Maaliskuisia mietintöjä

Apua mitä täällä on tapahtunu kun on muutaman hetken ollut pois :grin Mä oon jo sivutolkulla selannut eteenpäin ja koittanu kirjoittaa Mannaryynille aiheesta ananas. Mä ostin tuoresellaista ja sama juttu, kamala kirvely. Sama tuli kiivistäkin. Mun sisko varoitti, et hän on nykyään tosi allerginen ananakselle, kun raskausaikana söi vaikka kirveli. Siispä, neuvoi että välttäisin nyt kyseistä hedelmää jottei puhkea allergia mullekin.

Mulla on aina auennut suupielet tuoreesta ananaksesta. Ehkä parempi olla nyt maistamatta. Ja arvaa tekeekö samantien mieli tuoretta ananasta...

Ja muuten, eilen tajusin et mammaloma alkaa häämöttää. Pomo sanoi et palkanlaskijalta oli tullu viestiä et mul ois vanhoja käyttämättömiä lomia 11 pvää, eli päälle kaks viikkoa( no oikeesti tiedän et siinä on joku laskuvirhe, mut ite löysin mahdollisesti 6 käyttämätöntä!). Siispä, töitä oikeesti jäljellä enää 4 viikkoa, ja jos yhtään päätän saikuttaa, niin ehkä vähemmän. Piti oikein eilen pyytää anteeksi työkavereilta, kun maanisesti kälätän kun on niin hyvä mieli pois jäämisestä. Alkaa ihan hävettää, kun on muutenki aika puheliasta sorttia :smiley-bounce022 :rolleyes:

Huihuihui eiköhän ne työkaverit ymmärrä :) Mun vähäiset kaverit ainakin on oppinu hyvin ymmärtään mun puheripuleita, kyllä ne tietää mistä se johtuu!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Kannattaa muutenkin puhua niin kauan kun on puhekykyistä seuraa ympärillä päivisin. Tai pitäisihän sille ipanallekin höpistä että kuulee puhetta mutta kovin henkevää keskustelua ei ihan heti kannattane odottaa.

Ajattelin ottaa tän päivän itsekkäästi aikaa itelleni. Olin eilisen sairaalareissun jälkeen jotenkin ihan poikki ja mielikin vähän maassa niin teen tästä vaikka väkisin paremman päivän. Hoidan kynnet, ihon ja hiukset kuntoon, soitan kerrankin kotona mun valitsemaa musiikkia, käyn jossaib kahvilassa syömässä ja katon illalla jonkun mun valitseman leffan.

Nyt siis kookosöljyt päähän, musiikki soimaan ja rentoutumaan :)

Nipsumuki ihan totta! Mä oon nyt ihan tarkotuksella yrittäny harjotella masulle juttelemista. En mä sitä paljoo tee mutta muutaman sanan sillon tällön. Yleensä se menee kyllä lähinnä moittimiseks kun pikkunen monottelee liian kipeesti. Mutta siis onhan se aika ykspuoleista keskustelua. Pitää ottaa ilo irti niistä hetkistä kun on oikeesti vastaileva keskustelukumppani :) Välillä on tosi kiva jutella myös ihan muista asioista kun raskauteen ja vauvaan liittyvistä jutuista!

Lyyti, meillä taas koira saa nykyään olla yötkin tarhassa(yleensä ollut yöt eteisessä) kun mies on yövuoroissa - en koske enää koko otukseen:rolleyes:(hoidan kuitenkin kaikki muut eläimet ja ihmiset tässä taloudessa), nuo yöt on kyllä yks juttu, se kun on tottunut miehen kanssa noihin kl yhden-kahden yöulkoiluihin..niin pikkusen riipiii hermoa kun se alkaa vinkua pihalle siihen aikaan..(noilla kahdella vähän oma rytminsä tässä taloudessa..)
se on ihan vaan miehen metsästyskumppani, ei seurakoiran asemassa täällä, että olkoon sitten pihalla(siellä kuitenkin lämmin koppi ja iso tarha..)! Mitä noita säälimään, jos oma lepo on vaarassa!

