Lokakuun yleispulinat- vauva-arki ja vauva-arkea vielä odottelevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minzkuli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
iltaa,

Vein poikani itikseen pyörimään lääkäri käynnin jälkeen jotta pääsin välillä muuallekkin kuin vain paikalliseen supermarkettiin. Kyllä oli kiva päästä välillä vähän vilkkaampaan paikkaan ja siitä sitten hurautin viellä vantaalle.

Nyt on Manduca hommattu ja kohta ajattelin sitä ruveta testailee, jos vaikka sais ruokaa tehtyä ja vähän siivottuakin. Päätin sitten loppujen lopuks ostaa ihan uutena sillä käytettynäkin maksaa jo niin paljon että kun siihen lisätään vielä toim.kulut niin ollaan jo lähes uuden hinnoissa, missä ei mielestäni ole mitään järkeä (pitäkööt Manducansa).

Ihanaa kun esikoisella on syysloma niin ei tarvitse herätä sille tekemään evästä ja saattamaan taksiin. Tänään sai nukkua klo. 9 asti. Meillä mentiin eilen klo.22:30 nukkumaan ja klo.3 jälkeen herättiin syömään ja sit nukuttiin klo.9 asti, nyt jaksaa taas ja pinna ei ole yhtään niin piukeella. Yhden herätyksen taktiikalla täällä on ennenkin menty mutta kun minä en ole ajoissa itseäni nukkumaan saannut ja aamulla joutuu herätysklo. heräämään.... Ei kyllä tosin voi kamalsti valittaa kun toiset joutuu heräämään monta kertaa yössä.

Testasin tänään muutamia mun farkkuja ja juu ei mene ei. Tän viikon jälkeen on pakko ottaa itseään edeshieman niskasta kiinni sillä minähän en isompia vaatteita rupea ostamaan sen takia että voin herkutella ja olla tekemättä juuri mitään.
Mulla on itseni kanssa sopimus että joulun jälkeen voin ostella uusia vaatteita eli jos haluan silloin shoppailla niin paree on päästä edes lähelle entisiä mittoja [:D]

luulin kirjoittaneeni/lähettäneeni tämän viestin jo 2h sitten mutta nyt kun tulin koneelle uudestaan niin keskenhän se edelleen oli. Miten niin lahopää [;)]

No mutta tässä samalla voin kertoa että tämä Manduca on aivan loistava meillä, vauva nukkuu tyytyväisenä ja esikoinen on onnesta soikee kun äiti pystyy pelaamaan Wiitä. Tietysti myös kodin askareet onnistuu hyvin.

Koneelle ei näköjään päässy ilman että heräs [:D]

Nonniin täälläpä taas :)

Kummallinen päivä ollut..Pikkuinen ie itkeskellyt, kun vähän aamusta ja päikkäreiden jälkeen sain nauruja jo äänenkin kera, olipa hauskan kuulosta [:)] Nyt taas nukutaan, että jaksaa illalla kiukuta [;)]

Tahtos kans Manducan..Se olis niin kätevä. Tänään sain kyllä imuroitua ja toinen viihtyi sitterissä loistavasti. Mulla menee jo omat farkut ja paidat ja kaikki, mut maha hieman löysä edelleen [:'(] Ja tosiaan mul tuli raskausarpia takapuoleen [:'(][&:] Mitenköhän niitä sais poies? Näyttää et se olis täys pieniä valkosia matoja [8D][:D] Nooh, ne kuuluu asiaan. Muualle ei tullutkaan, kumma kyllä..

Juu jos nyt pesis lattiat, kun vielä kerkeää, palataan astialle taas [:D]

Minä taas....

Hilppasin tiedustelemaan että kuinka muilla menee toi ilta tankkaus???
Täällä ollaan välillä kymmenkunta minuutin jälkeen nälkäisiä!
...melkosta rumbaasambaa...

