Lokakuun yleispulinat- vauva-arki ja vauva-arkea vielä odottelevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minzkuli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomenta!

Ja todellakin ihana ilma ulkona, pitää käydä vaunuilemassa, kunhan aamupuuhat hoidettu:)

Ja omaa napaa täältäkin, jippii jälkivuoto on loppunut! [:D] Koitettiin tuossa sit eilen miehen kanssa vähän petipuuhia, mutta tyssäs aika hetimiten, kun sattui vielä [&:][:@] Nooh, pitää vaan odotella, kunhan tästä paranee [:)] 

Meilläkin tänään vauvan 1kk neuvola ja varmasti poitsu tuolla ruokahalulla kasvanut hirmusti jo, innolla odotan [:)]

Eilen kävi miehen kaveri avovaimoineen ja toi lelun joka laitetaan roikkumaan turvakaukaloon. Pikkuinen innoissaan siitä, kun helisee ja rapisee ja on hymyjä jaellut pitkin aamua, outoa :)

Yöllä nukuttiin jo 3h pätkiä ja myös täälläkin kakka väännetään sitten aamusta hirveiden pierujen kera [:D] Mahavaivatkin taitaa olla hävinneet, kun ei pinnistele enää samaan malliin, kun ennen jee! [:)]

Käytiin poitsunkaa ostaa Iskälle isänpäivälahjaks kans sellanen juttu, mihin saa painettua käden ja jalanjäljet, kyl iskä sit tykkää [:)] 

Nonni, nyt kuuluu nälkähuutoa ja pitää mennä...

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! [:)]

Olipas yö. Illalla loppu maidon tuotanto sitten tuli kipeä olo ja aloin oksentaan[:'(] Soitin kättärille, että voinko edelleen imettää, jos maitoa tulee. Noh, isukki antoi ensimmäisen yöimetyksen pullosta, pakastettua maitoa+korviketta. Nyt aamulla on jo parempi olo, vauvalla ei muuta kuin vähän isommat ilmavaivat, toivottavasti ei tulekaan muuta. Mutta mulla on nyt sitten silmätulehtunut[:D][:@][:@]  ja kohta lääkäriin siitä syystä. Jep. oma napainen teksti.

Sellainen viikon alku.
Toivottavasti muilla parempi.

HaniMami: Inhottava silmätulehdus- se on niin herkkä tarttumaan että..
Saitko antibiootit vai silmätipat?
Mitä ne Kättärillä sanoivat?

Vesseli ja Milamariaa: Mä olen kade! Mulla ei vieläkään ole loppu ja kaiken huipuksi joku tulehduskin ilmeisesti hiipinyt...tana!
Nauttikaa te puhtaasta ja raikkaasta olosta ilman vuotoja!
..ja Vesseli on päässy "takaisin hevosen selkään"[:D]- ainakin melkein...parempi sekin kuin ei mitään[;)]

Kirsikka ja PojanÄiti: On sitä rakkautta ja huomioita tarpeeksi- uskokaa mua.
Jos yhtään auttaa, niin ajatelkaa, että ne teidän esikoiset ovat normaaleja, kun reagoivat vauvaan. Ajatelkaa, jos ei mitään oireita olisi!
..ajan kanssa, ajan kanssa..

Mä olen tehny aamulenkin ja nyt meillä on sähkömies tekemässä päivitystä ja ette usko kuin pahalle toi sähköukko lemuaa[:'(][:'(] Mä jo mietin millä saan ton kalman lemun pois alakerrasta. HYI HELVETTI- JOTAIN ROTIA.

Mulla tyttö syö tässä sylissä samalla, kun kirjoitan..tässähän oppii kaikkenlaisia hyödyllisiä taitoja[:D]

Mä olen löytänyt uuden kaverin kantoliina lisäksi; kantopussi- ihan paras iltasella, kun ei jaksa sitoa liinaa.

Käytiin neuvolassa sitten niin!
Onkin aika vasta ensi maanataille[:@]
ja mä oon koko aamun ajellu karvoi, lakannu kynsii, nyppiny kulmia ja pissasimpa jopa purkkiinkin jotta saa sinne varmasti hyvät näytteet aamupisusta.
Ensi kerralla sitten parempi onni.

