Haaveissatoinen87

Silmät suurina ihmettelijä
Hei.

Ajattelimpa aloittaa ketjun kun en ainakaan yhtään aktiivista täältä löytänyt. Mulla tosiaan yksi lapsi luovutetulla munasoluilla aikoinaan saatu. Nyt oon aloittamassa hoidot uudestaan, tällä kertaa julkisella ja itsellisenä. Itsellä POF/POI lapsettomuuden takana joka todettiin jo 16-vuotiaana.
Ehdin jo luopua haaveesta saada toinen lapsi kunnes 2020 julkinen puoli alkoi tehdä hoitoja myös meille itsellisille.
Tervetuloa tänne keskustelemaan, piinailemaan ja haaveilemaan 🙂
 
Mulla on kans meneillään luovutetulla munasolulla raskaus ja tuntuu kyllä aika ihanalta tällainen mahdollisuus meidän monimuotoiseen perheeseen (itselliset ado ja bio, uusperheen bonus ja lahja).
Onnea paljon! 🥰 Itsellä vasta aluilla hoidot. 4 hyvää blastokystia sain pakkaseen odottamaan 🙂 reilun viikon päästä on alkionsiirron suunnittelu käynti
 
Tietääkö kukaan ketään, joka olisi saanut ainakin yhden lapsen omilla soluilla, ja miettisi toista lahjamunasoluilla+oman miehen siittiöillä, jos omat munasolut ei enää toimi?
Olen kääntänyt googlen ympäri, enkä löydä vertaistukea tälle asetelmalle.
Pieni mieli miettii kaikkea tämän ympärillä.
 
Tietääkö kukaan ketään, joka olisi saanut ainakin yhden lapsen omilla soluilla, ja miettisi toista lahjamunasoluilla+oman miehen siittiöillä, jos omat munasolut ei enää toimi?
Olen kääntänyt googlen ympäri, enkä löydä vertaistukea tälle asetelmalle.
Pieni mieli miettii kaikkea tämän ympärillä.

Meillä vähän tämä asetelma mutta ei kuitenkaan 🙈 yksi yhteinen täysbiologinen lapsi ja nyt haaveissa toinen, tänään siirrettiin alkio joka on mun munasolusta ja lahjasiittiöstä tehty.
Halusin vain kertoa että kaikenlaisia tarinoita ja perheitä löytyy 🧡
 
Meillä vähän tämä asetelma mutta ei kuitenkaan 🙈 yksi yhteinen täysbiologinen lapsi ja nyt haaveissa toinen, tänään siirrettiin alkio joka on mun munasolusta ja lahjasiittiöstä tehty.
Halusin vain kertoa että kaikenlaisia tarinoita ja perheitä löytyy 🧡
hurjasti vauvaliimaa teille sinne nyt!! :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:
 
Tietääkö kukaan ketään, joka olisi saanut ainakin yhden lapsen omilla soluilla, ja miettisi toista lahjamunasoluilla+oman miehen siittiöillä, jos omat munasolut ei enää toimi?
Olen kääntänyt googlen ympäri, enkä löydä vertaistukea tälle asetelmalle.
Pieni mieli miettii kaikkea tämän ympärillä.
Tunnen yhden tällaisen pariskunnan. Endometrioosin vuoksi ei luomusti lapsia. IVF hoidoista yksi oma biologinen lapsi. Lääkkeillä oli olematon vaste jo tuolloin ja myöhemmin epäonnistui IVF munasolujen huonon laadun vuoksi, joten lähtivät lahjamunasoluhoitoihin (puolison siittiöt) ja saivat yhden lapsen lisää. Tämän jälkeen endon ja adenomyoosin vuoksi leikattiin häneltä munasarjat ja kohtu, mutta kaksi ehti kantaa itse.
 
Tunnen yhden tällaisen pariskunnan. Endometrioosin vuoksi ei luomusti lapsia. IVF hoidoista yksi oma biologinen lapsi. Lääkkeillä oli olematon vaste jo tuolloin ja myöhemmin epäonnistui IVF munasolujen huonon laadun vuoksi, joten lähtivät lahjamunasoluhoitoihin (puolison siittiöt) ja saivat yhden lapsen lisää. Tämän jälkeen endon ja adenomyoosin vuoksi leikattiin häneltä munasarjat ja kohtu, mutta kaksi ehti kantaa itse.
Onhan kohtalotovereita varmasti, ihana kun jaoit :red-heart: :folded: ja @Valopingviini oliko teille ihan samantien selkeä keissi lähteä lahjasiittiöillä yrittämään, tai pitikö tehdä ajatustyötä minkä verran sen sisäistämiseen, miten aikanaan kertoo lahjasolulapselle ja biologiselle lapselle asiasta? netistä löytyy hyvin kokemuksia kun ainoa/kaikki lapset lahjasoluin, muttei juurikaan tästä että osa biologisia, osa lahjasoluin. itselle lahjasolu voisi hyvinkin olla vaihtoehto mutta vielä ei kaikki ajatukset ole selkeät.
 
