Loppuraskauden neuvolakäynnit

mulla myös lääkärineuvola tosiaan 36 viikolla ja edellinen pari vko sitten. Ehkä viä sit just yhden neuvolan ehtii ennen virallista laskettua 21.4. Saa nähä koska tää päättää tulla pihalle, kun rakenneultrassa joulukuussa oli vissii viikon edellä laskettua.
 
mulla myös lääkärineuvola tosiaan 36 viikolla ja edellinen pari vko sitten. Ehkä viä sit just yhden neuvolan ehtii ennen virallista laskettua 21.4. Saa nähä koska tää päättää tulla pihalle, kun rakenneultrassa joulukuussa oli vissii viikon edellä laskettua.

Meillä on sama laskettu aika. :)
 
Yks neuvolakäynti taas ohitse, eikä mitään erityistä. Yritti vähän keskustella onk ajatuksia synnytyksestä yms. Ja painotti että.tulee seurata olomuutosta ja että sikiö liikkuujoka päivä. Oli muuten pää alhaalla lantiossa, eikä näillä näkymin olis tulossa enää ylös sieltä. Kaikki muuten ok.
 
Täällä lekurikäynti takana ja hieman sekalaiset fiilikset. Verenpaine ok ja kohdunkaula pehmentynyt, mutta ei lyhentynyt. Muuten sitte ei niin ok (ainakaan omasta mielestäni). Paino tuntuu nousevan kohisevaa vauhtia, vaikka en edes omasta mielestä syö mitenkään epäterveellisesti. Tätä olen nyt ihmetellyt viimeisen kk:n neuvolakäynneillä, että miten vähän pitää sitten syödä, että tuo paino ei nousis tuohon vauhtiin (nyt siis tullut yhteensä 15kg, mutta kun se on tässä parissa kk:ssa tosiaan noussut sen 8kiloa, ni alkaa vituttaa pikkuhiljaa). Lekuri ei oikein osannut sanoa, miten päin pikkuinen on masussa ja epäili, että lapsiveden määrä on liian suuri. Näillä tiedoilla laittoi lähetteen Kättärille ultraan, jossa voidaan tsekata tarkemmin asian laita. No minähän sitten Googlettamaan, että mitä se liian suuri lapsiveden määrä saattaa tarkoittaa, ja heti muutaman osuman jälkeen totesin, että ei ois pitänyt todellakaan alkaa ettii lisätietoa asiasta.

Onko kenelläkään kokemusta suuresta lapsiveden määrästä?

36+0
 
Itse kanssa kävin tänään neuvolalääkärillä. Kaikki muuten ok paitsi vauva oli kääntyny perätilaan vaikka on jo ollut monta viikkoa pää alaspäin. Nyt 35+6 ja viikon päästä kontrolliaika terveydenhoitajalle jos ois vaikka kääntyny takaisin.
 
Mulla on pari kaveria joilla ollut suuri lapsivesimäärä. Ja kaikki synnyttäneet terveen lapsen. Joku sektiolla, toinen alateitse.

Hyvä, että tarkistavat, niin ei tarvitse sitten murehtia.
 
Tänää oli tosiaan neuvolalääkäri ja kaikki ilmeisesti ok. Jonkin verran pehmennyt, mutta ilmeisesti ihan viikkojen mukaan etenee nyt. Pää alaspäin on syvällä ja vilkkaasti liikkuu. Paino ei oo muuttunut parin viikon takaseen. Ens viikolla olis taas perus neuvola, jossa ilmeisesti keskustellaan enemmän synnytykseen liittyvistä ajatuksista.
 
