Maaliskuiset untuvikot

Mä kans oon aikamoinen unikeko, silti en ajoissa pääse nukkumaan. Päivisin ei saa nukkua kun esikoinen ei nuku päikkäreitä.. onneksi tää pian helpottaa :D

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app

Tai no. Välillä vähän etova olo ja mystisesti vatsalihakset kipeänä enkä oo niitä kyllä mitenkään reenannu. :D Mut (vielä) nii pal parempi olo ku viimeksi, mutta väsymys rassaa enemmän, kun ei voi niin vaan nukkua.

Minäkin voisin hiljaa huutaa että pulla uunissa :) ja toivottavasti pysyy mukana, la menee johonkin puolille välin maaliskuuta mutten uskalla vielä mitään päiviä sanoa ennen kun päästään kurkkaamaan ketä meillä on matkaseurana. Ja tämä on siis toinen lapsi.
Olen toosi innoissani, tekis mieli vaan hehkuttaa kaikille ja hössöttää ukolle, mutta se tuntu ehkä jotenkin säikähtäneen + uutista, vaikka meillä yritystä on ollut jo hetken... o.O mitenkä teillä on puolisot reagoineet ja ootteko jo kertoneet kellekkään.. ? :)

Meillä kanssa yritystä takana jo pidempään, joten isäntä oli kyllä oikein mielissään uutisen kuultuaan tai siis testitikun tuloksen nähdessään. Toisaalta ollaan tällaisia jalat maassa -tyyppejä, joten ei nyt olla mitenkään hirveästi hehkutettu asiaa keskenämmekään, kun mikäänhän ei vielä ole varmaa. Sitten myöhemmin, kun on varmuus siitä, että kaveri pysyy kyydissä ja kaikki on kunnossa, uskaltaa vähän enemmän hössöttääkin. Muille ei olla vielä kerrottu mitään eikä kerrotakaan, ennen kuin raskaus alkaa näkyä.

Meillä isäntä oli varmaan asennoitunu siihen että tässä tokassakin menee puoltoistavuotta ennenku tärppää, oli siis vähän shokissa ku tärppäskin ekalla yrittämällä :)
Mut nyt jo oottaa innolla ekaa ultraa, varaan varhaisulrta niinkun käytii esikoisestaki.
Mullahan eka raskaus päätty keskeytyneeseen keskenmenoon, niin se vielä kummittelee takaraivossa, niin siks varhaisultra :)

Iloinen tuo mies oli ja on se vieläkii :D Vähän ehkä molempia jännää pieni ikäero, että miten me sit tätä sirkusta johdetaan. Mä en vielä ole edes tajunnut kunnolla olevani raskaana... ei kerrota ennen ultraa kenellekään. :) Jännitän kertomista muille jostain syystä nyt paljon, vaikka tuskin reaktiot on yllätystä kummempia. :o

Tää oli meille yllätys, jos suoraan sanotaan niin ensin ei ottanut hyvin. Mutta sitten me juteltiin asiasta ja nyt jo oottelee innoissaan :)

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app

Meidän oli hieman vaikea peittää yritystä lähipiiriltä kun ravasimme hedelmöityshoidoissa. Keräämisen ja siirron ajan oli pakko isovanhempien hoitaa esikoista. Mutta muille ei kyllä viitsi kertoa ennen kuin ensimmäinen kolmannes on takana. Oon kyllä miettinyt milloin töissä joku alkaa epäilemään. Turvotus on sellaista että vatsa pömpöttää kun olisi jo neljännellä kuulla raskaana. Väsyttää niin, että meinaan ottaa torkut työpöydän ääressä. Onneksi on kohtuu rauhallinen paikka ettei kukaan huomaa jos hieman silmiä ummistaa ;) Kahvi ei enää maistu ja olen siirtynyt teehen. Tosi epäilyttävää toimintaa vannoutuneelta kahviaddiktilta ;) Varsinkin kun joskus olen maininnut että esikoista odotellessa ei kahvi maistunut ja muistan silloin että yksin työkaveri laukoi, että siitä nähtävästi tiedämme että olet taas raskaana kun ei enää kahvi maistu ;) Ja tänään on tosiaan vasta 6+0 joten voisi vielä hetken kyllä pysyä salassa että näkisi että matkalainen varmasti pysyy kyydissä..