Onhan kohtalotovereita varmasti, ihana kun jaoit :red-heart: :folded: ja @Valopingviini oliko teille ihan samantien selkeä keissi lähteä lahjasiittiöillä yrittämään, tai pitikö tehdä ajatustyötä minkä verran sen sisäistämiseen, miten aikanaan kertoo lahjasolulapselle ja biologiselle lapselle asiasta? netistä löytyy hyvin kokemuksia kun ainoa/kaikki lapset lahjasoluin, muttei juurikaan tästä että osa biologisia, osa lahjasoluin. itselle lahjasolu voisi hyvinkin olla vaihtoehto mutta vielä ei kaikki ajatukset ole selkeät.
Alkuun ajateltiin että jos omilla soluilla ei toista saada niin antaa olla. Mutta monen epäonnistuneen hoidon jälkeen kaivataan niin kipeästi onnistumista (ja myös kaivataan kipeästi sitä toista lasta) niin päätettiin antaa mahdollisuus. Varmasti erilaisia tunteita herää vielä matkan varrella jos hoidot nyt onnistuvat, mutta suhtaudun niihin positiivisella uteliaisuudella 🧡

Tuota lapselle/lapsille kertomista oon toki jo pohtinut, vaikkakin uskon ettei sitä asiaa ehkä kannata liikaa pohtia vielä tässä vaiheessa. Aika näyttää sitten miten ja milloin kerrotaan. Kun saa ensin tutustua (ja rakastua🧡) lapseen niin varmasti löytyy ne oikeat sanat ja toimintamallit kertomiseen.
Sitäkin oon miettinyt että sitten kun on kertomisen aika niin tilanne on niin eri kuin nyt, kun kaikki tunteet myllertää ja tää koko lapsettomuus on niin tuoreena haavana vielä.

Mitä sun puoliso ajattelee lahjasoluista?
 
Tietääkö kukaan ketään, joka olisi saanut ainakin yhden lapsen omilla soluilla, ja miettisi toista lahjamunasoluilla+oman miehen siittiöillä, jos omat munasolut ei enää toimi?
Olen kääntänyt googlen ympäri, enkä löydä vertaistukea tälle asetelmalle.
Pieni mieli miettii kaikkea tämän ympärillä.
Mä oon tätä vaihtoehtoa paljon pohtinut, mutta edelleen on olo etten siihen pystyisi 😔
 
Heippa! Voisin liittyä mukaan tähän keskusteluryhmään. 😊

Olemme lähdössä mukaan tähän lahjamunasoluprosessiin muutaman kk sisään. Menemme yksityisen kautta koska ikää mulla on jo kohta 43v.

Jännittää jo kovasti miten ja millä aikataululla asia etenee ☺️.
 
Heippa! Voisin liittyä mukaan tähän keskusteluryhmään. 😊

Olemme lähdössä mukaan tähän lahjamunasoluprosessiin muutaman kk sisään. Menemme yksityisen kautta koska ikää mulla on jo kohta 43v.

Jännittää jo kovasti miten ja millä aikataululla asia etenee ☺️.
Ihanaa ❤️ toivottavasti asiat sujuu nopeasti 😊
 
Mä oon tätä vaihtoehtoa paljon pohtinut, mutta edelleen on olo etten siihen pystyisi 😔
itselle oli kans alkuun ihan shokki ja ensireaktio että ei-ei. Mutta niin se on jäänyt mieleen kaihertamaan, että oon päättäny hakeutua keskustelemaan aiheesta ammattilaisen kanssa.
näitä kokemuksia vain tosi vähän löydän.

toivottavasti teillä vielä tärppäisi! :folded:
 
itselle oli kans alkuun ihan shokki ja ensireaktio että ei-ei. Mutta niin se on jäänyt mieleen kaihertamaan, että oon päättäny hakeutua keskustelemaan aiheesta ammattilaisen kanssa.
näitä kokemuksia vain tosi vähän löydän.

toivottavasti teillä vielä tärppäisi! :folded:
Tää on kyllä todella vaikea asia ❤️
 
Tietääkö kukaan ketään, joka olisi saanut ainakin yhden lapsen omilla soluilla, ja miettisi toista lahjamunasoluilla+oman miehen siittiöillä, jos omat munasolut ei enää toimi?
Olen kääntänyt googlen ympäri, enkä löydä vertaistukea tälle asetelmalle.
Pieni mieli miettii kaikkea tämän ympärillä.
Mulla on biologinen lapsi myös ja nyt lahjamunapapunen kasvamassa mieheni simpoilla. Millaisia ajatuksia sulla pyörii?
 
Meille ehdotettiin kolmen vauvan menetyksen jälkeen lahjasolua. Se oli meillä koko ajan optiona mukana, mutta annettiin ensin omille soluille mahdollisuus. Lisäravinteet tuli maksamaan muutaman sata euroa plus ivf kierron lääkkeet päälle. Plussa napsahti ivf:n välikierrosta. Nyt mittailen ja biohakkeroin estrogeeniä, että saataisiin vielä pikkuinen sisarus tälle. Imetän tosin vielä mikä vaikuttaa osaltaan hormoneja madaltavasti. Mutta katsotaan kierto kerralla miten keho jaksaa pelittää.
 
Takaisin
Top