Lokakuun yleispulinat- vauva-arki ja vauva-arkea vielä odottelevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minzkuli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jep.. Samaa Purri mietin, että tuleeko maitoa, vai tuleeko liikaa, kun valuu poskia pitkin, mutta silti muka nälkä ja tunnin välein kanssa imee[8|] Henkisesti ehkä enemmän hermoja raastavaa kuin fyysisesti kuitenkin. Jotenkin jännitän koko ajan, että koska seuraava nälkähuuto alkaa..

hei mammat piiiitkästä aikaa. täällä arki alkanut pyörimään ihan mukavasti, vaikka välillä täälläkin itketään molemmat äiti ja poika. joku olikin tuolla aikaisemmin herättänyt keskustelua siitä suuresta tunteesta joka tulee kun lapsen saa rinnalleen. minäkään en kuulu niihin onnekkaisiin joille olis heti tullut jokin suuri tunne aalto. itellä tuli eka viikot vaan kateltua että joo tuossa tuo nyt on, ei mitään suurta rakkauden ja maailmankaikkeuden räjäyttävää tunnetta ollu. pikku hiljaa täälläkin tuohon pikku ihmiseen kiintyy kun sitä oppii tuntemaan ja ne äidin vaistot herää. kai näihinkin asioihin vaikuttaa nämä ihanat hormonit joita meille on rutkasti suotu.

Ugh!

Kiva kuulla unikeko sinustakin! Ja monessa ketjussa[;)]- ihanasti olit kannustanut pylly ketjussa kaikkia muistamaan, että olemma kauniita kaiken tämän ylimääräisen ja roikkuvan alla[:)][:)] Nii ollaakiii!!

HaniMami: Oletko kokeillut imettää ennen kuin huuto alkaa? Meillä toimii sellainen, että otan toisen rinnalle parin tunnin unien jälkeen -päivällä siis [:D]- imetän, likka jatkaa uniaan ja kun herää, ei ole lainkaan nälkähuutoa..

Purri: Kyllä sieltä maitoa tulee, jos suunpielestä valuu[;)]

ILTATANKKAUS: Mä löysin jujun ja eilinen ilta meni jo huudoitta[:)];
päivällä pumppasin 110 ml maitoa samalla kun imetin ja iltapäiväunien jälkeen imetin n. 18:00 ja tyttö söi ja torkkui ja seurusteli siihen 20:00 saakka, jonka jälkeen annoin sen pumppaamani maidon ja vaippaa vaihdettiin ja taas imetin 21:30, jonka jälkeen tyttö röyhtäisi ja nukahti kiltisti omaan sänkyyn. >Ei tarvitse antaa korviketta ja olla kokoajan imettämässä, kun isä voi antaa sen maidon pullosta..tuohon 20 aikoihin pojilla on meinaan pahin iltapuuhahärdelli päällä..

Yö meni samalla lailla kuin aikaisemmin: klo 3 imetys (ja vaippan vaihto, kun oli niin täynnä) ja klo 6 imetys ja klo 7 herätys kakkahommiin.
Elikkä 5h+3h unta- sopii mulle[:)]...enää tarvitsee itse mennä ajoissa nukkumaan[;)].
Tää aamu menee jo aikas lailla samalla mallilla- että tyttö menee aamupäikkareille n. 1 tunnin kellimisen jälkeen.

Onpas kivaa, kun tein eilen kaikki ruoat vkl:ksi (burgundinpataa+muusi, lasagne ja se vadelmajuustokakku), ei tarvitse tänään hääriä sen kummemin köökissä.
Se olisi fudispäivä pojilla ja ajettelin itse tehdä ihan yksikseni tunnin lenkin, kun pojat ovat treeneissä.

KUMMEISTA: Montas kummia teillä on ajateltu vauvalle? Kun mä olen sitä mieltä, että 4 riittää (kaksikin olisi riittävä), mutta toi mun mies...huh..se haluaisi ainakin sen 6 pyytää[8|][8|]...

Mukavan kirpsakkaa sunnuntaita kaikille!

Huomenta!

