Loppuraskaus

täällä vaihtelee 10 minuutin välein "pääsispä jo synnyttämään.." "toivottavasti se ei vielä synny kun on niin paljon tekemistä" "miksei se voi jo syntyä!" "vauva älä tule vielä kun tänään väsyttää" ... :D
 
Sama kuin zousanilla! En oikein tiedä, mitä synnyttämisestä ajatella. Toisaalta toivoisin, että vauva jo tulisi, mutta toisaalta hermostuttaa se synnyttäminen. Eikä yhtään auta, kun katsoo telkkarista ohjelmia, joissa naiset synnyttää. Ensimmäinen ajatus on, että kohta minäkin olen tuossa tilanteessa: kivuissa pyöriskelen sängyllä ja yritän ponnistaa! Tuntuu, ettei ole valmis siihen, mutta enpä tiedä, miten siihen nyt voisi valmistautuakaan... Ehkä päälimmäinen tuntemus on se, että: "täytyyhän se jossain kohtaa synnyttää, joten tulisi sitten jo!". Varmaan tunteet ja hermostuneisuus lisääntyy kun la lähestyy. Jotenkin toivoisin, että alkaisi yllättäen, esimerkiksi ensi viikolla (rv39) olisi hyviä päiviä syntyä :wink
 
Samat tunnelmat täälläkin!! Toisaalta jo malttamattomana haluaisi saada vauvan syliin ja päästä tästä olotilasta kun aika alkaa käydä niin pitkäksi. Sitten joskus yöllä kun herää supistuskipuun ja alkaa miettiä että tästä nyt kauheassa unenpöpperössä pitäisi lähteä pelottavaan sairaalaan niin... kääk! Mun jännitystä lisäsi kun näin eilen telkasta yhden synnytyskohtauksen (oisko ollut Erilaiset äidit) vaikka siinä kaikki menikin hyvin, niin jotenkin tuli liiankin konkreettiseksi tää homma. Apua!

Ps. Miksi siinä ohjelmassa se synnytys näytti tapahtuvan tavallisessa sairaalasängyssä- ja huoneessa ja täällä se synnytyssali on sellainen pimeä vihreäseinäinen huone joka on selvästi suunniteltu sen mukaan että verta ja eritteitä lentää kattoon asti ja jollain painepesurilla ne sitten desinfioidaan pois..
 
Mä oon pyrkinyt raskausaikana katsomaan lähinnä Manhattanin äitiyskonsulttia ja Hakekaa kätilö!ä, kun niissä on aina ongelmista ja eritteistä huolimatta harmoninen loppu. Realismikiintiö tulee varmaan täyteen kavereiden kertomuksia kuunnellessa ja etenkin sitten omassa synnytyksessä :rolleyes:
 
Joo tämä oli toinen kerta kun tällainen vahinko sattui. Joskus alkuraskaudessa satuin näkemään synnytyksen jossa äidille tuli jokin komplikaatio ja hän joutui leikkaukseen ja vaikka mitä pelottavaa, siitä sain sen verran hyvät pelot ja hormoni-itkut että olen vältellyt moisia ohjelmia sen jälkeen. Täytyy vältellä näitä loppuaika!
 
Itu1 se ohjelman synnytys oli Hyvinkäällä ja Hyvinkään synnärillä on kyllä tosi valoisat ja vaaleat huoneet. :) kuka keksii laittaa vihreät seinät synnytyssaliin? :D kivan kuulosta. Vihreitä ja pimeitä.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Sellaista sammaleenvihreää laattaa muistaakseni oli täällä synnytyssalissa, sen mitä tutustumiskierroksella ehdin kurkata... Ja se sänky oli siinä keskellä huonetta, ymmärrän toki että siinä täytyy henkilökunnan mahtua häärimään ympärillä mutta eipä tehnyt kyllä mieli siihen heittäytyä estradille. :grin
 
Meillä tulee huomenna täyteen 37 viikkoa, mutta en kyllä ihan vielä halua synnyttää. SItä paitsi mies on maanantai-iltaan asti työmatkalla, joten ei ainakaan ennen sitä! :D
 
Sama juttu, huomenna olis täälläkin se 37 täynnä. Vähän ristiriitaiset fiilikset on täälläkin. Toisaalta haluaisin että vauva syntyis vasta sillon suunniteltuna ajankohtana ja toisaalta taas oon aivan kypsä tähän raskaana olemiseen. Tää kipuilu sais jo riittää. Mä haaveilen jo zumbatunnille pääsystä vaikka tiedän että menee ikuisuus vielä ennenkun se on mahdollista.
 
Hei leipurit ja kokkailijat! Millaisia muonavarastoja ja vierasvaroja olette pakkaseen keksineet? Mä normaalisti tykkään tehdä ruokaa ja leipoa mutta nyt ei ole jotenkin löytynyt inspiraatiota. Nyt on uunissa makaronilaatikkoa josta osan voi iskeä suoraan pakastimeen foliovuoassa, mitkäs muut pöperöt kestäisi hyvin pakastamista ja olisi helppoja ottaa käyttöön? Ja sama kysymys leipomusten osalta kun perinteistä pullaa/korvapuusteja en välitä tehdä?
 
