Maaliskuiset untuvikot

Moikka! Ilmottaudun varovasti uutena tänne.

Mulla on ollut jo pari viikkoa tunne että nyt ollaan raskaana. Tää kierto ollut aivan erilainen kuin aikaisemmin, en huomannut ovulaatiota kun yleensä puolivälissä kiertoa nännit kipeät merkkinä oviksesta. Nyt ei mitään muuta kuin mielettömät seksinhimot juhannuksen tietämillä! :)

Kävin raskaustestejä muutaman maanantai-iltapäivällä jolloin testasin negatiivisen testin (kp 30/28-32) ja tiistaiaamuna selkeän roskishaamun (Apteekin oma). Cb digital antoi keskiviikkoaamuna "ei raskaana".

Tultiin vklopuksi mökille kaljojen kanssa ja menkkoja kun ei edelleenkään ole kuulunut (vain rusehtavaa minimaalista tuhruttelua tän viikkoo) testasin vielä eilen Apteekin omalla ja tällä kertaa testiajan puitteissa ilmestyi haamuplussa :) <3

Laskettu aika on Vau:n laskurin mukaan 13.3.2015 ja olemme mieheni kanssa molemmat ikionnellisia ja toivomme haamun vahvistuvan selkeäksi plussaksi!

Oireet ovat tähän mennessä olleet melko mitättömät, rinnat ovat olleet kipeät kuten nyt muutenkin menkkoja edeltäessä.. eilen illalla tuli etova olo käytyäni nukkumaan.. mutta siinäpä ne. Nyt toivon ettei rusehtava vuoto muutu menkoiksi vaan masussa kasvava kaveri pysyy menossa mukana maaliskuulle saakka!

Huh, tulipahan romaani... :)

@otuski: Toivotaan että kaveri pysyy mukana :) Sulla on vähän sit sama ku mulla-testejä meni varmaan 4,5 kappaletta :D Ensin tuli just negaa,sit haamunhaamuplussa..sit Cb:llä negaa,jolloin mä aattelin et ok..se eka varmaaa sit oliki nega..kunnes ei vaa menkkoi kuulunu,joten taas tein illasta,joka oli taas vähän selkeempi haamu,kunnes maltoin pari päivää,jolloin tulikin Cb:n viikkonäytöllä selkee 2-3 vko :D

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Tänään on kyllä alaselkä vihotellu! Vähän niinko issias varmaankin. Töissä se tietty oli kipee ku joutu seisomaan, mutta nyt ei helpota millään. On se normaalistikin usein kipeä, mut helpottaa aina jossain vaiheessa. Ja ku tuntuu että siihen ei auta mikään. Sitä ei pysty mitenkää venyttelemään tms.. Ehkä lepo on sitte ainut mikä auttaa.. Buranaakin otin jo, että jos sais jotenki oltua..

Täällä samaa selän kanssa. Mut koitan pärjätä ilman särkylääkettä tai panadolilla. Perseestä. Pitäis koittaa jotenki jumpata tota selkää taas enemmän, jos auttaisi. -,- aamullaki heräsin selkäsärkyy ja piti sen takia nousta vaikka väsytti. Kiva.

Mukava että täällä on muitakin IVF-hoitojen jälkeen plussanneita. Meillä ei huhti-toukokuussa päästy tuoresiirtoa tekemään ja vappu meni osastolla hyperstimulaatiosta kärsien. Nyt kuitenkin ihan eka PAS tehty, ja tärppi tuli heti! Eka plussa siis yli kahden vuoden yrityksen jälkeen. Toivon hartaasti että pysyy kyydissä. Virallinen testipäivä vasta maanantaina, mutta johan tuo viiva on pariin otteeseen vahvistinut. Ultra-aikaa pääsee vasta kuun vaihteessa varaamaan kun klinikalla on kesätauko meneillään. Mutta eipä kai sitä juuri aikaisemmin pääsisikään, kun nyt on viikkoja 4+3 ja laksettu aika osuu 18.3.

Mitään oloja ei oikeastaan ole ollut. Mitä nyt tietysti Lugesteroninkin aiheuttamaa turvotusta ja pienehköjä menkkakipuja. Ei mulla niitä menkkojen aikaankaan juuri ole, ja nyt vielä vähemmän. Vähän yskää ja nuhaa, mutta mulla on kyllä heinänuhakin. Ja väsyttää, mutta se ei ole mitenkään tavallisuudesta poikkeavaa. Siirron jälkeinen viikko meni ulkomailla reissatessa, niin oli kyllä harvinaisen helppo 2ww.

Mullakin alaselkä vihotettut, jo pitkään, eilen ilmesty migreeni ihan tyhjästä. Voi sitä ihanaa särkyä.
Kuinka paljon juotte päivässä? Kun mä en saa itseäni juomaan kun aamukahvin ja ehkä 3 lasillista päivässä. Jos mä yritän juua enemmän niin mulle ei maistu ruoka. Kun maha ihan ratkee.

Minkä ikäisiä te olette kanssa odottajat ja missä synnytätte?
- minä olen 85syntynyt eli täytän tänävuonna 29 ja synnytän toden näköisesti porvoon synnärillä.

nijaje, helpottavaa kuulla ettei oo täysin tavatonta et plussan saaminen raskaustestiin kestää vähän pidemmälle..

Itellä vaan nyt vähän pelko et on tuulimuna kun oireet ovat niin vähäiset ja viikkoja kuitenkin pitäis olla jo 5+2.. joutuu ehkä ostaa vielä yhden testin kaupunkiin päästyä ja varmistaa et se plussa sieltä tosiaan vielä tulee! :D

kuningatarkuu, itellä ollu aina vaikeeta tankata nestettä niin paljon ku päivän aikana pitäisi.. pitäs pyrkii juomaan se vähintään 2l vettä päivässä vaan mulla jää reilusti alle..