Ei mennyt meillä yö ihan tavalliseen tapaan.. Tyttö ollut siis tunnin välein tissillä ilta 8 saakka, ensimmäiset pidemmät unet nukkuu nyt 8-> Eli todellinen tilaus käynnissä koko yön[:@]. Toivottavasti taas alkaa maidon määrä miellyttään. Oli meinaan itselläkin melkoinen nälkä yöllä, kun jatkuvasti imettiin tyhjäksi. Ja neiti siis nukahti aina tissille tyytyväisenä, mutta sitten olikin tunnin päästä nälkä. Ja tosiaan röyhtäytyän aina imetyksen jälkeen, jolloin neiti myös nukkuu, eikä toivoakaan, että pystyisi tarjoamaan toista tissiä, että saisi enemmän ruokaa kerralla. Vaipan vaihdonkin nukkui, kun yritin silllä tavalla saada enemmän ruokaa pikkuisen massuun. Noh.. eiköhän tää taas tästä.

Kummit: me ei varmaan saada kuin 1 virallinen kummi, joka on muutenkin sylikummiksi valittu jo raskausuutisen myötä tammikuussa, kun muut joita ollaan ajateltu, ei kuulu kirkkoon, mutta eikös se riitä. Muut valitut saa toimia sitten kummituksina[;)] Ja 3 on todennäköisesti kokonaismäärä.

Suunnitelmissa myöskin pitkä lenkki vaunuilla. Täytyy vain laittaa pienelle enemmän päälle kuin aikaisemmin, kun en tiedä mikä muukaan saa itkun tuossa parvekkeella n. 1h unien jälkeen, kun ollaan tultu lenkiltä, vaikka yleensä viihtyy siinä vielä ainakin toisen tunnin tai pidempään, ellei se kitinä ole ollut tuo maidon tilaaminen, mutta aina ei ole ollut nälkä, kun oon sisälle ottanut, eikä ole kyllä niskakaan ollut viileä[8|] En päs tiedä, mutta paksumpaa vaatetta nyt kuitenkin koitetaan. Ja pakko tehdä kotiruokaa, kun tällä viikolla on tullut syötyä vähän liian paljon ulkona[:@] Vaakaa en edes mieti vieläkään. Ja ajoin hakea sitä suklaatakin kaupasta ja huomenna aloittaa sitten vähän tiukemman ruokavalion, että näyttäisin ristiäisissä vähän vähemmän raskaana olevalta, vaikka tuo rimpsumekko minkä ostin peittää aikas tehokkaasti jo nyt jäljellä olevan mahan.

Mitens Milamarialla menee? Ootko saanut jo pidempiä pätkiä nukuttua?

Ja mukavaa sunnuntaita arvon leidit[:D]

Kaika: Tulee tulee, mutta kuinka paljon [:D] Se ois hirmu kätevä se bensamittari[8|] Tai ees joku läpinäkyvä kalvo, mis näkyis onko maitoa kuinka paljon[;)]

Neiti nukahti 23:30 eilen [:-] Ja heräs vasta 04:30 ekan kerran, sit siitä uudestaa heräs 07:30 ja sillon noustii ylöskin [:)] Näin ku menis jatkossa, ni ois hianoa! Tosin ei tuu menee, mut saahan sitä toivoa[;)]

Kummeista: meillä tytölle tulee 2 kummia eikä enempää. Toinen on mun "pikkusisko" ja toinen miehen veli. Saatii kirkkoherralta lupa yhtee luterilaisee kummiin ja yhteen katolilaiseen[:)] Kun kuulemma oikeasti pitäis olla kaks luterilaista ja sit sais lisäksi olla katolilainen/ortodoksi.

Juu huomenii munkin puolesta. Sain tuossa vähäsen ottaa parit ylimääräset tirsat.

Juu olen huomannut että henkirako juu, kun pääsee avautuu.
Olis tarkoitus lähtee muksujen kaa kohta ulos, kun neitikin nukahti.

Meillä on kaks sylikummia ja yks kummitäti.

HaniMami: Harmi kun teitin yö meni päin prinkkalaa[&o]

Purri: Mä annan suosiolla ainakin iltaa vasten maidon nousta kunnolla, niin jos rintamaito riittäis neidille ekan tankkauksen aikana.

huomenia täältäkin suuntaa :)

tää mamma heräs tänään vasta yhdentoista maissa, siks tuntuu ihan oikeesti että aamu tässä vasta on. tuli nukuttua suht pitkät unet, kun joku flunssanpoikanen iski. joka paikkaan kolottaa, on pientä nuhaa ja yskä tuntus olevan aluillaan. se sitten alkokin mua huolettamaan, että toivottavasti ei tartu tuohon meidän naperoon. kovasti pesen käsiä, mutta just ennen uniansa napero huitas kädellä suoraan suuhun, joten viruksilta ei sataprosenttisesti häntä pysty suojelemaan..