Mä luin ekalle vauvalle (mikä se nyt onkaan, esikko? ensikko? vanhin lapsista kuitenkin) aina sanomalehteä ääneen:grin. ja siitä tuli kuulkaa uskomaton sananiekka:p, 10 v poika puhuu mummut pyörryksiin ja solahtaa seuraan kun seuraan! puhui silloin 1 v nä jo vaikka mitä! Että pitäiskö tästä ottaa kunnia itselle:wink, muut lapset ei oo saaneet sanomalehtikoulutusta(oli jo vähän muutakin tekemistä..), eikä ne samaan malliin "runoilekaan"..

Joo, en aio syödä ananasta kyllä raskausaikana kerta herkistää noin paljon! Ananas-allergia on maailman yleisin allergia btw. :) Tuli sekin tietoon sillon samana iltana, kun etti netist tietoo miten helpottaa oireita.

Mä just ostin ananasta, mangoa, nektariineja ja omenoita kauheen kasan kun sain eilen tietää että voin ihan hyvillä mielin syödä hedelmiä! Pelkäsin joskus alkuraskaudesta et olisin herkistyny noille helposti allergisoiville hedelmille, mutta onneks ei oo tullu mitään sen suuntasia oireita. Tulin niin onnelliseks noista hedelmistä et olis kyllä kurjaa jos joutuis niitäkin välttämään!

Miulla ei alkuraskaudessa eikä keskiraskaudes ananas tehny mitään, mut ny pitkästä aikaa ostin ko teki niiiiiiiii mieli ni peilikuva oli kuin walking deadistä.

Oon huomannu, et Kiwi on ruven kihelmöimään myös suuta ja sitäkin oon pitkin raskaut mässyttän. Ilmeisesti kun saan nuo vikat syötyä ni en niitäkää enää ostele.

Jotkut sanoo, että ananaksessa niin paljon vitamiineja, että se rikkoisi suuta/suunpieliä...?
Entie, mut mie uhmaan ja syön lähes päivittäin ananasta, jotta maha toimisi.

Siinä oli joki mikä rikkoo proteiinejä. Vutun pipartimen-sanahärö! Ei ny tuu toi sana oikein vaik kui pyörittää suussa! :P

Oho, kyllä toi 32 kuulostaa jo jännittävältä!

Hih, mulla on nyt glitter-kynnet, uusi tehokas suihkutettava hoitoaine (raidat vähän tuppaa kärähtämään)..
Kohta mennään miehen kanssa saunaan <3

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Voi luoja mä oon täällä nauranu teidän pipartimille ja leipäjuustoille... Hyvä, ettei oo pissit housussa :laughing025

Itse oon vaan juustoista katsonu sen, että ne on tehty pastöroidusta maidosta. Ulkolaisia juustoja olen vältellyt.

Voisinko mä pistää ton ukkelin parvekkelle nukkuun, ku se kuorsaa ihan kauheesti nyt kun sillä on flunssa. Kun yöllä herään käymään vessassa, ni enhän mä meinaa saada enää unta, ku yks kuorsaa vieressä ku viimeistä päivää :whacky059

Hurjalta tuntuu, et hymykuopalla on enää 8 viikkoa laskettuun aikaan. :happy090

Niinpä, itse kans "kauhistelin" porukoilla, et reilun kolmen (3+3) viikon päästä ois rv36 aluillaan! Houlimouli! Ja siit taas 3vkoa niin rv39!!

Hannastiina korvatulpat on hyvät! Meillä mies on flunssassa jo kolmatta viikkoa niin korvatulpat tulee välillä tarpeeseen kun ei se raukka saa kunnolla henkee kuorsaamatta :/

Takaisin