Lokakuun yleispulinat- vauva-arki ja vauva-arkea vielä odottelevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minzkuli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olipas virkistävää käydä kyläilemässsä ja juttelemassa aikuisten juttuja, täytin muuten tossa viime lauantaina 23. [:D] Oli kyllä hieman erillaiset synttärit itsellä, kun ennen sitä on tultuu rellesteltyä oikein olan takaa, niin nyt otin vain lasin fresitaa juhlan kunniaksi illalla kotosalla. Nytkin näin viikonlopun kunniaksi nautiskelen yhden siiderin. Maistuupa hyvältä pitkästä aikaa omppusiideri! Nam!

Pikatsu: Ymmärrän kyllä sun tuntees vauvaa kohtaan, itsellä sama homma, että kotiin päästyä tuntui aluksi tosi vaikealta ja ahdistavalta, varsinkin jos jäin yksin vauvan kanssa kotiin. En myöskään aluksi tuntenut niitä suurellisia äidillisiä tunteita, tuli vähän puun takaa nuo kielteiset tunteet, vaikka pidän itseäni aika äidillesenä. Mullakin imetyksen kanssa ongelmia ja n. 3-4vk:n päästä luovuin koko hommasta. Taisi vaan ensimmäiset viikot olla sitä baby bluesia. Nyt on kaikki nuo tunteet on jo väistyneet ja elämä taas voittaa. Rakastan tuota pikkuista niin paljon, että välillä sydän meinaa pakahtua.  Enää ei ahdista jäädä yksin kotiin ja osaan jo luottaa itseeni, että kyllä sen vauvan kanssa pärjää. Kyllä se ohi menee ajan kanssa, kun pääsette kunnolla arkeen kiinni. Turhaan tunnet syyllisyyttä.

Jälkitarkastu: On vasta 27.10. Olo on jo täysin palautunut, mitä nyt tuo vatsa on hieman löllykkä ja paino tippunut 11 lisä kilosta jotain 6kg. Persus ja reidet on levinny raskauden aikana ja harmittaakin, että olen taas samassa lähtö pisteessä, kuin viime syksynä. Sain siis ennen raskautumista tiputettuu n.5kg jouluun asti ja nyt ollaan siis taas lähtöruudussa. Noita lantion pohjalihaksia pitäis vaan kans muistaa reenailla, tuppaa aina unohtua.

Huomenna heti kymmeneltä kauneus ja terveys messuille! Ihanaa! Joskos sitä vaikka alkais tuntemaan itsensä taas kauniiksi. Kampaajalla pitäis mennä käymään. Sen saa äitini ennen ristiäisiä leikata. Hän on siis kampaaja.

Aika rientää taas hirmu nopesti, kohtahan ne ristiäset onkin. Meillä 13.11. Jotenkin tämä syksyn/talven tulo on päässyt yllättämään, kun luntakin jo täällä satanut. Iskee kohta paniikki, kun ei olla nimeäkään vauvalle vielä päätetty. Ollaan vaan koko ajan kutsuttu neitiä Papuksi.

Hyviä öitä vaan kaikille ja yrittäkäähän mamat levätä!

Iltaa mammat.

Pikatsu: Täällä ymmärretään myös hyvin fiilareita - oli kuin omaa kirjoitusta olisi lukenut. Paljon on joutunut "myönnyttämään" omista ajatuksistaan ja ymmärtämään, että nyt emännän tarve on erilainen kuin aikaisemmin ja on keskityttävä tähän - enemmän kuin ennakkoon odotin. Alkuun ahdisti enemmänkin - nykyään kumpuaa harvenevassa määrin. Hieman jännityksellä odotan kun isäntä aloittaa työt ensi viikolla - parhaamme mukaan yritämme. Tsemppiä meille kaikille!

henuli1: Sattuipas - meillä on sama ristiäispäivä! ;0)

Jaahas, iltasyöttö kutsuu...

Pah mitään viiniä, mulla onki GLÖGIÄ!!![:D][:D][:D]

Onpas ollut harvinaisen rankka päivä,
Päätin aloittaa pumppaamisen pakkaseen
jos vaikka täsä jotain iltamenoa alkais harkitsemaan...
Mutta poikapa riemastui asiasta (kun mamma pumppas kaikki safkat)
ja on roikkunut nännissä kuin aikamies, koko päivän!

