Loppuraskaus olot ja tilat!

Meille tulee ikäeroa 6v :)
Saa kivasti nauttia kummankin vauva-ajasta ja isompi auttaa jo kaikessa :) ihanaa olla myös kotona kun vanhempi menee eskariin ja kouluun:)

Meillä esikoinen täyttää maaliskuussa 3, joten vähän alta 3 vuotta tulee meidän lapsille ikäeroks.
Koitin tänään taas vähän herätellä tuntemuksia kävelemällä postilaatikolle ja takasin sekä tekemällä vähän lumitöitä... Illalla vielä saunottiinkin, mutta pöh ei sitten mitään tuntemuksia..
Ja tänään rv 39+3

Täällä valvoskellaan ja murehditaan kaikkia mahdollisia tulevia ongelmia :/ Järkevää, mut öisin nää ajatukset on suht vaikeasti ohjattavissa... Miten imetys mahtaa lähteä käyntiin (mitään ongelmia kahden edellisen kanssa ei oo ollu) tuleeko mahavaivoja, koliikkia, refluksia yms. Kunpa nyt kolmannen kohdalla osais mennä rennosti vaan, Huoh, kai tää on luonnekysymys...

Täällä taas valvottu ja nukuttu. Kun saa unta niin nukun tosi sikeästi ja hyvin mutta kun se on niin pätkittäistä:sad001
Elkää ressatko turhaan! Mä olin alkuun kauheen epävarma koko raskauden suhteen koska takana on vaikea synnytys joka päättyi sektioon, koliikkivauva joka huusi siis todella sen 24h lähes kokoajan n. 3kk. Ja imettänyt en tosiaan lainkaan. Nyt olen päättänyt että haluaisin alateitse synnyttää mutta sektio on vaihtoehtona yhtä hyvä. Imetä en nytkään ja jos salama osuu samaan puuhun kahdesti koliikin suhteen ni ainakin tiedän jo ettei se kestä loputtomiin:grin
Olen yrittänyt olla positiivinen mutta kyllä se synnytys sais silti lähteä käyntiin jo! Vaikka heti:grin

Voi huokaus mikä yö :sad001 Jyräs sitte joku lenssu päälle ja kituset niin kuivat/vereslihalla/täynnä räkää että... Nukkuminen täysin mahdotonta. Kunpa nyt ei ainakaan tulis lähtöä laitokselle. Tällaisen olotilan kans jopa 3,5v, hyvät yöunet vetäneen esikoisen kans päivän viettäminen tuntuu haastavalta.

Tuohon leikkien yhdistämiseen mäkin luotaan toivoni, joku vaan meinas, että menee vuosia ennen kuin sujuu?
Meni kymmenen vuotta, ennen kuin pojilla löyty yhteisiä leikkejä/juttuja. Ikäeroa 1v4kk. Ne on vaan tykänny aina niin erilaisista jutuista :shy: Ei aina mee kuin ajattelis, mut toivoa täytyy olla!

P.s. kolmas vrk käynnistellen. 40+0 tänään - alkaa toivo hiipua. Mut rippeissä roikutaan!

Nyt tulee tyhmä kysymys :rolleyes:
Mistä syistä joillain käynnistellään n. 40vk ja joillain 42+? Siitä olen lukenut että jos on raskausmyrkytystä, -hepatoosia tms vaivaa, josta on vauvalle vaaraa niin käynnistys ois jo 38vk. Mutta noiden vaaratilanteiden lisäks en oo kuullu kuin yliajan käynnistyksistä.

^
Tuo tosiaan riippuu hyvin paljon luonteista, et miten leikit sujuu yksiin, eihän hoidossa/ koulussakaan kaikkien kanssa tule toimeen.

Meillä on 3 alle 3 vuodessa syntynyttä tyttöä( ikäerot 1v 5kk ja 1v 6kk, esikko oli 2v 11kk, kun 3:n syntyi) Leikit menee pääsääntöisesti yksiin toki ottaavatr välillä yhteenkin, mutta se nyt kuuluu kasvuun ja kehitykseen, on älyttömän ihana seurata kun touhuuvat yhdessä ja on hurjasti seuraa toisistaan näin kotihoidossa ollessaan. Vanhemmilla tytöillä on seurakunnankerhot, missä sit saavat omanikäistensä kanssa touhuta. Ja en oo kyllä kokenut hirveen raskaana näiden vauvavuosia( no suhteellisen helpot vauvat on tietysti sattunu et sekin vaikuttaa osaltaan siihen) Nyt sit vähän hirvittää kun tää 4:s ulkoistuu, et miten toi nuorimmainen suhtautuu, hällä on nimittäin aivan älytön uhmakausi menossa...Mut kaippa siitäkin selvii :)

Täällä taas ihme yö takana.. heräsin ihme vatsa oloihin 1 aikaan ja ajattelin joko nyt mutta se päättyi siihen että menin vessaa ja vatsa taas ihan sekaisin... mikä ihme sen tekee kun melkein joka toinen yö saa käydä tyhjentää.... sen jälkeen vatsa rauhoittui ( oli kuin semmoista jännitys vatsa oireilua) noh ennenkuin sai taas unta meni puoli yötä... onneksi näin aamusta sai vielä sitten nukuttua.....

^Täällä tota samanlaista, että vatsa tuntuu oudolta ja usein on ihan sekaisin... :-/ oisko jotain luonnollista tyhjentymistä?

^saattaa olla, mulla ei vaan oo aiemmin ollu näin.. edellisillä kerroilla tyhjennys on tullut kerralla synnärillä supistusten kanssa.. inhottavaa sekin kun tuntuu että vauva tipahtaa pönttöön että parempi näin jos tyhjenee etukäteen jo... :)

Nyt tulee tyhmä kysymys :rolleyes:
Mistä syistä joillain käynnistellään n. 40vk ja joillain 42+? Siitä olen lukenut että jos on raskausmyrkytystä, -hepatoosia tms vaivaa, josta on vauvalle vaaraa niin käynnistys ois jo 38vk. Mutta noiden vaaratilanteiden lisäks en oo kuullu kuin yliajan käynnistyksistä.
Mulla vaikutti raskausdiapetes ja oma toive - pää hajoili kotona oloon. Täällä Kainuussa ollaan inhmillisiäkin.. Sekä myös maanantaille tiedossa ollut "ruuhka" synnärillä ni kai luulivat saavansa mut pois alta - ehkä vielä saavatkin.

Itsellä on kanssa ollut tuota vatsan puolilöysällä oloa jo lähes viikon verran....

^^ sama täällä, välillä maha ihan löysällä ja ajattelen et "nyt se tapahtuu" ja sit se onki taas ihan kovalla :D limatulppa menny kaks viikkoa sit ja supistuksissa ei oo mitään logiikkaa. Oon yrittäny siivota, pomppia pallolla, lenkkeily, rappuskävely, kyykyt, jopa seksiä kokeiltu :D Mitään ei tapahdu... Oon kans sanonu kaikille ketkä pommittaa viesteillä "koska syntyy" et tä ei synny ikinä.. :D

Juu ei auta ei! Siivoon kämppää, tallia, lenkitän koiria, käyn saunassa ja ravaan portaita ja lumisia mäkiä, että kyllä tää pysyy täällä vaikka miten supistaa ja painetta jokapuolella!
Lakkaan odottamasta jos se vaikka yllättäis:grin:grin

Tää on jotenkin kauheen lohdullista huomata, etten mä oo todellakaan ainut "kroppavammanen", jonka kroppa ei vaan osaa käynnistää synnytystä sponttaanisti. Viimeks esikoisesta ei kroppa onnistunu saamaan yhtään supistusta aikaseks, vaan käynnistettynä lähti sitten tuleen - ja siltikin kärsin supistusheikkoudesta.

Juu et oo ainoa :shy:
Mulla lähti esikoisesta kyllä heti tapahtuu käynnistyksen myötä, mutta Mä väitän että esikoinen ei lähtenyt tulemaan tarjontavirheen takia itsellään. Tää vaikuttais hyvältä että lähtis, mut silti joutuu aina pettyy et ei kuitenkaan... :sorry:
Inhottaa aina olla siellä la:n väärällä puolella kun moni saa jo ennen sitä:grin:grin

Joo mulla kans varmaan joku rakennevika, kun ei itellään ala vauvat tulla! :-O jotenkin sitä ajatteli, että kyllä tämä kolmas täältä itekseen tulee, mut oon kyl tullu taas siihen johtopäätökseen et ei se vaan tule. No onneks tiistaina (39+5) on äippäpolilla aika, niin näkee taas onko mitään muutoksia tapahtunut ja miten siitä sit eteenpäin...

Takaisin