Maaginen maaliskuu!

Onnea Kaika ja muut vauvautuneet! :)

Luin Kaika tuota sun synnytystarinaa ja missäs synnytitkään? Onko ihan yleistä, että saa ottaa lapsetkin paikalle mukaan vai onko tämä sallittua vaan jossain tietyssä sairaalassa? Ajattelin vaan mun mahdollista 3. synnytystä sitten jonain päivänä niin ei ainakaan tarvisi stressata lastenhoitajan paikalle ehtimisestä ;) Tosin näköjään mä synnytän aina yöllä niin se olisi ehkä ikävä ajankohta lapsien kannalta. Mutta ihana kuulla, että siellä on ollut hyvä alku vauvan kanssa koko perheellä :)

Meilläkin on lähtenyt oikein hyvin arki rullaamaan. Vähän vaan meinaa äitiä välillä väsyttää vaikka tämä vauveli onkin öisin paljon parempi nukkuja kuin veljensä oli. Öisin syödään 2-3 kertaa ja ensimmäinen pätkä on 4-5 tuntia yleensä. Päivisinkin nukkuu yhdet maratonpäiväunet 4-6 tuntia. saattaa välissä olla max. puoli tuntia hereillä syömässä. Eli aika helpolla päästään :) Masuvaivoja on vaan alkanut olla, mutta ihan  kun olis vähän helpottanut kun aloin katsoa omia syömisiä.

Jospa Milinkin olisi päässyt jo tositoimiin!
 
Onnea Kaika ja kaikki muutkin vauvautuneet :) meidän poika on saman tyylinen kuin Kaika teidän pikkukaveri on - yöllä valvotaan myöhään ja syötäis vaan koko ajan, kun päivällä sitten nukuttais vaan. Aamuisin mekin yleensä nukutaan, kun mies hoitaa esikoisen eskariin ja touhuilee keskimmäisen kanssa.
 
Madie: Kävin sitten kuitenkin Lohjalla synnyttämässä.
Mulle ei tullu mieleenkään etteikö sisarukset sais olla synnytyssalissa mukana niin kauan ku synnyttäjä haluaa. Sairaana ei tietenkään kellään ole asiaa sinne, mutta muuten juu. Kysyivät vaan haluanko, että koko konkkaronkka tulee sinne.
Ja se oli kyllä mukavaa rupatella lapsien kanssa ennen ponnistamisvaihetta.

Ksmirre: Meidän vauvat ovat keksineet heti alusta, kuinka saa äidin jakamattoman huomion ;D
Eihän sitä päivällä kannata yrittää, kun isommat vie kaiken huomion kuitenkin!

Omaa: Meillä on mennyt jo pari yötä niin, että mäkin saan nukutuksi- vauva herää kun muut menee nukkumaan siinä 20 aikoihin ja sitten syödään ja kakitaan ja nukahtaa 22 mennessä kunnolla ja sitten nukutaankin 02-03 saakka ja taas tankataan kunnolla ja kakitaan n. tunnin verran ja nukutaan aamutunneille saakka kunnes taas syödään ja nukutaan. noustaan aamutoimiin siinä 8-9 aikoihin.
Jos näin jatkuu niin en kyllä valita!




 
Heippa! 

Onnea kaikille vauvautuneille ja itsekin onnellisena voin kertoa liittyneeni teidän joukkoon! :) Meidän ihana terve tyttö syntyi Haikaranpesässä 27.3. klo 6.05. 3250g ja 49cm oli neidin mitat. 

Supistukset alkoi melko säännöllisinä ja kivuliaina pe 23.3 ja koko viikonloppu meni oikeastaan kärvistellessä, kun muutama 20-30 min tauko oli koko aikana ja muuten tulivat 10 min välein. Välillä aina soittelin Haikaranpesään, mutta koska supistuksia tuli tiheimmillään sen 10 min välein ja lapsivesi oli tallella, niin oltiin kotona maanantaihin asti. Maanantai-iltana supistukset sitten tiheni entisestään ja kymmenen aikaan olin valmis lähtemään sairaalaan. Pettymykseksi sain kuitenkin kuulla, että Kättärillä on sulku ja vaikka Haikaranpesässä olisi tilaa, he eivät voi ottaa uusian synnyttäjiä, koska voi olla, että joutuvat ottamaan potilaita muilta osastoilta. 

Mä päätin odotella vielä, josko sulku menisi nopeasti pois, kun en halunnut Naikkarille lähteä. Soittelin monta kertaa ja kyselin, josko sulku olisi ohi. Neljältä supistukset oli tullut kahden tunnin ajan 4 min välein, joten silloin päätin, että nyt on pakko päästä sairaalaan, ei enää mitään väliä minne. Soitin Haikaranpesään ja koska sulku oli edelleen päällä, ilmoitin, että en oo enää tulossa sinne, vaan ajetaan NKL:lle. Soitin sitten heti perään NKL:lle ja ilmoitin, että nyt tullaan, jolloin sieltä hölmistynyt ihminen kertoi, että heidän tietojensa mukaan Kättärin sulku on juuri loppunut. Mä soitin vielä hölmistyneempänä takaisin Haikaranpesään, josta sanottiin, että he olivat saaneet tiedon sulun loppumisesta heti mun puhelun jälkeen ja olisivat juuri soittaneet perään. Olin pikkuisen helpottunut ja lähdettiin sitten heti ajamaan kohti Kättäriä. Automatka ei kestänyt kuin varmaan 20min, mutta oli kyllä helvetillistä, kun sinä aikanakin tuli monta supistusta enkä päässyt liikkumaan, niin kuin olin tottunut niiden aikaan. 

