Maaliskuisia mietintöjä

Tuolla salilla missä käyn näyttää olevan äiti-vauvajumppaa, jonka luvataan olevan ihan oikeaa kuntoilua eikä mitään vauvan taputtelua. Sitä meinaan kokeilla jos vielä maltan palata jäseneksi sinne (sikakallis paikka).

Vauvauintia olen lisäksi suunnitellut. Muskari ei oikein innosta. MLL:n yms. lapsitapahtumiin ja kerhoihin ajattelin kyllä myös mahdollisuuksien mukaan tupata sekaan.

Isompana koitan löytää lapselle jonkun mukavan liikunnallisen harrastuksen, kun itse olen oppinut liikkumaan vasta aikuisena. Mutta ei mitään satubalettia, mä olen allerginen sille että tytöt laitetaan sipsuttamaan vaaleanpunaiset tutut päällä ja ihan oikea baletti menee jo mun mielestä liian rankaksi lajiksi. Ehkä vähän haaveilen että mun (tytöstä) tulisi ihan oikea urheilija, mutta koitan muistaa vain kannustaa enkä painostaa.

Noo ite kun oon kasvanu nimenomaan baletin parissa (jopa ennen syntymää) niin voin sanoa että sitä satubalettia tai nykyään lastentanssiakin on niin erilaista. :) Harvoin se on pelkkää vaaleenpunasissa sipsuttamista. Ainakin mun äidin tunneilla käyvät pikkutytöt on esiintyny niin merirosvoina, hiirinä kun tähdenlentoinakin. Mä vähän toivoisin että mun lapsi innostuis tanssimisesta, lajilla ei niin väliä! En aio kuitenkaan tanssiharrastusta tuputtaa vaikka se onkin mulle ollu aina tärkee osa elämää. Lapsi valitkoon itse niinkun mäkin oon saanu valita. Toivoisin vaan että valinta sattuis edes johonkin liikunnalliseen harrastukseen :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Kävin just avoneuvolassa tarkistuttamassa beben sykkeet. Eilen ja toissapäivänä on kotona ollut dopplerilla vaan 115x/min. Liikkunut kyllä on entiseen malliin. Neukkutäti sanoi että liikkeet ratkaisee, eli jos liikkuu hyvin niin kaikki on tod.näk ok. Nyt neuvolassa dopplerilla vaihteli 130-140 välillä ja oli aika rauhalliset liikkeet, oli just aamujumppa loppu. Eli kaiketi kaikki ok. Onneks ens viikolla on vielä oma neuvolatäti niin voi hänen kans keskustella.

Mä oon ajatellu kans vauvamuskaria, -uintia ja kuntosalin äiti-vauvajumppaa. Uintii pitää viel miettii ku näkee et periikö Papu multa tän atooppisen ihon ja kuinka pahana..

Mä oon miettiny kans äiti-vauvajumppaa ja tanssia mutta tästä lähistöltä ei oo ainakaan ihan heti löytyny sellasta mihin pääsis pienen vauvan kanssa. Ne ryhmät mitä oon löytyny on tarkotettu n. vuoden ikäsille lapsille ja vanhemmille.

Jos joku sattuu tietämään jotain hyvää vauvajumppapaikkaa tampereen keskustassa niin saa vinkata!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä oon aatellu vauvamuskaria, kun ite tykkään musiikista ihan hirveesti ja olis kivaa, jos vauva peris musikaalisuuden multa ja kun tällä kylällä jopa järjestetään moista.

Sitten kun muksu on isompi, niin alkaa ihan varmaa harrastaa jääkiekkoo tai jalkapalloo, kun tällä kylällä KAIKKI muksut pelaa.. Jännä ollu kuunnella kun työkaverin 5v poika pelaa ihan tosissaan jääkiekkoo, oon ihan kauhistellu välillä et kuin vakavasti noi lastenkin pelit otetaan, mut siinä kai ne oppii sit sen vastuuntuntonsa heti pienenä..

Ne on muute aika rajun näköstä, kun niin pienet pelaa lätkää. Ne opetaa iha tönimään tosissaan niinkin nuorena lätkässä ja ottamaan yhteen. Vissiin kouluttaavat NHL-pelaajiksi. Tään oon nähny siis tv:stä. Ei omaperäistä kokemusta :D

Elixiassa ainakin baby-tunnit on siitä alkaen ku vauva osaa kannatella päätään. Onhan Elixian jäsenyys aika arvokas, mutta toisaalta monipuolisia tunteja siellä on ja ainakin niissä Elixioissa, missä oon itse ollut ni Baby-tunnit myös tosi suosittuja.