niin ja viime yönä meidän pikkuäijä nukkui pitkästä aikaa 5 + 4 tunnin pätkät. aaaaah. :) mä olen kateellisena lukenut muiden pitkistä unipätkistä tähän saakka. toivottavasti tää unirytmi tuli pysyäkseen...

eilen käytiin ekaa kertaa kunnolla ulkona syömässä ja kyläilemässä. tähän saakka meillä on rampannut porukkaa ja minä olen vääntänyt vaikka minkämoista torttua kahvin kanssa tarjottavaksi. vähitellen elämä palailee siis hiukan normaalimpaan malliin, kun liikkuminen alkaa onnistua paremmin, kun alkaa vähitellen olla sinut tuon pikkuherran kanssa - tietää milloin päikkäreitä suunnilleen nukutaan, miten paljon tempperamenttia löytyy (esikoisen kanssa sai suunnitella reissut tosi huolella, kun saattoi saada oikein kunnon itkuraivareita). ja vähitellen mun mieskin alkaa olla sinut vauvaelämän kanssa, esikoinen kun on edellisen elämän rakkauden hedelmiä.

kummeista:
tänne tulossa tällä kertaa neljä kappaletta. jotenkin tuntui että juuri ne neljä halusi kummi sidoksinkin tehdä lapselle erityisiksi [:)]

pumppailuista ja iltatankkauksista vielä:
tää ihan kadena kattoo että maitoa joillakin piisaa [:)]
esikoista täysimettäessä muutes tuntu kanssa että tissit huutaa iltatankkausen kanssa tyhjää, sit joku kerta otin pumpun kätöseen ja kokeilin, että iltasyömisen jälkeenkin, kun tissi tuntui olevan pelkkää nahkaa, irtosi pumpulla vielä 70 ml, siihen jäi tän mamman huoli ja totesin että jatketaan siihen tahtiin kun mukelo haluaa. tosin levottamampaa (kitinää ja natinaa) meillä elämä silloin oli verrattuna tähän kun herra syö suurimmaksi osaksi korviketta...

meillä aloitettiin kuplastopin ottaminen toista viikkoa sitten ja samaan herra alko tehdä suuremmat satsit vaippoihin vaan kerran päivässä. sitä ennen jonkinmoinen kakkatuhru oli melkeen joka vaipassa. kuplastopin tuoteselosteesta lukaisin, että vaikuttaa vatsantoimintaan jotenkin hidastavasti.....
onko kellään tuosta kuplastopista kokemuksia? sen pitäisi olla samanmoinen tuote kuin cuplaton... mietin vaan että aiheutanko vatsanpuruja sillä ettei tavara liiku suolessa tarpeeksi nopsaan tai jotain vastaavaa...

jaahas, tää alkaa nostaa kintut kohti kattoa, jos tää flunssa menis levolla nopeemmin ohitte.. pikkumies vetelee päiikkäreitä ja mies tuntuu hääräävän noiden kotohommien kaa onneksi...

ihanata sunnuntaipäivää!![:)]

huoh taas on sunnuntai, nää viikot vain hurahtaa hirveellä vauhdilla ja kohtahan jo joutuu takas töihin[:'(]
No ehkei nyt ihan viel...

Meillä meni viime yö niin että vika syöttä oli n.23.30, sit heräs vähän ennen klo.2+4:30+6 ja 9. Nyt on nukkunut sitten päikkäreitä tunnin ajan ja vois kyllä nukkua viel ainakin toisen tunnin. Tähän mennessä on aina herätty öisin vain kerran ja toivon että viime yö oli vain poikkeus. Nyt varmaan rupee olemaan jo se aika kun päivä pitäisi ruveta rytmittämään, helpottanee jokaisen meidän elämää. Kahdet kunnon päikkärit sen sijaan että torkahdellaan vähän väliä hetkeksi.

Nyt sitä kitinää sitten rupes kuulumaan...
No niin jos vaikka nukahti uudestaan, toivossa onainakin hyvä elää.

