Loppuraskaus olot ja tilat!

Ihanaa Naks! Paljon Onnea!

Mulla sama juttu, että etenkin usein aamuisin tuntuu, että oonko edes raskaana.. vain iso masu ja vauvan liikkeet (onneksi) siitä silloin muistuttaa. Iltaa kohti kyllä oireita yms tulee enemmän. Sekin vaihtelee.

Tänään siivosin heti aamusta ja sen jälkeen otin tunnin päiväunet.

Kunpa tänä viikonloppuna tapahtuisi!

Onnea vauvasta!!!:)
Meillä neuvolakäynti takana, vauva edelleen irti, kohdunkaula lyhentynyt, mut siinä se sit olikin.
Oon niin kypsä, kiukkunen, ärsyyntynyt ja pettynyt taas omaan kroppaani. Tää ei tuu ennen helmikuuta ja ilman käynnistystä taaskaan:sad001:sad001:sad001
Alkaa huumori loppua kokonaan... onks kaikilla muilla vauva kiinnittynyt? Toki neuvolatäti jaksaa jankuttaa että toinen ei välttämättä kiinnity ennenku synnytys käynnistyy mutta ei nyt lohduta yhtään tätä masennuksen partaalla olevaa läskiä :sad001 Huoh...

Mul ei oo hajuakaan onko kiinnittyny vai ei ?? Eikä kyl ol enää neuvoloitakaan tulossa :D

Mul on nyt viimiset kaks päivää ollu jotenki jatkuva huoli, et jos vauvalla ei ookkaan kaikki hyvin ja oon alkanu pelkäämään kohtukuolemaa :( en tiedä mistä nä tunteet on nyt yhtäkkiä tullu, mut kamalan ahdistava ja epävarma tunne kokoajan.. Sit viel ku tuntuu ettei tä kroppa tosiaan ite sitä synnytystä käynnistä ni onks kans sellanen pettyny olo itteensä, oonko ihan huono äiti ja jos ei kroppa käynnistä synnytystä ni eiks mua oo luotu äidiks.. Oispa vaan jo tiistai ni pääsis sinne käynnistykseen ja sais mielen rauhottumaan...

Tuli puhelu polilääkäriltä. Hepatogestoosi diagnosoitu ja Adursal aloitettu :facepalm: Sellanen kiva kiusa vielä tähän..

Noh, ellei nyt viikonloppuna omin avuin löydä Pulla tietään ulos, niin maanantaina sitte Jorviin käynnistelyille.
Melko kalliit lääkkeet piti ostaa (45e) ja niitä nyt synnytykseen asti aamuin-illoin. Eipä tuu kyllä koko sadan kappaleen purkille käyttöä :rolleyes:

Tuli puhelu polilääkäriltä. Hepatogestoosi diagnosoitu ja Adursal aloitettu :facepalm: Sellanen kiva kiusa vielä tähän..

Noh, ellei nyt viikonloppuna omin avuin löydä Pulla tietään ulos, niin maanantaina sitte Jorviin käynnistelyille.
Melko kalliit lääkkeet piti ostaa (45e) ja niitä nyt synnytykseen asti aamuin-illoin. Eipä tuu kyllä koko sadan kappaleen purkille käyttöä :rolleyes:

Useinhan raskaushepatoosi kun diagnosoidaan ihan viimeisillä raskausviikoilla, ei enää aloiteta lääkitystä vaan käynnistetään synnytys mahdollisimman pian. Millaista seurantaa tekevät? Muokkaus, tuossahan jo lukikin että maanantaina käynnistävät, hyppäsin rivin yli.