Mä ihan oikeesti kauhistelin, kun työkaveri on kertonu noista poikansa peleistä.. olivat hävinneet jonku pelin niin nää pienet lapsukaiset sai siitä rangaistuksen, koska kaikki pelaajat ei antanu kaikkeensa sille pelille.. ja sit kaikki noi taklaukset sun muut, niitä ihan tosissaan valmistellaan ammattipelaajiks..

Niinpä. Ei ainakaa teeveessä näyttäny kovin ilosta se pelaaminen olevan. Mut kukin tavallaan :D

vauvauintia miettiny, en tiiä mitä kaikkee järjestäävät täällä - mutta ainaki vauvauintia (uusi kylä ja kaupunki miulle)

Nyt se 31 viikkoa pamahti! Tätä on odotettu että 30 viikkoa menee rikki!
Nyt nimittäin alkaa kehokin valmistautumaan ja kaipaa hemmottelua! Muistan kun esikoisesta mun teki mieli saunoa koko ajan vikat viikot, ajoin äidille ja mökille saunaan.. Nyt sama juttu, joka päivä odotan että pääsen saunaan löylyihin..
Muutenkin tuntuu, että itteään pitää kunnostaa, lakkailla kynsiä, kuoria ihoa, kasvonaamiota hamuilen, mutta noi mun omat on sellaisia että en niitä raskaana käytä kun iho tuntuu niin herkältä ja noi on vahvoja.. Iho on ollut super hyvässä kunnossa alkuraskauden jälkeen niin toisaalta en niitä tarvitsekaan :)

Myös joku stressi kadonnut, mua on raivostuttanut kun on pitänyt shoppailla vielä shoppailemisen jälkeen - vaikka yleensä nautin siitä.

Ai ettttttttä <3

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

hemmottelu ollu kaukana-maha kaipaa vaan paljon rasvausta (rv 31+6)... ammeessa olis kiva löhöillä mut ei oo semmosta...

Huono äiti :oops: en oo koskaan harrastanut vauvojeni kanssa mitään säännöllistä, ja inhoan perhekerhoja.

Jos nyt sen sais irti ens syksynä, et kun isompi on eskarissa niin toka lapsi pääsis kerhoon joskus.

Muuten kyllä laulan ja loruttelen lasten kanssa ja kuljetaan metsissä ja käydään leikkipuistossa ja rannalla ja tuttavaperheiden luona tai ne meillä. Ja viime kesänä isommat kävi uimakoulun. Siinäpä mun saavutukset. Oon kyl miettinyt, et ratsastus vois olla kiva yhteinen juttu tuon esikoisen kanssa, kunhan itsekin tästä hevosen selkään urkenen. Ja pianonsoiton varmaan kannustan aloittamaan, kunhan koulu alkaa lapsilla. Itsekin aloin ekaluokkalaisena soittamaan ja kyl siitä soittotaidosta on ollut paljon iloa.

Kirkolla olis urheilukoulu, mut vielä ovat mun mielestä liian pieniä siihen.

Miulla ois semmone haisu, ettei siellä fabossa hirmusesti ois toukolaisia?

röppö: Älä koe huonoa omaatuntoo asiasta. Tänään lehdessä oli, ettei vauva tarvitse harrastuksia ja et harrastukset sekoittavat vauvelin pään. Oli lastenpsykologi mieltä :)

En miekää mitää ihmeitä meinannu, kunhan ulkoilen ja lepertelen ja sen semmosta kotosalla :)

Ja huomio! En siis sano itse, et harrastukset ois haitaksi vauvalle, mut mistäs mie tiiän.. Lähinnä toin esille ton lehtijutun lohduttavana juttuna. En kritisointi mielessä. Ei tarvitse kenenkään harrastavan äidin nokkiintua! :)

Tuli tuosta tosissaan pelaamisesta mieleen...
Meidän lähipuiston vieressä on pieni jalkkiskenttä, jossa kesäisin treenaa ja pelaa alle kouluikäisten sarjoja.
Ne ihanat pikkupojat ei pysy vaihtopenkillä, kun karkaavat puiston hiekkalaatikolle leikkimään. Ollaan monet kerrat naurettu miehen kans, kun valmentajat huutaa poikia vaihdosta pelaamaan, eikä poikia näy missään! :grin

Takaisin