Kiitos kaika sanoista[:)] ehkäpä näillä hormooneillakin on osansa.
ja tosiaan aika tervettähän tuo loppujenlopuksi on.
Kuvitellappa omalle kohdalle jotta oma mies tuo kotiin uuden vaimon
ja sitä pitäisi sitten alkaa rakastaa kanssa.
Ihan varmana määkin pissisin sänkyyni...[8D]

Tahtoo seksii kans... tai tahtois tahtoo seksii edes[8D][;)][:D]

Tukkaväri Mä ostin nyt erimoisia punaisia ja ajattelin pläjäyttää vähän niitä kaikkia sekasin.
Sit jos ei toimi nin onneksi mun talouden perustarpeistoon kuuluu musta tukkaväri. MUSTA ON KUITENKIN AINA MUSTA![:D][:D][:D]

Jälkivuotoa täälläkin...[&o][&o][&o] saapi ny nähä loppuuko edes jouluks.
Viimeksi kesti 5 viikkoa, olin yhden päivän kuiva ja sitten se iski menkat[:@][:@][:@]

Long time, not here [:)]

Jospa muutaman rivin ehtis rustaa..

Täällä tisutellaan taas menemään ja iltaisin tissutellaan pojulle pulloa. Viikonloppuna oli helpot yöt, poika heräili kyllä melkein 2 h välein mutta söin vartin, sammahti tissille ja jatkoi unia sängyssä. No viimeyönä olikin sitten taas et väännetään kakkaa, pierua ja seurustellaan. Miksei näitä öitä voi olla viikonloppuna kun vois hyvällä omallatunnolla herättää ukon valvomaan. Viikolla en viitisi kun sillä kuitenkin on aikalailla duunia.

Me pojan ja ukon kanssa lauantaina tehtiin sormiväreillä jalan ja käden kuva kun pikkuherra oli ihan virallisesti 1 kk. Jalka meni vielä helposti mutta käsi... Voi jestas, mä olin maalissa, ukko oli maalissa, pikku-ukko oli maalissa, kartonki oli maalissa.. 1 suht hyvä kädenjälki saatiin kyllä aikaiseksi, ja sehän riittää [;)]

Perjantaina käytiin 1 kk neuvolassa, painoa oli tullut hienosti lisää. Pituuttakin jonkin verran. Puhuttiinkin miehen kanssa että pikkumies kerää painoa lihaksiin, saas nähdä koska alkaa ryömimään. Mun ukko on tullut itse alle 6 kk pois pinniksestä ja mä oon kävelly reippaasti alle 1 v vanhana [8|]

Cuplaton Apteekissa sanottiin että sitä voi antaa useinkin sillä se ei imeydy elimistöön. Mä vaan oon itse antanut sitä vaan pari tippaa kerrallaan. Ja nyt kun meillä on noiden mun antibioottejen takia käytössä noi RELA-tipat niin oon ton cupliksen jättänyt vähän vähemmälle kun apteekissa sanoivat että ne vaikuttaa suht samoin.

Miehet... meillä on nyt kohta pari viikkoa ollut pyykkikori ihan turvoksissa likan ja ukon vaatteita. Kyllä mä oon vauvan vaatteet ehtinyt pesemään mut siihen se ehtiminen on sitten jäänytkin. Niitä kun en viitisi jättää ukolle pestäväksi kun luultavasti pesis ne kuitenkin paskasten ja öljysten duunivaatteidensa kanssa samassa.

Pullotkin keitän nykyisin kerran päivässä jos ehdin. Käytön jälkeen huuhtasen ja pesasen Sunlightilla. Pakko on jostain ollut alkaa antamaan periksi kun aika ei vaan riitä. Tänään aamulla tuntu että oonpa huono äiti kun poika oli hereillä ja halusi kovasti seurustella ja katsella. Laitoin hänet sitteriin ja telkusta juniorin päälle. Ehdin itse hörpätä aamuteen ja syömään palan leipää. Hän tosin kyllästyi siinä alle 10 min mutta sainpa juoda ja syödä rauhassa. Sängyssä meillä kun ei makoilla silmät auki hetkeäkään vaan sieltä vaaditaan pois välittömästi jos siellä ei nukuta.

