Maaliskuiset untuvikot

Itse synnytin 25 ja 27 ekat pojat ja nyt iltatähdet 39 ja 41. Heh...et kuin vanhoi ne jotkut on. :D Puhutaan kypsyydestä ei vanhuudesta. Odottaminen ja lapsen hoito on hieman erilaista nyt kuin 17 ja 15 vuotta sitten. Ei ole hyvää ikää tehdä lapsia on vain jokaiselle äidille toivottua päätös tahtoa tehdä äitiydestään onnellinen ja niin hyvä että on tyytyväinen itseensä äitinä. Ilman suorittamista kaikessa rauhassa. ♥

Mulla ikää jo 34 ja ensimmäinen tulossa ( toivottavasti! :)) Meillä tosiaan yritystä takana jo 4,5v. eli siksi ikääkin kertynyt...
No ehtiihän tässä vielä :rolleyes:

Mulla nyt 5+1 menossa. Oireita ei paljoa ole. Menkkamaisia kipuja ollut aaltoilevasti ja nännit tuli hiukan aremmiksi muutama päivä sitten. Siinä ne! En tiä pitäiskö olla tyytyväinen vai huolissaan..

Ootteko menossa varhaisraskauden ultraan jossain vaiheessa? Mä ajattelin aikaa varailla tässä lähipäivinä. Mikä mahtais olla hyvä ajankohta? 6+? vaiko vasta 7+?

@Murmelinos: Mulla on just ens viikolle varattu aika ultraan..mun on vaan PAKKO nähä omin silmin :D Ens viikolla just tulis 7 viikkoo täyteen-sanoivat ku kyselin et millo ois hyvä tulla,et 7 viikkoo ois hyvä,sillo ainaki pitäs näkyy varmasti :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Nijaje: Kiitos vastauksestasi :)
Maltan siis mieleni ja varaan vasta n.parin viikon päähän.. Parempi niinpäin ku hosua, mutta tiukkaa kyllä tekee! :wink
Kyllä olin kanssa heti varma, kun tosta ultramahiksesta luin, että sinne tuun menemään. Onhan se hintava, mutta saapahan sitte varmuuden ja vois varovasti jo alkaa nauttimaankin tästä olotilasta :rolleyes: Toki riskit on ultran jälkeenkin olemassa, mutta silti. Jostain kyllä luin, että sydänäänten löytymisen jälkeen on varsin todennäköistä, että raskaus menee loppuun asti. On tää vaan niin jänskää aikaa... :) Tsemppiä sulle Nijaje ultraan!!! Pidän peukut pystyssä!

Huomenta! Täällä yksi ekaansa odottava 28 v. :) Perjantaina eka neuvola käynti ja löytyi jo sydämen syke ultrassa, eli nyt se on uskottava jo, että kasvatan uutta elämää. <3

Tänään rv 7+2 jos oikein osaan laskea. :) Helpolla olen oireissa päässyt: hieman etoo jos ruokailu väli yli 2 tuntia, mutta kun syö niin helpottaa, rinnat arat ja turvottaa, muuten olo hyvä.

Laskettu aika olis 28.2, mutta nää maaliskuiset tuntuis omimmilta silti. :)

Meillä on varhaisraskauden ultra ensi viikolla eli päivänä 8+2. Ei saatu aiemmaksi lomien vuoksi. H-hoitoihin kuuluu ainakin täällä se, että tarkistetaan, että sikiö on elävä. Jännittää ihan hirveesti! Onneksi on tälle viikolle paljon touhua, niin ei ehdi joka hetki stressaamaan.

Jouduin kertomaan raskaudesta mun vanhemmille, kun olin mökillä heidän kanssaan muutaman päivän. Olivat tosi yllättyneitä, kun luulivat, ettei meille lapsia tulekaan. Piti moneen kertaan muistuttaa, että raskaus on vielä salaisuus - varsinkin, kun siellä sitten pidettiin sukujuhlia.

Mulla on ikää 30, ehdin täyttää 31 ennen vauvan syntymää. Yritys on aloitettu neljä vuotta sitten, joten onneksi oltiin nuoria ja ajoissa silloin aikanaan, niin en ehtinyt vanhentua tämän enempää!

Onnea uusille plussanneille! <3
Mä varailin tänää ajan alkuraskauden ultraan ja se olis 6.8 eli mulla sillon viikkoja 8+2,
Eka neuvola on edellisenä päivänä :)

Meillä pääsee neukusta vu:aan ja se on 24.7. Sen neukkutädin mukaan viikkoja sillon 8+5, mutta mun mielestä 7+5...mene ja tiedä! Voi kun löytyis elävä pikkarainen sieltä.. <3

Niiiin epäreilua et jossain pääsee neuvolasta alkuraskauden ultraan ;)
Ja joissain nauvoloissahan vissii on ultralaitteet et voidaa ultrata vaik joka kerta, oi miksi asunkaan tuppukylässä :D

Mä asun Tampereella eikä se täälläkää oo miltei missään neuvolassa ultraa, vaikkei tää ookaan iha tuppukylä. :D

itekkin asun keskikokoisessa kaupungissa ja täällä ei varhaisultraa, mutta tuossa naapurikunnassa VU on vaikka onkin pieni kylä... epäreilua.