Saldo jäi toistaiseksi pieneksi, talteen on saatu vain 60ml
ajattelin yöllä pumpata toisen tissin samalla kun toisesta imetään.
Silloin on "joulusukat" pullollaan ja pikkuinen ei jaksa kuin toisen imasta.

... ja siellä se aikamies jo huutelee... taas...
jatkuu...

Juu elossa ollaa... Niin paljon ollut univelkaa ja sitten vaa jotenkin ei oo saanut aikaseksi istuu koneelle rauhassa ja kirjoitella tänne.
Meillä on sitten eka korvatulehdus ollut, joka tuli flunssan aikana[:'(] Ens viikolla ollaan menossa kontrolliin Pikku Jättiin.
Meillä mennään rintamaidolla ja korvikkeella. Iltaisin annan suosiolla vain pullosta, kun annan maidon nousta yötä varten, jos vaikka tyttö pärjäis pelkäl rintamaidol ekan syötön. Mies on nyt parina yönä valvonut siihen asti että antaa ekan kerran tytölle maitoa yms, niin saan nukkua enemmän ja hoidan sitten sen toisen syötön. Ton flunssan takia mulle kertyi aikalailla univelkaa, kun tyttö ei tietenkää nukkunut hyvin.
Maha on pikkasen tytöllä vaivannut, mutta nyt taas nukkuu hyvin. Vähän kiukkusuutta on ollut ja noita että ei oikein mikää tunnu kelpaavan.

Päätään kannattelee tosi hyvin jo ja puristus voimat on mitä ihmeellisimmät tolla tytsillä[:D][:D]

Nimenantotilaisuus meillä on 6.11 ja saa nähdä miten ehdin/jaksan hoitaa leipomiset ja tilan avainten hakemisen. Kyllähän mä saan varmasti apua.
Mulla on jälkitarkastus 9.11. Ajattelin kysyy noista ihonalle laitettavista ehkäisykapseleista, että voiko sen 2-3vuoden ehkäisyn keskeyttää ja kuinka nopeesti voi tulla raskaaksi. Kumia me molemmat vihataa ja mä en todellakaa nauti siitä yht lailla, kun au naturel.

Mökkihöperyys iskee ja sitten mies palaa tiistaina töihin... Saa nähdä miten arki alkaa sujumaan ja huomen mä olen muksujen kaa yksin ekaa kertaa, kun mies lähtee Järvenpäähän pelaamaan koko päiväksi.

Perheneuvolassa ollaan rampattu, lääkärissä ollaan tytön kaa rampattu ja sitten mun terapia käynnit viel... Että silleen menoo ollut, mut silti tuntuu että seinät kaatuu päälle. Sit kun on perkuleen parveke remppa, niin sälekaihtimia ei voi olkkaris pitää auki ja eikä oveekaa ees raolla.

Toivottavasti olisi päivällä hyvä sää, niin vois lähtee ulos muksujen kaa, niin esikoinen pääsee sitten päästämään höyryjä ulos.
Käytiin muuten tänään lastenkirpputorilla tuolla Vekarakirpputolla ja 29,10e meni[:D] Saipa ainakin muksut kassillisen vaatteita ja pojalle talveks kengät halvalla. Varmaan olisi mennyt enemmänkin[:D]

Mutta nyt pitää varmaa lähtee nukkumaan, niin jaksaa herätä syöttämään tota tyttöä...

Huomenta!

Mammaliinalla on ainakin koko poppoon terveyshommat hoidossa!
Josko kaikki terveitä ens viikolla ja pääsette ulos- ei niin iske se mökkihöperyys[;)]

PojanÄiti: Mä tässä mietin, että riittääköhän mulla maito pakkaseen, kun eilenkin pakastin 110 ml ja jätin jääkaappiin illaksi sen n. 50 ml ja silti tyttö vetäs illalla molemmat tissit ja sen päivällä pumpatun maidon ja vielä n. 50 ml korviketta. [8|][8|]
On tää ihmeellistä tää vauva-arki- joka päivä jotain uutta...
Taidan olla pakastamatta tänään ja pumppailen illaksi, jos tuntuu heruvan...

