Loppuvuoden lätinät --> ja alkuvuoden asiat :)

Pääsin ultrasta. Raskaus alkanut ilmeisesti kaksosraskautena ja nyt toinen vuotaa pois. Yksi sykkeellinen pieni siellä vastasi viikkoa 6+1:Heartred

Huh mikä trilleri! Säikähdit vuotoa varmasti ihan hirveästi kun jännitit ultraakin. Onneksi kuitenkin toinen pieni on vielä matkassa. Toivottavasti raskauden jatkossa on vähemmän draamaa mukana!
 
Huh mikä trilleri! Säikähdit vuotoa varmasti ihan hirveästi kun jännitit ultraakin. Onneksi kuitenkin toinen pieni on vielä matkassa. Toivottavasti raskauden jatkossa on vähemmän draamaa mukana!

No säikähdin kyllä ja olin aivan varma että on mennyt kesken!
 
Nukuin tässä yhden yön aika huonosti yskäisen lapsen takia... Valvotti yöllä pari tuntia. Ja aamulla oli sellainen olo että mihinkäs tässä muuten ollaankaan taas ryhtymässä :bored: tervetuloa taas yöheräilyt, tokkuraiset olot ja krapulaiset huminat korvien välissä! Täytynee luottaa että hormonit taas auttaa ja korjaa tilannetta, nyt niistä ei oikein ollu vielä tässä vaiheessa apua:smiley-ashamed004
 
Mä oon taas viikon verran nukkunut parin tunnin unilla kun tuo 1v on jälleen flunssassa ja just öisin nostaa kuumetta. Jotenkin sitä toivois et tuo oppisi ennen syksyä nukkumaan yönsä heräämättä. Oon pohtinut et varmaan yhden käden sormilla on laskettavissa yöt jolloin on nukkunut heräämättä. Vasta vuoden vaihteessa lopetti sentään yöllisen maidon juonnin. Toivon niin että tää kolmas olis parempi nukkuja eikä kärsisi koliikista ja refluksista.
 
Miten teillä, kenellä on jo lapsia, on järjestetty nukkuminen vauvavuotena? Auttaako mies yöheräämisissä työviikollakin, vai nukkuuko muualla?

Mä tässä pähkäilen huonejärjestyksiä uudelleen. Mun työhuoneessa on sänky, mutta se sijaitsee meidän makkarin vieressä. Miehen työhuone on toisella puolella taloa, eli ei äänet kuuluisi. Ehdotin että vaihdetaan sinne tuo sänky ja sieltä vuodesohva pois, että hyvä nukkumapaikka hänelle jos vauva valvottaa öisin. Mies oli jotenkin järkyttynyt asiasta, että joutuisi nukkua muualla :grin vaikka mä ajattelin hänen parastaan ja työssajaksamista.

Ehkä järkytys oli sitä, että hän yllättyi että ottaisin päävastuun herätyksistä. Mä nimittäin nukun superraskaasti ja hän on herkkäuninen. Mutta en usko että ois reilua vaatia toista heräämään ja selviämään työpäivästä vähillä unilla.
 
Meillä vaan mä oon hoitanu lapset vauvana. Molemmat olleet tissipoikia.. vaikka illalla tankkasin ne täyteen ni silti söivät koko yön .. mies nukkui samassa huoneessa, mut en usko et häiriinty ku ei noi vauvana itkeskelleet öisin. Ni sain hoidettua homman hiljaa vieressä.
 
Jos mies on mennyt aamuvuoroon, niin aika pitkälle olen silloin itse hoitanut yöheräilyt, etenkin alussa. Mutta vauvan vähän kasvaessa ja siirtyessä omaan huoneeseen, on mies paljon osallistunut ja tuonut vauvaa viereen yms. Viikonloppuisin on sitten vuorotellen annettu toisen nukkua pidempään.
Ollaan molempien lasten vauva-aikoina kokoajan nukuttu samassa huoneessa ilman ongelmia.
 
Onko teijän miehet ollu mimmosia nukkujia? Meillä mies on äärimmäisen herkkäuninen, herää jokaiseen pieneenkin rasahdukseen. Ehkä siks mietin etukäteen tämmöisiä. Ja hän ei koskaan valittaisi herätyksistä, on liian hyväsydäminen siihen.
 
Onko teijän miehet ollu mimmosia nukkujia? Meillä mies on äärimmäisen herkkäuninen, herää jokaiseen pieneenkin rasahdukseen. Ehkä siks mietin etukäteen tämmöisiä. Ja hän ei koskaan valittaisi herätyksistä, on liian hyväsydäminen siihen.

olen itse paaaaaljo herkempi, herään tyyliin siihen ku lapsi kääntyy... mä en vaa jaksanu nousta kymmenen kertaa yössä ylös ni sen takia lapset nukkuneet tyyliin ekat 3 vuotta meän huoneessa. Herään liian usein sillee mut eipähän o tarvinnu nousta.
Nyt siis meillä molemmat siirretty omaan huoneeseen, nuorempi reilu 3v herättää minut itkien joka yö 3/4 kertaa, jonka jälkeen viim klo 04 kannan sen meän väliin ku en enää jaksa nousta.
Meillä siis ollu todella huonosti nukkuvat lapset aina.
 
