Maaliskuiset mutinat

Pakko huomauttaa tähän väliin, että koska raha on määräävä tekijä, monilla luonnonmukaisilla aineksilla koitetaan tehdä melkoisesti rahaa, vaikka niiden terveysvaikutuksia ei ole pystytty todistamaan tai ei ole vielä todistettu. Puhumattakaan niiden terveellisyydestä tai haitallisuudesta raskausaikana.

Toki, on myös paljon tutkittuja luonnonmukaisia aineksia, jotka tiedetään vaarattomiksi raskaanaoleville, ja joilla on edullisia terveysvaikutuksia. Asiaa vain ei pidä ottaa sokeasti, että kaikki luonnonmukainen olisi terveellistä automaattisesti.

Onko täällä jollain muulla tullut ihan järkyttäviä suonenvetoja?? Olen nyt muutaman kerran herännyt siihen kesken unien eikä meinaa millään helpottaa! :arghh: Ja jalassa tuntuu kumma tunne vielä monta tuntia suonenvedon jälkeenkin! :oops:
Mulle on tullut yhden kerran. Kaks viikkoa sitten lauantaiaamuna heräsin ihan järkyttävään pohjekramppiin. Pohje kamppas niin pahasti, että lihas oli ihan tulessa 3 päivää sen jälkeen. Mulla oli näitä useinkin joskus aikoinaan, mutta ei oo enää nykyään ollut. En tiiä mistä toi nyt tuli, kun magnesiumit, suolatasapaino, vedenjuonti yms. pitäis olla kunnossa. Onneks ei oo sen jälkeen tullut ja toivottavasti ei enää tuukaan.

Luonnonrohdoissa on vähän se ongelma, että niiden sisältämiä lääkeaineeksi luokiteltavia aineita ei pysty käyttämään yhtä hallitusti kuin apteekin lääkkeitä. Lisäksi niissä on paljon muitakin aineita. Esimerkiksi pajusta voisi saada aspiriininkaltaista särkyä helpottavaa ainetta, mutta minkä verran ja minkä muun mukana... Lääketehtaan käsittelyn pointti on usein ottaa se "luonnollinen aine" erilleen tai tuottaa sitä erikseen ja annostella se kontrolloidusti, jolloin käyttö on turvallisempaa.

Käytän säännöllisesti D-vit 50mikrog, flunssaan juurikin hunajaa, valkosipulia, pakuria, selleriä ja tuoretta inkivääriä. Marjoja käytän päivittäin muutenkin smoothieissa. Siitä huolimatta olen pöpömagneetti ja flunssat vie aina voiton :( ei auta rohdotkaan kaikkeen!! Vaikka se niin mukavaa olisi niin uskoakin.

Pakko huomauttaa tähän väliin, että koska raha on määräävä tekijä, monilla luonnonmukaisilla aineksilla koitetaan tehdä melkoisesti rahaa, vaikka niiden terveysvaikutuksia ei ole pystytty todistamaan tai ei ole vielä todistettu. Puhumattakaan niiden terveellisyydestä tai haitallisuudesta raskausaikana.

Toki, on myös paljon tutkittuja luonnonmukaisia aineksia, jotka tiedetään vaarattomiksi raskaanaoleville, ja joilla on edullisia terveysvaikutuksia. Asiaa vain ei pidä ottaa sokeasti, että kaikki luonnonmukainen olisi terveellistä automaattisesti.

Olet aivan oikeassa. Luonnonmukaisuudesta on tullut yksi rahastuskeino lisää ja tarkkana saa olla. Osa tuotteista on esimerkiksi sellaisia, että eivät imeydy kunnolla. Silti väittäisin, että luonnontuotteiden järjestelmällinen mustamaalaaminen on lääketeollisuuden propagandaa.

Paljon voi tehdä itse ja kerätä luonnosta, siellähän ne yrtit ja rohdot kasvavat. Ei tarvitse ostaa mitään. Riittää kun hankkii itselleen riittävästi tietoa ja mahdollisesti myös koulutusta asian tiimoilta.

On hyvää pitää mielessä myös se, että puolueettomia tutkimuksia ei aina haluta edes tehdä, sillä rehelliset tutkimustulokset saattaisivat viedä asiakkaita mm. lääketeollisuudelta. Ja veisikin. Nimenomaan lääketeollisuus on taho joka ei halua ihmisten hoitavan itse itseään... Ja pakko vielä mainita, että lääkkeitä kyllä määrätään heppoisin perustein ja niitä markkinoidaan ikäänkuin turvallisina ja ihmiset todella ajattelevat että ne sitä myös ovat. Monesti lääkkeet ovat kuitenkin myrkkyä. Ne poistavat kyllä mahdollisesti oireet, mutta eivät välttämättä paranna syytä oireiden takana. Lisäksi ne saattavat hoitaa kehossa yhtä asiaa tuhoten samalla jotakin muuta. Esimerkiksi antibiootit hoitavat tulehduksen, mutta tuhoavat vuosiksi suolistoflooran. Särkylääkkeet manipuloivat aivoja ja vievät kivun pois, mutta aiheuttavat vaurioita vatsan limakalvoille ym. kuormaa elimistölle.

