Maaliskuisia mietintöjä

On joo suppeat valikoimat äippävaatetta! Esikoisen aikana tein mahtavia mammavaatelöytöjä kirpparilta! Ei mennyt koko odotusaikana kuin ehkä 20 e vaatteisiin!!
Nyt on mennyt enemmän, koska ei ole aikaa kierrellä ja ne mitä Facebookin kirppareilla myydään, pyytävät vanhoista paidoista ja housuista 10 e, itse löysin Nellyn loppuunmyyntialesta 10 eurolla housut, 11 eurolla housut ja 3 imetysliivit, joista jokainen oli alle 10 e..
Sen jälkeen olen joutunut ostamaan vielä parit housut, joista olen korkeintaan maksanut 20 e, sekä isompia liivejä ja muutaman ale-paidan alle 20 e:lla. Meillä onneksi on varaa, mies heitti viime viikolla ylitöitä urakalla ja muutenkin tienaa hyvin niin ei me kuolla vaikka olisin kalliimmallakin ostanut, MUTTA en osaa - miehen exä osas sen taidon hyvin.
Itkin verta kun mies kertoi että muija laittoi 80 euroa raskausarpivoiteeseen joka kk, 300 euroa uusiin kenkiin, yli 1000 vaunut, jotka homehtuivat varastoon!
Sietämätöntä tuhlausta! Imi kaiken mieheltä lähtiessäänkin, ensin opiskeli miehen siivellä ja kun pääsi itse töihin missä tienaa 2000 e kuussa niin meni pettämään miestä ja he erosivat vaikka tyttö oli tuolloin vasta 9 kk!!!!!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Ja voin kertoa että mie en vois laittaa kenkiin 300 euroa ellen olisi MILJONÄÄRI, en vois edes miestä vaatia mulle ostamaan mitään 300 egen kenkiä :/
Mitä helvettiä alle vuoden ikäisen lapsen äiti edes tekisi sellaisilla? Mun tuurilla napero puris ne puhki tai oksentaisi niiden päälle..
Eli jep, kun vähemmällä pääsee niin tottakai sitä ostaa halvalla mitä saa - ei tietenkään mitään paskaa laatua mikä hajoaa käsiin, mutta miksi odotusaikana etenkään tuhlaisi kaikkia rahoja vaatteisiin..

Mä oon tähän asti tuhlannu äitiysvaatteisiin huikeet 28€. Muutenkin hankintoihin on menny alle 600€ ja jos mun laskelmat pitää paikkansa niin enää menis n. 130€. Osa on menny omasta pussista ja osa mun vanhemmilta, mutta siisen mäkään vois kuvitella ostavani 1000€ vaunuja ikinä :o Tai varsinkaan 300€ kenkiä...tässä elämäntilanteessa.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mammavaatteita tosiaan löytyy aika hyvin kirppareilta. Lisäksi mä oon nyt ostellu sieltä ihan perus pitkiä löysiä toppeja / mekkoja, kun nykymuoti on sellaista vähän raskausvaatteen näköistä (ainakin joissain tapauksissa), niin oon löytäny tosi edullisesti semmosia. Kun mua alkaa noi mammahousut vähän ahdistaa, kuljen kotona varsinkin just noissa pitkissä mekko-paidoissa ja mammalegginsseissä.

Mä kuljen kotona aina maha paljaana :D

Mut siis mulla on itelläni jo ennestään niin paljon pitkiä ja väljiä paitoja/mekkoja et silläpä niiden äitiysvaatteiden ostamiselta onkin säästyny :)

Mullakin toi rintapumppu oli yks niistä harvoista jutuista jonka halusin ehdottomasti ostaa uutena. Imetysliivit oli toinen. Mut käytin kyllä reilusti aikaa niidenkin ettimiseen ja vertailuun et tiesin sit ettei mee rahat hukkaan :)

Rintapumppu on melko vaikee ostaa ennakkoon. Ku ei tiiä paljon sitä heruttaa jos heikosti nii käsipumppu on hyvä ja jos paljon nii sähkönen.. ja seki et tarviiko ollenkaa.

Mannaryyni mä en missään tapauksessa halunnu sähköstä mallia kun musta olis ollu ällöttävää olla kytkettynä lypsykoneeseen niinkun joku teollisuuslehmä! Tiesin siis haluavani käsikäyttösen vaikka se voikin olla sit työläämpää...

Kumpa ei tarvitsisi ollenkaan pumppua, jotta tisuista tulis juuri sopivasti tai silleen, et pikkasella kädel lypsyllä selviäis.. Mut toiveajattelua varmaankin. :rolleyes:

Ei se pumppu pakollinen ole! Mä käytin vaan ekan kanssa, kun piti päästä yksin menoille (jumppaan, baariin tyttöjen kanssa jne..) niin usein:rolleyes:.. mutta sen jälkeen ei oo tarvetta ollut, kun vauva kulkee aina mukana. siihen alun pakkautumiseen auttaa se imetys ja lämmin suihkutus yms. jos ei päästä nippuloita ihan ruvelle -antaa vaikka korviketta alussa välillä kun oma maito ei oo noussut, että ei vauva ihan 24/7oo kiinni tississä, niin kyllä mulla ainakin toiminut pumputta ilman että nännit olis rikki. tietysti eka kerralla varmaan helpommin menee iho rikki(?)
tulipas rikkonainen lause..ajatusvirtaa..