PojanÄiti: meillä vedetään puolentunnin tai tunnin välein rintaa ja pulloa... Tai siis lähinnä rintaa [:)]

Ihme päivä ollu tänään.. Ei meinannu vauva mennä aamupäivällä millään päiväunille, mitä on yleensä tehny normaalisti, niin nyt nukkui vain vajaa puoltuntia ja taas hereillä. Sain vasta 1 aikoihin neidin unten maille ja siinä sitten nukkuikin muutaman tunnin ja heräsi vain sen verran että vaipan vaihdoin ja simahti heti uudelleen. Otti siinä vielä sitten reilun tunnin unta. Ja nytkin sain hänet nukkumaan vasta 21! Eli oli hereillä yhteen menoon sen 5h. No nukkuu sitten nyt yöllä hyvin toivottavasti.

Onneksi sain sitten otettuu päikkärit ja käydä rauhassa suihkussa silloin päivällä. Itsekkin haaveilen Manducasta, kun joudun aika paljon tyttöä kanniskelemaan, ku ei kauaa sitterissä tai lattialla viihdy. Moni on sitä kehunut, mutta sen kallis hinta pistää vastaan. Tosin se kyllä varmaankin maksaisi itsensä kyllä takaisin. Mulla on kyllä sellanen trikoo kantoliina kokeilussa, mutta koen sen kauhean vaivalloiseksi  aina sitoa, enkä ole vielä oikeen päässyt perille niistä sitomis ohjeista. Harjoitusta vaan vaatis.

Sitten mua on hirveesti ärsyttäny, nyt kun olen ollut alku viikosta asti melkeinpä yksin koko päivän vauvan kanssa, kun mies on lähtenyt aamulla jo aikasin hoitamaan asioita ja töihin iltavuoroon ja siitä vielä sählyä pelailemaan, niin eipä olla nähty juuri ollenkaan tän viikon aikana. Tänäänkin vaan ilmoitti, että menee taas illalla pelailemaan, niin onpahan kiva kun nähdään max. 2h koko päivän aikana. Itse menen sitten jo vauvan kanssa samaan aikaan nukkumaan illalla, että jaksaa noi yö heräilyt. Onneks huomenna on jo perjantai ja viikonloppu tulossa, niin ehtis tekemään muitakin asioita, kuin vauvan hoitoa. Ja saisin ristiäis kutsut väsättyä vihdoinkin valmiiksi.

Äitikin jo soitteli, että lähdenkö lauantaina kauneus ja terveysmessuille. Ajattelin kyllä lähteä, että pääsee välillä vähän tuulettumaan ja saa mieski välillä vauvaa hoitaa.

Huomenna onkin kummitytön 6v.synttärit, kiva mennä vähän kyläilemään ja vauvaa näyttämään ja nähdä tuttuja/sukulaisia.

Iltatankkauksesta: En oikein aina tiedä itkeekö vauva nälkäänsä vai masuansa, mutta juuri näin iltaisin on neiti paljon kiukkuisempi/itkuisempi ja annankin melkein tunnin -puolentoita tunnin välein maitoo, vai hakeeko vain lohtua masu kipuunsa sitten pullosta. En sitten tiedä tankkaako yötä varten vai mitä sitten. Onpa sekavasti selitetty.. Sitten pelkään että lietson sitä masu kipua koko ajan syöttämällä niin usein. Ottaa nyt sitten näistä selvää..

Öitä vaan kaikille! Tää mama lähtee nyt ilta pesulle ja nukkumaan.

PojanÄiti: Iltatankkauksella, joka alkoi 19:20: Molemmat rinnat 13 min/tissi ja klo n. 20:45 30 ml meni pullosta (pumppasin maitoa päivällä 120 ml); tyttö nukahti 21 jälkeen ja katsellaan onko tuolla "hurjalla" 30 ml:lla vaikutusta suuntaan tai toiseen..

Raportoin aamulla[;)]

Huomenia...

Täällä ollaan kukuttu ylhäällä jo puol kuudesta..Tai no pikkunen nyt nukkuu, kun saanut mut hereille..Olipas taas yö, alle kahden tunnin välein syötiin. Neuvolassa ehdotti, et kokeilee laittaa vaan tutin, mut ei onnistu..Pitää saada tissi suuhun, et voi alkaa taas nukkumaan sen jälkeen. Väsyttävää.

henuli1: Meillä kans aika yksin olen vauvan kanssa, mies tekee niin paljon töitä, että yleensä aamulla lähtee 7 jälkeen ja illalla tulee 7 jälkeen. Ei kivaa. Oon kyl sanonut, et vois vähän olla enemmän kotonakin nyt kun vauva vaatii aika paljon, varsinkin iltasin ja saisin vähän omaa aikaa edes, joten ihanaa, et vkloppu tosiaan tulossa [:)]

Meillä myös paljon kiukkusempi iltaisin muksu. Viihtyy vaan sylissä ja kun uni tulossa, niin kauheat raivarit ja itkut. Tappelee unta vastaan. Ja joka ilta. Onneksi saa yleensä 21 aikaan nukkumaan, eilen tosin 22 vasta.

