Maaliskuisia mietintöjä

Lälly veit sanat suustani. Viimeiset 4 päivää ollu todella rankkoja.. Ja vielä ois vaatteita laittamatta paikoilleen jne. Mut tänää oon ollu niiiiiiiiiiiiiiin väsy, et oon vaan sohvalla maannu ja katton emmerdalee. Ei vaan enää jaksa, hyvä ku sain itteni hereille tänää.

Mie oon kans, et miun on saatava nyt heti kaikki valmiiksi. Ahdistaa jos joku on kesken.. Mut onneks tää näyttää jo kodilta, mut vielä on pient tekemistä..

Muuttaminen on kyllä raskasta ilman raskauttakin. Mä oon 27 ikävuoteni aikana muuttanu 25 kertaa ja voin kyllä sanoa ettein ikinä rupeis siihen hommaan raskaana! Tuskinpa siitä kukaan missään tilanteessa nauttii...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mie oon muuttanu nyt neljästi ja tää kerta oli kaukana herkusta. Miusta aiemmat kerrat on ollu kivoja, kun on saanu aina enemmän asuintilaa ja eka oman kämpän ja sit yhteiseen muutettu miehen kaa. Mut ny oli kaikkea muuta kuin herkkua. Hirmunen stressi ku et voinu tehä mitää vaikka halua ois ollu!

Esikoista oottaessa me muutettiin kaksi kertaa; puolessa välissä ja loppuraskaudessa ja sit vielä vauvan ollessa 2kk.

Viimeks meillä oli muutto samalla viikolla lasketun ajan kanssa. Se oli jotain melko hilpeää... Äitiysloman alettua aloin pakata kamoja sen sijaan että oisin saanu laittaa niitä esille. Onneks vauva älys mennä viikolla ylitse, että kaikki oli sit kotona valmista. Ja onhan meillä ollut muuttoapua aina, mut itse on joutunut paljon tekemään, että saa kaikki mieleisille paikoilleen.

Mut rupes vähä pelottaa toi Venäjä, kun teki noin Ukrainalle. Millonha päättää, et venäläiset on täällä vaarassa ja lähettää joukkonsa. Ei Suomi mahtaisi mitään. :( Toivottavasti tilanne rauhoittuis..

Mä sain tänään omat vaatteet kaappiin. Miehen vaatteita en ala laittamaan, siihen vedän rajani. Meil ei oo ees sohvaa vielä mihin voisin heittäytyä. Onneks huomenna saapuu uusi sohva jossa on sitten tilaa koko perheelle. Sänkyki saatiin vihdoin eilen kasaan. Kuvitelkaa itsenne öisin nousemaan lattianrajasta vessaan, kun pelkkä kyljen vaihtaminen on tuskallista. Ei kiva.

Me muutettiin viime raskaudessa just näillä viikoilla eikä musta nyt olis kyllä siihen. Korkeintaan työnjohtajaksi :wink Nyt on kamala asuntokuume, mutta ennen kuin palaan töihin ei ole mitään asiaa lainanhakuun... Varsinkaan näillä seuduilla... Täytyy lähteä merta edemmäs kalaan.... :sad001

Just kun pääsin valittamasta etten tykkää muuttamisesta niin ruvettiin kattoonyhessä isompia kämppiä. Meillä loppuu siis ihan auttamattomasti tila tästä YKSIÖSTÄ missä nyt asutaan niin pakkohan meiän on muuttaa tästä heti kun vaan mahdollista. Vuokrakämpät on vaan niin ärsyttäviä! Vuokrat on pilvissä, kämppien kunto on huono ja ei saa laittaa paikkoja oman maun mukaan kun on vaan vuokralla :/

Oho! Yksiös ei joo taia hirmusest olla tilaa, kun ei ollu meillä kaksiossakaan enää.

Sauna on kyllä onni! Asuin 6 vuotta ilman omaa saunaa - nyt en muuttaisi enää ikinä saunattomaan! Eikä onneks toi mieskään, samat vaatimukset mukavuuksin suhteen :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Apua, yksiössä?? Mä kuvittelin et jopa kaksio olis auttamatta mahdottomuus kolmelle ja yhdelle koiralle. Mut nyt oon kyl huomannu ku ollaan tässä uudessa yli 80neliön kämpässä oltu nyt pari päivää, ni en jaksa kävellä huoneesta toiseen. Ehkä mun ongelma ratkeaa toukokuussa :D

Juu, yksiössä :D Meillä on tässä tilaihmeessä 34,5 neliöö ja kaksin ollaan ihan hyvin mahuttu, kolmelle alkaa käydä pieneks ja haluisin asunnon jossa olis parveke ja tiskikone. Saunakin olis kyllä tosi iso plussa :)

Munki pitkäaikainen tiskikone haaveeni toteutuu vihdoin ku tänne semmonen mahtuu. Mistäköhän me sit miehen kanssa riidellään? Varmaan kakkavaipan vaihdosta :rolleyes:

Mä asuin, ennen ku muutettiin tänne, 33 m2 yksiössä. Yhelle oli oikein passeli ja kyl sinne mieskin kyläileen mahtu. Mutta ei nää kaks lisähuonetta oo lainkaan huono juttu tällä hetkellä vaikka pieniä ja ahtaita ne meillä on. Kolme mahtuisi hyvin mutta kun noille etisten kamoillekin tarvii jonkin verran tilaa.