Mie pääsenki nyt torstaina varhaisultraan. Tuli aika postissa. Viime raskaudessa oli se raskausmyrkytys, niin nyt seurataan tarkemmin. :)
Edit. Toki se maksaa sen jonku tk-maksun eli abaut kolmekymppiä tms. Mut ei pal haittaa! ;)

Mua toi varhaisultra ei helpottais yhtään. Just viimekesänä kuulin kun yhden ns. sukulaisen vauva oli kuollut kohtuun pari viikkoa ennen laskettua aikaa. Ja samoin kävi sille räppäri Kanallekin. Että mua ei ne sydämenlyönnit siellä vielä täysin rentouta. Se on sillä hetkellä ok, mut seuraavana päivänä kaikki voi olla huonosti. Tuo räppäri kanakin oli sanonut että ottaa onnitteluja vastaan vasta sitten kun vauva on syntynyt ja se on kunnossa. Ja semmone fiilis mullakin on. Vaikka tottakai aion nauttia raskaudesta täysin rinnoin! Se on kaikki, mitä olen ikinä halunnut!

Tänään tuli semmosta oikee haaleen vaaleenpunasta valkovuotoa.. Niin että sitä just ja just pystyi sanomaan punertavaksi.. Ja kyllä mä jo aattelin et nyt tää oli tässä. Mut eih.. se oli vaan se yks kerta :D Sen jälkeen ei mitään. Kuukautiskipujen oloisia vaivoja on tänään ollut ehkä vähän enemmän mut saattaa johtua siitäki että on ollut vähän nälkä, ku ei ole ehtiny syödä.

Juu ja mulle on aivan sama et minkä ikäsenä ihmiset hankkii lapsia =) Mä stressaan vaan omaa vanhuuttani :P Ku olen kuvitellu, että saan lapset alle 20-vuotiaana, ni jotenki joka synttärit on vaan semmone pettymys. Mutta kyllä mä olen tyytyväinen että meni näin pitkälle. Sitä on ehtinyt kasvaa ja on saanut tehdä töitä ja sitä kautta saanut aivan uudenlaista itseluottamusta jne. Että ehkä mä en olis ollut valmis äidiksi sillo 20-vuotiaana vaikka niin kuvittelinkin :D Lapsia olen kuitenki halunnu 10-vuotiaasta alkaen :D Muistan kuinka suunnittelin jo ala-asteella että voin ottaa vauvan sitte mukaan kouluun, että saan koulun käytyä :D

Ehkäpä täällä jotkut kaipaavat sitä varhaisultraa ja sydänäänten kuulemista enempi sen vuoksi, että sitten se raskaana oleminen olisi jotenkin konkreettisempaa. Eihän niillä tosiaan ole mitään tekemistä sen kanssa, kuinka todennäköisesti alkio/sikiö pysyy mukana siitä eteenpäin. Saa niistä toki sen varmuuden, että siellä ollaan sillä hetkellä elossa. Itse en ensimmäistäkään odottaessani käynyt varhaisultrassa, enkä käy nytkään. En koe siitä mitään erityistä saavani.

Edellinen raskaus oli Tuulimuna, joka huomattiin vasta rv12 viikon ultrassa. Tässä raskaudessa sitä kaipaa varmuutta heti alussa että siellä ylipäätään elämää olisi. Varmaahan se raskauden loppuun asti jatkuminen ei silti ole mutta antaa mielenrauhaa tässä vaiheessa.

Mullakin on se yksi tuulimuna takana, mutta en mä silti edes ajatellu varhaisultraa. Tottakai se huomattais aikasemmin, mut ei se sitä kuitenkaan pelasta. Ja kyllä mä nyt sen verran tässä panikoiduin, että ostin uuden testin :D Huvikseni ajattelin huomenna tehdä :D

Angel25, mullakin oli parikymppisenä ihanne ajatuksena saada lapset reilusti alle 25-vuotiaana.. mut nyt myöhemmin aateltuna oon kyl tyytyväinen ettei miusta tullut äitiä vielä sillon! Sit taas välillä tuossa ehdin jo aattelee etten tuu koskaan tekee muksuja, ja mietin miten älytöntä on saattaa lapsia tähän sairaaseen maailmaan. Mutta kappas, kun se elämäni mies vihdoin astui kuvioihin niin vauvakuumekin nosti jälleen päätään.. :) ja asiat meni uuteen järjestykseen päässä.

Rusehtava vuoto sen kun jatkaa jatkumistaan. Sitä on tullu nyt n. Viikon verran. Nyt parin päivän ajan vähän runsaammin. Yritän ajatella että tää kuuluu asiaan ja on normaalia.. mutta mietityttää kuitenkin ja koko ajan pelottaa milloin vuoto yltyy ja muuttuu kirkkaaksi vereksi...

Tissit on kipeytyny entisestään ja on nyt ihan toisella tavalla kippeet ku ennen menkkoja :) mahassa juilii menkkamaisesti edelleen.

Tänään kävin apteekista ostaa Multivita raskaus ja imetys -vitskuja.. niitä nyt nappailee päivittäin!

Takaisin