Tänään Jumboon kattelemaan jotain vaatteita ristiäisiin ja jos siel Name itis olis niit tumpullisia bodeja, ni tääkin tahtois, kun ei juu noi hanskat oikein pysy kädessä.

Mitens teillä muuten kylvetys? Meillä ensin hiljaa ja sit alkaa kauhea itku/huuto..Vaikka olenkin syöttänyt sitäenne, mut ei taida olla kivaa [&:] Suihkussa olen käyttänyt ja siitä tykkää, samoin kun peppu pestään, niin vaan hymyilee..

Nonni, nyt taas heräillään...

Nuista miehistä ollut puhetta.... Meillä mies ajaa rekkaa,kylläkin kotimaassa, mutta päivät venyy ihan tolkuttomiksi ja välillä kun herraa ei näy kotona ollenkaan viikolla...maanantaina aloitti taas työt isyysloman jälkeen ja voi helvetti että mä olen ollut helisemässä, pari ekaa päivää pääsi kyllä kotiin, mutta vasta yhdeksän jälkeen illalla, joten  nukkumattihan se heti tuli kun aamulla puol 5 taas matkaan. keskiviikkona kun luultiin että pääsis aikasin sitten niin ei, sehän joutuikin olla koko hemmetin yön pois. ja minä tietenkin niin raivona että. juu onhan se hyvä että on töitä, mutta tein asian jo harvinaisen selväksi keväällä että mä en kaipaa pojalle pelkkää viikonloppuisää ja olis miustakin kiva nähdä että meidän parisuhde pysyis ees jollain mallilla. Harmittaa ihan vietävästi, jospa se joskus ymmärtäis...otetaanhan tästä sen duunista yhteen ainakin kerran kuukaudessa kun mulla menee hermot.

Muihin juttuihin...nukuttu yllättävän hyvin parilla heräämisellä, mutta tissille sammuttu joka kerta yön aikana taas. nyt aamullakin tissin jälkeen meinas sammua ja minä kauheella kyydillä kuskaan pojan suihkuun, ettei ehdi sammahtaa taas kun pitäis lähteä, se kun on niin inhottavaa herättää.[:)]

Heipsis!

Mä olen käynyt jokapäivä lukemassa teidän tarinoita mutta en ole vain saanut aikaseks tekstiä [:D] aina on alottanut ja sit tullutkin muuta.

Meillä menee oikein hienosti, meidän Lucas nukkuu yöt neljän tunnin väleillä ja joskus enemmänkin että tarttee oikein säikähtää [:-] Mutta hän ei turhia itkeskele, nyt tosin masu vaivannut alusta asti, cuplatonia ollaan annettu joka syötöllä se muutama tippa ja nyt vasta huomaan et alkaa helpottaa pienen masu :)
Me syödään ihan tissillä pelkästään, alku oli hurjan hankala kun ei poika enkä minä osannut juttua, mut sit me harjoteltiin kaikki asennot ja kikat mitä tietoon saatiin [:)] Nyt imetään hurjasti ja ylituontantookin joutuu pumppaa pakkaseen. Hyvä näin.

Meillä kanssa mies tekee vuorotyötä ( ei onneksi öitä ) ja ne päivät kun on aamuvuoro hänellä on illalla salibandy treenit tai pelit. Viikonloppuisin turnaukset. Pelaa siis ihan sarjassa joten treeneei 3krt viikossa ja pelit päälle. Eipä häntä paljoo kotona näy, käy syömässä vain välissä ja ollaan jo pojan kanssa nukkumassa kun tulee. Hänellä on kyllä kova ikävä kokoajan töissä poikaa, vapaa ajan onkin pelkästään pojan kanssa <3 mut kyl tää tästä.

