Itselliset äidit ja muut yksin odottavat

Olipa kiva löytää yksi ketju aiheesta kun aloin vasta etsiä tosiaan itsellisten äitien vertaiskeskusteluja.
Itse siis harkitsen vahvasti hankkivani hoidoilla toisen lapsen. Minulla on yksi lapsi edellisestä suhteesta, mutta paljon toivomani toinen lapsi”jäi tulematta”.
Nyt olen varmaan siinä vaiheessa, että varaanko ajan julkiselta puolelta ja aloitan prosessin.
Minulla myös verkoston hieman huonot, mutta kaiken tarvittavan avun olen muuten kyllä valmis ottamaan vastaan, jos vauvan saisin joskus. Perhe asuu 300-400km päässä ja muuttoa lähemmäksi heitä olen myös pohtinut. Mutta toista lastani en viitsisi viedä taas kauaksi isästään. Kyllä on isoja päätöksiä.

ihana lukea teidän ajatuksia ja kokemuksia.❤️

Prosessi julkisella kestää , helposti yli vuoden (ellei tuuri käy) joten laittaisin sinuna pyörät pyörimään vaikka olisi vielä joitain epävarmuustekijöitä. Jos nimimerkkisi 84 viittaa ikääsi, on suorastaan kiire aloittaa prosessi julkisella, moni 39 vuotta täyttänyt on saanut hylkäävän päätöksen ikänsä vuoksi 😪

Aina ehdit perua siihen asti kunnes on THE toimenpide käsillä! ❤️

Kiva että meitä itsellisiä, itselliseksi harkitsevia tai haluavia löytyy enemmänkin ❤️
 
Täällä tosiaan tänään "jo" 25+0 ! Terveys näköjään prakaa tässä kolmannessa odotuksessa: jäätävä pahoinvointi kesti sinne 13.viikolle asti , nyt on diagnosoitu ensimmäistä kertaa raskausdiabetes ja on epäilys istukan kiinnittymisestä sektioarpeen . Tällä hetkellä sairaslomalla vielä 2 viikkoa , aika kuluu HITAAAASTI 😪 kipuja ja kolotuksia löytyy huimasti ja hb alkanut laskea viimein kuin lehmän häntä. Kävinkin hamstraamassa sideralia apteekista tänään 😅 vanhemmat lapset on isovanhemmillaan tänään niin olin aamulla tehokas ja hoidin pakolliset menot, kävin kävelyllä ja sen jälkeen en olekkaan muuta tehnyt kuin maannut sohvalla ja nukkunut 🤯😮‍💨
 
Sikäli sama tilanne täällä, että esikoisen sain itsellisenä ja 100% saman geeniperimän alkio jäljellä vielä pakkasessa, ja pieni mahdollisuus kuopukseen olemassa. Tuskin siihen uskallan lähteä kuitenkaan. Mietityttää esim. saisiko esikoinen riittävästi huomiota, jos tulisi kuopus. Saako sinulta kysyä, mut itse ajattelet esikoisen asemasta ja minkä ikäinen hän on?

Siihen olisin tyytyväinen, että molemmat lapset itsellä olisi yksin hankittuja, jotta toinen ei koe itseään vaillinaisesti jos toisella on isä, mutta itsellä ei.

Omalta osalta myös ikäni (43) ja yleinen maailman epävarma tilanne mietityttää.

Isoja pohdintoja. 💖
Mulla jäi myös yksi alkio pakkaseen joka olisi täys sisarus. Pikku herra on nyt 1,5v ja minä 37. Ajattelin testata sen yhden alkion kunhan rohkaistun ja niin että jos tärppää niin olisin vielä 39v. Nyt on niin hyvä olla pikku herran kanssa kaksin. Mutta jäisin varmasti jossittelemaan jos en viimeistä alkiota testaisi loppuun.
 
Mulla jäi myös yksi alkio pakkaseen joka olisi täys sisarus. Pikku herra on nyt 1,5v ja minä 37. Ajattelin testata sen yhden alkion kunhan rohkaistun ja niin että jos tärppää niin olisin vielä 39v. Nyt on niin hyvä olla pikku herran kanssa kaksin. Mutta jäisin varmasti jossittelemaan jos en viimeistä alkiota testaisi loppuun.