Olispa kivaa, jos mutsi olis kampaaja, kuten henulilla[:D]

Pikatsu: Ihan normaalit tunteet sulla- älä koe syyllisyyttä.
Itseasiassa tosta, "koska-tunneside-vauvaan-syntyy"- jutusta pitäisi kirjoitella paaaaljon enemmän- eikä pelkästään niitä: "sain vauvan syliin ja taivas aukesi, kun olin niin täynnä äidinrakkautta"- tyylisiä, paiteita aiheuttavia pumpulitarinoita.
Mulla meni viikkoja esikoisen kanssa, kun se rakkaus tuntui kunnolla. Ja tämänkin tulokkaan kanssa oli ihan tässä lähipäivinä, kun katseltiin toisia silmiin, niin tuli sellainen lämmin "voi-kuinka-rakastan-sinua"-tunne.
Ja juuri noista pienistä hetkistä se rakkaus pikkuhiljaa kasvaa. Ainakin minulla.
..jotenkin tuntuu nurinkuriselta, että sen 9 kk:den raskauden (mahdollisesti vaikea ja stressaava) ja synnytyksen (saattaa olla väsynyt ja kipeä jälkeenpäin) jälkeen pitäisi heti olla kuin saavista kaatamassa rakkauden tunteita ylt'ympäriinsä[8|].

Täällä yö meni normisti, kunhan tyttö oli tankkauksensa illalla tehnyt (korviketta meni myös)--> n. 5 tuntia unta, tissiä, 3 tuntia unta, kakkahommat tissiä/ja unta, kakkahommat...U know[;)]

Taidanpa mennä seurustelemaan tyttären kans kun nyt olisi pirteänä hetken.

Huomenta huomenta!

Pikatsu: samat fiilikset oli alkuun, kun sain vauvan syliin olin lähinnä ihmeissäni ja peloissani. Vasta tuossa viikko-kaksi sitten aloin tuntea sitä rakkautta vähissä erin. Ja ne tuntemukset voimistuu jatkuvasti.

Eilen illalla sitten huudettiin ja urakalla, herutettiin taas tunnin välein. Maagisesti tyttö onneksi rauhoittui tissille taas puol 11 ja nukkui siitä 6, kunnes kakkahätä iski ja kitinä alkoi, otin viekkuun nukkumaan ja saatiin nukuttua vielä reilu 2h, kun silittelin aina kipristyksen tullessa pikkuista massua, niin tyttö aina silloin rauhoittuu. Sitten oli taas nälkä, mulle tuli hirmuinen kakkoshätä ja kiemurtelin koko syötön ajan tuskissani, sitten kun oli pakko mennä, ettei tule housuun, niin irrotin tytön tissiltä laitoin nopssaan koppaa ja juoksin vessaan, oli varma, että huuto seuraa, kun "kesken" imetyksen lähdin, mutta kappas pikkuneiti nukkuikin virne naamalla tyytyväisenä[:D] Taisi Cuplaton tehdä tehtävänsä, kun yön aikana aloitin taas sen antamisen, piti siinä pitää taukoa, kun oli se vatsatauti alku viikosta ja pikkuisen vatsa toimi vähän liiankin liukkaasti. Olipas Kakkajuttuja heti alkuun. Vielä lisää pikkuisen kakka muuttui eilen vihreäksi, ollut tähän asti keltaista. Onko syytä huoleen?

Mammaliina: toivottavasti saat univelkoja nukuttua ja toivottavasti ei seuraa lisää korvatulehduksia. Mulla on ollut elämäni aikana 1 korvatulehdus, se oli kun olin 2vkoa vanha, piti ihan korvatkin puhkaista. Sen jälkeen ei tosiaan oo ollut. Toivottavasti teillä kävisi tän lapsen kanssa samoin, ettei tulisi kierrettä.