Mul ei oo hajuakaan onko kiinnittyny vai ei ?? Eikä kyl ol enää neuvoloitakaan tulossa :D

Mul on nyt viimiset kaks päivää ollu jotenki jatkuva huoli, et jos vauvalla ei ookkaan kaikki hyvin ja oon alkanu pelkäämään kohtukuolemaa :( en tiedä mistä nä tunteet on nyt yhtäkkiä tullu, mut kamalan ahdistava ja epävarma tunne kokoajan.. Sit viel ku tuntuu ettei tä kroppa tosiaan ite sitä synnytystä käynnistä ni onks kans sellanen pettyny olo itteensä, oonko ihan huono äiti ja jos ei kroppa käynnistä synnytystä ni eiks mua oo luotu äidiks.. Oispa vaan jo tiistai ni pääsis sinne käynnistykseen ja sais mielen rauhottumaan...

Ai eivät oo sanoneet neuvolassa mitään pään kiinnittymisestä? Hassua:grin
Mä niin tiedän noi ajatukset! Mulla oli ensimmäisestä kans kauhee epävarmuus! Nyt toisesta lähinnä vaan toi pettymys ja kiukku kun ei taaskaan näytä siltä että sais kokea sen luonnollisen synnytyksen ja käynnistymisen...:sour:
Eiköhän sulla oo kaikki hyvin, ja voit lohduttautua että ei oo enää kauaa jäljellä! Mä joudun odottelee helmikuuhun asti jos ei baby itsellään päätä tulla:hungover:

Menkkamaista jomotusta alavatsassa päivittäin. Vauva on laskeutunut ja kiinnittynyt ja painaa aika tavalla tuonne alas. Sukkapuikkotuikkauksia tuntuu päivittäin ja onneksi vauvan liikkeet. Lisäksi närästää joka ilta. Joten onhan noita oikeitakin, mutta ei varmaankaan sillain, mitä niitä on matkan varrella tullut oltua....
Teen parhaillaan Ifolorin ohjelman kautta kuvakirjaa rakkaasta, poisnukkuneesta Sisu-koirastani. Haluan saada sen valmiiksi ennen synnytystä, jotta ei jää enää kauemmaksi roikkumaan. Huomaa jo nyt, että on paljon asioita, mitä ei meinaa enää muistaa ylös kirjoittaa... ja sitten tämä helvetin ohjelma ilmoittaa vähän väliä, ettei jostain syystä pysty tallentamaan ja heittää mut ohjelmasta ulos. Ja voitte olla varmoja, että uudet, tehdyt sivut eivät tosiaankaan ole tallentuneet. Inhottavinta on, kun kirjoitan aina kokonaisen sivullisen tekstiä, ja kun se vaan katoaa....on kyllä itku herkässä tällaisen kanssa!!!

Ai eivät oo sanoneet neuvolassa mitään pään kiinnittymisestä? Hassua:grin
Mä niin tiedän noi ajatukset! Mulla oli ensimmäisestä kans kauhee epävarmuus! Nyt toisesta lähinnä vaan toi pettymys ja kiukku kun ei taaskaan näytä siltä että sais kokea sen luonnollisen synnytyksen ja käynnistymisen...:sour:
Eiköhän sulla oo kaikki hyvin, ja voit lohduttautua että ei oo enää kauaa jäljellä! Mä joudun odottelee helmikuuhun asti jos ei baby itsellään päätä tulla:hungover:

Voi olla et ne on neuvolassa siitä kiinnittymisestä jotain sanonu jossain vaiheessa mut on menny ohi tai en muista:D täytyyki lukee kanta.fi jos siel niis kirjauksissa olis jtn siitä :)

Haha!
Juu, kyllä tässä alkaa olemaan hermot jotenkin aivan loppu:sad001 tuntee itsensä huonoksi ihmiseksi kun on raskaana ja silti ei osaa olla enää iloinen tai onnellinen siitä, kun olo on niin karmea ja pelko siitä toistuvasta epäonnistumisesta painaa mieltä! :sad001

Olihan tuolla kirjauksissa et sillo ku oon ollu 37+1 synnytystapa arviossa, ni ei ollu vielä kiinnittynyt !