Oih, ihan identtinen tilanne kuin minulla, siis näiden ”speksien” osalta, paitsi että minulla toki aika monta vuotta enemmän mittarissa. ”Aikarajana” kuopukselle (esikoisen sain 41 vuotiaan)
pidin 43 v, mutta nyt menisi jo 44 v puolelle. Saa nähdä uskaltaako enää. Luultavasti ei, mutta kyllä voisi jäädä kaihertamaan..
 
Oih, ihan identtinen tilanne kuin minulla, siis näiden ”speksien” osalta, paitsi että minulla toki aika monta vuotta enemmän mittarissa. ”Aikarajana” kuopukselle (esikoisen sain 41 vuotiaan)
pidin 43 v, mutta nyt menisi jo 44 v puolelle. Saa nähdä uskaltaako enää. Luultavasti ei, mutta kyllä voisi jäädä kaihertamaan..
Jos vähäänkään on semmoinen tunne että vähän rohkeutta löytyy niin anna mennä vain. Kaikki järjestyy aina meni se kummin päin vain :red-heart:
 
Jos vähäänkään on semmoinen tunne että vähän rohkeutta löytyy niin anna mennä vain. Kaikki järjestyy aina meni se kummin päin vain :red-heart:
Juuri noin, asiat kyllä järjestyvät! Turha tuntematonta nykyaikana naisena pelätä ja jättää joku sen takia tekemättä
Tsemppiä yritykseen!!
 
Mitä kuuluu @SuperTaateli? Toivottavasti raskaus on edennyt hyvin ja vointi myös hyvä! ☺️ Joko vanhemmat lapset odottavat pikkusisarusta? 💖

Kiitos kysymästä, päivä kerrallaan! 😄🙏 istukan kiinnittymishärö on todettu poistuneeksi kontrollissa mutta raskausdiabetekseen sain jo insuliinitkin tablettihoidon lisäksi.. ensimmäinen radi joten tää kaikki on uutta 😄
Isosiskot halailee ja pussaa "vauvaa" (mahaa) ja puhuvat hänelle 😄❤️ paljon puhuvat omasta aloitteestaan tulevasta pikkusiskosta ja ihastelevat ja ihmettelevät pikkusiskolle
jo kertyneitä tavaroita kotiin 😄 pienempää selkeästi vähän vauvattaa, kaipaa isommin äidin huomiota ja tahtoo keskustella rakkauden määrästä lapsiin nyt ja vauvan synnyttyä - samoin kyselee perhetuttuihin kohdistuvasta rakkauden määrästä ja varmistelee, että äidillä riittää tarpeeksi rakkautta hänelle itselleenkin 😄😄😄❤️❤️❤️❤️ raskausviikkoja on nyt 29+5 ja olo on ISO. Liikkuminen on vaikeaa ja vaivalloista ja supistelee herkästi, synnärin lääkäri sanoikin ettei töihin ole asiaa enää. Kokokontrolli (radin vuoksi) on ensi kuussa , kiva nähdä vauvaa taas! 😄❤️ siitä seuraava onkin rv36 synnytystapa-arvio (eli kokokontrolli tässä tapauksessa) ja silloin saa sektiopäivän tietoon 😄❤️