Tultiin Haikaranpesään 4.45 ja heti tehtiin sisätutkimus, jolloin helpotus oli valtava, kun kuulin, että oon 9cm auki. :D Siitä sitten synnäriin. Kivut oli aika kauheat, mutta tunsin, että jotenkin kuitenkin kestän ja loppu alkaa olla niin lähellä, että en sitten halunnut mitään kivunlievitystä. Kauratyyny auttoi supistusten välissä ja liikkuminen ja miehen hieronta alaselällä supistusten aikana. 5.40 meni sitten vedet oikein ryöpsähtämällä ja sen jälkeen alkoi melkein heti ponnistuttaa. Ponnistusvaihe meni nopeasti ja vartin ponnistuksen jälkeen oli tyttö sylissä klo 6.05. :) Neiti halusi ehdottomasti syntyä nyrkki kiinni poskessa, joten ehkä sen takia tuli pinnallinen II-asteen repeämä ja pari tikkiä. Heti pystyin kuitenkin käydä suihkussa ja seisominen ja istuminen onnistui hyvin. 1h 20min kerettiin siis olla sairaalassa ennen syntymää, kiitos sen sulun. Jälkikäteen olin niin tyytyväinen, että sulun vuoksi olin kotona ihan viimeiseen asti, kun vielä lopulta päästiin sinne Haikaranpesään. :) Kaikki meni tosi hyvin ja koko synnytys oli mulle kyllä pelkästään positiivinen kokemus. :) 

Saatiin perhehuone ja siellä sitten yhdessä tutustuttiin koko perhe toisiimme. Mies oli ihana tuki koko ajan. :) Torstaina oltiin pääsemässä kotiin, mutta mä huomasin aamulla, että mun kainalot on ihan turvonneet ja niitä varten mun piti tavata vielä gyne. Gyne ehti sitten osastolla vasta iltapäivällä ja oli sitä mieltä, että todennäköisesti mulla kertyy sinne vaan maitoa, mutta halusivat ultrata ne vielä varmuuden vuoksi. Ultraa ei saanut enää samalle päivälle, joten pieneksi pettymykseksi jäätiin vielä pe aamuun osastolle. Onneksi saatiin pitää sama huone. Aamulla kävin vielä ultrassa, siellä ei ollut mitään poikkeavaa, vaan juurikin kertynyt vaan maitoa. Nyt elän sitten vaan paksujen kainalojen kanssa, mutta eipä noi nyt juurikaan eloa haittaa. :) Ja voi hyvin olla, että ne tosta vielä pienenee takaisin ennen imetyksen lopettamistakin. 

Nyt ollaan kotona ja kaikki mennyt hyvin. Tyttö nukkuu ja syö hienosti, mutta jaksaa välillä seurustellakin. Ihanaa tämä on ja ei vieläkään oikein tajua, että tää on totta. :) 

Kovasti tsemppiä vielä viimeisille odottajille ja ihanaa vauvantuoksuista kevättä kaikille! <3
 
Heipsan! Pikaisesti ilmoittelen et täällä on kaikki onnellisesti ohi ja vauva tuhisee rinnalla. Justiin on kotiuduttu joten palailen myöhemmin..

On tää jännää.. <3
 
Kuinkas on arki lähtenyt käyntiin? Entäs onnistuuko imetys/pulloruokinta? Mitenkäs painon kanssa, jäikö sitä pudotettavaksi kotiin saakka? Täällä on jo jonkinmoista rytmiä päivissä ja imetys sujuu kivasti. Tänään menen kaverille juhlistamaan tupareita illalla ja olen pumpannut maitoa, jonka mies sitten antaa pullosta. Tuttiakin annoin eilen illalla, kun toinen oli ihan kylläinen ja kuiva ja silti semmoista levottomuutta, että kokeilin tuttia- sehän auttoi! Pikkasen aikaa mussuttu tuttia ja sitten nukahti tutti pään vieressä. Mulla näytti aamuvaaka tänään (1vko 4pv synnytyksestä) sellaista lukemaa, että vielä olis 15 kiloa pudotettavaa - puolet on jo siis lähtenyt. Vielä en kamalan tarkasti katso syömisiä, mutta kuitenkin niin, että tarpeeksi tulee syötyä ja säännöllisesti. Herkkuja menee pikkasen liikaa, mutta niin kauan ku paino tippuu, hyvä näin. Liikuntaa aloin harrastaa samantien, ja nyt on jooga, kävely ja kotijumppa on pop. Lantionpohjanlihaksia unohtamatta! Mutta näin neljännen jälkeen, voin sanoa, että saa tehdä töitä ennen ku keskivartalon seutu on suht kunnossa :( Oli se helppoa alle 30 v ja ekan tai tokan jälkeen.. (sori, ku kaikki teksti on yhteen putkeen, mutta ipadilla postauksiin ei tule rivinvaihtoja)
 
Takaisin
Top