PojanÄiti: Glögiä! Sitähän taidan ostaa tänään lauantaijuomaksi. Kiits vinkistä[;)]

Kaika: nam.. kuulostaa herkulta tuo juustokakku[8D]

Jeesh... jos sitä lauantain kunniaksi makoilisi itsekin vielä hetken tai lukisi lehden, mitä en oo varmaan kuukauden aikana tehnyt ku 1 tai korkeintaan 2 kertaa[:D]

Täällä valvottu vaivaisesti kolmesta eteenpäin...sitä ennen nukuinkin huimat 2 tuntia....poika huutanut,raivonnut ja vääntänyt minkä ehtii ja tulosta ei vaan tule...välillä tissillä ja lopulta kuudesta eteenpäin otin tuon mahan päälle maate, mihin yleensä rauhottunut, no mutta ei tänään. ei siis auttanut cuplatonit eikä mitkään muutkaan, kakka toivottavasti kohta tulis niin pääsisin minäkin ehkä hetkeksi nukkumaan...että voi taas vituttaa.

tinztinz - toi kuulostaa ihan meidän alkupäiviltä ja syynä ei suinkaan ollut vatsa, vaan nälkä. Lisämaito vei "mahakivut". [:)]

HaniMami: Täälläkin on ollut ainakin kahtena päivänä vihreetä kakkaa.
Mikä lie vaikuttaa..cuplaton vai äidin ruokavalio vai mikä...normaalia lienee..
En mä ainakaan huolestu.

tinztinz: Mä yhdyn Riikan kommenttiin; oletko koettanut korviketta antaa, josko toisella nälkä?

Juu tarkoitus koittaa alkaa ulkoilee ja tänään jos ei mitää ilmanmuutoksia tule, niin olis tarkoitus lähtee ulos muksujen kaa.
Meillä viime yö meni ihan kivasti. Melkein jotain 5h nukuttii, mut sit pari pientä tankkausta, kun ei tunnu tytön hermot jaksaa olla rinnalla, niin pullosta on helpompi antaa ja tyttö on heti tyytyväisempi. Nyt olen imettänyt tosi paljon, mut onneksi tyttö suostuu pullosta ottamaan.

Kovat piereskelyt ainakin ja miehekkäät röyhyt on meidän neidin praavurit[:D] Nytkin otin syliin, kun kitis tuol sängys siihen malliin että mahaa kipristäis ja nyt tässä sitten prööt prööt...

tinztinz meilläkin oli aluks tommosta sairaalassa ja tosiaan lisämaito auttoi. Toivottavasti saat unta.

Ourait, nyt eilisen kommenttiraita
nukkumatti hurmasi multa jalat alta ennen kuin kerkesin takaisin[:D][:D]

Kaika musta kanssa tuntuu etten hirveesti pumppaile, ainakaan pakkaseen.
maitoa on ihan kivasti lapsen tarpeisiin ja illalla jos on tarpeellista nin pannan korviketta.
Samat sitten jos (KUN) lähden johonkin omiin touhuihini niin tuttelia napaan.
Me saatiin kanssa tuo kantopussi ja ajattelin myöskin harjoitella elämää sen kanssa.
Juurikin näin haavekuvissa kuinka shoppailen vauva pussissa, tissi suussa. (VAUVALLA!!!![;)])
vielä jos löytyisi pussi vaipanvaihto ominaisuudella[8D][8D]

Mammaliinalle
tsemppejä tähän päivään muksujen kanssa! Meinaan voin uskoa kuinka nelivuotiaan viihtymisen kanssa on keksimistä, varsinkin jos yksi on tissillä vähän välistä!
Itse en ole vielä jäänyt kahden muksujen kanssa, mutta ajattelin ottaa pojan välillä tarhasta vapaapäivälle kun on selkeästi "äiteen ikävää" ilmassa.

Mielialat/masennus
Tää asia, varsinkin tuo jälkimmäinen, on vieläkin aivan liian tabu!
Mulla meni rakkauden kasvatteluun esikoisen kanssa vuosi. Masennus oli rajua jo raskaus aikana ja kun vauva tuli, niin en voinut käsittää miten ne ei ota sairaalassa sitä takaisin kun ei se nyt ollutkaan mun juttu...
Vihasin lasta niin kovasti etten kyennyt kuin pakosta syöttämään ja vaipan vaihtamaan, muuten hän oli toisessa huoneessa, onneksi anoppiotti minut päivisin kotiinsa jossa sain rauhassa synkistellä nurkissa ja tutustua lapseen pikkuhiljaa. Lapsi sai kaipaamaansa syliä ja lämpöä sitten häneltä. Kävin myöskin intensiivisessä terapiassa kaksi-kolme kertaa viikossa.
Kaikkein tärekintä on uni, terapia ja tukiverkosto. Ja apua hakiessa ei ole häpee olla nopee!!!
Yleisesti ajatellaan että avun hakeminen tekee ihmisestä huonomman äidin, vaikka asia on TÄYSIN päin vastainen. SIlloinkun jalka katkee niin mennäänhän sitä lääkäriin, miksi ei silloin kun mieli voi pahoin?