Mitä sinne @MarchDream ja kaikki muut? 😍
 
Kiitos kysymästä, päivä kerrallaan! 😄🙏 istukan kiinnittymishärö on todettu poistuneeksi kontrollissa mutta raskausdiabetekseen sain jo insuliinitkin tablettihoidon lisäksi.. ensimmäinen radi joten tää kaikki on uutta 😄
Isosiskot halailee ja pussaa "vauvaa" (mahaa) ja puhuvat hänelle 😄❤️ paljon puhuvat omasta aloitteestaan tulevasta pikkusiskosta ja ihastelevat ja ihmettelevät pikkusiskolle
jo kertyneitä tavaroita kotiin 😄 pienempää selkeästi vähän vauvattaa, kaipaa isommin äidin huomiota ja tahtoo keskustella rakkauden määrästä lapsiin nyt ja vauvan synnyttyä - samoin kyselee perhetuttuihin kohdistuvasta rakkauden määrästä ja varmistelee, että äidillä riittää tarpeeksi rakkautta hänelle itselleenkin 😄😄😄❤️❤️❤️❤️ raskausviikkoja on nyt 29+5 ja olo on ISO. Liikkuminen on vaikeaa ja vaivalloista ja supistelee herkästi, synnärin lääkäri sanoikin ettei töihin ole asiaa enää. Kokokontrolli (radin vuoksi) on ensi kuussa , kiva nähdä vauvaa taas! 😄❤️ siitä seuraava onkin rv36 synnytystapa-arvio (eli kokokontrolli tässä tapauksessa) ja silloin saa sektiopäivän tietoon 😄❤️

Mitä sinne @MarchDream ja kaikki muut? 😍
Ihanaa, jaksamista sinne! 🤩 täällä normi arkea, vatsataudista ollaan just toivuttu. 😅

Onko sulla siis suunniteltu sektio, mistä syystä ”sait” sen? Mulla vauva syntyi kans sektiollla, kiireellisellä, kun päivien käynnistyksestä ei lopulta tullut mitään. Jos uudestaan pääsisin synnyttämään, haluaisin kyllä taas sektion. En kyllä vieläkään ole uskaltanut lähteä vikaa alkiota siirtämään. Saa nähdä jääkö vain haaveeksi, ja pelaan varman päälle ainokaiseni kanssa. ☺️
 
Heippa! Voimia odotukseen SuperTaateli! Mä palailen tänne pitkästä aikaa, kun haave uudesta vauvasta vaan vahvistuu. Mun itsellisesti saatu pikkuinen täyttää kesällä jo 2v :Weary Cat Face: Mulla on myös pakkasessa useampi alkio odottamassa. Oon kans miettinyt toisaalta jaksamista, mutta toisaalta sitä että harmittais jos en kokeilis mitä niiden kanssa käy. Tietääkö joku onko julkisella puolella jotain ikärajaa minkä jälkeen ei valmiita alkioita enää siirretä?
 
Ihanaa, jaksamista sinne! 🤩 täällä normi arkea, vatsataudista ollaan just toivuttu. 😅

Onko sulla siis suunniteltu sektio, mistä syystä ”sait” sen? Mulla vauva syntyi kans sektiollla, kiireellisellä, kun päivien käynnistyksestä ei lopulta tullut mitään. Jos uudestaan pääsisin synnyttämään, haluaisin kyllä taas sektion. En kyllä vieläkään ole uskaltanut lähteä vikaa alkiota siirtämään. Saa nähdä jääkö vain haaveeksi, ja pelaan varman päälle ainokaiseni kanssa. ☺️

Nyt on kolmas sektio tulossa niin se tuli automaattisesti. Mutta sain toisen lapsen kohdalla jo suunnitellun sektion kun ilmoitin etten aio edes yrittää alateitse, jos vauva on suurempi kuin esikoinen 😄 mulla sama historia ekan kanssa, lapsivedet meni perjantaina aamulla ja lauantaina aloitettiin käynnistelyt kun mitään ei tapahtunut, sunnuntain ja maanantain välisenä yönä sitten viimein kiireellinen sektio kun käynnistelytkään ei tuottaneet toivottua tulosta. Alettiin vissiin molemmat esikoisen kanssa olla vähän turhan poikki koko tilanteeseen ja nosti kuumeenkin.😅

Vatsatauti on kyllä hirvittävä tauti! Meillä ei onneksi usein ole vieraana sitä riesaa 😬 tsemppiä sinne arjen keskelle ja alkiopohdintoihin! 😁