Vesselikö se oli menossa kans tänään Jumboon? Me lähdetään Lucasin kanssa myös ettii isompii yökkäreitä. Poika kasvaa hurjaa vauhtia yli nykyisistä 56 koosta. Osasta jo kasvanutkin yli.

Ristiäiset meillä on 7.11. Ollaan kutsuttu alusta asti poikaa omalla etunimellään, kaksi muuta nimee paljastuu sitten ristiäisissä.

Oletteko uskaltaneet jo peiton heilutus hommiin ennen jälkitarkastusta? Meillä koklattu ja tosi epävarmalta jotenkin tuntuu, mutta hyvältä. En valita [:)][:D]

Minuu on alkanut sattumaan tonne alapäähän. Ihan kun tikit puristas ja kiristäs. Mutta selitykseksi sain että siellä paikat paranee ja se aiheuttaa juurikin noita tuntemuksia. Tikin palasiakin on tippuillut välillä pois jo. Kai ne alkaa sulamaan nekin [:D] toivottavasti sieltä ei sentään muuta sula pois :D

No mut nyt aamuhommiin ja suihkuun kun poika on tyytyväinen. Sitten shopping shopping! ihanaa syysaamun jatkoa mammat!

Pilpa: Juu mehän sinne Jumboon ollaan menossa. Pitää kans katsoa pikkuselle jotain vaatetta, kun kasvaa niin nopeesti :) Ja itelle ristiäisiin siinä samassa [;)]

Mulla kans tikinpalasia tipahteli silloin ja nyt varmasti loputkin sulaneet jo..Oli aika outoa kun ne vaan tosiaan tipahteli [:D]

Haasua muuten, kun vähän väliä tulee pikkusen lunta..Tulis vaan kunnolla, mä tykkään, kun niin ihanan valoisaa tulee ja iltasin pimeetä nyt, niin saa sytytellä kynttilöitä jo [:)]

Ja juu peitonheilutus hommat tyssäs siihen, kun vielä sattui, mut ehkä myöhemmin sit. Sanoinki miehelle, et ens vuonna sit [;)][:D] Jälkitarkastuskin vasta 28.pvä..

Kiukkuaamu näköjään meillä, huooh..

Huomenta!

Herätys sitten taas puol kahdeksan. Ja taas se mies lähti ennen aikoja hoitamaan katsastus juttuja autoon[:@]. No onneksi saadaan sekin homma nyt sit pois alta. Ja viikonloppu tulossa ja ens viikko sit normaaliin tapaan. Huoh..

Vauvat on kyllä hassuja, nytkin köllötellään sohvalla, hymyillään, hihkutaan ja päästellään erillaisia inahduksia ja puklaillaan. Aina kun aivastellaan käännytään vahingossa toiseen suuntaa ja ootas kun riemu syntyy, kun kääntyy sohva tyynyjen puolelle. Meillä on musta sohva ja aina ihan innoissaan hymyilee niile tyynyille. [:D] Jaahas.. nyt alkoi kitinä..

Väsähti ja nukku sitten taas vaan puol tuntii.. ei muuta
ku maitoo napaan ja taas seurustellaan!

Kylvetyksestä: Ekat kerrat pelkkää huutoa, mutta nyt viimeksi kun yksin kylvetin niin ei huutoa lainkaan. En sitten tiedä tykkäsikö, kun aika vakavalla naamalla oli neiti. [:)]

On se kumma kun aina saan puettua ja laitettua puhtaan vaipan aamulla, niin eiköhän sitä ruveta heti kakkaa vääntämään ja taas vaipan vaihtoon.

Moikka!

Vesseli: Mä huomasin meillä, et ku kylvyssä pesen ensin selän, ni tyttö on jotenki rauhallisempi[:)] Tai siis sillo alussa, nyt ei enää oo välii kumminpäin kylvettää, ku on tottunu jo[:)]

Neiti anto mulle yöllä 7h unet ja viel 3h syötön jälkeen[:)] Ja aamulla, ku herättii, ni neidillä oli iiiiso hymy huulillansa, ku näki mun kasvot! Näytin siis salee tarhapöllön ja peikon jälkeläiseltä, mutta kuitenkin[;)]

Vesseli ja Pilpa, olittekste kans Pk-alueen mammoja? Pääsisittekö osallistumaa tonne 26.10 treffeille?