Nimet
pitäiskö avata nimille oma poteronsa??? johon halutessaan voisi laittaa nimim. ja vauvalille annetun nimen kokonaisuudessaan tahi pelkkä etunimi tms... what sei juu???

henuli todellakin ois kätsää jos äippä tai vaik oma mies olis kampaaja, Mä oon itse entinen sellainen, mut ei se pal lohduta kun pitäis omaa tukkaa leikata...
Oikein nastaa messupäivää!!![:D][:D]

Uninen
teretulemast espooseen, parempien ihmisten kaupunkiin -hehhehheee[8D]
Namskis, omenoita!!!

hanimami
IHANUUS, kun olette samaa sävyä ristiäisissä!!!
Me pannaan isolle pojalle pääkallopöksyt (löyty niin käheet et ei rajaa!!!!)
saas nähä kui pappi tuumaa...

nonii nyt kutsu kävi...

Heipsan!

Juu meilläkin välillä vihreää kakkaa, joten ei kai syytä huoleen, kun niin monilla on ollut [:)] 

Kaika: Nam, juustokakkua...Ne ihan parhaita [8D]

Korvatulehduksista: Voikohan korvatulehdukset "periintyä"? Mulla itelläni oli putket korvissa vauvana, kun niin monet tulehdukset ollut..Täällä vielä vältytty, mut varmasti jossain vaiheessa alkaa nekin..

PojanÄiti: Glögiä juu meilläkin kaks kaapissa, namskis..Pakko tänään vähän maistella, kun otit puheeksi [8D][:D]

Viime yö meni ihan ok täällä, vaikkakin syödään edelleen n 2h välein..Mua hieman rassaa herätä niin usein, mut onneks toinen hiljenee ja nukahtaa sit aina tissille.
Saatiin puuhamatto ja toinen tykkäs hirmusti olla siinä, kun siitä tuli musiikkiakin. Varmaan 1,5h viihtyi siinä ja sit olikin nukahtanut [:D]

Tinztinz: Ootko kokeillut hieroa mahaa ja "soutaa" jaloilla? Meillä tuo on auttanut..Ja sit neuvolassa sanottiin, et jos kakka tiukassa, niin pyöräyttää kuumemittaria pyllyssä, niin se auttaa sitä tulemaan. Mun kaverin muksulla tehty niin ja auttoi kuulemma.
Toisaalta korvikettakin olen joutunut antamaan, kun meilläkin nälkä vaivannut..Paha vaan tietää, mikä hätänä, kun ei toiset osaa vielä kertoa [&:]

Nyt jos tiskikoneen tyhjennystä ja täyttöä ja pyykin pesua..Että sellainen työntäyteinen vkloppu [:D] Mieskin joutui menemään hetkeksi töihin, kun ei osaa kieltäytyä [:@]

Tääkin tahtois, et äippä olis kampaaja..Onneks sain ens perjantaille kampaajan, tää reuhka alkaa hirvittää jo kun peilistä katsoo [8D] Mulla aika lyhyet hiukset ja varmaan 2vk ennen synnytystä kävin, ni hyvin on malli kadonnut [:D] 

Nyt äkkiä se tiskikone ym, ennenkuin huuto alkaa sängystä [:)]

Viikonloppuja kaikille!! [:)]

Kiitoksia kaikista neuvoista...ainoa mitä ei olla kokeiltu on tuo kuumemittari ja arvanette mitä seuraavaksi kokeillaan jos kitinä jatkuu tuommosena ja nuin pitkälti[:D]

Siis juu, Meillä käytössä lisämaito,kun viikko sitten multa vähän nuo varastot hupenivat, eikä noususuuntaa ole tapahtunut. Harrastelemme vauvahierontaa ja juurikin masun, selän hieronta ollut kovassa huudossa kun siitä normaalisti rauhoittuu ja muutenkin pitää siitä. Kippurassa makoillaan ja samalla jaloilla jumpataan.

Kumpa pääsis kampaajalle:D...olis niin ihanata.

