mis välis mun kuulus huolestua :confused:

Mut tietty mul on jo todettu se riski ja mun paikat on valmiit ja jos mulla jatkuu pitkään supistelut niin se synnytys voi käynnistyä.

Onks sulla muita kipuja mahassa ja onko ne sun supistukset kuinka kipeitä ?

Ok. Toivottavasti tiistaina oon viisaampi. Ei oo muita kipuja, paineen tunne kävi välillä alavatsalla mut seki meni ohi. Ja muutama yksittäinen supistus on ollu kipeempi et on pitäny vähä "puhallella" mut ei muuten. Enempi tekee kipeetä nuo vauvan liikkeet, nyt on tosissaan jyskyttänu tuolla et pääsee välillä aijait ja ähinät suusta. Ja tuntuu et niitten kovien jytinöitten jälkeen alkaa supistelee kans.

Ja siis kun mäkin lähin viime viikonloppuna lääkäriin luulin et mul oli lähteny vesi tulee ku multa valu jotain jalkoi pitkin ja se siis ei ollu pissaa :grin No sit ne sairaalassa totes et kotii ei oo asiaa ku noi supistelut oli saanu paikat aukeilee. Et siis mä en ite niitten supistusten takia ois ees tajunnu lähtee lääkäriin ku mulle väitettii et mun mahakivut ja supistelut on normaaleita :confused: Eli jos en ois huolestunu veden menosta ni mun vauva ois voinu vahingos syntyy ku en ois tajunnu mennä lääkärii ajois.

Mut tosiaan jos sun mahaa alkaa tosi pahasti jomottaa koko ajan ja niitä supistuksia tulee tosi paljon ja ne on kipeitä ni ainahan voi päivystyksee soittaa ja kysyy pitäskö olla huolissaa. :) Muaki sattuu noi vauvan liikkeet koko ajan melkeenpä. Ja sit varsinki ku supistelee

Ok. Kiitos vinkeistä! :) Yritän nyt vaan maata sinne tiistaihin asti. Mut nyt eilisen lääkärin jälkeen on supistellu enempi ja kipeemmin et toivon et nyt vaan johtuu siitä mut oli se aika hurja ku se lääkäri totes et kui alhaalla tuo tyyppi jo on. :confused: pidetään peukkuja et nää nyt pysys kyyvissä, ite mielellään vielä oottelisin sen kaheksan viikkoa..

Ei tässä lyyti oo onneks kun muutama päivä tiistaihin, koita jaksaa lepäillä :)

Muokattu viimeksi:
Ovatko Cranberry kehottaneet ottaa mitään kipulääkettä?

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

No tohon mahan jomotteluun jos auttaa ni on sanonu et voi ottaa, mut eipä ne ainakaan mun kipuihi oo auttanu. Täytyy vaan toivoo parasta :)

Mulla on joku siivoushepuli. Aamukahvin nielaistuani (ja hätisteltyäni miehen ja lapsen sen korispeliin) keräsin eiliset kuivumassa olleet kaksi koneellista pyykkiä, raivasin keittiön ja olohuoneen ja seuraavaksi hyökkään omien romppeideni kimppuun. Hilaan tavaroitani omalta asunnoltani tänne pari kassia ja laatikkoa kerrallaan ja tungen niitä johonkin koloihin.

Iltapäivällä ohjelmassa on lapsen huoneen suursiivous ja etenkin sen kaappien tyhjentäminen pahvilaatikkoroboteista, tyhjistä folioilmapalloista, liian pienistä vaatteista sun muusta turhasta roinasta. Mutta sitä ennen teen ruokaa!

Täytyy ottaa ilo irti virtapiikistä, nyt kun sellainen kerrankin on. Sain nukuttuakin ilman tyynyjä joka puolella. Välillä on niin hiton kipeä joka paikasta eikä pysty kuin itkeä tihrustelemaan. Nyt on ihan eri fiilis, sellainen reipas. :)

Mulla on toi arethan fiilis melkeinpä joka päivä, ja sit tulee näitä päiviä kun sitä siivottavaa ei enää yksinkertaisesti löydy ja se vasta ärsyttääkin :grin Taidan lähtee pitkälle lenkille kululuttamaan tätä mun energiaa, jonka salaisuutena on varmasti se ettei tarvinnut herätä viime yönä kertaakaan vessa reissulle. Luksusta.

Joo röppö täällä kans odotellaan et koska muhun iskis?! Vois olla kiva saada välillä jotain aikasekskin...

oli lyhytkestonen virtapiikki ja laittelin pyykkejä... pitäs alottaa jossain vaiheessa oman vaatekaapin läpikäyminen ja pakata muuttavat vaatteet ja kirpparivaatteet

Lapsen huone ja kaapit siivottu porukalla = paljon lisää kaappitilaa. Tosin tuota omaa kamakasaani en ole vieläkään ruokonnut.

Takaisin