Maaliskuisia mietintöjä

Mullakin seuraava hammaslääkäri vasta raskauden jälkeen :) Kyllä ne kannattaa hoitaa raskaana ollessaan, raskaus ja imetys altistaa rei'lle ja mulla esim. tuplaantuu hammaskiven määrä, koska hormonit muuttaa jopa suun bakteeritasapainoakin :/

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Oli huvittavaa, kävin kuukausi tasan sitte suuhygienistillä joka puhisti hampaat täysin. Nyt sitte hammaslääkäri sano, että varataanko aika hygelle että se puhistaa hampaat. Katoin huuli pyöreänä, että kuukausi sittenhän mää kävin, että ei kai niissä mitään puhistettavaa ole! Sitte se hammaslääkäri ite pikkusen rappaili kiveä taas pois :D
Niin todellakin raskaus jotakin tuolla tekee, kun mullakin kertyy tosi nopeaa hammaskiveä kun on muutenkin ahtaat hammasvälit. Ja huomaa ihan syljen erityskin on lisääntyny, koko ajan saa nieleskellä..

Mulla olis 2 paikattavaa tuolla purukalustossa. Ei varsinaisia reikiä vaan vanhoja paikkoja, jotka pitäis uusia. Yleensä olen käynyt kunnallisella, kun olihan se monta vuotta myös työpaikkani. Mutta nyt ajattelin varata ajan tonne yksityiselle, koska tunnen hammaslääkärin entuudestaan ja olen työskennellyt hänen kanssaan.

Mulla ei oo koskaan tullut paljon hammaskiveä eikä sitä viimeksikään ollut kuin tuossa alhaalla edessä. Mulla auttaa paljon tuo sähköhammasharja. Ja sitä ammattini puolesta suosittelen kaikille, jotka vaan pystyy sitä käyttämään.

Xylitol-purkkaa kannattaa pureskella aina ruuan päälle. Se auttaa jo nyt niitä vauvan kehittyviä maitohampaiden alkuja.

Mie oon huomannu, että suuhygienistilla kun kävin niin valkeni hampaatkin, mutta nyt taas on vähän kellertävät vaikka oon harjannu aamuin ja illoin ja sähköhammasharjalla. Että kyllä se jottai tää raskaus tekkee purukalustolle.

Mä niin haluaisin siihen soodaputsiin, mutta en tiedä tehdäänkö niitä raskaanaoleville. Pitäs vissiin soittaa jollekin yksityiselle hygille.

Soodapuhdistus on oiva keino karistaa värjäymät ja bakteeripeitteet hampaiden pinnoilta. Tässä tekniikassa hampaille suihkutetaan paineella vettä ja hienojakoista soodakidejauhetta, mikä mekaanisesti puhdistaa ylimääräiset epäpuhtaudet kiilteen pinnalta. Käsittely ei vahingoita eikä naarmuta hampaita, joten sen voi toistaa tarvittaessa. Puhdistuksen jälkeen hampaat ovat liukkaat ja helpommat pitää puhtaana, ja vaikka kyseessä ei ole valkaisumenetelmä, myös hampaiden väri kirkastuu usein kummasti! Toimenpiteen lopuksi hampaat käsitellään hyvänmakuisella Tooth Mousse-mineraaligeelillä.

Tuo on suora lainaus Cocodens:n sivuilta http://cocodens.fi/

Aaa selvä! :) Miulla se hyge poisti värjäytymiä jollai poran näköisellä jutulla jos oli sellanen pieni "tyyny" poran sijasta. En tiiä mikä menetelmä siinä oli käytössä.

No se on se perus pastapuhdistus mikä tehdään hammaskivenpoiston jälkeen. Se vaan ei ainakaan mulla poista kaikkia värjäymiä. Siks haluaisin tohon soodaputsiin. Ja kyllä mä aion sinne mennäkin viimeistään ennen ristiäisiä.

AA! Ooke! Miulla poisti, mut oiskoha siihen syynä se, et oon käyny kauneushoitolassa kaks kertaa vaalentamas hampaita parin vuoden sisäl.

