Maaliskuiset untuvikot

Miun on ollu tuohon alhaiseen verenpaineeseen pakko ollu pitää töissä matkassa salmiakkia ja pringelspötikkää. Helpottaa. Suklaat ja muut karkit ei niin nappaa. Eikä salmiakkiakaan koura tolkulla mee..syön pussista sen viikon. Maito himottaa...kylmämaito ja salmiakki. Ihan pimeetä. En ole maidon juoja.
 
Niin piti lisätä että sauna ja liika kuuma ei ole hyväksi luonnollisestikaan..se lisää kuulemma keskenmenoriskiä..?! Mutten jätä saunomatta sen takia vaan siksi että helteissä on ollut ihan tarpeeksi kestämistä muutenkin. Ei se oman kropan kuunteleminen ikinä vikaan ole vieny, päinvastoin. Kun vaan muistaa kohtuuden siinä herkistelyssäkin..:laughing025
 
Saunominen on kuitenkin aika lyhytkestoista, eikä siinä ehdi tapahtua mitään mullistavaa elimistön sisälämpötilan nousua ja muita kuumuuden mukanaan tuomia muutoksia, joten tuskinpa tuo saunominen nyt niin vaarallista on. Liika oleskelu kuumassa ilmastossa yleensä taas ei luonnollisestikaan ole kenellekään terveellistä, ellei huolehdi riittävästä nesteytyksestä, vilvoittelusta ja varjosta.
 
Mä olen himonnut litlen oliiveja. Olin äitini luona ja se oli ostanut just purkillisen oliiveja, meni siis noin 20 oliivia hetkessä suuhun, ehkä se oli joku suolan puutos.kun näin kuumalla menettää suoloja. Ite en kotiin ole ostanut niitä sen takia kun se purkki tyhjenisi ennenkuin muut siitä saisivat. Eikä se olisi terveellistäkään.
Nytkun vähän viilenny ilmat niin energiaa tulvinnu kroppaan ja tosiaan tekee mieli lenkkeillä.
Tänään mies sanoi et pitäiskö meidän maistraatissa käydä ennen lapsen syntymään. (Emme ole juhla ihmisiä) Hmm...mikäs hinku yhtä äkkii naimisiin mennä. 10 vuotta kuitenkin yhdessä jo oltu. :glasses9

Ihanaa kun porukka kasvanut isoksi. Vaikka ite en täällä kovin usein ole kerennyt käymään niin kiva lukea kuulumisia.:grin
 
Mulla on ollu tosi vaikee päivä.oon itkeä tuhrustanu koko ajan ja pelottaa että miten meijän elämä muuttuu kun tämähän siis oli ylläri raskaus ja meidän ei enää pitänyt lapsia tehdä/saada..nuorinkin jo viisi ja keskimmäinen lähtee eskariin ja vanhin ekalle..taas aloittaa kaikki alusta ja on vauvassa kiinni koko ajan.en tiiä,ahdistaa hirveänä ja tuntuu että meneekö meidän elämä nyt pilalle..mulla on ollu jokaisesta raskaudesta raskauden aikainen masennus ja sekin pelottaa masennunko taas..synnytyksen jälkeen ei siis oo ollu mitään mut raskaus ajat yhtä taistelua oman pään kanssa..voi apua..tosi kauhea olo..toivottavasti aamulla jo parempi ;(



Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Täällä odotellaan "ylläri" esikoista 6.3 Hämeenlinnan seudulta. Onhan sitä lasta haluttu jo pitkään, mutta mies on ollut erimieltä ja tietysti sekin vaikuttanut että ukko on tosiaan ruotsalainen, ja vasta nyt kesällä muutti suomeen. Juttelemme keskenämme englanniksi. Olisi tarkoitus että lapset oppisi myös ruotsia, koska toinen puoli suvusta kuitenkin ruotsissa. Onko mukana muita kaksikielisiä perheitä?

Mielitekoina on katkaravut, salmiakki ja kaali! Ja kokoajan janottaa ja sitten rampataan veskissä :eek:

Muita Hämeenlinnan läheltä?
 
@Helmi: Voi..jospa olis aamu jo parempi.Eihän sitä masennusta tiedä tuleeko,joten sitä ehkä kuitenkin parempi olla stressaamatta..ja sitäpaitsi,ollaanhan me kaikki täällä-aina voi tulla purkaa sydäntä jos haluaa.Ja mullekki voi laitella haluttaessa ihan yksärii-ollu yhden raskauden jälkeen masennusta; jos jotain vaikka löytyy apuu :)
Tsemppiä kovasti:kyllä kaikki varmasti menee omalla painollaan :) :Heartred

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
@@ Hikarina: Jeij..täällä aika liki HML:ää..Hikiän puolelta eli Hausjärveltä :wink

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Onko sulla kohonnut riski sydän- ja verisuonitaudeista tai jo ennestään koholla oleva kolesteroli? Katkaravut sisältävät paljon kolesterolia.
 