Mun mielestä 1000 e ei ole paha vaunuista, JOS käyttää niitä vauvan kanssa..
Miehen exä kävi ehkä 5 kertaa ulkona niiden kanssa, jonka jälkeen olivat varastossa :/
Meidänkin vaunut maksaa n. 800 e, mutta kyllä niille käyttöä tulee olemaankin :D

Mun mielestä sähköpumppu ois kiva, mutta kun kaksi käsipumppua löytyy esikoisen jäljiltä, niin en raaski turhaan ostaa vielä kolmatta ;)

Ja mulle ei ainakaan auttanut olla ilman pumppua, kaksi päivää yritin ja se oli yhtä tuskaa kun sitä maitoa tuli, tuli ja tuli.. Vaihdoin yöllä lakanat, jonka jälkeen toisen yön nukuin pyyhkeen päällä, mikään ei pitänyt sitä maitomäärää.. Kolmatta yötä en jaksanut valvoa, joten suosiolla otin taas pumpun käyttöön :)
Varmaan yksilöllistä toi että tasaantuuko maidon tulo kun lopettaa pumpun käytön/ei käytä sitä ollenkaan, onko runsasta maidontuotantoa jne :)

Niin no ehkä jos tosiaan olis parempi rahatilanne ja varaa 800-1000€ vaunuihin niin voisin olla eri mieltä. Toi on vaan tällä hetkellä mun koko kuukauden tuloja vastaava summa niin tuntuis hirveeltä laittaa se "vaan" vaunuihin...

toi on iisaa niin totta, yksilöllistä tuo maitohomma todellakin - ja ne tarpeetkin niin yksilöllisiä! mutta jos haluaa pärjää pumputta, kannattaa odottaa sen hommaamisen kanssa ihan rauhassa. saahan niitä tosiaan joka kaupasta jos äkillinen tarve iskee ( jos es se sänky lainehtii:wink)
mä en laittais periaatteesta ja elämäntyylillilsistä syistä 1000 egee vaunuihin - vaikkahan ihan taskusta tonnit pursuaisi..sijoittaisin aika nopsaan ne es tähän rakentamiseen, tai maan ostamiseen, tai paalaimeen, tai matkaan tai..
mulla toimii parhaiten vanhat pelit, joiden perään ei tarvitse katsoa..saa unohtua sateeseen tai kaatua mutalammikkoon(joo, kuopus on parikertaa käynyt lätäkön kautta innokkaiden vaununtyöntäjien kanssa) tai sotkeentua banaaniin jne. oma stressitaso tykkää tästä tyylistä-multa eteenpäin ei mitään voi myydä, loppu on kaikki myyntiarvo:wink

Mä vaihdan nyt taas ihan suvereenisti aihetta, mutta mulla on ihan hirvee matkakuume!! Haaveilen joka päivä reissusta Floridaan tai Ausseihin. Mä nään reissu-uniakin melkeen joka yö nykyään. Jos mulla ois tonneja taskun pohjalla niin tiiän kyllä mihin ne menis...

Elo-syyskuussa vois olla jo hyvä aika matkustaa vauvan kanssa. Vähän vaan epäilyttää noi pitkät lentomatkat :/

Muokattu viimeksi:
Mä haaveilen vaan et pääsis mökille. Saunomaan, uimaan, grillamaan, olemaan. Ääh. Kesällä sitten onneksi, vauva mukaan (ja anoppi hoitoavuksi :wink

Mä en oo yhtään mökki-ihminen! Oon yrittäny kyllä, mutta en vaan osaa nauttia siitä mökkielämästä. En oikeen ees tiiä mikä siinä on ehkä oon vaan niin riippuvainen kaikista nykyajan mukavuuksista ja palveluista...

Mä taas en jaksa sitä mökillä lorvimista (ei mitään tehokasta tekemistä) vedenlämmitys ja tiskaus (eikai siellä muuta:wink) ei ihan riitä.. siksi onkin päädytty asumaan niin että voidaan nauttia luonto-jutuista omassa ympäristössä JOKA PÄIVÄ, ulkosaunaa myöten - ja tavoitteena on olla rakentamatta omaa mökkiä vaan keskittyä vaan tähän koti"tilaan" (knokknok..tämänkin saa varmasti vielä niellä) - ehkä jonkin vuokrattavaksi voisi rakentaakin. molemmissa mummuloissa kuitenkin mökitkin, että mahdollista on jos jonkin aivovaurion tässä suhtautumisessa saa:cool01..

Takaisin