Ihme päivä ollu tänään.. Ei meinannu vauva mennä aamupäivällä millään päiväunille, mitä on yleensä tehny normaalisti, niin nyt nukkui vain vajaa puoltuntia ja taas hereillä. Sain vasta 1 aikoihin neidin unten maille ja siinä sitten nukkuikin muutaman tunnin ja heräsi vain sen verran että vaipan vaihdoin ja simahti heti uudelleen. Otti siinä vielä sitten reilun tunnin unta. Ja nytkin sain hänet nukkumaan vasta 21! Eli oli hereillä yhteen menoon sen 5h. No nukkuu sitten nyt yöllä hyvin toivottavasti.
Onneksi sain sitten otettuu päikkärit ja käydä rauhassa suihkussa silloin päivällä. Itsekkin haaveilen Manducasta, kun joudun aika paljon tyttöä kanniskelemaan, ku ei kauaa sitterissä tai lattialla viihdy. Moni on sitä kehunut, mutta sen kallis hinta pistää vastaan. Tosin se kyllä varmaankin maksaisi itsensä kyllä takaisin. Mulla on kyllä sellanen trikoo kantoliina kokeilussa, mutta koen sen kauhean vaivalloiseksi aina sitoa, enkä ole vielä oikeen päässyt perille niistä sitomis ohjeista. Harjoitusta vaan vaatis.
Sitten mua on hirveesti ärsyttäny, nyt kun olen ollut alku viikosta asti melkeinpä yksin koko päivän vauvan kanssa, kun mies on lähtenyt aamulla jo aikasin hoitamaan asioita ja töihin iltavuoroon ja siitä vielä sählyä pelailemaan, niin eipä olla nähty juuri ollenkaan tän viikon aikana. Tänäänkin vaan ilmoitti, että menee taas illalla pelailemaan, niin onpahan kiva kun nähdään max. 2h koko päivän aikana. Itse menen sitten jo vauvan kanssa samaan aikaan nukkumaan illalla, että jaksaa noi yö heräilyt. Onneks huomenna on jo perjantai ja viikonloppu tulossa, niin ehtis tekemään muitakin asioita, kuin vauvan hoitoa. Ja saisin ristiäis kutsut väsättyä vihdoinkin valmiiksi.
Äitikin jo soitteli, että lähdenkö lauantaina kauneus ja terveysmessuille. Ajattelin kyllä lähteä, että pääsee välillä vähän tuulettumaan ja saa mieski välillä vauvaa hoitaa.
Huomenna onkin kummitytön 6v.synttärit, kiva mennä vähän kyläilemään ja vauvaa näyttämään ja nähdä tuttuja/sukulaisia.
Iltatankkauksesta: En oikein aina tiedä itkeekö vauva nälkäänsä vai masuansa, mutta juuri näin iltaisin on neiti paljon kiukkuisempi/itkuisempi ja annankin melkein tunnin -puolentoita tunnin välein maitoo, vai hakeeko vain lohtua masu kipuunsa sitten pullosta. En sitten tiedä tankkaako yötä varten vai mitä sitten. Onpa sekavasti selitetty.. Sitten pelkään että lietson sitä masu kipua koko ajan syöttämällä niin usein. Ottaa nyt sitten näistä selvää..
Öitä vaan kaikille! Tää mama lähtee nyt ilta pesulle ja nukkumaan.