Moikka kaikille pitkästä aikaa! Enpä oo täällä ehtinyt käydä vauvan syntymän jälkeen ollenkaan. Meille siis syntyi 20.9. sektiolla poika 4040g, 51cm ja pipo 36cm.

Täällä onkin tosi vilkasta keskstelua, mikä onkin kiva juttu! Kaikkea ei millään ehdi nyt ees lukemaan! :)
Mä oon tämän viikon nyt harjoitellut yksinoloa lasten kanssa kun mies palasi töihin, ihan hyvin on mennyt mutta kiirettä pitää välillä! :) Nyt en osaa enempää kirjotella kun en yhtään tiedä mistä on jo puhuttu ja mistä nyt puhutaan mutta enköhän mäkin mukaan pääse, kun alan aktiivisemmin täällä käymään. :)

Henulille myöhäiset synttärionnittelut [;)] ja meil on kans neidin ristiäiset samana päivänä [:D]

PojanÄiti
, kui sä jo glögiä oot ostanu?[:-] Mä en osta sitä ku vasta korkeintaa ittepäisyyspäivän (6.12[;)]) aikoihin [:D]

Mammaliina, kas sä oot ollu mun huudeilla! [:D] Asun ikäänkuin sillan toisella puolella siitä vekarakirppiksestä [:D][:D][:D] En silti oo kyllä koskaan siellä kirppiksellä käyny [:D] Ja jos pahasti mökkihöperyys iskee, ni yritä tulla sen tarhakeskustelun jälkee sinne treffeille? Tai miten kauan ne sit yleensä ees kestää? Mä en tiiä, ku en sellasessa oo koskaa aikuisena ollu[:D][:D]

Kantopussista/liinasta: Mä vien ton mun kantoliinani mutsille, ja se tekee mulle kankaasta uuden.. mullahan on siis toi nykynen "neuletta" [>:] Hitto meinasin ottaa äkkilähdön Nigeriaan, ku sain ton postista, ku nimenomaan sitä kankaista halusin, enkä itseasiassa ees tienny et niillä on neulottuja liinoja! Mieski otti kipinää, että lähettivät väärän.. Mut onneks mutsi osaa tehdä, ni vien ton malliksi.

Tytti: Pistä vaa omat aiheet kehiin, ni hyvin pärjäät, jos tekstin määrä alkaa hirvittää [;)]

Hmm.. neiti ei oo nyt kahtee päivää kunnon päikkäreitä nukkunu, ni eiköhä se tänää vetässy 2,5h päikkärit ku olin ulkoilemassa ja ku tultii kotii, ni maltto puoltoistuntii olla hereillä ja taas on taju kankaalla.. Jännää [;)] Mut on kuitenki öisin antanu mun nukkuu ensin 5-6h sit syöny ja sit vielä 3-4h unta[:)][:)]

Kiitos teille ihanaiset! Tuli heti parempi mieli (ja taas itku) ku luin teidän kommentit nuihin mun ahdistus/tunnetiloihin. Ihanaa et joku ymmärtää ja et tää ehkä onki normaalia. Se on niin totta et vaikka babybluesista ja masennuksesta puhutaan niin ei tarpeeksi. Syyskuisissakin se ketju on jo hukkunut jonnekkin. [:)] Minäkin ajattelin et se masennus on sitä et maataan suunnilleen sängyn pohjalla ja vihataan kaikkea ja siksi nää fiilikset tuli ihan yllätyksenä. Eiköhän tämä tästä ala hellittämään ajan myötä ja onneksi meillä mies välillä ottaa pojan hoitoonsa et minä saan levähtää ja tehdä vaikka kotihommia. Ja nuita Kaikan mainitsemia pikku hetkiä on jo ollut, kun pidän poitsua sylissä ja huomaan kuinka tärkeä se pikkuinen on. Pelottavia silti nuo ajatukset välillä kun alkaa ahdistaa ja tulee olo, että mihin helkkariin sitä onkaan ryhtynyt.

Onnea Henulille täältäkin.

