Maaliskuiset untuvikot

Ihana kuulla kaikkien ultrakuulumisia!

Mekin käytiin eilen ultrassa. Lääkäri mittasi sikiötä ja sanoi sen olevan kooltaan 7+1 viikkoa. Siinä vaiheessa juuttui henki kurkkuun, ja sopersin, että tiedetään tarkka ajankohta ja sikiön pitäisi olla 8+2... Lääkäri alkoi etsiä sitten sykettä ja pieni jumputtava sydän löytyi. Pumpumpumpumpumpumpum. Miehellä nousi kyyneleet silmiin, minä naureskelin iloisesti. Sikiö kääntyi sen verran, että lääkäri sai mitattua sen kaksi kertaa uudelleen, tuloksena 8+2 ja 8+1 viikkoa! Eli kaikki hyvin. Huh!

Huomasi, kuinka miehelle sykkeen näkeminen oli ensimmäinen konkreettinen merkki raskaudesta. Hän oli ihan onnessaan ja sanoikin itseään isiksi. :) Hän on moneen kertaan puhunutkin siitä, kuinka kokee olevansa kovasti ulkopuolinen raskaudessa ja sitä edeltäneissä hedelmöityshoidoissa. Jospa nyt sitten pääsisi kunnolla mukaan odotukseen.

Maanantaina mennään ekaan neuvolaan. Jospa siellä muistettaisiin huomioida sitten isiäkin oikein kunnolla!

Täällä on rantautunut tosi ärsyttävä vaiva.iha järkky turvotus näin iltaisin..aamulla ei tunnu missään et ois ees raskaana ja sitte illalla on tämmönen maailman ärsyttävin löllerö olo vaikka ei ois ees syönyt oikeen mitään ja äksyilen vaan sitte ku on niin inhottava olo :( onko kellää mitään kikkoja millä sais tätä turvotusta pois? Maha on niinku ois jo puolessa välissä menossa..huuh,kamala olo kaiken kaikkiaan! :D

Ja mie en osaa tykkäillä nuista teiän kommenteista,miten se tapahtuu :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Helmi turvotukseen en osaa neuvoo,sama vika paitsi 24/7 :grin Kait se joskus laskee..

Siin kirjotuksen lopussa näkyy se rivi eri merkkejä. Peukku ylös,peukku alas jne.Kun viet hiiren päälle niin lukee merkitys ja sitten vaan klikkaat sitä kuvaketta.Olipas hankalasti selitetty :rolleyes:

Jos puhelimella sovelluksen kanssa selaa niin anroidilla pystyy tykkäämään ainakin niin että koskettaa kyseisen viestin kohtaa näytöllä niin yläpalkkiin tulee "tykkää" nappula. :) toivottavasti selitin edes jotenkin ymmärrettävästi. :D

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Aa,no sitten se tykkäily ei varmaan onnistu puhelimella ku ei tässä mitään merkkejä näy :) kiitokset kuitenkin :)

Puhelimella just noin er valitaan viesti, niin että se on sininen. Sitten ylhääl kolme pistettä avaa valikon ja ekana on tykkää. :)

Jama oliki kirjottanu vissiin mun kaa yhtäaikaa,mut mun fonella ku painaa nii menee vaan teksti isommaksi ja näkyy koko näytössä :D no tykkäilen muuten vaan vaikkei niit sit näykkään :D :D tai sit alan opetteleen tän puhelimen käyttöä vähä paremmin ;)

Ah,turvotus kaikkosi taas ainakin hetkeksi jonnekkin :) kohta se kaiten tulee taas takas...

Rhyme: huh! On varmaan ollu todella vuoristorataa ultran aikana. Ensin hurja huoli ja aitten ohaba onnellisuus!

Onnea ihanista uutisista :)

Kuningatarkuu: Koitappa karpalomehua (sokeroimatonta) juoda tuohon virtsikseen. Se on vanhan kansan oppeja ja itsellä on monesti auttanut ennen raskautta noihin virtsiksiin.