Mut se muutto... mä olin asunut siinä yksiössä 8 vuotta ja sitä tavaran määrää. Siellä oli iso vaatehuone ja vielä kaapit päälle. Ja mä oon hamsteri. Mies muutti omakotitalosta ja sillä oli paljon vähemmän rompetta kuin mulla. Mä vielä tein muuttoa kuukausitolkulla kun kämppä oli välissä vuokrattuna kalusteineen ja sit teetin sinne remppaa ja kamaa kulki suuntaan ja toiseen. Huhhuh.

Mullekin toi muutto on aina valtava urakka ehkä just siks että tavaraa on kertyny vuosien varrella ihan liikaa!! Mulla on nykyäänkin iso vaatehuone vaan omassa käytössä, mutta se on KAAOS, koska ei sinne mahu mitään! Joka muutossa yritän kuitenkin aina rankalla kädellä karsia tavaraa mut silti sitä on aina vaan liikaa. Olis paljon helpompi pitää koti siistinäkin jos ei olis niin paljon roinaa...

Itsekin muistan kun muutin 3 vuotta sitten ensin 25 neliöisestä yksiöstä 61 neliöiseen kaksioon, asuin siinä yksiössä tuskalliset 3,5 v yksin :D Ihan kuin olisi linnassa asunut kun kaksioon pääsi!
Tässä meidän ihanammassa kolmiossa on 76 neliötä, ei paljoa enempää, mutta on tiskikone, iso jääkaappi ja pakastin, sauna, lapsille oma huone ja meille ja vauvalle yhteinen, 2 ulkoovea ja omaa pihaa..
Miehen talo pitäis saada myytyä - siellä niitä neliöitä olisi, mutta kumpikaan meistä ei halua asua siellä :D
Sit alkaa se meidän yhteisen talon metsästys, HUI :))

Me asuttiin ennen viime kesää 58 neliösessä saunallisessa rt-kaksiossa. Hyvin me siinä esikon kanssa onneksi mahduttiin asumaan kunnes keväällä ostettiin ok-talo ja sitä rempattiin kesä. Elokuussa vähän ennen muuttoa teinki sit positiivisen raskaustestin ja nyt ollaanki sit asusteltu omassa kodissa jo hyvä tovi :) Tässä tilaa onneksi ainakin 4 henkiselle perheelle :)

Ja mitä muuttoon tulee niin mä vihaan muuttamista yli kaiken! Se että kun pakkaa romujaan lootikoihin tuntuu aina loputtomalta! Se määrä mitä romua sit kaiken kaikkiaan löytyy yllättää aina! :D Purkaminen on sit helpompaa, mutta työlästä.
Eli te jotka muuttaneet tässä vaiheessa raskautta saa kyllä mun sympatiat täysin!

Kaikkein kamalin muutto oli viimeisin, kun asuttiin ok-talossa 5vuotta. Ulkorakennus ja talo täynnä kamaa. Puolet ihan kaikkea peruselämiseen liittyvää ja toinen puoli isännän "projekteja" ja niihin liittyvää "tätä voi vielä tarvita" sälää. Arvaatte varmaan, etten koskenu tikullakaan siihen toiseen puoliskoon. Kaksi pakettiautollista tavaraa lähti kaatikselle ja yksi kierrätykseen.

Nyt meillä on ainakin triplaten enemmän tilaa tässä, enkä usko että eläissäni uskallan enää muuttaa. :confused:

Sain muuten miehen juomaan valkoista teetä ;) Tilasin netistä lisää valkoista ja vihreää teetä, kuulemma laadukkaassa valkoisessa teessä (1 kuppi) on yhtä paljon c-vitamiinia kuin appelsiinissa! Haudutusaika pitää tietenkin huomioida sekä määrä. Hih, mie oon ihan hurahtanut näihin hömpötyksiin nyt!
Kahvia en ole taas juonut kupillistakaan sitten viikon rv 26! Oon tasapainoillut ton kahvin kanssa, rv 18 asti olin kokonaan ilman, sitten taas join muutaman viikon muutamia kuppeja :D
Hampaat ovat vaalentuneet ainakin, yks iso plussa! ;)

En oo ees uskaltanut koskee teehen. Mulla ei normaalisti vatsa kestä oikeen mitään teetä niin nyt varmaan viel huonommin. Kahvi onneksi uppoo taas ensimmäisen kolmanneksen jälkeen :)

Takaisin