Tänään meinasin tehdä omena kaurapaistoksen sen kunniaksi että huomenna olisi tarkoitus aloittaa hieman terveellisempi elämä [:D]

Täällä on kans ollunna pientä baby bluessia ilmassa jonka suhteen en sitten paljoa ole koneella käynytkään. Eilen mieskin taisi tajuta miten väsynyt mie oikeesti oon.... kauhee riita päällä, syytti mua kaikesta ja kaiken vierestä, meni sitten totaalisesti hermo ja lauoin itekki muutaman totuuden sanan suustani(omasta olosta, väsymyksestä jne) niin johan alko päivää kohti asenne muuttumaa, ekaa kertaa nukuinki ilman vauvaa päiväunet katkotta ja yhteen putkeen 3 tuntia, vaan vielä on paljon univelkaakin jäljellä...

Eilisen jälkeen päätettiin ettei pidetä nimiäisiä, meillä kun on kuvioissa kanssa tämä uusioperhe hommeli niin laskettiin että jo plekästään mun suvusta tulee 30hlöä juhlaan, vaikka vaan ihan lähimmäiset(isovanhemmat, isoisovanhemmat ja sisarukset perheineen) kutsuttas. Päätettiinki tehä ihan vaan niin että ens vkl mennään mun suvun luokse ouluun ja mummolassa kahvitellaan yhdessä (ei mitenkään juhlahumussa ja samalla jää pois pari sisarusta perheineen kun asuvat aivan eteläsuomessa). Ja sama toistetaan täällä sitten miehen perheen kanssa, eli kokoonnutaan ihan sen ydinperheen kanssa meille kahveelle ja siinä se. mulla ei oo nyt voimia alkaa järkkäämään mitään ja toisaalta on vielä niin muistissa viime syksyltä omat häät kun niitä järkkäili menemään.. (10.10 oli ensimmäinen hääpäiväkin[:)])

Mutta tämmöstä täällä, vähän alavireessä ollaan... mutta eiköhän se tästä kun pääsee jo ulos tuon pojan palleron kanssa! vielä kun noista mahavaivoista selvittäisiin..

Huomenet jo nyt!

Huomaatte varmasti virkeystasoni olevan hieman sekaisin.. Klo siis neljä ja nyt olo on virkeä.. Eilen päivällä taas kaupassa käydessäni meinasin oikeasti nukahtaa pystyyn kun työnsin vaunuja! Olo oli kuin humalassa ja välillä askelkin heitti taas [&:] Pysähdyin puiston penkille huilaamaan ja meinasi alkaa vähän ahdistamaan pitkästä aikaa [:-] Muuten olo on hyvä, mutta sitten välillä tulee noita aika kovia väsymystiloja.. Onko sitten normaalia, en tiedä.

Niin, yöt menee vaihdellen. Nyt poju nukkuu sängyssään hyvin, yhdeltä kun heräsi syömään huusi pahasti...
Ainakin kerran yössä huudetaan, enemmän tai vähemmän.
Oma syöminen on todella tärkeää. Jos missaan jonkun aterian niin että venyy pidemmäksi niin voihan hemmetti.. Näkyy kyllä jaksamisessa (luonnollista, i know mutta siis oikeasti tajuaa ettei voisi kuvitellakaan mitään ruokavalion keventämistä tai salaatilla elämistä.. mitä nyt en muutenkaan tekisi, tuli vaan mieleen [:D]).

Röhtäyttäminen: Huono äiti - fiilikset saavat ajoittain vallan tämän suhteen! Nytkin monta minuuttia röyhytin.. Ei tulosta, eikä pikkuinen edes vaikuttanut että sillä olisi se tulossa, kun yleensä sen heti huomaan kun se alkaa tulla.. Niin ja välillä käy päivälläkin niin, että luovutan röyhyttämisen suhteen kun itse turhaantuu kun on yli puoli tuntia taputellut ja pitänyt pystyssä ja sitten välillä jäbä suuttuu.. Suuttuisin kyllä itsekin, jos nukkuisin ja joku idiootti taputtelisi kauan selkääni :---DDD Niin, olen käyttänyt kaikki tekniikoita, muttei sitä siis aina vaan tahdo tulla. Voisin jatkaa tunnin, mutta kuten mainitsin.. Silti, aaarrggh..
Tunnen että teen väärin kun luovutan! [:o][>:][:@][&:][X(][8|]