@Ninnu kiva että tulit! Ootko ollut lapsen kanssa kotosalla vai ootteko kokeilleet jo arjen suurissa rattaissa juoksemista? Mä niin tiedän että mulle tulee kriisi viimeistään kun tuleva laps on sun lapsen ikäinen 😅 ei oo siis varaa jäädä pidemmäksi aikaa hoitovapaalle vaan -24 syksyllä töihin paluu koittaa. Siinäkin on ongelmansa kun tahtoisin 80% työajan mutta tuskin onnistuu nykyisessä työnkuvassa. Sehän meinaa työnkuvan vaihtoa enkä oo hirveen vakuuttunut siitä että viihtyisin siinä työpisteellä kovinkaan kauaa..😅 onneksi siihen on vielä hyvin aikaa niin voi keskittyä muuhun ja koittaa sneakisti valmistautua tulevaan 😅
 
Heippa! Voimia odotukseen SuperTaateli! Mä palailen tänne pitkästä aikaa, kun haave uudesta vauvasta vaan vahvistuu. Mun itsellisesti saatu pikkuinen täyttää kesällä jo 2v :Weary Cat Face: Mulla on myös pakkasessa useampi alkio odottamassa. Oon kans miettinyt toisaalta jaksamista, mutta toisaalta sitä että harmittais jos en kokeilis mitä niiden kanssa käy. Tietääkö joku onko julkisella puolella jotain ikärajaa minkä jälkeen ei valmiita alkioita enää siirretä?

Ikäni puolesta minä kävin yksityisellä, mutta olen siinä uskossa, että 45 v olisi yläikäraja alkion siirrolle julkisella. Ihan varma en ole. Yksityisellä minun lääkäri suositti vahvasti, että alle 46 v pitäisi olla. Toisaalta samalla klinikalla toinen henkilökuntaan kuuluva sanoi ikärajaksi olevan 50v. Itse ajattelin tosiaan omaksi rajaksi 43 v, mutta jos vikan alkion siirtäisin, niin ehtisin jo täyttää 44v syntymän hetkellä (jos siis edes tuottaisi tulosta).
 
Heippa! Voimia odotukseen SuperTaateli! Mä palailen tänne pitkästä aikaa, kun haave uudesta vauvasta vaan vahvistuu. Mun itsellisesti saatu pikkuinen täyttää kesällä jo 2v :Weary Cat Face: Mulla on myös pakkasessa useampi alkio odottamassa. Oon kans miettinyt toisaalta jaksamista, mutta toisaalta sitä että harmittais jos en kokeilis mitä niiden kanssa käy. Tietääkö joku onko julkisella puolella jotain ikärajaa minkä jälkeen ei valmiita alkioita enää siirretä?
Täällä tulee heinäkuussa 2 vuotta :red-heart:
Ei kyllä vielä uskalla uutta laittaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Viähän pitää töitä tehdä ennen kuin voi taloudellisestikaan miettiä. Mutta joku päivä vielä.
Olitko jo laittanut harkintaan milloin viimeistään yrität? :Smiling Face With Smiling Eyes:
 
@Riepu85 olin alunperin ajatellut, että yritän kun vauva täyttää vuoden, sitten ajattelin että kun on 1,5v ja nyt ajattelen että jos ens syksynä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mulla siis suurin ongelma on se, että mulla ei oo vieläkään käynnistynyt kuukautiskierto :crying-face: Yöimetykset on jo lopetettu, mutta päivisin tyyppi ottaa vielä aika usein maitoa niin se kai pitää kuukautiset poissa edelleen. Ja jos oon ymmärtänyt oikein, niin imetys pitäis olla kokonaan loppu ennen kuin voidaan tehdä seuraava alkionsiirto? Saa nähdä miten pitkään siinä menee, tyyppi on tosiaan kovasti tissin perään enkä raaski sitä häneltä kieltää.

