Lokakuun yleispulinat- vauva-arki ja vauva-arkea vielä odottelevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minzkuli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Noni!
Kylä lenssu parani shoppailulla :)
Shopattiin ristiäisiin kynttilää ja maljakkoa.
Sit innostuttiin ostamaan pienet käsipainot, nilkkapainot ja sellanen kahvakuula
Himoittais hirmusti sisäänajaa ne, mutta en viitti terveydellä leikkiä näin ristiäisten alla.

Oisko ideoita!!!!!
Tarttisin jonkun näppärän edullisen holittoman juomaidean ristiäisiin maljajuomaksi!!!

Dallalle piti kommentoida jo aikaisemmin! Juu sama paikka oli kyseessä isyystouhuissa[:D]
ei sitten törmätty kuitenkaan. Meillä aika oli puoli3.
Tää on aina yhtä jännää, kun näkee jonkun jolla on samanikäisiä vauvoja,
tai raskaana näki jollain samankokoisen masun,
nin miettii aina ekaks että
"onkohan tuo Vau?"[;)][:D]

Purri kuulostaa kuin neiti ois alkanu ottaa ihan tavaksi tuon 7hoo unet, [:)]
Muistelen useamman samankaltaisen viestin sulta aikaisemminkin!
Ja sama meillä tuon masulla nukkumisen kanssa,
jaksaa niin hyvin jo kannatella päätään ja kääntää sitä vaivatta niin ei huoleta sen enempää.
Sitä paitti siinähän se vahvistuu[:D]

Thäts it! öitä mammat!

Edit! Ainiin: fb:ssä on joku uusi ryhmä syysvauvveleille. Voiks joku kuttuu mut kans sinne?!?!
Laitan Spostiosotetta jos joku ilmoittautuu...

Ihanaa mun miehet on nyt kaikki nukkumassa ja olen saanut rauhassa lueskella teidän juttuja ja kuunnela musiikkia kuulokkeilla.

No ihan kivasti tuo herkuttelu jäi eilen mutta tästä päivästä ei sitten keskustellakkaan. Hiton mies kun tuo kotiin herkkuja.... ainut hyvä juttu on että en ole nyt illalla herkutellut yhtään, syönyt nätisti vain pari mandariinia ja rypäleitä.

Meillä mies katseli eilen Bondia ja minä hetkittäin, onhan se aika hottis. Sunnuntaina katsoin P.S. rakastan sinua ja voi jösses kun taas sai pillittää täällä, ei ole edes eka kerta kun katsoin se mutta siinäkin ihania miehiä. Luin kirjana joskus kauan sitten ennen leffaa ja se vasta vaikeeta oli kun ei kyyneliltä mitään nähnyt.

Tupakka: mun ei ole ihme kyllä tehnyt enään mieli (viellä). Eniten tupakkaa teki mieli olisko nyt ollut viikoilla 35-37 mutta nyt ei ole käynyt edes mielessä.

Täällä on kanssa äitinpoika, äitin syli on paras paikka. Sit on myös se huono puoli että äitille on myös kiva kitistä, isin kanssa pötkötellään nätisti mutta kun äiti tulee paikalle niin pakko hieman kiukuta, ihan sama on esikoisen kanssa että äitille maristaan ja muiden kanssa ollaan isoa poikaa.
Selvähän on se että koska minä olen vauvan kanssa 24/7 niin tiedän paremmin miten kitinän saa loppumaan ja mitä haluaa milloinkin niin sitten kun se on isänsä kanssa ja aloittaa kitinän niin on välillä vaikeeta olla ottamatta vauvaa tai neuvomatta liikaa miestä mitä pitäisi tehdä. Kyllähän se isäkin osaa hoitaa vauvaa mutta kun..... [:D]

Pari esikoisen kommenttia:
Eilen illalla istuttiin sohvalla katsomassa telkkaria niin yhtäkkiä rupes tuijottaa mun reittä ja totes että "wou mun tekis mieli rutistaa tota kun siinä on niin paljon lihaa". Juu lenkkeilyä lisättävä siis ja äkkiä.

