Loppuraskaus

Jos viikkoja on normaalissa raskaudessa noin 40, jokainen kolmannes on noin 13 viikkoa. Viimeinen kolmannes alkaisi siis viikolla 26-27. Mulla tuli eilen täyteen 27 viikkoa. :Heartred

Eli 26+0, niin mäkin laskeskelin. Ens viikolla alkaa siis mulla viimeinen kolmannes. Apua.

Hui täällä siis ollaan jo viimeisellä kolmanneksella, huomenna starttaa viikko 28!

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app

Huomenna olis ensimmäinen lääkäri neuvola..ja viikkoi 28+3 vähä jänskättää ku ollu sellasii sukkapuikko tuntemuksii tuol alhaal..:/

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Miten mä en oo edes tajunnut että sellainenkin alkoi kuin viimeinen kolmannes! Tätähän vois vaikka juhlia, kun ei ole enää paljoa jäljellä. :D mies mua asiasta huomautti. Ja oli jotenkin muutenkin hellyyttävä kun toivoi että vauva olis jo täällä niin hänkin pääsis tutustumaan uuteen tulokkaaseen :p

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

CMT toivotaan ettei tuntemukset ole mitään! Näillä viikoilla kuitenkin kannattaa olla tarkkana :)

Pitää toivoo ettei oo tapahtunu mitää edistystä VIELÄ alakerrassa:confused: mutta kyllähän mä ilmottelen tänne;)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Mullakin viimeisen kolmanneksen raja ylittyi ihan huomaamatta. Muuten ois oikein ihanaa ja leppoista, mutta kun täytyis vielä opintoihin saada 5 op:n kurssi tehtyä kesän aikana, niin ei voi oikein koko aikaa lomaillakaan...

Vitsi me ollaan jo pitkällä! Mihin aika menee? Osalla meistä voi jo parin kuukauden päästä olla vauva sylissä.

Mä jotenkin toivon että loppuraskaus menis liitäen. On niin paljon vaivoja. Sanoin miehellekin että hänen puolesta oon jotenki pahoillani kun tää odottaminen on näin pitkää :D sais mies vaimonsa takasin ja pääsis tutustumaan vauvaan. :)

Ja itse pääsisin eroon tästä raskaasta olosta.

Ei tätä syyttä kutsuta raskaana oloksi....

Jemmu, varoita sitä miestäs että vaimo tulee takaisin vasta pari kuukautta synnytyksestä, ei heti.

Esikoisen jälkeen mies sai odotella vaimoa melkein puoli vuotta kun sillon oli kaiken maailman hormonimyrskyjä imetyksestä. Nyt kun tiiän mitä odottaa niin voi olla että osataan molemmat tällä kertaa suhtautua maltillisesti kaikkeen. (Eli muhun ja mun "ongelmiin" :D )

Sitä samaa mäkin toivon että olisin nyt toisen synnytyksen jälkeen hormoneitteni kera vähän enemmän tällä planeetalla kuin viimeksi :wink kun tuntuu ettei paljon ees muista kotiintuloviikosta.. oli niin keskittynyt vauvaan että kesän tulonkin huomasi siitä kun ne muutamat vieraat jotka alkuun kävi niin kulki hellevaatteissa ja ite oli kiskonut neuletta päälle.. Onneksi mies huolehti että äitikin söi jotain kun vauva viihtyi illat pitkät tissillä ja valvoi öitä..

27+0 eli eilisestä kolme kuukautta laskettuun aikaan, mutta tuntuu siltä kuin aikaa olisi vielä vaikka kuinka. Ehkä siksi että toivon että sitä aikaa on riittävästi hoitaa kaikki valmiiksi... Mutta musta myös ensimmäinen kolmannes tuntui loputtoman pitkältä, samoin toinen, vaikka nyt jälkikäteen tuntuukin, että alkuvuosi on karannut käsistä ihan holtitonta vauhtia!

Sain tänään tiedon työhuonepaikasta yliopistolla syyskuun alusta lähtien. Milloinkahan sitä oikeasti pääsee käyttämään? Haaveilen ainakin vielä, että sitten kun vauva on muutaman kuukauden ikäinen, voin lähteä silloin tällöin muutamaksi tunniksi työhuoneelle vauva mukana, jotta oma napanuora siihenkin maailmaan säilyy. Mutta sen näkee sitten...

Syyskuinen, mitä teet yliopistolla? Rupesi kiinnostamaan, kun itse olen tohtorikoulutettava ja haaveilen samalla tavalla, että pääsen vauvan kanssa palavereihin jne. ettei ihan kaikki työasiat pääse unohtumaan. Muuten ajattelin tehdä kirjoitushommia kotona, jos vauva on helppo tapaus, nukkuu pitkään ja itsellä energiaa riittää :)

Tekah, tohtorikoulutettava minäkin. Ja ihan samat suunnitelmat työn suhteen; toivon että opiskelu tuntuisi tervetulleeltakin vaihtelulta vauvanhoidon lomassa. Mutta etenkin ihan alussahan kaikki on tosiaan kiinni siitä, mimmoinen persoona vauva sattuu olemaan :)

Tänään poks 29+0! Se tarkoittaa että vauva syntyy viimeistään 10 viikon kuluttua koska tulee sektiolla. Eli se 10 viikkoa on tosiaan maksimiaika. Jaiks!

Takaisin