@MarchDream kiitos tiedosta, kyllä mulla sitten tässä on muutama vuosi vielä aikaa ennen kuin pitää alkaa miettiä ikärajoja. Jotenkin vaan toivois että ei ihan hirveän isoa ikäeroa tulisi, ei ehkä jaksa kaikkea alusta uudestaan jos on niistä jo kerran selvinnyt :Face With Stuck Out Tongue And Winking Eye:
 
@Riepu85 olin alunperin ajatellut, että yritän kun vauva täyttää vuoden, sitten ajattelin että kun on 1,5v ja nyt ajattelen että jos ens syksynä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mulla siis suurin ongelma on se, että mulla ei oo vieläkään käynnistynyt kuukautiskierto :crying-face: Yöimetykset on jo lopetettu, mutta päivisin tyyppi ottaa vielä aika usein maitoa niin se kai pitää kuukautiset poissa edelleen. Ja jos oon ymmärtänyt oikein, niin imetys pitäis olla kokonaan loppu ennen kuin voidaan tehdä seuraava alkionsiirto? Saa nähdä miten pitkään siinä menee, tyyppi on tosiaan kovasti tissin perään enkä raaski sitä häneltä kieltää.

@MarchDream kiitos tiedosta, kyllä mulla sitten tässä on muutama vuosi vielä aikaa ennen kuin pitää alkaa miettiä ikärajoja. Jotenkin vaan toivois että ei ihan hirveän isoa ikäeroa tulisi, ei ehkä jaksa kaikkea alusta uudestaan jos on niistä jo kerran selvinnyt :Face With Stuck Out Tongue And Winking Eye:
Täällä yksi maito monsteri myös :smiling face with heart-eyes: :folded:
Mulla kesti 1,5 vuotta syntymästä ennen kuin kierto alkoi. Maitoa hörpitään täälläkin vielä tiuhaan tahtiin ja hartaudella.

En ole varma itsekään tuosta täytyykö olla 100% loppu imetys. Tässähän saattaa mennä vielä vuosi jos toinenkin :No Evil Monkey::Two-hearts:
 
Onko kenelläkään vastaavaa tilannetta: olemme pitkässä parisuhteessa. Mies ei voi saada lasta eikä halua. On jo omat. Minä haluan lapsen ja se on miehelle ok. Hedelmöityshoitoja ei kuitenkaan tehdä parisuhteessa oleville, jos lapsi olisi vain toisen puoliskon.
 
Onko kenelläkään vastaavaa tilannetta: olemme pitkässä parisuhteessa. Mies ei voi saada lasta eikä halua. On jo omat. Minä haluan lapsen ja se on miehelle ok. Hedelmöityshoitoja ei kuitenkaan tehdä parisuhteessa oleville, jos lapsi olisi vain toisen puoliskon.

Näinhän se on, että hoitoja itsellisenä saavat vain oikeasti itselliset, sekö yksityisellä että julkisella. Minulta tätä myös lääkärin toimesta tiedusteltiin. Eli jos itsellisenä hoitoihin haluaa, niin taitaa olla vakavan elämänpohdinnan paikka ja eron valinta. Toki vaikea päätös, mutta väärti, jos lapsen haluaa eikä ole iän tai muun puolesta aikaa hukattavaksi.
 
Täällä yksi maito monsteri myös :smiling face with heart-eyes: :folded:
Mulla kesti 1,5 vuotta syntymästä ennen kuin kierto alkoi. Maitoa hörpitään täälläkin vielä tiuhaan tahtiin ja hartaudella.

En ole varma itsekään tuosta täytyykö olla 100% loppu imetys. Tässähän saattaa mennä vielä vuosi jos toinenkin :No Evil Monkey::Two-hearts:
Mä soitin klinikalle ja sanottiin, että imetys pitää olla täysin loppu. Perusteluna oli että jos käytetään hormonaalista hoitoa niin silloin ei voi imettää. Ja aiemmin perusteltiin että imetys saa kohdun supistelemaan ja se voi vaikuttaa negatiivisesti raskauden alkamiseen. En siis tiedä koska tässä pääsee seuraavaa yrittämään, kun pikkutyypille imetys on edelleen niiiin tärkeää. Kolme kertaa päivässä, enkä yhtään tiedä mistä lähtis vähentään, enkä toisaalta raaskikaan kun se on hänelle niin tärkeää.
 
Takaisin
Top