Kuha neiti nukahtais, ni saisin viimesetki ristiäiskortit koristeltua, että saisin ne postiin tänään! Tosin neidin tuleva kummitäti on tulossa 15 aikoihin kyläilemään, että sillon sit vissii viimeistää saan tehtyä [;)]

Purri: Juu Pk-seudulta ollaan, mut mä en tiedä, miten ton kiukkukasan kanssa uskallan viel pitkäks aikaa lähteä minnekään, kun tosiaan aika kiukkunen ja itkuinen viel päivisin [&:] Harmi kyllä, koska olis tosi kiva treffata muitakin! Toivottavasti myöhemmin vielä tulee tapaamisia, niin uskaltais tuon kanssa lähteäkin..

Juu sama meillä, just vaipan vaihdoin ni johan meni pari minuutti, niin tavarat oli vaipassa. En tiedä tekeekö tahallaan kiusatakseen äitiä [:D]

Heipäti hei!

Heh hee- tiedä,mikä vaikutti, mutta viime yö meni jo kahdella pitkällä unipätkällä[:)][:)]. Siistii!
Aamulenkki tehtiin ja lenkin jälkeen syötiin ja pumpattiin maitoa pakkaseen.
Ja sitten toi neiti väänsi sellaisey skeidat, et heikompaa olis hirvittänyt[:D][:D]. Mun tyttö ???,

Äsken vetästiin lounas ja löhöillään täs sängyllä Ulverin soidessa unimusana. Ihana hetki.

Neuvolaan mennään 13:30, joten mä ehdin kans nukahtamaan vielä hetkeksi.

Miehistä, jotka ovat paljon poissa/poissaolevia en osaa oikein mitään muuta sanoa kuin paljon voimia arkeen!
Teette uskomattoman hienoa työtä hoitaessanne arjen kuvioita itseksenne!! (Muistakaa ostaa viikottain itsellenne joku palkinto[;)]).

henulille ja Pilpalle hauskaa shoppailureissua!! Kertokeehan sit, mitä saitte hommattua.

Nyt nukkumaan, jotta jaksaa- moi!

Hähää! Sainpas tainnutettua tytön kantoliinan avulla. Nyt aijon tosissani harjotella niitä sidontoja. Meinaa menee näköjään vaan hetki niin tyttelerö on unessa. Jes! Ja tajusin, että onpa hienoa että yuotube on keksitty, sieltä löyty sit ihan hyvät ohjeet sidontaan, kun en oikein tuolta kantokavan pelkillä kuvilla ja ohjeilla ole koko sidontaa tajunnut. Mites muut? Oletteko kantoliinaa kokeilleet? Toimiiko teillä?

Meillä on myös nyt korvikkeen vaihto kokeilu käynnissä. Kokeilen sitä Semperin maitoo, jos se vaikka vähän helpottaisi masuvaivoihin, menee vain hetki, muutamia päiviä/viikko enen kuin sen eron huomaa auttaako. Tosin voi olla että ne masuvaivat menee sitten ajan kanssa ohitse, kun kasvaa.

Ei sitten päästäkkään koko perheen voimin kummitytön synttäreille, kun heillä on mies ja heidän poikansa flunssassa, niin ei uskalleta vauvaa ottaa mukaan, vaan menen sitten yksin omien vanhempieni kanssa samaa matkaa. Saapahan nyt sitten isä ja tytär kahden hetkistä aikaa.[:D] Meillä kyllä mies sanoi juuri yks päivä, että on tyttöä kova ikävä, kun ei olla nähty paljoakaan. Oli aika liikuttavaa.[:)]

ALKUPERÄINEN: henuli1

Mites muut? Oletteko kantoliinaa kokeilleet? Toimiiko teillä?