Innolla odotan noita viimeisiä viikkoja. Tänään oli taas sellasta läähättämistä ja puuskuttamista kävellä kotiin toiseen kerrokseen et tovi piti vetää henkee ja kerää voimia et jaksoi ottaa kengät ja takin pois. Jos loppuvaiheessa ottais matkajakkaran tohon välitasanteelle niin vois levätä siinä?

I feel you Jomsuli! Mie olin niin loppu entisessä asunnossa, kun piti kolmanteen kerrokseen kiivetä! Tuskaa! Itellä kävi myös mielessä roijata siihe kerroksiin penkit...

Joinain päivinä kävely sujuu ihan ok ja tuntee melkein jaksavansa, mut todellisuus kolahtaa viimeistään rappusiin :grin
Ootan myös innolla kesää ku palautuu tästä raskaudesta ja pitäis jonkinlaiseen kuntoon taas päästä, no siinähän se kunto nousee ku roudaa lasta+rattaita+mahdollisia kauppakasseja rappusia ylös ja alas!

Miulla on ollut ihan tuota samaa, että välillä päiviä jollon jaksaa portaat nousta iha ettei mitään ja sit semmosiakin useimmiten, et niin maitohapoille vie ja alkaa silmätkin sumeta heikotuksesta!

Me asutaan kans 3. kerroksessa eikä hissiä. Vaunu-asian olen ratkaissut hankkimalla kahdet vaunut. Tosin ennestään oli yhdet ja huomenna saadaan kaverilta toiset parvekevaunuiks. Kauppareissut saa hoitaa mies ja aion kyllä käyttää hyväksi noita mamman pieniä (6v ja 7v) apupoikia.
Tuottaa tuskaa tosiaan kiivetä noita rappusia, mutta välillä tuottaa enempi tuskaa laskeutua alas, kun tuntuu, että napero tippuu pian jalkovälistä alas :eek: Niin kivasti painaa tonne alapäähän.

Tiiättekö tänään on sellanen päivä et mulla ei oo oikeen mitään sanottavaa mihinkään :o Tää on tosi outoa. Oon vaan niin väsyny ja jotenkin ihan pihalla kaikesta että en saa mitään sanottua/kirjotettua. Mulla ei oo ikinä tällasia päiviä! Ehkä oisin päikkäreiden tarpeessa...

Jep pakko varmaan vetäytyä peiton alle että jaksan lähteä illalla uloskin vielä. Mutta tässähän oppii itestään jotain ihan uutta kun tulee vastaan tällasia kummallisia päiviä!

Pystyn kieltäytymään juustoista, joulun herkusta mädistä, kylmäsavulohesta, alkoholista ja tupakoinninkin lopetin (eikä edes tehnyt tiukkaa) Mutta nuo juuri valmistuneet kuivatlihat, niitä vaan en voi jättää väliin!

Kävin sitten heittämässä kevyen 7 tunnin käynnin päivystykseen. Yöllä oli kova vatsakipu, oikealla puolella napaa. Ihan kun olis vatsalihas ollut kipeä. Aamulla mietin et kestän sen ja lähdin töihin. Paheni pikkuhiljaa ja alkoi muuttua aaltomaiseksi. Sain
Litalginia ja Sappiepäilynä kirurgian päivystykseen jossa 4,5h odottelun jälkeen kirurgi tutki ja totesi että ei ole mitään. Ylävatsalla näkyi ultralla joku suolenpätkä ihan litistyneenä joka ilmeisesti aiheutti kivun muun suoliston mutkien kanssa. Itse mietin ettei istukka olis revennyt kun se on tossa etuoikealla mut mitään vuotoa ei ole ja tän ultran mukaan istukka ehjä eikä vuoda jne. Hemmokin on liikkunut normaalisti. Verikokeissakaan ei ollut mitään.

Jos alkaa uudelleen niin uusi arvio...

Kyllä olin poikki vaikka vaan makasin. Ei saanut syödä eikä juoda mitään niin alkoi jo heikottaa kun en aamupalaa kerennyt syödä... Nyt kun sain nukuttua ja syötyä niin alkaa elämä voittaa.

Takaisin