Vastustuskyvyn ylläpitämiseen ja kokonaisvaltaiseen terveyteen vaikuttaa monet tekijät. Aikani kuluksi vain yöllä kirjoittelin, jos vaikka joku olisi saanut jotain irti. :happy: Ei ollut tarkoitus viestittää, että hunaja ja muut pitää kaikki pöpöt poissa jos joku niin ymmärsi. Itse olen saanut paljon apua luonnosta ja ylläpitänyt omaa ja lasteni terveyttä, sekä hoitanut monet sairastumiset luonnonmukaisin menetelmin, ilman lääkkeitä. Myös lukuisat sellaiset joihin lääkärit olisivat suurella innolla olleet kirjoittamassa antibiootteja. Olen opiskellut luonto- ja ympäristöalaa, sekä yrttejä. Aihe on yksi intohimoistani. Rakastan tätä planeettaa ja luontoa. Innostun helposti jakamaan ajatuksiani ja oppimiani asioita. Kunnioitan jokaisen ihmisen vapautta valita itse hoitonsa. Eikä ole tarkoitus kenenkään mieltä pahoittaa. :Heartblue

Mä en oo ollu koko raskauden aikana kertaakaan kipeenä - vaikka oon koulussa töissä!

Nyt kannattais varmaan koputtaa puuta :D

Samaa iteki tänää mietin. En oo ollu kipee ollenkaa. Sillo ennen plussausta olin pienessä nuhassa mut liekö ollu sit eka plussaoire. Kopi kopi puupäähän vaan...

Suonenvetoihin auttaa tosiaan magnesium, ja sitten nopeesti sille jalalle seisomaan, vaikka yhdellä jalalla, josta suonta alkoi vetämään. Näin pitäis loppuu nopeemmin ja jälkisärkykin jäis pienemmäksi.

Terkkuja sokerirasituksesta :)

Sokerilieju ei ollu oikeen minkään makuista, vadelmaa se ehkä kuitenkin oli :D mut se oli kylmää ja nestettä, ihana oli saada juoda jotain ku pitkän yön ollu niin janoinen.

Aamu alkoi oksentamalla ja vatsa oli ihan krampissa, kun pääsin alottaa rasituksen...mut vielä ei oo ollu paha olo.

Päässä humisee ja väsyttää, mut ei kummempia oloja vielä ku saapi olla paikoillaan koko ajan.

Tomu, tsemppiä! Muistaessani voisin itekin napata aamusokerin. Mua ei laitettu rasitukseen ollenkaan, koska viimeks (ei raskaana ollessa) menin siitä sairaalakuntoon. Arvot oli 2,1 paasto ja 1,0 kahden tunnin päästä. Nyt mun paastoarvo on ollu sormenpäästä mitattuna viitosen pintaa - että kyllä raskaus vaan sitä nostaa! Olokin on parempi, kun ei oo tollaset verensokerit koko ajan.

Hyi, kuulostaa kamalalta tuo sokerirasitus. Mua ei kuulemma siihen laiteta ellei jotain merkkejä tule. Luin, että kaikki yli 25v laitettaisiin, ja mähän olen 26v. Noh, kelpaa mulle tämä.

Mäkään en joudu, vaikka ikää kohta jo 33. Ei oo mitään sukurasitetta, ylipainoa tai muuta riskiä, niin en joudu. Helsingissä siis näin.

Kiitos tsempeistä, mut ei tää kovin kamalaa ollut. Vartin päästä viimonen näyte ja se oli siinä.

Ainut oikee haitta taitaa olla, et toi pistoshaava ei näytä menevän kunnolla umpeen...

Nähdäänpä sitten oliko terkkari oikeessa, ku se on alusta asti miulle sitä radia manannu :D

Mä odottelen seuraavaa sokerirasitusta. Huhtikuulle varasin aikaa niin saan samalla hoidettua lapsen veriryhmä kokeen.

Kannattaa pitää mielessä, että neuvolan kokeet ja testit ovat vapaaehtoisia, kuten koko neuvolassa käynti. Jos tuntuu pahalta esimerkiksi se sokerirasitus, eikä ole riittävää syytä sitä tehdä, niin kyllä siitä voi ihan hyvin kieltäytyä. Minulle olisi haluttu tehdä se iän vuoksi, olen siis 31v. Hetki hoitajan kanssa juteltiin ja hänkin oli sitä mieltä, ettei se ole kohdaltani mikään välttämättömyys. Niinpä jätetään se väliin. :)

Täälläkin tänään istuttu sokerirasituksessa, itellä tosin aivan kauhea olo kun olen viikonlopun nukkunut ja syönyt tosi huonosti niin tuntui että taju lähtee ja oksennus lentää kun sen makean litkun joutui juomaan. Mulla se oli niin lämmintä että ei meinannut millään saada alas ja siinä mietinkin että miks ne ei pidä sitä kylmässä että olis vähän helpompi juoda sitä :wideyed:

Onneks ekan tunnin tuskailun jälkeen pääsin makaamaan yhteen huoneeseen niin sainkin unen siinä mikä helpotti heti oloa.

4,8 mulla oli se paastosokeri sormenpäästä mitattuna. Nyt vain sitten odotellaan tuloksia.

Voi apua! Taas oikein raskausaivot toiminnassa! Äskön kun luin teidän kirjoituksia ja aloin katsomaan kalenteria niin mullakin olis ollut tänään aamulla sokerirasitus enkä yhtään muistanu! Itkien soitin terveyskeskukseen ja pahoittelin unohdusta mutta sieltä vaan naurahdettiin ja sanottiin ettei mitään hätää, kahden viikon päästä uusi aika :)

Mullakin toka rasitus parin viikon päästä. Pelottaa vähän että tällä kertaa napsahtaa. Ekassakin oli arvot jo huomattavasti isommat kun 3v sitten esikoisen odotuksessa :s

Mullakin sokerirasitus tulossa parin viikon päästä. Saa nähdä, millaiset arvot on! Vähän kuitenkin sukurasitetta ja ylipainoa :/

Takaisin