Pahoinvointi. Olen ollut vähän huonovointinen alusta asti, mutta toissapäivänä ihan ykskaks oli pakko oksentaa. Eilen sama homma. Viikkoja on vasta 6+3, joten ei lupaa kovin hyvää... Toisaalta on tietysti kiva tietää, että alkio on edelleen matkassa, mutta väsymys olisi kyllä riittänyt sen merkiksi.

Me ei olla kerrottu kenellekään vielä. Ajatus oli, että vasta ekan kolmanneksen jälkeen paljastetaan. Nyt olen menossa vanhempieni luokse mökille, enkä tiedä, voinko olla kertomatta, jos pahoinvointi jatkuu tämmösenä... Toisaalta olisi ihan mukavakin kertoa, mutta onko se sitten epäreilua miehen vanhempia kohtaan. Niille ei voi todellakaan asiaa paljastaa ennen kuin haluaa tiedon leviävän koko suvulle.

Mekään ei kerrota kellekään. Ei edes parhaalle kaverille tai äidille. Juttu alkaa levitä välittömästi, kertoo sitte kelle tahansa. Suut supussa ollaan toivottavasti sinne syyskuun loppuun asti. Oireina nyt oikeestaan vaan kipeät rinnat ja vähän semmone vatsavaiva. Ei pahoinvointia, eikä menkkakipuja.. jotain siltä väliltä. Ruoka maistuu ja väsymystä ei ole. Ihan hyvä olo =)

Pahoinvointia jo kolmatta päivää, ihan saletti että tätä ei pidetä salassa kovin pitkään, hyvä jos edes tänään kun anopin näkee :rolleyes: Halusi tai ei, voi olla että loman jälkeen on jo mahdotonta pitää salassa töissäkään, jos yhtään sisareeni tulen. Tai parin viikon päästä sukutapaamisessa... Jos sen testin nyt vielä tekisi, mutta aika selvä tapaushan tää taitaa olla. t. ensikertalainen

Tänne on iskenyt järkyttävä olo.. Oon iltasin aivan puhki, kun koko päivän nieleskelee ja on kylmä hiki otsalla, kun miettii meniskö oksentaa vai ei. Ja on sama syökö vai ei niin huono olo on tai tulee kuitenkin. Viime yönäkin heräsin todella huonoon oloon ja nää lämpöiset kelit ei ainakaan auta asiaa tai oloa... En muista, että esikoisesta ois missään vaiheessa ollut tällasta oloa. Mutta serkku totes, että sillä paheni jokaisen kolmen kohdalla asteen pahemmaksi tuo olo raskausaikana.

Meillä mies on ihan innoissaan tästä jutusta, mutta aika matalaa profiilia ollaan pidetty. Varsinkin nyt kun vielä asutaan täällä mun vanhemmilla evakossa. Monena aamuna olen ollut sanomassa äidilleni, mutta olen saanut pidettyä suuni supussa. Mutta saattaa myös olla, että ovat jo arvanneetkin. Tarkoitus olisi muuten pitää omana tietona ultraan asti. Muutama ystäväni tietää asiasta, pari heistä on itsekin aivan alkumetreillä raskaana, mutta muuten ei olla huudeltu. On jotenkin tosi paljon varovaisempi olo, kuin esikkoa odottaessa.

Uuh, mulle on tullu vaivaks ihan järkyttävät ilmavaivat iltasin... Mies kiittää XD
Muistelek kyö et poikaa odottaessa oli alussa ihan sama, ja vatta on illalla niin turvonnu että vois koon puolesta mennä puolessa välissä vaikka viikkoja 4+3 :D

Samoten pahoinvointi nostaa päätään, toivottavasti en joudu oksentelemaan, inhoan sitä! Esikosta oksensin onneks vaan muutaman kerran koko raskauden aikana.

Nälkä on jatkuva, mut oon syöny nyt raskausdiabeetikon ruokavaliolla sen takia ku mulla viimeks se todettiin (paasto oli rajalla 5.3 ja muut arvot hyvät), jos vaikka tässä raskaudessa sokerirasitus menis puhtailla papereilla :)

Koko ajan on semmonen olo et jotaa hulahtaa housuihin mut valkovuotoa se vaan on, vessassa saa kyl ravata jatkuvasti jos vähänki juo!