Nyt alkoi vauuista pöhinä.. ja ei muuta ku vaipan vaihtoon ja tissille..

Huh huh- onneksi kello on jo noin paljon!

Minzkuli: Sulla on just oikee asenne- jatka samaan malliin[:)]
Ei kaikkea tarvitse ehtiä tekemään just prikulleen. Ainakaan musta.
Täällä kans äsken, kun mun piti tehdä ruokahuollon ylläpitoa, lykkäsin tytön sitteriin tutin kanssa ja isoveljen viereen tv:n eteen[;)].

PojanÄiti: Toivottavasti menkat ny antaa odottaa hieman kauemmin tän jälkivuodon jälkeen..
Mulla taas lisäänty tänään..kiinnostaa varmaan[:D]

Tää päivä on taas hurahtanut ja mä olen ihan poikki jo.
Nyt hetken (30 min) tauko touhuissa, kun pojat ovat ulkona potkimassa palloa, vauva nukkuu ja mies alakerrassa siivoamassa lemusähkärin jälkiä.

Cuplaton: Mä en ole enää edes antanut, koska ei ole tuntunut olevan tarvetta..pieruja tulee ja ei haittaa edes unia, jotta josko oli jotain alkumetrien alkukankeutta[8|].

Parisuhde: No kaikki on hyvin ja hommat toimii ja arki pyörii, mutta ny on sellainen olo, että kunnon riita tekis terää tai sitten pitää laittaa ukko tuulettumaan ja lähteä itse minituulettumaan parin viikon päästä...
Mitens teillä muilla sujuu rinnakkaiselo?

Nyt katos ajatus- palataan!

Heissan heissan!

Neiti sai muoriltaan tänään kaks välikausihaalaria [:)] Toinen on kanervanpunainen ja toinen harmaa. Nyt saan vihdoin ton hakupuvunki pestyä [:D] Samalla sain äidiltäni tilattua voileipäkakut tytön ristiäisiin ja huomenna kysyn mummiltani, että tekiskö se lihapasteijoita.. Makeat saan leivottua itteki [;)]

Meillä päätti mies avata lauantai-iltana sanaisen arkkunsa.. Se oli tullut siihen tulokseen, että en osaa levätä ollenkaan enkä syödä tarpeeks -> en osaa ruokkia lasta! Sit se sano, että hänestä se, etten syö tarpeeks johtuu siitä, että istun AINA vain koneella, enkä edes huomioi tyttöä ku kone on tärkeämpi!!!!!!!!!!!!!!!! Pikkasenko alko vituttaa! Kyyneleethä mulla sitten valu pitkin poskia, koska olin väsyny (en saanu päivällä nukuttua ollenkaan, ku tyttökää ei malttanu pitkää pätkää kerralla nukkua) ja toi oli vaan niin epäreilusti sanottu! Varsinki, ku ei miehellä oo minkään valtakunnan käsitystä meiä päivänkulusta! Sit se totes, etten oo ristiäisruokiakaan osannu suunnitella koska HÄNEN kaverinsahan eivät kakkua ja kahvia syö! Totesin sille itte siinä vaiheessa, et kuinkas moni sen kavereista on muka siihen viralliseen osuuteen päivällä tulossa, et eiköhän ne kaikki oo "jatkoille" tulossa sillon illalla, jollon on sit täysin eri tarjoilu ja meininki. Mut sen jälkee oli meillä kyl aika hiljasta. Mies sätti mua jopa veljellensä puhelimessa ja mä istuin hiljaa. Seuraavana päivänä se vissii sit vasta tajus mitä helvettiä oli suustansa päästäny, koska se tosi varovasti kyseli et miten tyttö on nukkunu, oonko ehtiny mitää syömään, tartteeko hänen kattella tyttöä yms. Samaten ristiäisasioista osas jo ihan ihmismäisesti kysyä. Mut mä en kyllä eilen sanonu herralle sanaakaan ylimääräistä vahingossakaan. Jos se jotain osas kysyä, ni vastasin, mutta muuten olin ihan hiljaa. Ei se kyllä anteeks pyytäny sanojansa, mut muuten yritti vähä lepytellä. Mut en mä kyllä vieläkää leppyny sille ole!!