Täällä o/
mä kantelen joko kantoliinassa tai kantopussissa..ja jos oikein on kurja olo pienellä tai ei viihdy lainkaan itekseen missään ja mulla olis pakko tehdä jotain, imetän myös askareita tehdessäni- kätevää[;)].
esim. poikien kans voi pelata jotain peliä ja pientä ei näy eikä kuulu, kun syö tissiä pussissaan.. everybody is happy[:)]

btw- ihanaa, että on viikonloppu!
Mä odottelen, että mun rakas mieheni hoitaa ruokahuollon tänään--> hampurilaisia grilliltä[8D][8D][8D]
Ihanaa- roskaruokaa ja illalla nautin ison lasin viiniä.

Koskas teillä on jälkitarkastukset? Mulla siirrettiin ens viikolle, kun sanoin, että taitaa olla tulehdus [:'(] down there ja tiedän, että ei lähde kuin reseptilääkkeellä pois.
Ja tiedä vaikka olis vuotokin jo kokonaan loppu [:)], kun enää ei tule kuin silloin tällöin jotain epämääräistä...

Viikonloppusuunnitelmiin kuuluu haravointia ja vadelmajuustokakun teko. Ja pallon potkimista poikien kanssa- mä "saan" olla veska kuulemma[:D]. Taas.

Heissuli!

Mää olin tänään kanssa Jumbossa[:D] Olin se täti, jolla oli sellainen tummemman viininpunainen takki, raskausmaha[;)], mustat vaunut, joissa punavalkoinen harso edessä suojana, jos joku sattui kiinnittämään huomiota. Löytyi pikkuiselle ristiäismekko, äitille kanssa ja isälle saman sävyinen kravatti kuin vauvan mekko ja äidin mekon vyö, nyt ollaan sitten koko perhe samansävyinen ristiäisissä[:D][:D][8|][:D] Yksi asia, mitä vannoin, ettei tule ikinä tapahtumaan..[:o] Ja mummu osti vauvalle Jesper&juniorista sellaisen vaaleanpunaisen karvahatun, missä on pikkuiset korvat[:D][:)] + vauva nukkui taas koko shoppailureissun ajan.

Sovittelin tuossa talvitakkeja... [&:] Vain yksi mene kiinni tissien kohdalta[:D][&:] Seuraavat shoppailut ajattelin tehdä vasta ensi keväänä, ihan eri kokoisena kuin tällä hetkellä. Joten tuolla takilla on pärjättävä koko talvi.

Pilpa: täällä kanssa sattuu vielä kovasti, välillä tuntuu, että loppuuko se kipu koskaan[X(]

jälkitarkastus on vasta ens kuun 2.

kutsu käy[;)] myöhemmin lisää...

Iltaa,

Täällä viime yö meni klo.3-5 kiukutellessa, maha tai olla vauvalla kipeenä. Viiden aikaa rupes piereskelemään kovasti ja sitten loppu myös kitinä, sen jälkeen saikin nukkua klo 9 asti.

Käytiin tänään minun kummitädillä kylässä ja saatiin iso pussillinen omenoita kun oma sato oli aika surkea. Huomenna pääsee tekemään omenasosetta lisää pakkaseen, osa taitaa kyllä päätyä suoraan mahaan NAM NAM.

Kaika täällä kanssa nautitaan perjantain kunniaksi lasillinen punaviiniä. Mun pitäis kanssa ruveta haravoimaan mutta kun jossain puissa on vieellä lehtiä niin sitten ketuttaa kun piha on taas saman näköinen kun aikasemmin. Mun ei ole tarvinnut olla maalivahti, esikoinen haluaa aina syötellä.

Huomenna on suuntana Espoo, pitää mennä häiriköimään äitiä koska se lähtee sunnuntaina Riikaan viettämään viiskymppistään. Myöhemmin miehen tyttö tulee kaverinsa kanssa meille yöksi, huoh teinit [8|]

Moikka!