Töissä saa helposti menee ton 2-3 vettä mut kotona ei oikee muista juoda riittävästi :/

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app

Plussat on tullut, tosin pitää vielä käydä neuvolassa/lääkärissä varmistamassa. Tehtiin ensin apteenkin omalla testillä haalea plussa ja viiden päivän päästä clear blue:lla tuli raskausmerkintä. Laskettu aika ois 10.3, sikäli pysyy elossa! Olen aivan pihalla tästä äitiysasioista, ensimmäistä vielä odotellaan. Neuvolaan pitäisi soittaa ensiviikolla ja kysyä kaikenlaista. Ei olla kerrottukaan vielä muuta kuin sairaanhoitajalle. Nyt on siis viikko 5 + 5 päivää. Milloin kerroitte vanhemmille, työnantajalle, ystäville? Pelkään keskenmenoa, kun on riskiraskaus. Turvotusta on jo, ja toivon etten näytä kolmikuiselta jo nyt! Pelkään myös että saan potkut työpaikastani, jos paljastuin liian aikaisin... Vaikka sanoo olevansa lainkuuliainen yrittäjä. Jännittää!

Mie oon 23, loppuvuodesta 24. Odottelen pikkukakkosta ja TAYSiin suuntaan synnyttämään. :)

Mä oon 23, kolmas lapsi tulossa. Seinäjoella synnnytän.

Mä oon kans huono juomaan vettä joka välissä. Yritän kiinnittää siihen huomiota, mutta ei vaan tahdo upota.

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app

Testasin äsken vielä kertaalleen.. ja plussa tuli reilun minuutin sisällä, tällä kertaa hieman vahvempana kuin perjantaina eli kuten kuuluukin! Jeee! :)

Ei kuitenkaan täysin huoleton olo ole vaikka raskaushormooni onkin noussut.. ruskea tuhruvuoto sen kun jatkuu. Pitää vaan nyt toivoa että on ihan normaalia, eikä merkkinä esim. Kohdun ulkoisesta.. Kipuja ei kuitenkaan mahassa ole, mitä nyt ihan lieviä menkkakipu-tyylisiä jomotuksia.

Olen tosiaan 26-vuotias nainen Pohjois-Savosta. Ollaan mieheni (39v.) kanssa oltu pian 8kk yhdessä. Muutama kuukausi tässä on oltu semmosilla meiningeillä että saa lapsi tulla jos tulee.. Eli tervetullut olisi nyt jos mukana pysyisi! <3

Liitteet

• 1405251888683.jpg
    1405251888683.jpg
    48.7 KB · Katsottu: 32
Hauska miten paljon porukka tekee raskaustestejä. :) Ite tein tasan yhden (cittarista ostetulla halpiksella) eikä ole käynyt mielessäkään tuhlata niihin rahaa enempää. :D

Joku oireettumuudestaan oli huolissaan/harmissaa, enemminki nauti!
Tää yökötys ei oo kiva, ekassa mulla ei ollut yhtään mitään ja olo ihan loistava, nyt sai välissä pidättää oksennustaan, homepoaattisilla sen sain onneksi tasaantumaan. :)

Täällä menee tosi helposti päivässä 3-4 litraa vettä. Juon aamulla aina ensimmäiseksi lasin(4dl) vettä, vessaan ja sit toinen 4dl. Jos aamiainen on smoothie (nestettä) niin en välttämättä juo enempää mut jos muuta niin aamiaisen jälkeen taas 4dl. Eli aamulla jo 1,2litraa. Ruuan jälkeen aina vettä ja jos kahvia juon päivällä niin sen jälkeen helposti pari lasia (8dl). Iltasin juon kans ennen nukkumaan menoa sen pari lasia. Vesipullo lähtee lähes aina matkaan kun kotoa poistun. Eli ei mitään ongelmaa nestetyksen kanssa. :D

Mä täytän syyskuussa 26v. Harmittaa että lapsi menee ensi vuoden puolelle, eli täytän 27 jo sinä vuonna :P Mutta nooh.. kai mä olen joku keskiverto ensisynnyttäjä. Ja eipä tässä nyt aikasemmin oikee olis ollu mahdollisuuttakaan. Onneksi äidistäni tulee mummi ennen kuin täyttää 50v. Täyttää ensi vuoden lokakuussa 50 =)

Näillä helteillä tulee kyllä väkisinkin juotua! Tolla miehelllä on tapana laittaa puolen litran pulloissa vettä jääkaappiin. Ni helposti tulee sieltä otettua ja juotua vettä. Ja töissä sitä nyt on pakkokin juoda. Varmaan enemmänkin pitäis silti..

@Angel25: Hah..mun eka muksu ku synty tammikuussa ni mun äiti täytti syyskuussa sen 50v :D Paitsi mä olin siis sillon 22v,täytin 23 toukokuussa ;)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Suomessa keskiverto ensisynnyttäjä onkin jo 30v... tai ainakin 29.. joten mähän olen alle sen :P Jess! :D Vaikka en mä kyl tajua ku musta tuntuu että joka toisella teinillä on lapsi :D Että kuinka vanhoja ne jotkut oikee on?

Buranaa ei suositella raskausaikana. Parasetamol ainoastaan tulehdukseen ja kipuun. Iskias on tulehduksesta johtuvaa kipua joten siihen hyvä täsmälääke. Ongelma on hermopinne eli kun itselläni iskias vaivaa olen oppinut venyttelyllä saamaan sen kuriin alkuunsa ennenkuin pahenee. Fyssari antaa varmasti hyvät selkokieliset/kuvalliset venytys ohjeet. Hankalampi selittää miten venytellä. :D tsemppiä.

Takaisin