Useinhan raskaushepatoosi kun diagnosoidaan ihan viimeisillä raskausviikoilla, ei enää aloiteta lääkitystä vaan käynnistetään synnytys mahdollisimman pian. Millaista seurantaa tekevät? Muokkaus, tuossahan jo lukikin että maanantaina käynnistävät, hyppäsin rivin yli.
Mietin kans että onko turhaa alottaa tässä vaiheessa lääkkeitä syömään. :confused: Mutta ehkä lääkäri tietää paremmin ni syönpä nyt etten ainakaan ite aiheuta mitään ongelmia vauvalle.

Kätilöopistolla viime lauantaina kätilö tunnusteli päällisin puolin ja sanoi, että aika ylhäällä on vielä. Neuvolalääkäri sanoi silloin rv36 tienoilla, että vain ekat vauvat kiinnittyy, seuraavat ei koskaan.. sama lääkäri sanoi myös, että vauva on jo synnytyskanavassa.. taisi olla kielimuuri, koska silloinhan vauva olisi jo matkalla ulos käsittääkseni :grin

Olisi kyllä kiva nyt tietää, että mitä nuo jomotukset, supistukset ja sukkapuikot on tuolla alhaalla tehneet..

Mun Klexane-lääkitys maksaa 41e/10 päivää.. Lokakuusta joulukuuhun oli kyllä maksukatto täynnä, jolloin sain loppuvuoden lähes ilmaiseksi, mutta nyt kun vuosi vaihtui, niin tuosta voi laskea mitä maksaa jokainen yli menevä päivä :depressed: Ja synnytyksen jälkeen piikitystä vielä kuusi viikkoa. No eipä silti, tuo nyt ei oo se syy, miksi olen kärsimätön ja olen kyllä tyytyväinen, että lääkkeillä voidaan estää veritulppaan, kun mulla se riski on ja se voisi aiheuttaa tulvan myös esim istukkaan.

Onko teidän miehet jo kärsimättömiä? Mun mies tähän asti on osannut ottaa aika rauhallisesti, mutta sen aamun jälkeen, kun mulla oli ne polttelut ja luulin, että tästä se alkaa ja hälle sanoin, niin nyt huomaa, ettei hänkään enää malttaisi odotella.

Mietin kans että onko turhaa alottaa tässä vaiheessa lääkkeitä syömään. :confused: Mutta ehkä lääkäri tietää paremmin ni syönpä nyt etten ainakaan ite aiheuta mitään ongelmia vauvalle.

Juu ehdottomasti syöt, ihmettelin vain kun käynnistys olisi käynyt viikkojen takia jo päinsä niin vielä aloitetaan lyhyeksi aikaa lääkkeet. Mitään käyräkäyntiä et viikonlopulle saanut? Nimittäin jos vauvan liikkeet vaikuttaa yhtään hiljaisilta viikonloppuna, niin lähde herkästi käyrille synnärille viikonloppuna.

Mä oisin voinu keskiviikkona vaikka lyyä miestä ku saunassa oltiin ja valittelin olojani ja sitä ettei tää tuu koskaan. Se sitte tuumaa, että oisin ny onnellinen ku oon raskaana ku aiemmin ei meinannu onnistua vaikka yritti (5 keskenmenoa putkeen). Joo, nyt ku viikot täynnä ni sais mun puolesta jo tulla ni helpottais mun vaivat :meh: Mies ihan rauhassa eikä ilmeisesti vielä mitään kiirettä ainakaan saada pullaa ulos uunista.

Nuo klexanet kyllä kans järkyttävän hintasia! Mulle ne niitä määräs keskenmenojen takia, mut ei onneks nyt tarvii käyttää.