Mä teen usein keittoja pakkaseen :) nytkin kanakeittoa valmiina kaapissa, mutta nakkikeitto pitäis jaksaa vielä miehille sinne vääntää että saavat ruokaa kun oon synnärillä :D en oo mikää leipuri mut mustikkapiirakkaa oon pakkaseen tehnyt. On hyvää kun mikrossa sulattaa :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Mun pitäis tehdä sinne pakkaseen jotain mutta kun ei jaksaisi yhtään...
 
37 tänään :Heartred
Itu1 mäkin tykkään leipoa mutta meillä on sen verran pieni pakastin että kun nyt yritän esikoiselle ruokia annoksina laittaa valmiiksi ja marjat on niin ei oikein jää tilaa.. korvapuusteja siellä on ja mokkapaloja viimeksi tein sinne valmiiksi. Mies mua piti hengissä silloin kun kotiuduttiin sairaalasta- teki mitä helpolla valmistui ja sitä mitä parhaiten osaa eli kunnon jauhelihakastiketta.Oli kyllä ihana kun mun aika meni imettämiseen (ehkä oltiin tissillä huvituttinakin näin jälkeenpäin ajatellen )
ja onneks on niin monia suolaisia juttuja kaupan valmispakasteissa nykyään, käteviä heittää uuniin ja tulee vielä tuoksuakin kotiin :) ja porkkana-ja juustokakkua oikein odotan jos tehdä jaksais kun nyt oon skipannut tuorejuustojutut
 
Itekin oon leipomisessa vielä pohdinta-asteella. Toisaalta en usko että meillä käy niin paljon vieraita vauvan synnyttyä kun pelkästään miehen perhe asuu samassa kaupungissa, niin vois hyvin vaan hakea sitten kaupasta jotain. Mutta toisaalta olis kiva tarjota jotain itsetehtyä. Mutta sitten ei oikein tiedä mitä, kun osalle pitää olla gluteenitonta. Vaikeaa, ehkä jätän leipomiset väliin jos olo ei kipujen suhteen yhtään helpota. Ja mies jo lupasi hoitaa kokkauspuolen lomansa ajan niin ei tarvi välttämättä ruokaakaan tehdä pakastimeen valmiiksi.

Onneksi esim juustokakku tai muu hyytelökakku on just suht helppo pyöräyttää jos välttämättä tahtoo vieraille jotain erityistä tarjoilla. :)
 
Mullakin on niin pieni pakastin, ettei sinne hirveitä mahdu, mutta yksi lokero on melko täynnä erilaisia kasvissosekeittoja. Makaronilaatikkoa ajattelin tehdä tänään, ja pitsaa ja lasagnea tässä joku päivä jos jaksaa... Mitään pakastamisenkin jälkeen hyviä kalaruokia en ole oikein keksinyt, pitää varmaan tyytyä lohikiusaukseen. Kiusaukset ylipäätään olisivat helppoja ja ihan hyviäkin, mutta mulla menee varmaan pitkään toipua näistä radi-dieetin aiheuttamista "peruna on paha" -fiiliksistä.

Leipominen ei ole oikein mun juttu; jos kotona jotain leivon niin teeleipiä, ja niitä tekee joka tapauksessa kymmenessä minuutissa. Pitää varmaan hankkia vierasvaraksi niitä kaupan puolivalmiita pakastepullia ja muutama keksipaketti (varmaan säilyvätkin vierasvaraksi) :rolleyes: Kaupan ruisleipää olen niin ikään hamstrannut pakkaseen aina kun olen muistanut, sitä nyt ei taatusti tule itse leivottua.

Ja vieraista puheenollen: sehän kuuluu tapoihin, että vauvaa tullaan katsomaan omien eväiden kanssa jos herkkuja halutaan :wink
 
Omnom ku jaksaiskin tehdä itse pitsaa ! Olis aika herkkua.. :P

Täytyykin muistaa kaikille sanoa että meiltä saa kahvia mutta muut syömiset saa tuoda ite. Hyvällä omallatunnolla ilmeisesti noin saakin sanoa. :D
 
En mäkään usko että nykyään kukaan odottaa ihmeempää kestitystä vauvavierailulla, enemmän se leipominen olisi ajankulua tässä kohtaa. :)

Mun mies ei oikein keittiössä viihdy eikä tämä työnjako ole kyllä haitannutkaan koska mä hoidan ruokapuolen ihan mielellään. Mutta jos en halua koko alun imetyskauden ajan syödä lihapiirakoita ja ranskalaisia, jotain täytyy sinne pakastimeen kehittää. :wink Kaalilaatikko toimii hyvin pakastimen kauttakin jos siitä tykkää! Ehkä alankin noita keittoja keittelemään tässä seuraavaksi, kiitos vinkeistä!
 
Kiitos Itu1 inspiraatiosta, nyt on tonnikalapitsa uunissa ja jämäleikkele-aurajuustokiusaus matkalla sinne :grin Tätä tahtia pitää lähteä kohta lähikauppaan hommaamaan lisää pakasterasioita (ja ostaa isompi pakastin)... Onhan tämä tosiaan aika kivaa ajanvietettä, viis siitä, ehtiikö noita kukaan koskaan syödä.
 
Takaisin
Top