Maaliskuiset untuvikot

Mä oon ollu niin kuollut näinä kuumina päivinä, mitään muuta tehnyt kun makoillut patjanpäällä lattialla. Vaatteet ahistaa. Appelsiinit ja melonit ollu hurjan makoisia ja niitä tulee popsittua. Illat sitten kun viilenee niin pitäis jaksaa tehä töitäkin. Pihalta pitää saada puut sisälle. Arvatkaa vaan kuka tekee tässä säässä töitä ulkona en minä ainakaan.
Oon niin laiska nykyään kun väsyttää ja huono olo. Sen takia mielummin pysyn paikallani. Ottaa jo vähän hermoon kun pitää mennä pissalle vähän väliä. Yölläkin 2-3kertaa ja jos ei herääkkään niin aamulla maha sen verran kipee et olis kannattanut vain nousta pissille. Lapsillakin käytös muuttunut riehakkaammaksi kun pihalla auringossa ei voi eikä saa olla kauaan niin elokuva hetkiä pidetty.. illalla sit saa pakottaa lapset olemaan ulkona ja liikkumaan kun aurinko hiipii puiden taakse. Ikäviä säitä kun ei ole satanut.
 
Jep makeat ja rasvaiset tuo karsea olon mullekin. Eilen erehdyin syömään ulkona melkoisen rasvasta ruokaa ja ihan virhetikkinä otin vielä jälkiruoan. Hitsi kun se huono olo iski kotimatkalla ja vielä kaupassakin piti käydä. Onneksi selvisin reissusta oksentelematta.

Heräilettekö te muut yöllä pissille? Mä herään joka yö ja vaikka kuinka yritän etten nousis käymään vessassa, kun siinä piristyy niin kovin paljon, niin ei tule mitään. Pakko se on mennä ja sitten menee pari tuntia että uni taas tulee. Ihme kyllä tänään ei ollut aamulla vaikea päästä sängystä ylös ja töihin.

Miten Rhyme neuvolassa meni? Itsellä on huomenna tiedossa verikokeet sikiöseulontaa varten.
 
Minä olen aijemmissa raskauksissa humannut, että verensokerin lasku tekee karmean olon. Eli kun syö jotain makeaa esim. Karkkia verensokeri nousee nopeasti , mutta sitten se myös laskee nopeasti ja järkyttävä olo iskee! Eli mun on pakko pidättäytyä isoista sokeri annoksista.

Sent from my D5503 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä herään kans.Meillä vielä makkari yläkerrassa ja vessa alhaalla..:confused: Vaikka kuinka käy ennen nukkumaan menoo jossain vaiheessa herää ja pakko mennä.Ja kukun kans vähintään tunnin hereillä.
 
Mä syön pahoinvointiin kovia karkkeja - sitruunan, lakritsin ja mintun makuisia. Vaihtoehtoisesti mitä tahansa kirpeitä karkkeja. Auttaa sen hetken, kun se karkki on suussa. Opin tämän lukemalla amerikkalaisten odottavien äitien foorumia. Suomessa aika moni vissiin syö salmiakkia aamupahoinvointiin.

Mulla kyllä sea band auttaa suurimman osan päivästä tällai pedissä ollessa. Pystyssä en pysy kovinkaan pitkään kerralla. Heikottaa ja pahoinvointi voimistuu silloin. Suihkuun pystyn menemään vain jos on pastilli suussa.

Aika ihmeellinen tämä tunne, että ei ole juurikaan ruokahalua, mutta kauhea nälkä tulee kyllä parin tunnin välein. Yritä siinä nyt miettiä, että mitä söisit kun ajatus ruoasta ällöttää. Mies on ihan ihmeissään kun yhtenä päivänä maistunut ruoka saattaa tuntua todella vastenmieliseltä seuraavana päivänä.
 
Täällä kans heräillään joka yö vessaan ja yleensä 2-3 kertaa yössä.. Rasittavaa mut minkäs teet. Minä onneksi saan helposti unta heti vessakäynnin jälkeen niin ei jää yöunet liian lyhyiksi.
 
Joo yöllö tulee heräiltyä parin tunnin välein, muttei pissahädän vuoksi vaan ihan muuten vaan ja kestää kauan ennen kuin saa uudestaan nukuttua. Päivisin onkin sitten koko ajan väsy, päikkäreistäkään ei tahdo apua olla..
Pahoinvointi yltynyt, pakko oli saikkua hakea, onneksi töissä ymmärretään, mutta itseä harmittaa kun tuli luvattua 3viikon työpätkä eikä musta ookkaan tekijäksi.. :/

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
Olikohan se vähintään7vko suositus siinä varhais ultrassa että, saavat oikeat mitat? Pitäisi soitella neukkaan todennäköisesti laittavat sieltä kautta ultraan kun la saattaa olla mitä tahansa n.3vko sisällä. Pelottava ajatus tuo varhais ultra, kerran olen käynyt rv 7+5 vähäisen verenvuodon takia, siellä sydän sykki mutta oli kaksi ruskuaista joten todennäköisesti oli ollut kaksoset, no se raskaus päättyi kokonaisuudessaan 11+3. Tämä kyllä tuntuu yhtä varmalta kuin kolme maailmaan tulluttakin, eli luottavaisin mielin :) Pahoinvointi hyökkää aina jossain vaiheessa iltapäivällä pyörrytyksen saattelemana saattaa olla taas huima 1h sokereiden heittely syynä.
 