Helmi, täällä välillä vähän samat mietteet, tuleeko tästä mitään olikohan tämä nyt täysi virhe tms. Meillä siis haluttiin vielä lapsi mutta sen piti tapahtua vasta parin vuoden päästä, no itsepä kuoppaa kaivoin tein siis testini systä että, piti varata aika kierukan laittoon, hmm tosin meillä mies oli sitä mieltä että, heti vaan. En tiedä kaduttaako ku ymärsi joutuvansa auto kaupoille tai vähintään lisä penkit autoon mutta sittenhän ei enää edes vaunut mahdu kyytiin :wink

Täällä noi mielihalut vaihtelee ihan viikoittain jos ei nyt ihan päivittäin. Paripäivää pistelen hulluna salmiakkia nassuun toisina taas luumuja sitten jotain suolasta, hurjaa syöpöttelyä, TAAS :D
 
--Helmi-- minä myös ymmärrän tuntojasi. Meillä vanhin menee jo kuudennelle, toka eskariin ja nuorimmat täyttää tänä vuonna viisi. Meillä tosiaan piti olla lapsiluku täynnä ja minä olen ajatellut, etten missään nimessä jaksaisi enään alottaa alusta ja sitten tuli tämä ylläri. Abortti kuitenkin tuntui liian pahalta vaihtoehdolta meille, joten tässä sitä ollaan. On kait ihan normaalia tuntea myös negatiivisia ajatuksia myös silloin vaikka vauva olisi alusta asti toivottu. Kait se kasvattaa henkisesti tulevaan! Uskon että te pärjäätte ja me pärjäämme :)

Autoasiasta tuli mieleen, että meillä ei mene edes auto enään vaihtoon, kun tuplien myötä aikoinaan piti iso auto hommata :D

Sent from my D5503 using Vau Foorumi mobile app
 
Tänään on ollut vähän jo helpompi päivä eiliseen verrattuna mutta ehkäpä tämä kuuluu sitten siihen valmistautumiseen. Meilläkin tosiaan neljännen lapsen myötä menee auto vaihtoon vaikka en kyllä tiedä miten tää tapahtuu ku ollaan tän auton kaa vielä "naimisissa" kolmisen vuotta,velka-auto siis meillä...
Kiitos muuten kirjoituksistanne,helpottaa oloa kun tuntee että ei ole ihan yksin kun me ei siis olla kerrottu vielä raskaudesta kenellekään. Saa nähä Millon siihen on henkisesti valmis kun moni on varmaan aika innoissaan tästä ja jos itse ei tiedä vielä oikein että mitä tässä pitäs ajatella niin jaksa sitä höösäämistä sitten.

Minkäs ikäisiä täällä muuten ollaan? :) mie ite oon 27v ja mies 30 täytti just :)

Hauskaa viikonloppua kaikille :)



Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Naimisissa auton kanssa mekin kyllä viellä ollaan, hankaloittaa huomattavasti vaihtoa saati että, olisi varaa toiseen joka sinänsä tarvittaisiin joka tapauksessa. Meidän autosta tosiaan saisi seitsemän paikkaisen,mutta mihin vaunut saati että joskus tarvitsisi joku meidän neljästä koirastakin kyydittää millon mihinkin ja koko kahdella jätti. Pitää katsella kaiketi linja-autoja tälle poppoolle :D Täällä ollaan tse 32 mies34 ja noi muksut siis 11v,kohta 3v ja 8kk
Rentoa viikonloppua!!
 
Korppi mitäs koiria teillä on? Meilläkin yksi jättiläinen perheessä :) ja yksi pienempi ja sitten vielä kaksi kissaa :D ei lopu tekeminen kyllä :D :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Muokattu viimeksi:
.

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Muokattu viimeksi:
No jos mäkin hyppään kelkkaan mukaan, mahtuu vissiin? :wink

Eli ensimmäistä lasta odotteleva maalla asuva 25-vuotias ilmoittautuu. Laskettu aika olis näillä näkymin (1.8. tarkentuu) 17.3. ja nyt meneillään siis 7+4.

Oireita on ollut jonkin verran, tosin ei vielä lainkaan oksentelua (loistavaa!). Rintaliiviostoksille vissiin pakko lähtee joku päivä mutta kuinkahan pian taas tarvin uusia, älytöntä vauhtia nekin kasvaa pienestä Cstä...

Odotettu lapsi tulee olemaan vanhempiensa lisäksi kahden koiran ja mummukisun uusin rakkaus ♡

Ei malteta odottaa! :angel7
 
Pitää tulla tänne hehkuttamaan. Tänään viikkoja 10+0, ja pahoinvointi on vähentynyt huomattavasti! Enää satunnaisia huonovointisuuden aaltoja. Viime viikolla oksensin vain kerran. Ihan loistavaa! Lomakin loppuu, joten pääsee töihin vähän paremmassa kunnossa. En usko, että olisin kyennyt kaiken väsymyksen ja oksetuksen kanssa olemaan töissä ollenkaan. Voittajafiilis!

Kaiken lisäksi farkut mahtuvat vielä jalkaan. Piti erikseen kokeilla, kun on niin turvottanut ja viime ajat on mennyt kesämekoissa. Olin ihan varma, että joudun ostamaan äitiyshousut jo nyt, mutta näköjään tunne isosta mahasta on suurempi kuin itse maha.
 
Takaisin
Top