Mammaliina: HUHH! Ei ole ilmeisesti naisella itsellään lapsia, tai sitten ei käsitä että esim. joidenkin lapsien uhma on vähän rankempaa luokkaa tai muuten villejä. Siskoni lapset ovat todella villejä ja välillä olen repinyt melkein itseltäni hiukset päästä kun ollaan oltu puistossa. Kerran koko reissu oli tällainen : "Älä mene sinne! EI! NYT USKOT! SINUN PITÄÄ USKOA!"................................................. Ja mummot kyllä katselivat. Tietenkin voi oma asenne ja millä tuulella itse on vaikuttaa mutta välillä siskoni lapset kyllä pistävät minut niiiiin koetukselle ja tuntuu että imasee kivasti energiat. Tsemppiä sulle! Ja muille uhmakkaille, energisille ja vähemmän energisille lapsien vanhemmille! Kohtahan se on itselläkin edessä..

Ohhm, yritänpä nukkumaan..

Huomenta!

Jippii, heti näin aamusta omaa napaa, mut me mentiin koko yö vaan kahdella syötöllä ja tää ei oo yhtään väsynyt [:)][:)] Eilen oli kyl taas kerran kiukkuilta, huh..Tais auttaa yönukkumiseen kun annoin viel molempien tissien jälkeen pullosta 60ml korviketta..Alkaakohan maidontulo heikentyä jo? [&:] 

Milamariaa: Meillä sama tuon röyhtäytyksen suhteen..Välillä saattaa puolikin tuntia mennä ja sitä ei vaan kuulu, niin olen sit jättänyt väliin..Öisin varsinkin tosi vaikeaa, kun toinen heti nukahtaa olkapäälle ja se ei vaan tule.

Tää kävi eilen ostaa ristiäiskakun päälle koristeet, löyty sellaset pienet vaalean siniset tossut marsipaanista, ne niin suloset. [8D] Meillä mies Virosta, niillä ei kuulemma ole ristiäisiä tapana viettää ja hän ihmetteli, et miks meijän pojalle laitetaan muka mekko [:D] Hauskaa!

Hyrrr, onpas tuolla taas kylmä ilma..Aamu menis taas siivouksella ja jos sit vaunulenkille ja kauppaan..

Meil on vähän nuhaa pikkusella, piti patjaa sängystä vähän kallistaa, laitoin ohuen tyynyn alle, et toisen nenä ei menis niin tukkoon yöllä..[&:] Viime yö oli parempi jo.

Kummeista: Meillä tulee kolme "virallista" kummia ja yksi kummitus, kun kukaan miehen puolelta ei ole käynyt rippikoulua tai kuulu kirkkoon.

*uninen*: Nam, kaura-omena paistos..Mä varmaan jokapäivä syön jotain herkkuja, huooh..Ei oo kyl kun vajaa 2kg enää saamatta poies lähtöpainosta..En tajuu, miten ne lähtee, ku syön ja juon hirmusti ja siltikin vaan tippuu [:)]

Jospa sitä nyt aamukahvin keittoon, kun jätkä viihyy niin hyvin sitterissään. Naureskelee vaan itsekseen [:)]

Ja palaanpa taas myöhemmin [:D]

Huomenta!

Oltiin eilen anoppilassa "ristiäispalaverissa", Laitettiin ylös kunkin tehtävät
ja väsättiin kauppalista.
Mulle jäi yhden kaakun leipominen ja vauvanhoito ME LIKE!![;)]

Tänään nyt uusi yritys neuvolan kanssa.
Käväsinkin jo viime maanantaina siellä turhaan pyörähtämässä.[:@]
Jännittää painon nousu ja pituuskasvu ja tietty oma tavara kanssa katsotaan
ja treeni/uinti lupaa anotaan samalla.

Viimeyönä riitti oma maito, jeij!!
Toissa yönä ei... No mennään lapsen tarpeiden mukaan.
Nukahti 11, heräs 4, heräs 7. Ihan kiva, ei väsytä täälläkään.