Tänään katseli vauvaa ja sanoi että vauvaon söpö kuin pieni ananas. Vai että ananas, en ole kyllä huomannut että näyttää ananakselta

Jos menis vaikka nukkumaan niin huomenna jaksaa taas

Hellurei... [:)]

Oli aivan pakko nyt kommentoida tohon rööki-asiaan... Mäkin repsahdin tossa pari päivää sitten kaupassa ollessani ostamaan vanhan tutun "ystävän" eli valkoisen malppi-askin... [8D][:'(][>:][:)] Ristiriitaset fiilikset oli sitten sen koko päivän koska tiesin että se aski on mun laukussa..
Mutta toissapäivänä kun pääsin ekaa kertaa synnytyksen jälkeen saunaan ja mies totes että ota nyt se siideri jääkaapista ja nauti, oot sen ansainnut. [8D][:)] Mä ajattelin että mikäs siinä ja vanhasta "tottumuksesta" kaivoin mukaan yhen röökin ja painuin takapihalle nauttimaan.[:D] Oli kyllä outo fiilis sen röökin suhteen kun ei oo melkeen vuoteen koskenu ja sit yhtäkkiä taas. Maistu aika hassulle..[:D][:D][:D] Nyt sitten tänään oon kaks tupakkia polttanu, mutta eipä sitä oikestaan niin kauheesti ees tee mielikään. Varmaan kyllä sitten kun ottaa parit siiberit niin tulee muutama rööki myös vedettyä.[8D] 30.10 olis työpaikan hautajais-bileet (ravintola suljetaan kokonaan) niin sinne ajattelin mennä ja mies lupas neitiä hoitaa sitten illan. [:)]

Kirjoittelen taas paremmalla ajalla. Nyt painun unille... [:)]

Pojan äiti: Mä voin koittaa laittaa sulle kutsun sinne FB:n uuteen ryhmään.

Heippa kaikille atlantin takaa. Taalla ollaan hengissa, mutta aika zombiena. Sovin ulkonakoni puolesta hyvin tonne halloween koristeiden sekaan.[:D]

Poika on sita mielta, etta paivisin ei nukuta kuin liikkuvissa rattaissa tai sylissa, joten kadet on aika sidotut koko ajan. Valilla onneks tykkaa maata viltilla lattialla melko pitkaankin. Yolla on toistaiseksi nukuttu noin 22-6 valisena aikana, mutta tietysti herataan tissille 2-3h vailein. Taalla siis odotetaan aikaa, kun sais nukkua yli 2h putkeen [8D]

Toista viikkoa viedaan, kun oon ollut paivat yksin kotona. Onneks miehella oli 2vk isyysloma, en kylla olis parjanny ilman sen apua millaan. Vahan jumissa ollaan kotona, kun en viela kauheesti saa kannella, joten  vauva+turvakaukalo on viela liian painava ja se estaa autoilun. Ilman autoahan taalla ei oikein menna minnekaan.[:(]

Vauvaa nukutan yleensa selalla, mutta valilla uhmaan tan maan saantoja ja laitan kyljelleen, jos ilmaa tuntuu olevan masussa paljon. Paivalla pojan hereilla ollessa annan maata viltilla mahallaan, etta saa niskajumppaa.

Kuinkakohan kauan yohikoilu kestaa? Ma hikoilen vielakin niin paljon, etta nukun kahden pyyheliinan valissa ja yolla vaihdan ne kerran kuiviin.[:@][&:] On meinaa ankee nousta hiesta markana yolla imettaan.