Mullakin oli esikoisen kanssa "liikaa" lapsivettä. Ja kun yritin kysellä et mitä se sit meinaa, niin ei kukaan oikeen kertonut mitään.. Kävin sitten muutamat extra ultrat ja jossain vaiheessa oli veden määrä tasaittunut ns.normaaliksi.
Terve tyttö mekin saatiin :dummy1:
 
Tänään taas neuvola. Rv 36+1. Paineet hyvät, hb 133 (jipiiii!!!) ja pissa puhdas. sf -mitta 32cm. Painoa 500g/vko. Vauvaakin tiirailtiin ihan ultralla, kun mies kerran sattui olemaan mukana. Painoarvio tällä hetkellä 2500g ja istukka erittäin hyvätoimintainen. Vettä normaalisti. Ja neuvolatäti katsoi sukupuoltakin, tytöltä näytti edelleen :happy: Huippu käynti! Tykkäsin! Ens kerralla otetaan kuulema se streptokokkinäyte (se on kuulemma vasta tänä vuonna tullut pakolliseksi ottaa kaikilta, eli Ilmankos ei oo otettu aikasemmin) ja on myös lääkärinneuvola. :joyful:
 
Ens kerralla otetaan kuulema se streptokokkinäyte (se on kuulemma vasta tänä vuonna tullut pakolliseksi ottaa kaikilta, eli Ilmankos ei oo otettu aikasemmin) ja on myös lääkärinneuvola. :joyful:
Ei oo multa otettu ja me ollaan jo loppusuoralla.. Onkohan tämäkin taas sarjassamme paikkakuntakohtaiset asiat..
 
^Aikalailla loppusuoralla minäkin jo oon, sillon kun tuo otetaan niin oon 37+2. Ja kuulemma valtakunnallinen, mutta mitähän se sitten tarkoittaakin. Eihän näistä ota selvää erkkikään :joyful: Jospa tämä on neuvolakohtaista :happy:
 
Testi voidaan tehdä myös vasta synnärillä, näin täällä Espoossa. Vastausten tulo kestää tunnin ja jos positiivinen, laitetaan penisilliini-tiputus 4h välein. Mä olen niin allerginen kaikille antibiooteille ja mun saamaani piti laittaa vain 8h välein. Yksi riitti, kun toimitus oli niin nopea.
 
Meillä ei ole vielä missään vaiheessa puhuttu streptonäytteestä ja just katsoin nuon synnärin opasvideot niin ei ollut siinäkään mitään puhetta. Ei edes käsketty soittaa synnärille kun epäilee synnytyksen alkaneeksi, vaan siinä vaiheessa jos äiti on epävarma jostain tai lapsivesi on vihreää. Eikä tarvitse soittaa ja ilmoittaa tulosta etukäteen. Ja niin kauan kun pärjää kipujen kanssa kotona, suositellaan olemaan kotona. Outoja nämä paikkakuntakohtaiset ohjeet..
 
Satks:n alueella ei ainakaan automaattisesti oteta. Näin lääkärineuvolassa sanottiin. :eek:
 
Neuvolassa taas tälle aamua käyty. Vauva edelleen perätilassa, nyt 37+0, joten laittoivat lähetteen äitiyspolille. Aika sinne pitäis tulla kuulemma ens viikon alkupuolelle. Luultavasti yrittävät siellä kääntää vauvaa. Pelottaa jo valmiiksi, että mitähän kaikkea tästä perätilasta vielä seuraa. Onko muilla kokemuksia?
 
Mulla oli neuvola tiistaina. Kaikki muuten hyvin paitsi hemoglobiini pysyttelee alhaalla (104) rautalisästä huolimatta. Tänään sain ajan seuraavaan kokoseurantaan ensi viikon maanantaille. Nyt mulla 38+6. (la 9.4) Arvioidaan koko ja saan akupunktiota synnytyksen käynnistymiseen ennen kuin puututaan muilla tavoin! Vauva siis n.3kg eikä sai kasvaa enää paljon, jotta mahtuu alakautta tulemaan!

Itsellä ei kokemuksia perätilasta.

Mulla vauva jo laskeutunut ja kiinnittynyt, mikä on hyvä juttu sen kannalta, että kroppa reagois tohon akupunktioon!
 
Satks:n alueella ei ainakaan automaattisesti oteta. Näin lääkärineuvolassa sanottiin. :eek:

Juu, tai sitä ei testata ollenkaan. Kuulemma ainoa poikkeus on, että jos lapsivedet menevät niin sitten synnärillä siinä tapauksessa kurkataan.

Ois viiminen neuvolakäynti viikon päästä :woot:
 
Takaisin
Top