Että tällasta meillä eilen. Innolla odotan, että mitä se tänää sanoo, ku näkee et oon taas koneen avannu.. Salee alkaa taas mussuttamaan jostain. Mut siinähä mussuttaa, mun paras aseeni on edelleenki mykkäkoulu, kun ei se voi sietää sitä, etten puhu mitää [:D]

Purri: No ohhoh! :O Hieman sanaton olen..

Minzkuli: On inhottavia nuo tunteet.. Tänään olin samoissa fiiliksissä, kun piti pyykkejä levitellä ja poitsu olisi tykännyt olla sylissä jajaja hänkin joutui sitten hetkeksi sitteriin :/ Pitäisi aina vaan ajatella järjellä, että jos se vauva viihtyy sitten sitterissä niin on ok..

Jälkivuoto: Oli turha hehkututus, mulla iltaa kohden loppuu melkein kokonaan ja sitten taas aamulla alkaa [8D]

HaniMami: Paranemisia!

Olen muuten tipahtanut kokonaan kalenterista.. En enää ajattele ollenkaan mikä viikonpäivä on [:D]

Äääh! Äkkiä pikaseen... Tuolla naperolla on anturi muhun, herää sikeimmästäkin unesta kun istun koneelle [:-]

Vuodosta: Täälläkin loppua tihrutetaan...odotan jo että loppus ny saakeli. Isäntä tulee kotiin vapaaviikolle, ja mulla on nyt fiilis,että voitas hoidella parisuhdetta.[:)] ja eikä ollu miehelläkään vastaan sanomista mun ehdotteluun [;)]

Cuplatonia: En ole antanut kuin sillon tällön, vatsa tuntuu TODELLA toimivan. Jestas että pienestä ihmisestä lähtee ääniä!! Ja sitten kun vatsa tyhjenee ilmasta, pitää tietty täyttää...
Eli pääsemme asiaan Rinnat: Tai siis näännit, jotka on mulla aika ajoin arkana/hellänä/"kirveltää", tuolla pikku ukolla on todella tehokas imu!!!

Ja sitten tulikin taas lähtö..Herra päästeli taas vaipan täydeltä, ja huutelee (komentaa) äiteetä auttamaan ahdinkoon.

Illan Jatketta!!

Täällä oli sitten tänään mulla lääkäripäivä [&o] Mullahan alko viikko ennen synnytystä sillon se mahan kutina jonka takia kävin niissä maksakokeissakin. kyssillä katottiin osastolla että on ilmaanutnut näppylöisiä vatsalle mutta sen kummemmin sitä ei sitten huomioitukkaan, ja voi elämä sitä kutinata! noh, nyt vkl:n aikanapa sitten tämä saakelin kutinaihottuma on levinnyt reisiin ja pakaroihin oikein kunnolla. Myös käsivarsista löytyy muutama kohta ja jalkapöydistä. ei tsiisus miten ne oikeesti kutiaa!!!![:@][:@][:@][:@] on varmasti tommonen raskausihottuma, lääkäri määräs voitehia ja kahta eri allergialääkettä otettavaksi siihen vaivaan. Sitten on vielä kefexin-kuuri rintatulehukseen, kerpele! Lämpöä ei ollut vielä päivällä, mutta näin iltaa kohti sitten sitäkin hieman nosti, että särkymälääkettäkin vielä nassuun ettei oo aivan täysin toimintakyvytön.

Täällä kans meinaa olla hermo kireellä välistä ukkelin kanssa. tänäänki huusin sen ylös sängystä 11.30 ja huusin paljon muutaki asiaa reiluudesta ja kaikesta mahollisesta[>:] vaikka sinänsä se on kyllä ollut ihmeen paljon hoidossa mukana ja uskallan jättää pojan kyllä hänen hoidettavakseen ehottomasti.

määki nyt vaan kommentoin omaa napaa, pitää lähtiä kattomaan mitä tuolta vaipasta löytyy, kuuluu sen verta melleviä pieruja![:D]

Muutkin näköjään sairastellut.. Toivottavasti Piia kutina helpottaa.