Nyt taytyy menna nukkumaan, etta selviaa yon tissisessioista.[:)]

*uninen: Mikä kommentti :--DD Tsemppiä herkuttomuuden ja sen vähentämisen kanssa. Ei olla liian ankaria itsellemme.. saa langeta [:)] [:D]

Tupakointi: Välillä haju houkuttanut, maku ei niinkään koska tiedän että polttamattomuuden jälkeen se maku on hirveä. Yritän myös olla polttamatta kaikin keinoin, koska olin ennen stressipolttaja ja poltin myös aikani kuluksi... Eli en halua enää samaa ja tiedän, että jos yhden vedän niin se on kohdallani menoa.. Sitten se on jokapäiväistä eikä lopu ennen seuraavaa raskautta (jos sellaista tulee [;)][:D].

iines: Ohhoh, sulla sitten kunnon hikoilua.. Mua on paleltanut parina yönä ja olen nukkunut kahden peiton kanssa [:D] Mutta sitten päivällä on mulla kuuma tai sopiva ja muilla ei-hormonimonstereilla kylmä.

Purri: MM, mitkä unoset! TÄNNETÄNNE MYÖS!

Nonniin, jäbä kävi uudestaan klo.6.00 kukkumisen jälkeen nukkumaan.. Taidan minäkin vielä yrittää! Heräsin taas viideltä virkeänä ja syötin ja viihdytin poikaa.

Tääkin tahtos kutsun vauvajuttuihin fb:ssä [8D]

Nyt kiukku tuol, tuli miniviesti, myöhemmin lisää [:D]

Tervehdys! Sain itsekkin aikaiseksi taas tänne kirjoitella. Vie tuo vauva arki niin rutkasti vaan aikaa, hyvä et omista perustarpeista ehtii huolehtia.

Tyttö on aivan ihana, varsinkin kun hymyilee nauttii äitinsä seurasta. [:D] Kippuroita täälläkin, eikä sen puolesta voi hirveesti sanoa et ois minkäänlaista rytmiä. Ajattelin cuplatonit ottaa kehiin. Oli aluksi käytössä kun aloin vitamiinitipat antamaan, mut kokeilu mielessä pidin sit taukoa ja nyt siis kokeilu mielessä otetaan uudestaan käyttöön.

Tupakasta: Haluttaa, ja sorruinkin pari päivää sitten. Jos mies ois jättäny kokonaan tupakan oston niin ei ois minkään sortin haluja polttaa. Mies nimittäin poltti raskausajan pelkkiä pikkusikareita, niin jäi mulla tupakan poltto, mut en vaan voi itselleni nyt mitään ku toinen ostikin tupakkaa ja sano vaan et "ethän sä oo enään raskaana". Arghh..[:@] Ois mahtavaa jos ei ois minkäänlaisia haluja tuota käärylettä kohtaan.

Mulla stressaa hirveästi tällä hetkellä, kun sain synnytyksestä kipeät pukamat [:'(]ja tän vauva-arjen kans pitäis yrittää tasapainottaa suolen toimintaa. Joo, kuituja kehiin, mut ei vaan ehdi kunnollailla syödä ja kakkakin on sit sen mukaista et oksat pois. [&:]Kun synnytyksenjälkeen jännitti kakkaamista ihan hulluna, niin nyt se on joka päivästä stressiä. No nyt hieman helpottanut, mut pitkä matka vielä oireettomuuteen ja pehmeään helposti ulostautuvaan säännölliseen kakkaan. Oon niin sitä mieltä, et kun raskausaikana puhutaan ummetuksesta, pitäis neuvolassa kertoa myös tämmöisestä et se voi kostautua synnytyksessä pukamilla. Ja vieläpä kuinka kipeät ja elämää rajoittavat ne voi olla.[>:]

Täällä ristiäiset parin viikon päästä ja järjestämistä on vielä.[8|]

Seuraavaan kertaan, tyttö osoittaa jo heräilemisen merkkejä. Miten muuten, tuosta vaunuttelusta. Millainen sää estää teitä vaunuttelemasta? Meinaan ku on useana päivänä ollu ihan mahdottoman tuulinen ilma ja ite en ainakaan vielä oo uskaltanu kovalla tuulella vaunutella.