Kummit meillä 4, 2 oikeeta, 2 väärää[;)] haluttiin kuitenkin näille ihmisille sijata joku rooli lapsen elämässä kun ovat olleet kovasti mukana raskusajan ja heilläkin vauva (8kk) kotona.
On itseasiassa joka kummilla tänävuonna syntynyt lapsi[:D]

milamariaa, vesseli meilläkän ei röyhyä tule, pidän ruuanpäälle olalla pystyssä jotta ruoka "laskeutuu".
Poitsu röyhtäilee sitten joskus. Mutta koska ei röyhyn puute vaivaa masua nin ei vavaa mun päätäkään[;)]

Piia84 voimahaleja sinne!!! Hyvä että saitte ukon kanssa puhdistettua ilmaa,
kunnon riita tekee aina välistä nannaa[:)].
Loput agressiot voi purkaa sitten riitaa sopiessa... hihihiiiii

Dalla uih!! ei lenssuja!
Mut siellä on nukuttu!! Se on parhautta!! Lisää sitä sinne teille[:)]

Nyt painan suihkuun, ajan alakerrasta "nurmikon" nätiks, lakkaan varpaat ja keitän teekupposen.
Raportoin neuvola kuulumiset illemmalla...

Vesseli: Voi kun kiva kun joku saa nukkua enemmän [:)] Siis Virossa ei ristiäisiä, enpä tiennyt [:-][:)]

piia84: Jaksamista!

Tänään taitaa olla "rentoilupäivä" (=pari tuntia laiskottelua :-D) kun se eilinen oli jotenkin niin väsyttävä. Pojun laitan jossakin vaiheessa pihalle nukkumaan, siistin kämppää sillä välin ja sitten rentoudun hieman sohvalla telkkua katsellen ja varmaan taas herkkuja vedellen [8D][:D]

Tulipas neukkulan päälle kiva fiilis, nyt voisi vaikka valloittaa maailman[:D]
Lähti turhat murheet kun poika oli niin mallikkaasti kasvanu,
eikä lääkäritätillä ollut mitään muutakaan sanottavaa kuin että reipas poikatapaus[:D][:D][:D]

Nyt lenkin päälle laiskottelen hyvällä omalla tunnolla
laitan vaikkasta jonkun leffan kuulkaa televiisiosta tulemaan.[;)]
Poika nukkuu lapsosen unta eteisessä (vaunuissa siis, ei ole tapana kenkien sekaan panna tutimaan;)

kuullaan taas!!!

Hello!

Uusi viikko ja uudet kujeet[;)]

Kaika: yleensä syötän päivisin heti ensimmäisten nälän merkkien tullessa, eli alkaa hirmuinen ähinä vaunuissa/kopassa, niskat kääntyy nurin oman pään yläpuolelle ja kieli lipoo ku kissalla, kuinka suloinen Yöllä taas menee itkuun asti, kun ei voi vahtia toista koko ajan.

Milamariaa: ootko kokeillut pitää öisin korvatulppia? Itse ainakin pidän, kun käyn vaipan vaihtaan ennen yösyöttöä, niin kummasti helpottaa ja rauhoittaa omaa oloa, vaikka pieni miten paljon huutaisi.

PojanÄitee: kiva, et neuvolassa tuli hyviä uutisia[:)]

Röyhtäyttäminen: samoilla linjoilla kuin PojanÄiti, päivisin röyhtäytän pitempiäkin aikoja, jos ei ilmoja heti kuulu, mutta öisin pistän ruoat menemään oikeaan suuntaan, mutta jos ei ala kuulua, niin laitan takaisin nukkumaan, kun nukkuu kuitenkin sylissä jo valmiiksi yleensä.

Aamulla sitten nukuin tirppanan kanssa sohvalla, tai siis mami nukku ja tirppana oli hereillä. Tai niin isukki kertoi, kun oli valokuviakin ottanut[:D] Viime yönä sain jopa 2 tunnin pätkissä nukuttua, maitoa ei taida oikein tulla, syötin molemmat tissit, kun toinen ei nukahtanut yhden jälkeen, niin kuin yleensä[&o]. Ajattelin, että soitan huomenissa neuvolaan, jos ensi yönäkään ei tuu yhtään pidempää unipätkää ja neiti on edelleen pitkiä pätkiä hereillä, eikä oikein nuku. Nyt tirppana nukkuu tyytyväisenä parvekkeella toista tuntia, tuskin siis kipeä on. Pitempiä unijaksoja odotellessa..

Jaja.. Viimeinen suklaalevy menossa, siis hetkeen tai siis tätä päivittäistä suklaan syöntiä[:D] Nyt herkkupäivä käyttöön. Tänään jaksoin tehdä kokolihasuikalekastikkeen, perunoita ja salaattia+ hapankorppuja, että terveellistä. Ostin jopa mysliä, että saan välipalan syötyä, ettei tekisi niin herkkuja mieli.