Marijana, kyselit alkuraskauden oireita. Mulla oli ensin rinnat tosi kipeät. Kirosin kaikki hidastekummut kun autolla ajeltiin, pienikin tömähdys tuntui todella paljon. Onneksi se on nyt jo hellittänyt, mutta tilalla on karmea kuvotus aamusta iltaan. On parempia ja huonompia päiviä, eilen oli niin huono päivä etten päässyt töihin asti :( Ja sitten toi lämpö ulkona, uh ja voih. Viileissä sisätiloissa on hyvä olla, mutta ulkona lämmössä tulee nopeasti huono olo.

Koska esikoisemme on kovin odotettu ja toivottu koitan olla marisematta kovasti, mutta toivon että nämä oireet hellittäisi ensimmäisen kolmanneksen jälkeen. Toisaalta onhan se vissiin niinkin, että tietää ainakin jakavansa kehonsa pienen asukin kanssa kun oireilee kovasti ;)

Onnittelut kaikille uusille plussanneille! :)

Joku tossa aikasemmin kirjoitti suonenvedoista, itse sain ne kokonaan pois magnesium lisällä. :)

Täällä ultrassa myös käyty, sydän sykki ja viikkoja 8+5. Täytynee neuvolaan soittaa ja aikaa varailla.

Toi turvotus voi jotua myös jostain tietystä ruoka-aineesta, itselläni turvottaa ihan älyttömästi jos syön vehnää.

Joo toi vaalea leipä ja peruna voi turvottaa. Mä kun oon nyt juonnu reippaammalla kädellä niin ei niin paljon turvota. Kun mä valitin huonovointisuudesta ni luin jostain blogista et vaalea leipä voi helpottaa etomista, joo onhan se vähän helpottanutkin.
Otan yhen palan vaaleaa aamuisin. Kun yleensä en syö vaaleaa.
Tosin kukin pitää itse löytää mikä sopii itselle parhaiten.

Muumikka: Joo karpalomehua kävin ostaa oli kyllä hapanmaku siihen tottu tosin nopeesti. Puolikas lasillinen monta kertaa päivässä muun nesteen lomassa. Oli hankala löytää sokeroimaton.

Mullakin nyt lämpiminä päivinä ollu suonenvetoa. Magneesiumia täytynee ostaa lähi päivinä.

Ainiin kävin ostaa uusia äitiys housuja alesta. Ni hyi yök kuinka voimakas varaston tunkkainen tuoksu niissä oli sain pestä 3 kertaa et se haju lähti. Mun nenä niinkun haistaa yllättävän paljon.

Ostin valmiiksi hmstä ohuita joustavia farkkuja et ne menee myöhemminkin.

Kiitos Toiveikas!

Muumikka, minua on kans ahdistanut helteet ihan kamalasti. Kun on ollut huono olo ja väsymys, niin kuumuus on tuntunut sietämättömältä. Tavallisesti tykkään lämmöstä ja paahdun mielellään auringossa, mutta nyt olen pysytellyt tiukasti varjossa. Jokainen vesikuuro tuntuu taivaan lahjalta, samoin uiminen luonnonvesissä.

Onko kukaan muu huomannut, että sokeri vaikuttaisi huonovointisuuteen? Olen syönyt aika vähän makeaa koko alkuraskauden aikana, mutta jätskin jälkeen olen ajatellut, että voisiko olon huonontuminen johtua sokerista. Nyt pahoinvointi alkaa hellittää, mutta tänään syötiin miehen kanssa karkkia autolla ajellessa. Koko ilta onkin sitten mennyt ihan järkyttävän huonoissa fiiliksissä. Todella paha olo, tappoväsymys ja ahdistus kokonaisvaltaisesta öklötyksestä. Tais jäädä karkit tästä eteenpäin syömättä... :confused:

Huomenna eka neuvolakäynti (9+0). Vähän jänskättää, mutta ihan hauskaa, kun tulee näitä konkreettisia virstanpylväitä matkan varrelle.

Oon huomannut että ylimakeat, karkit ja jätskit tekee sen pahanolon. Ei heti vaan parin tunnin päästä, eikä kovin herkästi helpota. Joo karkit on nyt ehdottomasti ei-listalla. Oikein rasvaista jos syö niin seuraava aamu on karsea. :$

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin