Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Oooo ihana kuullaMulla on biologinen lapsi myös ja nyt lahjamunapapunen kasvamassa mieheni simpoilla. Millaisia ajatuksia sulla pyörii?
Mulla on juuri aluillaan munasolujen luovutus. Luovutan HUSin kautta munasoluja, ihan senkin takia että siellä lahjasoluja jonottavat ovat pitkässä jonossa ja haluan osaltani olla purkamassa jonoa. Olen saanut aikoja hyvin joustavasti. Luovuttajille jätetään varalle tyhjiä aikoja, joista valita. Muutenkin kaikki on ollut hyvin sujuvaa julkisella, paljon sujuvampaa kuin omat hoidot ja tosiaan korvaus on sama, menee sitten yksityisen tai julkisen kautta.Täällä ehkä joku osaa vastata. Olen harkinnut munasolujeni luovuttamista (jos minut siihen hyväksytään). Kummalla puolella julkinen vai yksityinen on helpompi asioida? Minulla on reilu 90km matkaan suuntaansa molempiin vaihtoehtoihin ja käyn työssä, siksi olisi kiva mahdollisuus joustavampiin vastaanottoaikoihin esim iltasella. Periaatteessa haluaisin luovuttaa julkisella, mutta luulen, että julkisella puolella homma ei ole ihan niin joustavaa kuin yksityisellä
Onko teillä ollut käytössä alkioiden kromosomitestausta?Liityn kanssa keskusteluun. Meidän tilanne on, että ei useammalla IVF:llä saatu aikaiseksi raskautta. Olin jo menossa hakemaan "toista mielipidettä" ja ehkä kokeilemaan vielä hoitoja eri näkökulmasta. Sitten tulikin luomuraskaus, joka päättyi keskenmenoon. Ja tuon jälkeen totesin, että en enää voi lähteä IVF:ään omilla soluilla. En halua käydä läpi kaikkea sitä rääkkiä, kun keskenmeno oli niin vaikea. Nyt sitten pohdinnassa lahjamunasolut, jotka olleet koko ajan tuolla mielen taustalla yhtenä vaihtoehtona. Tuntuu pahalta toisaalta luopua lopullisesti IVF-hoidoista omilla soluilla, kun kerran luomunakin raskaus onnistui (eli ehkä toivoa vielä olisi ollut). Mutta kisaväsymys iski, eikä kovin montaa pettymystä enää pää kestä. Jos kääntäisi vielä tämän viimeisen kortin...
Olet tehnyt ihanan päätöksen jo luovutusharkintaan ryhtyessäsi!Täällä ehkä joku osaa vastata. Olen harkinnut munasolujeni luovuttamista (jos minut siihen hyväksytään). Kummalla puolella julkinen vai yksityinen on helpompi asioida? Minulla on reilu 90km matkaan suuntaansa molempiin vaihtoehtoihin ja käyn työssä, siksi olisi kiva mahdollisuus joustavampiin vastaanottoaikoihin esim iltasella. Periaatteessa haluaisin luovuttaa julkisella, mutta luulen, että julkisella puolella homma ei ole ihan niin joustavaa kuin yksityisellä
Hep! Meillä on esikoinen omista soluista luomuna ja kohta vuoden ikäinen pikkusisko lahjamunasolu+miehen siittiö -kombosta. Meillä on tunnettu luovuttaja eli munasolu on omalta pikkusiskoltani. Taustalla selittämätön sekundäärinen lapsettomuus, joka lopulta kaatui heikkolaatuisiin munasoluihin ja huonosti lääkkeisiin vastaaviin munasarjoihin. Tulin kyllä raskaaksi ja raskaus eteni ekan kolmanneksen, syke näkyi, kaikki hyvin ja sitten keskenmeno. Näitä rundeja yhteensä 5, joista yksi hoitoalkuinenkin. Polilla mentiin heti ivf-hoitoihin ja näitä 3 .Yksi jäi ivf jäi kypsyttelyvaiheeseen, kun munasarjoissa ei vastetta maksimiannostuksillekaan niin tätä ei laskettu mukaan julkisen kolmeen yritykseen. Olin aivan valmis lahjasoluille, kun niitä ehdotettiin julkisen viimeiseksi ivf:ksi.Tietääkö kukaan ketään, joka olisi saanut ainakin yhden lapsen omilla soluilla, ja miettisi toista lahjamunasoluilla+oman miehen siittiöillä, jos omat munasolut ei enää toimi?
Olen kääntänyt googlen ympäri, enkä löydä vertaistukea tälle asetelmalle.
Pieni mieli miettii kaikkea tämän ympärillä.
Oi miten ihana kuulla! kiitos, kun jaoit!Hep! Meillä on esikoinen omista soluista luomuna ja kohta vuoden ikäinen pikkusisko lahjamunasolu+miehen siittiö -kombosta. Meillä on tunnettu luovuttaja eli munasolu on omalta pikkusiskoltani. Taustalla selittämätön sekundäärinen lapsettomuus, joka lopulta kaatui heikkolaatuisiin munasoluihin ja huonosti lääkkeisiin vastaaviin munasarjoihin. Tulin kyllä raskaaksi ja raskaus eteni ekan kolmanneksen, syke näkyi, kaikki hyvin ja sitten keskenmeno. Näitä rundeja yhteensä 5, joista yksi hoitoalkuinenkin. Polilla mentiin heti ivf-hoitoihin ja näitä 3 .Yksi jäi ivf jäi kypsyttelyvaiheeseen, kun munasarjoissa ei vastetta maksimiannostuksillekaan niin tätä ei laskettu mukaan julkisen kolmeen yritykseen. Olin aivan valmis lahjasoluille, kun niitä ehdotettiin julkisen viimeiseksi ivf:ksi.
Me keskusteltiin miehen kanssa lahjasoluista jo omien ivf-kierrosten aikana ja sisko itse oli ajatellut meille luovuttamista ennen kuin edes oltiin puhuttu asiasta Meille tämä on tuntunut todella luontevalta tavalta edetä ja ollaan oltu aika avoimia asiasta. Esikouluikäinen isoveli pitää lahjasoluja varmaan ihan yleisenä tapana lisääntyä
Meillä on tietysti nyt poikkeava tilanne moneen lahjasoluperheeseen, kun nuorempi näyttää aivan multa ja veljeltään ja geneettisestihän on tosi lähellä mua. Jossain vaiheessa ajattelin, että pitääkö pikkusisko itseään jotenkin vähempänä, kun veli on kuitenkin mun ja isän yhdistelmä. Nyt tuntuu siltä, että näin erityistä, toivottua ja haluttua lasta on kyllä helppo kannustaa näkemään ainutkertaisuutensa ja korvaamaton arvonsa
Musta parhaiten tietoa sai Helminauhasta: https://helminauha.info/lahjasoluhoitojen-linjaukset-julkisella-sektorilla/Hei,
Onko kenelläkään tietoa, miten tuo lahjamunasoluprosessi menee julkisella? Kenellä on mahdollusta saada lahjamunasoluja & millä kriteereillä?
Jos julkisella on tehty jo 3ivf rundia, voisko sen jälkeen saada vielä lahjasoluhoitoja?
Ei ole ollut testausta alkioista. Muutenkin on varmasti paljon sellaisia kokeita, joita olisi voitu tehdä varmistaakseen, että kaikki toimii normaalisti. Mietin vieläkin, johtuiko keskenmeno esim. keltarauhasen toiminnasta ja voisiko hedelmättömyyden syynä olla joku sellainenkin, kun näitä ei ole testattu.Onko teillä ollut käytössä alkioiden kromosomitestausta?
missä päin asutte ja ootteko yksityisen vai julkisen puolen hoidoissa? ihanan nopeasti pääsette hoitoihinTänään ilmottauduimme hoitojonoon
Asutaan täällä oulun seudulla. Ja yksityisen puolella ollaan hoidossa kun ikää jo 43v. päästiin kyllä nopsaan liikkeelle näissä hoidoissa. Toki kohta tulee 2,5v täyteen siitä kun alettiin yrittämään josko oma yhteinen lapsukainen saataisiinmissä päin asutte ja ootteko yksityisen vai julkisen puolen hoidoissa? ihanan nopeasti pääsette hoitoihin
Mä voisin jakaa ajatuksia tähän teemaan liittyen, mutta mieluummin yv:llä tai salaisella puolella. Oletko lapsettomien salaisessa ryhmässä? Voisin sinnekin liittyäTietääkö kukaan ketään, joka olisi saanut ainakin yhden lapsen omilla soluilla, ja miettisi toista lahjamunasoluilla+oman miehen siittiöillä, jos omat munasolut ei enää toimi?
Olen kääntänyt googlen ympäri, enkä löydä vertaistukea tälle asetelmalle.
Pieni mieli miettii kaikkea tämän ympärillä.