Purri: argh.. miehet! Välillä tuntuu, että ne ei nää eikä kuule mitään mitä me tehdään päivisin, mutta tietää kuitenkin paremmin asiat. Jaksamista.

Mamma: meilläkin on tuollainen anturi[:D]

Minzkuli: sama täällä, huonoksi tunnen itseni, kun aamuisin sen aamupalan verran pidän pikkuista sitterissä. Hän tosin viihtyy siinä äärettömän hyvin ja joskus paremmin kuin sylissä. Nyt kun on ollut kipeä, niin ei jaksa niin paijata ja suukotella, niin siitäkin huono omatunto. Parhaammehan kuitenkin tehdään siinäkin suhteessa. Enempää ei voi vaatia kuin, että riittävän hyvä on tarpeeksi[;)]

Tänään meni se 4h kun istuin arvauskeskuksessa. Sain silmätipat ja todennäköisen diagnoosin vatsaflunssassata tulehdusarvot oli koholla ja vatsa sen verran kipeä joka paikasta, että keskiviikkona uudestaan mittaan tulehdusarvot, ettei vaan ole kohtutulehdus, mikä tosin nostaisi kuulemma kovemman kuumeen ja tulehdusarvot.

Tosiaan soitin kättärille imetyksestä oman sairastamisen aikana, sanoivat, ettei oo muuta estettä kuin se, että tuleeko maitoa ja että jaksaako imettää. Pitää kuulemma kipeenä levätä. Ihan kuin äiti ehtisi[;)]. Nyt on sitten imetty tänään 1,5h välein. Ehkä se maidon tuotanto taas käynnistyy/ normalisoituu tässä. Pikkuisellä ei tunnu olevan hätäpäivää, paitsi kamala kitinä, kun tissit ei tottele tahtoa[:D] Ehkä sekin helpottaa parissa päivässä[:-], niin kuin kättäriltä myöskin kertoivat, että maidon tuotanto palautuu sitten. Raskasta on, kun viime yönä oli niin huono olo ja unet mitä sattuu..

Mutta nyt pötköttään tytön viereen tuonne perhepetiratkaisuun. Täytyy tälleesti rikkoa omia sääntöjä, kun ei nyt sitten millään jaksa nousta joka kerta. Vaipankin vaihto on ihan ylivoimaisen raskasta tällä hetkellä. Toivottavasti huomenna jo parempi olo.

Hyvää yötä!

Yöllistä ärsyyntymistä: Niin, syön nykyään niin epäterveellisesti että luulen jääväni ylipainoon.. Vaa'alla en ole päässyt käymään, enkä varmaan enää ikinä uskallakkaan tätä menoa..
Olen synnäriltä saakka vetänyt monta kertaa viikossa suklaata ja sitten maksalaatikosta on tullut melkein jokapäiväinen vielä normin ruoan päälle.. Ei enää edes naurata. Tänään tykytti suonikohjua ja pelkään tämän painon ja epäterveellisen elämän aiheuttavan jonkun tukoksen sinne.
Miten on edes mahdollista, että raskaana pystyin syömään normaalisti ja se riitti? Ja nyt sitten pitää vetää ja vetää ://
Niin ja olen todellakin luovuttanut tuon suklaanhimon kanssa. Sitä on vaan pakko olla kaapissa. Huomenna käyn ostamassa Lidlistä kunnon tummaa suklaata niin LOL, on edes vähän terveellisempää shittttiiiiiä menossa suuhun.
Ja tämä valvominen.. Se vaan lisää mässyttämiseen retkahtamista, kun vituttaa ja väsyttää niin ottaa sitten mukamas lisäenergiaa jostakin ruoasta.. [:(] Sain vasta puolituntia sitten pojan nukkumaan ja nyt menen koska vitutus ja väsymys nousee ja antaudun tälle paskalla fiilikselle täysin.. kohta varmaan itketään.. no sitten ehkä helpottaa.