Baguette, sama homma. Kova nälkä tulee, mutta sitten närppii ruokapöydästä vaan jotain pientä, mikä ei ällötä niin paljon. Salaattia ja puuroa pystyy syömään hyvin, mutta ei niillä oikein tahdo koko päivää pärjätä... Pari viikkoa sitten kävin kaupassa ja lupasin tuoda jotain, mistä tehdään ruokaa. Olin aika huonovointinen, niin kaikki ruoat vaan ällötti. Tulin lopulta takaisin munakoison kanssa. Alkoi itseäkin naurattaa, kun nostin kauppakassista munakoison pöydälle ja mies tuijotti vieressä epäuskoisena. Hyvää munakoisokastiketta tuli. :D

Muumikka, neuvolassa meni hyvin. Etukäteen jännitti se täti eniten, että minkähänlainen se on. Hoitaja oli kuitenkin tosi mukava, miehenkin mielestä. Hän otti meidät molemmat hyvin huomioon ja jäi itselle tosi kiva mieli. Keskusteltiin aika pitkään siitä, kun minulle on tehty iso leikkaus 10 vuotta sitten ja sen seurauksena on ollut laskimotukokset molemmissa jaloissa. Perusmittaukset tehtiin, saatiin aikoja ultraan, lääkärille ja verikokeisiin sekä mukaan lähti iso kasa esitteitä. Labra-aika onkin sitten jo huomenna, jolloin otetaan iso kasa verikokeita.
 
Mulla ei ole tullut vielä ruokaällötyksiä vastaan, mutta himoitsen suolakurkkuja :laughing002. Parasta mitä tällä hetkellä tiedän on ruisleipä, hieman levitettä, suolakurkkua ja täyteläistä juustoa :grin Ja todella suolakurkkuja, ei makukurkkuja. Hyvänä kakkosena tulee maustamaton perusviili, oi nam! :)

Tänään oli verikokeet ja nyt pitäisi viikko jaksaa odotella vastauksia, jotta saa myös luvan tilata ajan ultraan.
 
Eniten ällöttää kaikki, paitsi suolakurkut ja vesimeloni. On se kumma kun ihmiselle ei makea maistu edes väkisin! Salaattibuffetlounas oli hyvä, ja piti olon raikkaana lopun päivää, mutta siihen olis kuulunu kans kahvi ja mun suosikki omenakakkua päälle, ni murusia nakertelin vaan, ja join vettä! Siis mitä täällä tapahtuu! Miesparka yrittää selvitä kans kasvisruualla ilman kermaa yms kun mulle ei mikään rasvainen tai lihaisa maistu :/
 
Heippa kaikille, uskaltaudun nyt mukaan tänne maaliskuisiin :) Plussa pärähti testiin viikko sitten enkä oo vieläkään tätä onnea oikein ymmärtänyt. Neuvolaan on soitettu ja heidän mukaan laskettu aika olis 27.3. ja nyt mulla on meneillään 5+4 :) Ensimmäinen neuvola meillä on vasta 27.8 eikä olla menossa varhaisultraan koska mies on sitä vastaan. Mutta siis niin, olen 27v ja ensimmäistä lasta odotetaan :)
 
Moikka! Itsekin taidan nyt uskaltautua mukaan tänne :) Eka plussa tuli viikko sitten ja sen jälkeen tehty kaksi testiä lisää kun ei millään uskonu että näin nopeesti tärppäis! LA olis laskurin mukaan 23. maaliskuuta :) nyt meneillään rv 6+1. Soitin eilen neuvolaan ja sain ajan vasta elokuun loppupuolelle, täällä eka aika ajotetaan 9-10 viikoille. En millään jaksais odottaa niin kauan. Ja ekan ultran saa sitten vasta 10-12 viikolla, se on ehkä se mitä eniten odotan ku olis niin ihana saada varmistus että kaikki on hyvin. Yksityiselläkään en viitsisi käydä kun niin kallista lystiä... Tämä tosiaan eka raskaus ja kaikki todella uutta vielä! Ihanaa päästä tänne foorumille lukemaan muiden kokemuksia :) ja onnea tosiaan teille kaikille plussanneille!
 
Hyih kamala mikä olo tuli kun saunassa kävi!!! Järkky pahoinvointi kohtaus eikä voi nyt ku maata sohvalla ja kolme ipanaa pitäis tässä nyt vielä alkaa laittaa nukkumaan...tais olla mun saunomiset saunottu jos tätä rataa meinas jatkaa... Valivali...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Sauna teki mullaki vähä heikkoo tos viime kerralla :P

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä en viime raskaudessa kestänyt saunaa, hetken olin tuli tos paha olo, pois: pyörryin ja oksensin suihkun lattialle, niin jätin saunomiset siihen. Se kuumuus heitti varmaan verenpaineet tai jtn(?)
 
Meillä ei ole saunaa, mutta olen joutunut jättämään kuumat suihkut väliin, koska huomaan sen pahentavan oloa.
 
Mä en kans viime raskaudessa alussa ja keskivaiheilla kestäny saunaa, lopussa saunoin ku hullu :D


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top