Meillä Vaimo on tosi herkkäuninen, mutta nukuttiin silti kaikki samassa makkarissa. Olisko poika ollu 8kk ku siirty omaan huoneeseen sit.

Meillä oli aluks lisämaito käytössä (eka letkuviritelmä ja sit pullo) imetyksen lisäks ja Vaimo hoiti yöllä nää lisämaitojutut. Mut muuten sit mentiin täysimetyksellä ku päästiin lisämaidoista ja mä tietty sit heräsin ja imetin öisin. Mutta kyllä Vaimoki tyyliin joka kerta kuitenki heräs, kääns sit vaan kylkeä ku rupesin imettää (muistan olleeni kade kun ite imetin siis aina istualteen sängyssä seinään nojaten aivan rättiväsyneenä ja toinen kuorsas vieressä :grin ).

Mut muuten itkuihin ja muihin Vaimo on melkeen nopeempi reagoimaan ku mitä mä, niin eihän hän paljoa nukkunu ja töissä kävi kyllä (normi "kasista neljään" duuni).

Väsymystä en muista valittaneen kylläkään :confused004
 
Onko teijän miehet ollu mimmosia nukkujia? Meillä mies on äärimmäisen herkkäuninen, herää jokaiseen pieneenkin rasahdukseen. Ehkä siks mietin etukäteen tämmöisiä. Ja hän ei koskaan valittaisi herätyksistä, on liian hyväsydäminen siihen.

Melkoisen sikeäuninen on mun mies. Tarvitsee myös paljon enemmän unta kuin minä, etenkin aamuisin. Vähän jännittää millaiset rutiinit meille tältä pohjalta muodostuu. Tiedostamme itse kuitenkin tämän lähtöasetelman ja koitamme varmasti keksiä molempien kannalta vähiten huonoimman ratkaisun
 
Mä hoidin meidän esikoisen yöhommat melkeimpä aina sinne asti, kun söi öisin. Alussa joitakin kertoja mies hoiti pullon kanssa yhden syömisen yössä, mutta sitten pullo ei enää kelvannut pojalle niin ei siinä muu auttanut :D Nukuttiin kaikki samassa huoneessa ekat ~7kk, sitten poika siirtyi omaan huoneeseen. Kun yösyöminen loppui niin aikalailla vuorotellen mentiin hyssyttelemään jos yöllä heräili.

Nyt jännittää kyllä ehkä eniten miten me tullaan nukkumaan sitten kun vauva syntyy. Tällä hetkellä poika herää kerran yössä ja tulee silloin meidän huoneeseen. Nyt viikon verran jatkanut uniaan meidän sängyn vieressä omassa matkasängyssä, joka on nyt ihan toimiva ratkaisu. Pari kuukautta ehti nukkua meidän välissä, mutta se ei vaan toiminut. Kaikki nukkui huonosti.. Kovasti olis nyt toive, että poika oppisi nukkumaan aamuun asti omassa huoneessaan ennen kun vauva syntyy.. Varmaan jotain vierassänkyä täytyy harkita pojan huoneeseen, että mies voi nukkua sielä pojan kanssa tarvittaessa ja mä sitten makkarissa vauvan kanssa.
 
Miten teillä, kenellä on jo lapsia, on järjestetty nukkuminen vauvavuotena? Auttaako mies yöheräämisissä työviikollakin, vai nukkuuko muualla?

Mä tässä pähkäilen huonejärjestyksiä uudelleen. Mun työhuoneessa on sänky, mutta se sijaitsee meidän makkarin vieressä. Miehen työhuone on toisella puolella taloa, eli ei äänet kuuluisi. Ehdotin että vaihdetaan sinne tuo sänky ja sieltä vuodesohva pois, että hyvä nukkumapaikka hänelle jos vauva valvottaa öisin. Mies oli jotenkin järkyttynyt asiasta, että joutuisi nukkua muualla :grin vaikka mä ajattelin hänen parastaan ja työssajaksamista.

Ehkä järkytys oli sitä, että hän yllättyi että ottaisin päävastuun herätyksistä. Mä nimittäin nukun superraskaasti ja hän on herkkäuninen. Mutta en usko että ois reilua vaatia toista heräämään ja selviämään työpäivästä vähillä unilla.

Mä hoidin pääosin yölliset heräämiset vauvavuotena. Ainoastaan, jos oli unikoulu meneillään, niin mies hoiti. Tai jos muuten sovittiin erikseen. Mies nukkui myös pääasiassa työhuoneessa, jotta sai kunnolla nukuttua. Meillä toimi parhaiten näin, niin kaikkien ei tarvinnut valvoa. Poika nukkui pääosin pinniksessä ja siirtyi 8 kk iässä jo omaan huoneeseen, mutta sitten tuli kuitenkin vaiheita, että oli helpoin hakea viereen nukkumaan. Mies pelkäsi myös, että kääntyy pikkuisen päälle unissaan. Tasan 1 v. iästä poika on onneksi nukkunut yleensä yöt heräämättä (toki on poikkeuksia).
 
Täällä taas alkoi tänään vuoto. Tuomiona uhkaava keskenmeno. RV 10+2. Sikiö liikkui paljon ja hyvä syke, mutta runsasta vuotoa tulee kohdusta. Nyt täytyy vaan toivoa että sikiö on hyvin kiinni eikä vuoda pois vuodon mukana.
 
Takaisin
Top