Jospa tässä ehtis jotain kirjotteleen. Niin tai yhdellä kädellä naputteleen ku poitsu nukkuu sylissä (ja toosi levottomasti). Me saatiin maanantaina poika sairaalasta kotiin ja onhan tää ollu aikamoista harjottelua. [:D]

Nukkuminen: eka yö kotona oli sellanen et valvottiin melkein koko yö, ajattelinki et jos sellasta on koko ajan niin hulluksi tuun. Noh nyt on pari yötä menny silleesti et koko illan poika kitisee (mahavaivoja) ja nukkuu noin 15min-30min pätkiä (ja vain sylissä) ja sitten noin 12 aikaan simahtaa. Sitten heräillään siinä neljän pintaan ja syödään ja valvotaan noin tunti. Seuraavan kerran heräillään noin 6-7 aikaan ja syödään. Koko aamu ja aamupäivä nukutaan ja välillä syödään. Päivällä nukutaan noin tunnin pätkiä ja valvotaan/seurustellaan ja taas sylissä. Tästä onki tullu aikamoinen sylivauva, ei muuten haittaa mut kotihommat on ihan retuperällä. [:)]

Imetys/syöminen: (sori ku kirjottelen tänne "väärään" osastoon) Eli meillä mennään osittain imetyksellä ja osittain pullolla. Poika oppi sairaalassa pullolle ja tissille opetus onki ollu yhtä tuskaa. Ahkerasta pumppaamisesta huolimatta tuntuu et toi maidontuloki vähän ehtyy. Poitsu on välillä tunninki tissillä mut silti tuntuu et ei saa sieltä tarpeeksi irti ku pullo maistuu senki jälkeen. Neuvolasta annettiin ohjetta et imetä vaan ja vaikka tunnin välein niin kyl se oppii tissille. No joo teoriassa kyllä mut käytännössä ei ku poika sit väsyy ku tissillä pitäis olla koko ajan ja sit ku ei saa tarpeeksi irti (rintakumi käytössä) niin tulee hirveä huuto. Pientä stressiä alkaa jo pukata ku taistelee koko ajan tissin kanssa ja välillä pumppaa ja sit arvuuttelee et paljonko antaa vielä korviketta. Huoh! Haluaisin imettää mut toi poika ei millään taho saada kunnon asentoa ja siitäkin johtuen ei saa tarpeekseen. [:@] Saapas nähdä kauan tota rumbaa jaksan.

Parisuhde: Mies jäi isyyslomille ku poika pääsi kotiin ja täytyy sanoa et ilman miestä en varmaan ois pärjänny. Nostan todella hattua teille joiden tarvii yksin pyörittää kaikkea. Mies on ottanu meillä illalla pojan hoitoonsa ja minä oon saanu mennä aikasemmin yöunille, jotta jaksan yösyötöt. Myös päivällä mies on hoitanu poikaa jos oon ollu päikkäreitten tarpeessa. Myös tuo ruokahuolto on ollu kokonaan miehen vastuulla. [:)]

Mielialojen vaihtelut: Pojan kotiin pääsyn jälkeen tunteet on ollu taas melko myllerryksessä. Välillä tunnen olevani todella huono äiti ku tuo imetys ei suju ja sit toi tunnesiteen löytyminen vauvaan on ollu vähän vaikeaa. Se et en saanu vauvaa laitoksella viereen ja ku tää kotiutuski kesti näin monta päivää varmaan vaikuttaa siihen. Väillä tulee hirveä itku ku ei oo vielä vauvaa kohtaa niitä tosi suuria äidillisiä tunteita mistä kaikki puhuu. Enhän minä tuota nyyttiä mihinkään vaihtais ja koko ajan siitä kova huoli mut välillä ei tajua et se oikeesti on mun vauva. Tosi vaikee selittää ja en tiiä ymmärtääkö kukaan mitä meinaan. Hirvee syyllisyys näistäkin fiiliksistä.

Jälkivuoto: Edelleen vuotoa on, tosin melko vähän. Tänään kävin neuvolassa näyttämässä alakertaa ku siellä roikkui epparihaavassa noin 10 cm langanpätkä. Noh hoitsu sit nappas sen saksilla juuresta poikki ja kyllä helpotti taas istumista ja vessassa käymistä. [:D] Miehen kanssa haluttais jo vähän touhuilla mut en kyl vielä uskalla vähään aikaan, varmaan sinne jälkitarkastukseen menee.

Jees mut nyt alan taas valmistautuun poitsun iltatankkaukseen. Oon ollu vähän ihmeissäni et joko se voi sellasen osata mut siltä vaikuttaa ku illasta syödään hirmumääriä ja tosi tiheesti. Täytyy tulla myöhemmin kommentoimaan paremmin muidenkin juttuja.

Takaisin