Tänään tuli myös ristiäiskutsut, vielä pitää jostakin kaivaa kaikki osoitteet, niin saa lähetettyä. Tein myös eilen listaa mitä ristiäisiä varten pitää hankkia. Kakun ajattelin ostaa valmiina ja itse leivon vaan pikkuleivät. Meen kyllä itse ennen ristiäisiä kampaajalle, niih. Sen laitoin listan kärkeen[:D]

Omaa napaa.. mitäs muutakaan[:)] Taidan kanssa laittaa leffan pyörimään ja odottelen nälkätuhinan alkua..

HipHei! [:D]

Täällähän on pulistu urakalla viikonlopun aikana...meitsi piti vapaata koneesta viikonlopun. Eilen kotiuduttiin ja heti piti alkaa siivoilemaan kun oli ollu torstaista asti tekemättä kotihommia, kivaa oli kun sai vaan olla mutta jotenkin sitä kaipaakin sit sitä arje askaretta. [:)]

Kyllä on ihan perssiistä tuo puntari jonka neuvolasta jättivät mulle jolla saan syöttöpunnita poikaa, tänäänkin aamu syötön jälkeen pojan paino oli tippunu 70g että niin....tais tissi imasta maidot pojasta![8D][X(] Kuinkahan tohon voi luottaa jotta piti paikkaansa edes pojan painon nousun suhteen kun kotikäynnillä se tuolla puntarilla mitattiin, onneks keskiviikkona näkee neuvolan kunnon puntarilla todellisen painon. No olen nyt sinut asian kanssa jotta annan poijalle tisua kun nälkä iskee ja pulloa päälle ellei tisut piisaa, rinnalla kyllä on tyytyväinen aina mutta päätin, että en jaksa aina poikaa siinä roikottaa vaan korkeintaan ½tuntia per rinta ja jos tosiaan jatkaa huutoa saa pullosta loput. Noin 1-1½dl menee korviketta päivässä tällä hetkellä. Jotenkin tuntuu että nyt kun olen sinut asian kanssa ja en enää tressaa niin omaa maitokain piisaa enemmän, eli kai tuo rintamaito jotenkin on omien ajatustenkin kanssa yhteistyössä.

Ihanaa kun molemmat lapsukaiset nukkuu samaan aikaan päikkäreitä, saa vähän omaa aikaa. Saa katsoa töllöä hetken rauhas, kotihommilla en vaivaa päätäni tällaisella hetkellä. [;)]

Mua ottaa aivoon kun haluaisin käydä lenkillä mutta kun mahdollisuudet siihen on olemattomat. Eli aamupäivällä kun käydään ulkoilemassa niin meidän 3vee ei vielä kovin pitkää matkaa jaksa pyöräillä eikä kävellä joten aamu"lenkki" on suht lyhyt omaan puistoon ja takas ja hitaan puoleista. Illalla isännys kotiutuu vasta kuuden jälkeen niin ei viitsisi heti lähteä samalla oven avauksella lenkille itse ja jättää häntä muksujen kanssa kun raskas päivä hänelläkin takana, myöhemmin illasta ei pääse eikä viitsi mennä kun muksujen iltapuuhat alkaa puol 8. Joten ajattelin sit tänään et jos haluan alkaa saamaan edes jotain liikuntaa niin pitänee kai hommata kuntopyörä ja vaunuhin isommalle muksulle se seisomalauta niin saisi edes vähän reippaampia lenkkejä tehdä. Tuplarattaidenkin ostoa olen harkinnut mutta tiedä sitten onko ne turhat kun talvella niillä on ehkä hankala kulkea lumessa ja kohtahan sitä lunta on...vaikeeta tämäkin, tai ehkä mä vaan teen siitä vaikeeta. [8D][:D][>:][X(]

Mutta nyt hetkeks silmät kiinni jos torkahtais ja sit alottais taas pian jo iltapäiväruoan teon....palailen taas, josko kommentois muutakin kun vaan tätä omaa napaa. [8|]

Heippis!

Kirsikka: Kuntopyörä rocks!
Mulla oli ne tuplarattaat, kun pojat olivat pieniä ja musta oli mukavaa tehdä kävelylenkkejä, kun pojat veteli päikkäreitä.
Mutta joo- haastellista on pienten lasten kanssa hommata liikunta-aikaa..varsinkin, jos mies tekee pitkää päivää kodin ulkopuolella..

HaniMamille tsempit terveellisellä linjalla! Jaksaakin paremmin, kun syö hyvää ravintoa.
(..tänään tein kyllä pannarin..ihan vaan pojille jälkkäriksi[:D][;)][8|])

Milamariaa: Voi, siellä eletään lapsentahtisesti huomaan, kun katson klo:n aikaa.
Pystytko nukkumaan kuitenkin samaan aikaan kuin vauva? Meinaan, ettei tuo "humalatila" pahene?

uninen: STOOOP tykkänään siellä, eihän me nyt heti jouduta takas arkeen ennen vauvaa[&:][:D]
(..paitsi minä taidan olla jo toinen jalka oven välissä, kun koodailen täällä kotosalla päivisin..ei tarvi niin paljon uutta omaksua sitten keväällä koulussa[;)])

Dallalle pikaista paranemista!

Röyhtäyttäminen: Mä aikas vaihtelevasti röyhtäytän ja öisin en koskaan. Mutta päivisin nostan tohon rinnan päälle vatsalleen..ja aika usein tulee röyhtäys.

Täällä on ollut ihana päivä_; ei mitään ihmeellistä, ihan perusperus meininkiä.
Tätä se onni on[:D]
Vanhemman pojan kanssa tehtiin kalakeitto ja pannari vauvan nukkuessa ja eskarilainen auttoi sitten syömisessä[:D].

Mies lähtee kahdeksi päiväksi työmatkalle ja (kamalaa sanoa ääneen, mutta..) ihanaa! Mä saan ihan itekseni pyörittää tätä settiä ja muutenkin...ollaan nyt kateltu toistemme naamoja ihan tarpeeksi[:D][:D]. Hyvää tekee olla omilla reissuillaan välillä.
Ja torstaina mä pääsenkin näkemään mun ystäviä piiitkästä aikaa[:)]- syödään ja juodaan muutama drinksu ja sitten illalla kotiin..mä en malta odottaa.
Perjantai-aamuna lähdetään vauvan kanssa Pohjanmaalle. Pojat syyslomalla isän kanssa, joten ihan kolmistaan mennään.
Fammu siellä odottelee jo ihan kuumeissaan[:D].

Viime yö meni 2 tunnin välein heräillessä[&:], toivon, että oli poikkeus.

Mutta nyt- Kauniit ja Rohkeat[:D][:D] heh hee..ihan itekseni saan katsella.

Hellou...

Tämä päivä mennyt ihan sisällä ja olis kyl pitänyt lähtee ulkoilee, mutta jotenkin vaa se tuntui mahdottomalta. Sitten kun on toi pirun parvekeremppa, niin poraamista ollut pitkin päivää[:@][:@]
Huomenna olisi tytön korvalääkäri ja toivottavasti korva olisi täysin parantunut. Ei ole ainakaa valittanut mitenkää epätavallisesti.

Röyhtäyttäminen: Meillä koitetaan aina röyhtäyttää, mutta välillä tyttö simmahtaa ennen sitä, niin eipä olla sitten alettu olalle laittaa ja joskus ei vaa kerta kaikkiaan tule röyhyä. Jälkiviiveel saattaa tulla.

PojanÄiti: Hienoa että neuvolasta tuli hyviä uutisia.

Mä niin ootan että me saatais se neljä huonetta ja keittiö - kokoinen kämppä. Alkaa meillä pieni oman tilan puute olla jo paha, mutta ens vuoteen asti saa ootella valitettavasti. On tässä hermot kärynneet kummallakin.

Kolmas kerta kun kirjoitan tätä uudelleen, netti pätkiiiiii..
Tuntuu, että menkat alkaa kohta. Alaselässä ja mahassa se jännä fiilis mitä ei olekkaan ollut moneen kuukauteen (synnärikipuja ei lasketa :-D).

Tilasin Ifolorilta vähän kuvia ja nyt en raaski leikellä niitä pieniin kehyksiin :D Vaikka olin juuri niitä kehyksiä varten kiire saada ne [:D]

Vesseli: Typerä minä. Aivot vielä ikiroudassa, ehkä sulaa joskus kun saan nukutuksi [:D]

Korvatulpat: Unohdan ne aina. Samoin unohdin nimeni ristiäiskutsuista :-D Pää on niin off-tilassa taas.

Takaisin