Juu ehdottomasti syöt, ihmettelin vain kun käynnistys olisi käynyt viikkojen takia jo päinsä niin vielä aloitetaan lyhyeksi aikaa lääkkeet. Mitään käyräkäyntiä et viikonlopulle saanut? Nimittäin jos vauvan liikkeet vaikuttaa yhtään hiljaisilta viikonloppuna, niin lähde herkästi käyrille synnärille viikonloppuna.
Eipä muuta ohjeistusta tullu kun että jos ei tää itellään lähe tulemaan nyt viikonlopun aikaan ni maanantaina sitten heti aamusta polille käyrille ja ultraan. Mut joo, kävi kyllä mielessä itellä, että jos tarvii alkaa liikkeistä huolestumaan ni meen kyllä jo ennen maanantaita vaikka onkin kuulemma päivystysaikaa ja henkilökunta vähissä. :shifty: Kyselin siis siitä käynnistysajankohdasta että tietää esikoiselle hoitajaa varailla, niin lääkäri sanoi että ei viikonloppuisin käynnistellä koska on päivystysaikaa ja ei tarpeeks henkilökuntaa.

Mun mies oli saanu jo työn kautta onnittelu kukkia+kortin vauvasta tänään... :D joku pankki henkilö kenen kanssa oli pitkästä aikaa palaveri ja hän tiesi että vauva on tulossa mutta ei sitten ollut tietoinen joko on syntynyt niin toi varmuuden vuoksi... kukan laitoin pöydälle mutta kortti saa olla vielä kuoressa... :hilarious:

Muokattu viimeksi:
Kätilöopistolla viime lauantaina kätilö tunnusteli päällisin puolin ja sanoi, että aika ylhäällä on vielä. Neuvolalääkäri sanoi silloin rv36 tienoilla, että vain ekat vauvat kiinnittyy, seuraavat ei koskaan.. sama lääkäri sanoi myös, että vauva on jo synnytyskanavassa.. taisi olla kielimuuri, koska silloinhan vauva olisi jo matkalla ulos käsittääkseni :grin

Olisi kyllä kiva nyt tietää, että mitä nuo jomotukset, supistukset ja sukkapuikot on tuolla alhaalla tehneet..

Mun Klexane-lääkitys maksaa 41e/10 päivää.. Lokakuusta joulukuuhun oli kyllä maksukatto täynnä, jolloin sain loppuvuoden lähes ilmaiseksi, mutta nyt kun vuosi vaihtui, niin tuosta voi laskea mitä maksaa jokainen yli menevä päivä :depressed: Ja synnytyksen jälkeen piikitystä vielä kuusi viikkoa. No eipä silti, tuo nyt ei oo se syy, miksi olen kärsimätön ja olen kyllä tyytyväinen, että lääkkeillä voidaan estää veritulppaan, kun mulla se riski on ja se voisi aiheuttaa tulvan myös esim istukkaan.

Onko teidän miehet jo kärsimättömiä? Mun mies tähän asti on osannut ottaa aika rauhallisesti, mutta sen aamun jälkeen, kun mulla oli ne polttelut ja luulin, että tästä se alkaa ja hälle sanoin, niin nyt huomaa, ettei hänkään enää malttaisi odotella.

Mulla tämä on toinen vauva, ja kiinnittyi kyllä :)

No virheellinen painos äitiä täällä hei!
Ehkä se on neuvolatätien ja kätilöiden tapa lohduttaa tämmöistä virheellistä painosta naista minkä kroppa ei vaan toimi raskauden aikana eikä
Ainakaan synnytyksessä niinkun pitäisi, niin lohdutus tuo että ei kiinnittyisi...
Toisaalta aivan sama kun olen jo menettänyt toivoni synnytykseen pääsystä ilman sovittua käynnistystä ja perseelleen se menee varmaan sekin, kuin ensimmäinenkin. Olkaa te onnellisia kenen kroppa pelittää niinku kuuluu:shifty:

Vaikka miulla on 4:s ja kaikki on kiinnittyneet niin 2 on käynnistetty, yks on syntyny sponttaanisti ja epäilen et tää joudutaan käynnistää ens keskiviikkona, joten ei se kiinnittyminen tarkoita et se ite kuitenkaan syntys sieltä :)

Takaisin