Puklauttelu: Onko teillä ollut missä määrin puklauttelua? Meillä alussa oli sitä sairaalassa, mutta sitten se väheni. Nyt parina päivänä se on tullut taas takaisin. Mietin että johtuiskohan se tuosta korvikkeesta. Olen nyt parina päivänä antanut pojalle sempperiä kun epäilin, että nuo vatsanväänteet johtuivat Nannista, jota aluksi annettiin. Vai onkohan poitsu vain ylen syönyt itsensä tai sitten liian nopeaa tahtia? Puklausta tuli yöllä ja nyt aamulla ihan hirveä määrä ja paineella. Siinä oli sitten pakko sekä äidin että pojan vaihtaa kaikki vaatteet. Onneksi päivällä puklauttelut on taas jääneet (annoin tosin Sempperin sijaan Nannia).

Pojanäiti: Glögiä nam! Meilä jäi viime joululta yksi purkki kaappiin, joten pitäisiköhän se avata illalla. [:)]

Kantopussi/reppu:
Meillä olisi rintareppu odottelemassa kaapissa, mutta en ole vielä ottanut käytöön. Epäilyttää vähän noin pientä laittaa sellaiseen, joten mietiskelin tässä tuon liinan tai pussin hommaamista. Meidän poitsu on sellainen sylivauva päivällä, että minä en ehdi muuta kuin istumaan sohvalla vauva sylissä. Kämppä onkin sitten sen näköinen. [:@]

Kakkajutut: Meille sanoi hoitsu lastenosastolla, että vauvan kakka on normaalia kunhan se ei mene valkoiseksi tai harmaaksi. Eli kaikki noi vihreen-keltaisen-ruskeen sävyt on siis ilmeisesti normaalia. Niin ja ryynejä olisi hyvä olla mukana, mutta ripuliksi katsotaan vasta sellaista mikä imeytyy kokonaan vaippaan.

Jes, nyt poitsu viimein nukahti hetkiseksi sänkyynsä. Äkkiä laittamaan puhtaat vaatteet kaappiin.

Purri: Kai siinä joku 30min-1h menee? Pojan muissa tarhoissa olen kyl ollut näissä keskusteluissa, mutta ne ajat on aina vaihdellut.

Että mä olen saanut tapella pojan kaa tänään ja sitten poika oli jäädä auton alle tänää[:@] Mä koht köytän ton lapsen aina rattaisiin. Sit kun selitin että mitä olis voinut käydä, niin minun rakas 4v lapseni näsäviisaili mulle. Eka herra veti kaks hernepeltoo nenää konsolipelin takia yms. Puin pojan väkisin että oltais päästy tänään ulos.Sitten kaupassa meni päin peetä ja kun herra läks omille teillee ulko-oville, niin tietenkin menin perää ja otin takista kiinni. Sitten joku eukko mutis siinä: ompa hirvee äiti[:@] mä olin niin K- otsassa ja poika vaa jankkas. Sitten kaupan ulkopuolella käytös jatkui ja korvat kuuroina poika meni. Sama nainen tuli jumalauta mulle aukoo päätä että miks mä kiljun lapselle ja koko kauppa sai kuulla jne. Mä näin niin punaista ja teki mieli lyödä sitä naista. Siinä vaa ärähdin että pitäis omista asioistaan vaa huolta. Minä en kiljunut pojalle, mutta kun ei mene perille kauniisti, niin pitää mun nostaa ääntäni.

Kyllä meil oli hyvä hetki puistossa ja ajattelin että jes kaikki menee nyt hyvin, mutta ei kaupassa sitten näyttänyt olla.
Herra on arestissa tän päivän ja tossa nyt on näsäviisaillut+pahal taval huomiota vaatinut[&o][&o]
Kyllä mä olen hänet huomioinut, mut nyt olen niin sisäisesti vihainen tolle lapselle. Koita tässä oma mielenterveys pitää yllä ja tyyneys.

Pikatsu: Jos korvike on ok, niin sitten voi olla toi ylensyönti tai liian nopeeta tahtia. Meillä ainakin vedetään välil liian nopeesti, mutta sitten haukotaankin henkee.

Glögiä nam nam[:)][:)] Meillä on tuol kaapissa ollut viime vuodelta ja mäkin alan ostelee sitä, ku se tulee kauppoihin[:D]

Moikkelis! (oikeesti, alkaa loppumaan järkevät tevehdyskeinot... moikkelis!!! sori...)