Voisin nukkua vaan, mut poika pitää huolen siitä et ei varmasti nukuta liikaa ;)

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnista kärsiville <3

Ja onnea uusille plussanneille! :)

Mulla on 13pv odotusta niin pääsee lääkäriin. En muista muista raskauksista et mitäoireita oli niin tähän päivään asti ei mitään oireita mut tänään, tosiaan todella pahaa väsymystä ja nännit todella turvonneet, ihan kuin olisi imettänyt. Lapset naureskeli suihkussa kun nännit kovana ja 2kertaa suurempana. Heh... nyt iltasella alamahaa vähän särkee. Kyllä jännittää et kestääkö tää. Mulla ei oo nälkä ollenkaan, vatsa kurnii mut nälän tunne poissa.

Rv5+1. mä oon kyllä muutamalle kaverille sanonnu mut ei vanhemmat tiedä, enkä kerro ennenkun on selvä. Mut joo pari kertaa on tullu valkoisia valheita, kun yrittää salailla.
Jotenkin kun innostuu kaikesta kun pitää soittaa neuvolaan ym, ja saa aikoja ja rv12ulra aika tuli tänään. Nyt jos kesken menee kun menin lukee tuulimunista ym ei haluisi pettyy. Emmä enään tiiä mitä kirjoitan väsymys pukkaa päälle eikä ajatus kulje. Hirveetä romaania. ;)

Voi ei nyt alko menkka jomotus alamahassa., ihan samalta tuntuu kuin menkat alkamassa, kumpa tää ei olis mitää vakavaa...:sad015

AMJ: mä luulen myös että täällä hoksataan raskaus ensiksi siitä kun en enään kahvia juo, ei vain enään pysty kun joutuu oksentamaan muuten :S Teehen siis minäkin oon siirtynyt, näin kuumallla toki on helppo selitellä että juo vain mehua :D
Rhyme: tsemppiä pahoinvoinnin kanssa, se on raastavaa :/ Meillä kans kertominen riippuu siitä mihin suuntaan tää pahoinvointi kehittyy :)
Angel25: Mukavaa että on hyvä olo, nauti :)
Tintero: onnea plussasta! :)
Pöllöemo: toivottavasti pahoinvointi hellittää, ettei kovin pitkään jatku :)
Jama: Toivottavasti myös siellä pahoinvointi helpottaisi.
Mimmuh: täällä kärsitään myös ilmavaivoista :D
kuningatarkuu: Sulla ei enään pitkä lääkäriin :) menkka jomotukset on normaaleja alkuraskaudessa, itsekkin välillä pähkäilee että ei kai vuoto nyt ala kun oikein alkaa juilia.

Nyt on kieltäydyttävä kahvista kokonaan, katotaan kuinka nopeesti joku huomaa etten enään juo.. TUlee niin mahottoman huono olo kahvista ja sit joutuu oksentamaan, YÖK.
Mun tekis niin mieli edes jollekkin kertoa tästä raskaudesta, turhauttaa kun aika ei mene nopeampaa ja sais jo jollekkin höpötellä tästä :)

kuningatarkuu: Itellä juilii just nyt kans oikeelle puolelle..toivon kans et on ihan "normii" niinku vanilj tossa jo mainitsi...Eniten jännään huomista,ku meen keikkaa taas tekee..mites mun ällöolo siellä..onhan se mukava,jos vaipanvaihdon yhteydessä alkaakin oksennusrefleksi iskee..mitäs mä sit..sanon asiakkaalle,et tsori..tää siis EI johdu siit et täällä haisee niin hirweelle..mää oon vaa raskaana ? :D

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Hei kaikille. Plussattu 4+0 reippaalla viivalla ja alla pari haamuakin tehtynä. 4s lapsi tulossa toivon mukaan 20.3. LA. Edellisten poikien iät 16v. 14v.ja 2v. Eli 2n sarjoissa sisaruksia :D näyttikin niin orpanalta tuo iltatähti :) tsemppiä kaikille ! Oireita: järjetön mussutus hiilareiden suhteen, kuvotusta, huimausta ja etenkin vatsanturvotusta. Väsymys VS. yököppäily (aamulla ei kyllä naurata...)

Kajijuan: Täällä samaa...väsymys vs. Yököppäily ja turvotus on järjetöntä!!! Itse mietinkin et en kyllä muista et aiemmin olisin näin turvonnu ollu jo tässä vaiheessa...käkääk

Sent from my SM-P605 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin