Loppuraskaus olot ja tilat!

Mullaki supisteli viimeyönä ihan eril taval, kipeämmin ja tiheämmin kun ikinä ennen. Menin kympilt nukkuu, kahteen asti supistukset kesti ja sit ne loppu ku seinään. Ajattelin jo että nytkö se syntyy :woot: Ei muuten mitään väliä kunhan ainakin sunnuntaihin pysyis sisällä että syntyis vasta tammikuussa :rolleyes:

Täällä kans kovin toivotaan et jos sinne sunnuntaihin asti malttais kaveri pysyä sisällä. Ois kaikki koulun alottamiset yms. helpompaa :)

• Tykkään
Reaktiot: Koo
Mulla kolmas raskaus ja limatulppaa ei oo tullu kertaakaan tai siis en oo sellasta ainakaan tunnistanu. Supistellu on nyt öisin kipeemmin kohta pari viikkoa ja vähän on kestoltaan pidentyneet, mutta ihan siedettävissä ovat olleet. 13.päivä sektioaika ja luulen, että ei ennen sitä omin avuin rupea tulemaan.

Täällä kans kovin toivotaan et jos sinne sunnuntaihin asti malttais kaveri pysyä sisällä. Ois kaikki koulun alottamiset yms. helpompaa :)

Ja lapsen kannalta muutenkin kivempi olla tammikuinen kuin joulukuinen, itse kun olen joulukuussa syntynyt niin ärsytti aina olla nuorin kaikessa ja odottaa synttäreitä. Nyt se on kyl kivaa kun toiset täyttää JO 30 ja minä vasta ens joulukuussa :p

Mä mielelläni ottaisin käärön jo tälle vuodelle. Pääsisi naapurin muksun kanssa samalle luokalle :-)

Mä toivon kanssa tammikuista vauvaa, varsinkin jos on poika, ne on vielä kouluun lähtiessä niin pieniä. Mutta tää kaveri ei kyllä ainakaan oo antanut mitään merkkejä, että meinais lähipäivinä syntyä ja hyvä niin (ja joo, tiedän että voi silti syntyä ihan millon vaan)
Ens vuosi sopii mulle paremmin kuin hyvin :D Ja mun laskettu aika on siis lauantaina, eli 31.12.

Mie kyllä kans haluun tammikuisen mieluummin kuin joulukuisen, jo ihan stuolla kouluun lähtö ajatuksella perusteltuna. Kyllä se sillon alaluokilla vielä näkyy kuka on syntyny alkuvuodesta ja kuka loppuvuodesta, sittenhän ne erot rupee tasottuu ja ei enää vanhempana tiedä onko millon syntyny, mut lapsuutta ajatellen mieluumin näin :)

Jännä juttu muuten, että mä olen selvinnyt koko raskauden ilman sisätutkimusta:rolleyes:
Edes eilen synnytystapa-arviossa ei tehty, kun sovittiin vain sektiopäivä. Ei kylläkään haittaa yhtään, koska raskaana ollessa mulla tuo toimenpide sattuu aina vietävästi!

Sama mulla! Yks ja ainut lääkärineuvola oli rv 28 ja sillon ultrattiin vaan :) endometrioosin takia kävin alkuraskauden ultrassa rv 5-6 mut en muista ultrattiinko mahan päältä vai sisäkautta. sekin oli vaan endometrioosin kontrolli ja sattumalta olin just tehny +testin :)

Olin tänään neuvolassa, vauva on tosi alhaalla, ei vielä kiinnittynyt, pää liikkuu mutta ihan tuolla alhaalla, siitä siis ilmeisesti lisääntynyt pissaamisen tarve ja mieletön paine ja kipu lantiolla! La meillä vasta 25.1 mutta elättelen toiveita näiden kipujen ja supistusten takia että tulis etuajassa, olo on meinaan todella tuskainen:sad001 istuminen sattuu, makaaminen sattuu, kävely on tuskaa:eek:

Mulla oli kans tosi ikävät kaksi päivää, kun menin tekemään sen vauhdikkaan lenkin. Tänään taas normaali olo:happy: alkoi jo kauhistuttaa, vauhditinko synnytyksen alkamista ja sekin kauhistutti, josko loppuraskaus olisi noin ikävän oloista. Mutta onneksi paikat palautuivat kokemastaan rasituksesta :thumleft

Mä vauhditan mielelläni synnytyksen alkua, mutta en vaan pysty enää liikkumaan enkä tekemään tarpeeksi:confused:
Omat paineet oli vähän koholla, mutta meinas että johtui siitä että mitattiin eri laitteella... mut nyt tosiaan tän olon myötä peukutan vahvasti synnytyksen alkua! Minä joka pelkäsi vielä kesällä kuollakseen synnytystä johtuen esikoisesta. :sour::grin

No nyt tuoksahtaa haaleanvaaleanpunertava valkovuoto niin raudalle, että...:eek: Mieskin kysy, että tuleeko mulla verta, ku niin rautamainen tuoksu ja kun kävin vessas tarkistaa, niin on vaan erittäin hailakan v.punasta vuotoa. Sitä nyt on tullu saman aikaa, ku ollu menkkajomojaki..eli noin 3 viikkoa, mut äippäpolilla väittävät sen johtuvan vaan seksistä. Uskottava se kai on. Nyt siihen vaan tullu lisäks tuo raudan hajuo_O

Täällä kans toivotaan, että pysyis yhtenä kappaleena ensvuoden puolelle, vaikka toisaalta alan kyllä olla niin kypsä jo tähän olotilaan.Nyt on rv 35+3. Ei mulla kyllä mitään sen suurempia vaivoja ole, eikä mahakaan ole mitenkään järjettömän iso. Mutta sitä vessassa ramppaamista, närästystä, väsymystä ja sen sellaista ei enää vaan jaksais.Jotkut yöt on sellasia, ettei saa nukuttua oikeestaan ollenkaan. pukeminen, varsinkin kenkien jalkaan saaminen on keljua. Tai siis ylipäätän se kumartelu. Meidän tomera taapero onneks pukee ite ulkovaatteet päälle ja riisuu ne myös pois. kenkien kanssa tai lähinnä haalarin lahkeiden kanssa joutuu auttaa. Välillä mullakin on sellasia energiapuuskia, että tulee touhuttua, mutta sitten sitä seuraakin ihan kauhee väsymys. Supistuksia on ollu jo pitkään, nyt ne alkaa välillä vähän tuntuakin, lähinnä sillon ku oon rauhassa jostain syystä. Vauvan liikkeet alkaa kans tuntua melko epämiellyttäviltä, kun se painaa niin alas. Nyt eilen aamulla huomasin, että sormia vähän turvottaa mutta ei mitenkään pahasti. Radi on vähän alkanu nyppiin näin joulun aikaan, kun ei voi syödä yhtä eikä toista, ja jos syö niin sitten olis kyllä lähdettävä kävelylle. Kaiken kaikkiaan oon siis päässy melko lailla helpolla, ainakin joidenkin teidän muiden olotilojen lukemisen jälkeen olen sitä mieltä.
koittakaahan jaksella ja toivottavasti pääsette sitten piakkoin synnyttämään jo.

Jos syntyy ihan loppuvuodesta, voi vanhemmat vaan pyytää, että eskari alkaa myöhemmin (kuin olisi mennyt tammikuulle).
On se pienelle kuitenkin vuosi enemmän lapsuutta.

Aiempi syntynyt 9.12. ja saatan laittaa senkin kouluun myöhässä.

Kuten humoristisesti mieheni kysyi, haluanko että lapsemme on se, joka hakee ne viinat vai se, jolle haetaan...
Heh heh...

Mulla tyttö syntyny 17.12 eikä päässy kouluun vuotta myöhempään vaikka kuinka yritettiin. Rehtori ssno että vuosi terapiaa jos laitetaan vuotta myöhempään kouluun. Että sillälailla. Noh hyvimpä tuo pärjää siellä ja 8/10 todistuksessa yms. Vaikka onki päätä lyhyempi muita :)

Mulla tyttö syntyny 17.12 eikä päässy kouluun vuotta myöhempään vaikka kuinka yritettiin. Rehtori ssno että vuosi terapiaa jos laitetaan vuotta myöhempään kouluun. Että sillälailla. Noh hyvimpä tuo pärjää siellä ja 8/10 todistuksessa yms. Vaikka onki päätä lyhyempi muita :)

Onpa ihmeellistä ? Luulis et se nyt ois vanhempien päätettävissä ja lapsen parhaaksi jos alottais vasta seuraavana vuonna ku pitäis. Kai tuoki kunta kohtasta.. Meillä ainakin täys suunnitelma, et jos tä nyt viel tän muutaman päivän sisällä päättää syntyä ni kouluun menis vasta 2017 syntyneiden kanssa.

Mut hyvä jos on kuitenkin teijän tyttö pärjännyt koulussa ilman suurempia haasteita :)

Tuo on varmaan kovinkin kunta ja päättäjä kohtaista, miten toimitaan voiko lapsen laittaa myöhemmin kouluun vai ei?
Sääliksi käy vain ne jotka selkeesti eivät olis valmiita kouluun lähtemään ja ikänsä puolesta heidät sitten pakotetaan menemään:sad001

Ja on eri asia jos toivoo lapsensa tuplaavan eskarin, kuin että aloittaa sen jo valmiiksi myöhässä. Meidänkin likka todennäköisesti kotihoidossa eskariin asti, joten hänestä ei tule vuoden enemmän kuluja kunnalle.

On kyl kurjaa meiänki kohalla toi ettei päässy vuotta myöhempään ku vaikka koulussa pärjääki niinku muutki nii muu kehitys on lähempänä niitä vuotta alemmalla luokalla olevia ja kaverit on vähissä :( Mut hän on nii reipas että ei oo paljoo haitannu vaikka yksin tai alempi luokkalaisten kanssa leikkii jne.

Mutta sivusta seuranneena...
Vuoden myöhempään kun alottaa, oli syy mikä tahansa... Lapset ja nuoret vit***lee sitten kun oot muita vanhempi..."jälkeenjääny" "jääny luokalle" Onko sekään kiva?

Mutta sivusta seuranneena...
Vuoden myöhempään kun alottaa, oli syy mikä tahansa... Lapset ja nuoret vit***lee sitten kun oot muita vanhempi..."jälkeenjääny" "jääny luokalle" Onko sekään kiva?

Joo ton muistan omalta luokaltani ku oli joku vuoden vanhempi ni kyl se sai kuulla siitä aika ikävästi.

Takaisin