Loppuraskaus olot ja tilat!

Mul on neuvolath joutunu jo reilu kuukauden ajan ihmetelly ku vauva niin alhaalla ettei päätä pysty käsien kans tunnistelemaan vatsan päältä. Joten joka kerta katottu et on rt-tilas ni ultran kanssa.. :D

Mul on neuvolath joutunu jo reilu kuukauden ajan ihmetelly ku vauva niin alhaalla ettei päätä pysty käsien kans tunnistelemaan vatsan päältä. Joten joka kerta katottu et on rt-tilas ni ultran kanssa.. :D

Oliko sulla vauva jo kiinnittynyt?
Mullaki pienen pää tuolla jossain lantion sisällä, oli aika kaameeta ku th viimeksi yritti saada siitä kunnon otetta ja rusensi mun mahaa niin et kyyneleet meinas tulla silmiin. Mut tulos oli et kiinni ois, ei kaikesta väkivallasta huolimatta saanu päätä liikkeelle:hilarious:

Oliko sulla vauva jo kiinnittynyt?
Mullaki pienen pää tuolla jossain lantion sisällä, oli aika kaameeta ku th viimeksi yritti saada siitä kunnon otetta ja rusensi mun mahaa niin et kyyneleet meinas tulla silmiin. Mut tulos oli et kiinni ois, ei kaikesta väkivallasta huolimatta saanu päätä liikkeelle:hilarious:

Ei se oo saanu sitä kokeiltua ku ei se saa ees päätä käsin tunnisteltua.. Hartiat vaan kuulemma tuntus ja alempaata ei pystyny kokeilee.. Et en sit tie :/ ei se kyl ees puhunu koko kiinnittymisestä mitään..

Mulla sama, eli niin alhaalla on ettei päätä saa kokeiltua. Esikoinen ei kiinnittynyt ennen kuin vedet meni.

Ei se oo saanu sitä kokeiltua ku ei se saa ees päätä käsin tunnisteltua.. Hartiat vaan kuulemma tuntus ja alempaata ei pystyny kokeilee.. Et en sit tie :/ ei se kyl ees puhunu koko kiinnittymisestä mitään..

Nii joo, voihan se olla vaikee selvittää jos ei ylety päähän ollenkaan, kylläpä mulla taas leikkas:hilarious:
No mut jospa siellä oltais jo kiinnitytty laukaisualustaan ja oltais muutenkin lähtövalmiina:)

Jestas että on ollut kaksi päivää hirveä VÄSYMYS:sorry: oon siis nukkunut päikkärit ja vaikka mitä, silti aivan flaati... Huoh. Mistäköhän moinenkin väsymys tuli:sad001

Täällä sitä nyt köllitään osastolla ballonki sanonko missä :hilarious: vielä ei ainakaan mitään tuntemuksia, vaikka kolme tuntia käytiin miehen kanssa vaappumassa kaupungilla. Huomenna mahdollisesti puhkotaan kalvoja, jos ballonki on tehny tehtävänsä. Heti jotenkin rennompi ja levollisempi fiilis, kun on täällä sairaalassa jo :shy:

Mä oon kyllä aivan kyllästyny tähän raskaana oloon. Turvotukset jaloissa ja käsissä. Kauhea kutina ja kirvely jalkapöydissä ja masussa. Paineen tunne alaselän/takapuolen/lantion alueella. Nukkuminen ei onnistu missään asennossa, ei vaikka miljoona tyynyä ois tukemassa.

Kun kyljellään lonkat tuntuu, että lähtee sijoiltaan ja selällään maha painaa liikaa. Käsissä turvotus ei ainakaan omaan silmään näy, mutta tuntuu. Sattuu ja tuntuu painetta sormia liikutellessa. Kävelessä tai yleensä liikkuessa alaselän/pepun paikkeille tulee semmonen paineen tunne, että ottaa tosissaan päähän ko mitään voi tehä muka ite ilman että raskaus ilmoittais olostaan.

Ei kai tässä muuten, mutta ei oo koskaan ollu mitään tämmösiä. Tietääpähän, että turhaa on tullu valitettua ennen kaikista pikku kolotuksista :D Onneks aamulla neuvola niin pääsee sinne valittamaan ko ei yksin kertasesti jaksais enään. Viikkoja nyt siis 39+5.

Peetuhauva!
Mä niin tiedän tunteen. Tälläkin hetkellä
Hereillä kun ei vaan löydy asentoa eikä uni tuu:eek:
Mä oon kans niin kypsä tähän raskaana olemiseen että tekisin mitä vaan että tää tulis ulos! Oon päivisin niin väsyny että oikeesti tekemistä haittaa plus kaikki kivut ja säryt ja tuntemukset :sorry::sad001 meillä neuvolassa vaan hokevat että kohta se loppuu ja kaikilla on sama olo ja höpö höpö ... kivaa:grumpy:

Peetuhauva!
Mä niin tiedän tunteen. Tälläkin hetkellä
Hereillä kun ei vaan löydy asentoa eikä uni tuu:eek:
Mä oon kans niin kypsä tähän raskaana olemiseen että tekisin mitä vaan että tää tulis ulos! Oon päivisin niin väsyny että oikeesti tekemistä haittaa plus kaikki kivut ja säryt ja tuntemukset :sorry::sad001 meillä neuvolassa vaan hokevat että kohta se loppuu ja kaikilla on sama olo ja höpö höpö ... kivaa:grumpy:

Täällä sama! Ärsyttää neuvola myös kun sieltä tulee just tuota kommenttia "no nyt kuulostaa et olet raskaana kun selkää särkee eikä uni tuu", "nää on nää viimeiset viikot kaikilla tälläisia, koita levätä". Joo-o... Oli myös ihan paska yö, pissalle piti nousta joku 7-8 kertaa ku ei uni tullut niin sit huomasin vessahädän koko ajan. Yskitti ja vauva poukkoili ja hikkas mahassa, oli vuoroin hiki ja vuoroin jalkoja pakotti jos otti peiton pois. :grumpy: Silmäpussit valtaa jo puolet naamasta..

Voi miten tuttua!
Etenkin yöt on pahoja. Aina toivoo, että josko tää olisi viimeinen yö raskaana. Aamuisin olo on ihan siedettävä, vaikkakin väsynyt. Iltaa kohti pahenee. Eilen illalla mulla oli niitä sukkapuikkoja ihan jatkuvasti.. Aiaiaij! :arghh: Toivottavasti ne nyt edes kypsytteli paikkoja.
Supistuksia (kivuttomiakaan) ei kovin montaa ole ollut viime päivinä..

Siihen muutamaan ne supistukset jäi.... vatsa on kyllä aivan sekaisin... ja äsken tunsin että maito nousee rintoihin, meni aivan kivikoviksi.. mulla on kyllä aikaisemmissakin maitoa alkanut valua jo ennen synnytystä ja sitten sitä onkin tulvinut enemmän kuin vauvalla on heti tarvetta...

Äitipolikäynti takana.

...:meh:

Ei mulla muuta..

Neuvolalääkärin mukaan 2.1 olin muka kahelle sormelle auki ja paikat pehmeet. Nyt kuulemma ihan kiinni! WAT!? Paikat sen oloiset että "ei tää oo aikoihin tulossa". Just.. Onhan noita suppareita ollu mut ei ne näköjään mitään tee. Viimeyönä taktinen YKSI kipeä supistus puoli neljältä aamuyöllä. Herätti ku koko lantion seutu selkää myöten tulessa. Ja siihen se sitte jäikin. Yksi vain.. Kiitos tästä herätyksestä, unta sit odottelinkin tovin aikaa taas. :shifty: Voi kunpa lukeutuiskin niihin joilla ei tuntemuksia ennen ku vedet menee!

Mutta vauva oli ultran mukaan 2809g ja kaikki kunnossa. Alakäyrän yläpuolella kasvaa ja lääkäri sanoi että jos neuvolassa sf myös kasvaa niin ei tarvi enää äp-kontrollia. :Heartpink :happy:

Tää loppu on niin piinaa:sad001
Huonosti nukuttu yö takana, järkyttävä väsymys painaa, päätä särkee:shy: mitään ei oo tapahtunut pariin päivään, EI MITÄÄN.
Oon nyt jo kyllä lopettanut sen itseni tunnustelun ja kyttäämisen, koska olen lähes varma että käynnistyksellä menee tämäkin koska meni ensimmäinenkin. Ja siskolla molemmat. Mä
Oon vaan virheellinen painos naista, mun kroppa ei osaa edes synnyttää! Sen sijaan kiloja se kerää erittäin taitavasti koko tämän 42 viikon edestä mikä varmaan on mun raskauden kesto...taas..:sad001

Charmant, täällä ihan samat fiilikset, tuntuu ettei tä lapsi tuu ikinä ulos. Ainakaan itellään.. Niin turhauttavaa vaan odottaa ja odottaa. Tuntuu et pää hajoo ja seinät kaatuu päälle :/

Jaahas... Täällä epäillään nyt raskausmyrkytystä ku on verenpaineet tosi korkeella lääkityksestä huolimatta ja virtsan proteiini plussalla (tosin vaan vähän). Kehotus levätä ja seurailla verenpainetta ja sitä että ilmaantuuko muita oireita: päänsärkyä, näköhäiriöitä tai ylävatsakipua. Lääkäriaikaa ovat kuulemma mulle laittamassa ens viikolle äitiyspolille mut vielä ei kätilö osannu sanoo puhelimessa tarkemmin että mille päivälle. Ilmottavat tänään tai maanantaina. Sit jos oireet pahenee ni pitää olla yhteydessä päivystykseen ja mennä sinne käymään. Ainoo ongelma täs nyt on vaan se etten osaa levätä :P
Ja nyt oon vkolla 37+5.

Mä jo viimeks luulin päässeeni noista sappiarvokontrolleista eroon mut enpä päässykään. Keikkuu pikkasen luvattomilla rajoilla kuulemma muttei vielä lääkitystä aloiteta.

Toivottavasti Taikavarpu pääset säikäyksellä täs! Hyvä tosiaan yrittää levätä - ainut vaa jos ei osaa ni se pieni ongelma :D

Tää päivä on kaamea!
Kaaduin tallihommissa pariin kertaan ja nyt särkee alapää/lantion seutua ihan julmetusti, mutta mitään muuta ei. Ei supista, ei mitään. Huoh.
Tänään on taas ollut itku herkässä kun ei vaan enää jaksaisi tässä tilassa yrittää tehdä mitään :sad001

Takaisin