Ihanaa että ootte laittanu tupakkakokemuksia, koska mua ihan jännittää polttaa se eka[:D]
Tekee ihan hirmusti mieli mut varmasti on törkeen pahaa...
Luin PojanÄidin viestiä ihan ku olisin teini ja kaveri on tehny jotain kiellettyä[:D] hihittelen täällä yksinäni ja mietin että jos ostas askin kaupasta, mut odotan myös sitä siiderikokemusta joten jätän tupakan siihen samaan tilaisuuteen[:D]

kutsut laitettu, toivottavasti tuli perille... ilmottakaa jos mä v******i...[:D] niin koitan laittaa uudet. 

Hyvä juttu![:)] En siis ole aivan kädetön...[:D][:D][:D] Juu siellä on paljon ihania pikkuisia. [:)]

Täällä yksi tyytyväinen mamma kun pojan paino oli hyvin noussut. [:)]

Kaika: Miten jälkitarkastus meni, saitko luvan uimiseen?

Dalla: Onnea autonmetsästykseen, toivottavasti löydätte sopevan ja hyvän auton.

Mitäs Minzkulille kuuluu?

Uninen: Voi mikä kommentti, mistä ne lapset kaiken keksiikin!? [:D]

Iines: Minäkin hikoilen öisin edelleen...rasittavaa, sais loppua jo kyllä. [:'(]

Recto: täälläkin on taisteltu vatsan toiminnan ja pukamien kanssa...nyt aloin viimeviikolla syömään joka aamu ja joskus iltaisinkin puuroa ja nyt alkaa hiljalleen olemaan isomalla asialla käyminen helpompaa kun ei ole enään niin kovalla.

Yritän pinnistellä etten mene syömään suklaata, karkkihammasta kolottaa ja kaapissa olisi tobleronea kun mies toi laivalta....se vaan on niin hyvää mutta jos nyt yrittäis säästellä sitä viikonlopulle, saas nähdä kuinka käy. [8D][:D][8|][X(]

moroo,
täällä hirvee stressi: la on ristiäiset, ja ne pidetään satojen kilsojen päässä. pitäs olla juhla-asut koko poppoolle, muut matkatavarat. huomenna lähtö, eli täällä pyykätään, siivotaan, etitään kaninhoitajaa, sun muuta...eka reissu pojan kaa jänskättää. edelleen flunssaki jyllää.
onneks yöt on menny suht hyvin....

kaikille iso kasa energioita ja ihania syysmammapäiviä! [:)]

Amanda Mulle ei tullu kutsua. Koitax uusix?[:D]

Hirvee touhu päällä, ei kerkee kirjottaan[:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

Heissan!

Hei tyyyhmä kysymys jälkitarkastuksesta: ootteko kukaan joutunu antaa veri-&pissanäytteen labraan ennen tarkastusta???? Kun mä joudun tällä viikolla käydä jättämässä ne (tai siis oon jo jättänytkin), mut en oikee tiiä mitä hittoa ne sieltä oikein tarkastaa?

Milaamariaa: Mä sanon tolle neidille, että telepatioi sun poikas kanssa sen verran, että saat pitkät unet [;)]

Recto: Jos sataa kaatamalla vettä, ni sit en vaunuile, koska mulla ei oo kumppareita. Tuulisella ilmalla laitan vaan harson suojaamaan, ettei suoraan kasvoihin tuule..

Meillä nukuttii taas se 7h [:)] Tai mä luulen et neiti on nukkunu vaan 6h, ku jätin sen kiusaamaan isäänsä (niinku joka ilta) ja menin ite ekana nukkumaan [:D] Mut sit neiti nukku taas puol ysiin asti [:)] Mun pitää vaa ens viikolla neuvolassa kysyy, et saiskohan tolle koska alkaa antaa yötä vasten velliä, ku tota korviketta menee nimittäi melkein se puoltoista purkkia ennen ku neiti nukahtaa...Mut jos neiti alkaa oikeasti nukkumaan noita 6h unia, ni voisin melkein alkaa sillon 6-7 aikoihin imettää sen sijaan, että pullosta annan.. Siis jos en velliä saa alkaa antamaan vielä lähiaikoina..tai sit imetän ensin ja sit pullosta vähän vähempi [8|] Pitää alkaa pohtia tätä [:D]

Takaisin