Meillä on ollunna vilinää kun ystävä lapsineen tuli kylään.
Aika tuhoa sai aikaiseksi kaksi nelivuotiasta ja yksi kolme vee.[:D][:D][:D]
Mitään siis ei hajoitettu, mutta jokaikistä lelua piti kokeilla (kuinkas muutenkaan[;)])
Onneksi poikaseni on innokas siivooja ja ihan itse sanoi minulle
"mamma, pitäiskö meidän nyt siivota vähän, täällä on aika sotkuista"    *Voihan liikutus!!!*

Plus Tuleva kummisetä käväisi, On ensimmäinen kummilapsi ja selkeästi on otettu tulevasta tittelistään.
Iso raavas partasuti oli kuin lämmintä vahaa kun otti pikkuisen sykkyynsä[:)].
Kummisedällä vaikka onkin tammikuinen vauveli kotonaan nin silti oli myyty, Hih! On noi ukot hauskoja!
Mitä kovempi ulkokuori, sitä pehmeempiä ne on sisältä!

Nyt siis aloitellaan iltatankkausta... ottaa tuolla välitorkkuja, jospa vaikka maito nousis edes hieman...

Mutta ollaan siis käsitykseni mukaan saatu kunnialla viimeinenkin syyskuulainen maailmaan[:)][:)][:)]
Isot onnittelut custokselle!!!
Matka on ollut pitkä ja tunteellinen. Puheen aiheet muuttuu ja pallomaha
(=lue vauvamaha, pallomahahan täällä vielä on[8D]) tuntuu jo kaukaiselta asialta.
Kiitoksia kaikille rinnalla kulkijoille raskausaikana ja toivottavasti jatketaan vielä pitkään vauva-arjen merkeissä!!!
Pusei ja halei kaikil!!!   (...aikas siirappia tuli...hih!)

Se välitorkuista... kommenttiraitaa myöhemmin...

Purri: mää ostin kanssa jo glögiä[:D] Joulu on taas, joulu on taas...[;)] Ja kynttilät palamassa..

Tytti: terve vaan pitkästä aikaa! Niinhän ne ensimmäiset viikot tai täällä oikeastaan jatkuu edelleen melkoinen hulina. Täällä kirjoittelu on sellainen päivän henkireikä ainakin itselle.

PojanÄiti: pannaas sellainen lista sitten, mihin saa nimen laittaa. Mää ainakin voisin laittaa meitin nimen, kun tänään ollaan kerrottu se jo isovanhemmille, ku ei myö maltettu olla kertomatta[:D]

Kukas siitä iltatankkauksesta puhuikaan? Joo meillä nyt toista päivää  taas syödään tunnin välein, joko on maidot loppumassa tai sitten tilausta sisään. Alan taas oleen aikasta loppu ja tissit vetelee viimeisiä[&o] Toivottavasti kohta taas toimisi tää imetys.

Jep.. käytiin perheen voimin syömässä ulkona, vaaveli nukkui koko ajan[:)] Nyt nautitaan isännän kanssa vielä glögiä ja katotaan jotakin telkusta. Tosin kopasta kuuluu örinää, saas nähdä yltyykö itkuksi...

Lauantai-iltaa!

Hani: Eiku joulu tulee vasta sit ku mun synttärit on juhlittu[:D][:D][:D] Sitä ennen en ees pahemmi ajattele joulua [:D] Siis joo, lahjat ostan ja näin, mut muuten.. Tänä vuonna onki sit jännää, ku on neidin eka joulu, et mitens meillä juhlitaan [:)] Mut kutkuttaa kyl noi Tiimarin jouluaiheiset krääsät, et sais tehtyy itte joulukortit [;)]

Mä en tiedä onko meillä tilausta vai onko tältä mammalta vaa maidot ehtymässä.. saan puolisen tuntia/ rinta taas syöttää tyttöö ja sit ku on menny se tunti siihen syöttämiseen, ni puolen tunnin kuluttua on taas nälkäitkua ilmassa... Kyllähän mä sitten istun alas ja imetän, ei siinä mitää.. tosin jos rinnat tuntuu tooodella tyhjiltä, ni lykkään pulloon 80ml ja syötän siitä. Alkaa vaa usko loppuu tohon imettämiseen, mut toisaalta, ku neiti lopettaa imemisen, ni välillä menee maidot poskia pitkin, ku on suu nii täys, et kaipa sieltä vielä jotain tuleeki [8|]

Takaisin