Aamuinen Edit: Noniin, jo helpotti. Väsyneenä on aina niin vaikeaa tämä elämä [:D] Viime yö oli kyllä hieman vaikeampi pojallakin kun taas kitisi vatsaa (tai oikeastaan aina kiljahteli).. Mutta jo tunnin unien jälkeen jaksoin taas hyvin. Eilenkin nukuin tunnin päikkärit mutta ne pitäisi olla sen 2-3 tunnin, että jaksaa jos poika valvookin klo.23-00 asti + yöllä.

Ja vielä tuosta mässäilystä, olen leppynyt mutta minua silti kammottaa kuinka taas viime yönä vetäisin paketin suklaakeksejä.. [:D]

HaniMami: Voi ei, toivottavasti ei nyt olisi se [&:] Pikaista paranemista kuitenkin vielä kerran!

Piia: Ai että voi olla vielä raskauden jälkeenkin, enpä tiennyt [&:] Ihottumat on hemmetin rasittavia, etenkin jos ovat sellaista laatua joka syyhyää yöllä ja päivällä - Tsepit!

Aamupuurolle, poju sammui ja naureskelee sylissäni unissaan.. hassu <3

Tiistaita itse kullekin. [:D]

Minzkuli: Tekee juuri sen mitä jaksaa eikä kannata ressata...omaa aikaakin tarvitsee.

Parisuhde: Ihan ok menee, tai ainakin mun mielestä tiedä mitä ukko sit meinaa...saa kyllä välillä kokea kovia ku kiukuttelen sille pahaa mieltäni.(johonkin sekin pitää purkaa ja valitettavasti se on se oma ukko useimmiten)Mutta ukko kulta pääsee nyt koko viikonlopuksi rientoihinsa kun pe lähtee veljensä kanssa tallinaan, ja la viettää varpajaisia joista varmaan selviää juuri ja juuri maanantaihin mennessä kun luulenpa jotta tallinnan tuomiset on pääasaissa sitä miestä väkevämpää...no minä en sano asiasta mitään vaikka en oikein tykkääkään, saapa sitten hetken taas olla ihan vaan kotona ja unohtaa iltariennot. Minä lähden maanpakoon ja "täyshoitoon" vanhempieni työ koko viikonlopuksi...likka saa täyden huomion, poika välillä jonkin muunkin sylin kuin äidin ja ruokaa ei tarvitse itse tehdä kunhan on pöydän vieressä kun pyydetään. [:)][8D]

Purri: no oho, ei ne äijät aina ajattele mitä suustansa päästävät...toivotaan jotta pyytää anteeks ja saat lopettaa mykkäkoulun. Ja luulenpa jotta kyllä se teidän neiti ihan tarpeeksi saa sulta hoivaa ja huolenpitoa vaikka koneella välillä kävisitkin pyörähtääs. [;)]

Jälkivuoto: Iltaa kohden vähenee/loppuu ja taas aamulla valuu, ei enää jaksais [:'(]

HaniMami: Toivotaan jotta maidontuotanto palautuu ja pidä myös huoli jotta paranet kunnolla.

Milamariaa. Täälläkin mässäily meinas vallan riistäytyä käsistä..viime viikolla meni kaks suklaa levyä, karkkia kiitettävästi+pullaa,keksiä ym. kahvin kanssa. Joten päätin ja yritän myös pitää sen jotta nyt en syö hyväskää viikolla, lauantaiksi otan sallitun hyväskä päivän jolloin syön hyvällä omalla tunnolla kaikkee epäterveellistä. Josko tuolla sais ton painon kuriin, saapa nahdä. Mulla kun ei ainakaan imetys vie kiloja. Ja taitaapa tuo väsymys jotenkin vaikuttaa tohon makean himoon, itse meinaan ainakin syön karkkia jos olen väsynyt. Kyllä me tästä selvitään, eihän sitä nyt tarvitse heti rantakunnossa olla synnytyksen jälkeen...minä en kyllä ole rantakunnossa varmaan koskaan. [:D] Ei kannata ottaa turhaa tressiä.

Nyt jos lähtis ystävän luo viettämään päivää ja illalla hierojalle.

Mila: meillä on vasta suunnilleen 1kk aikaa synnytyksestä, ei vielä tarvii olla ihannepainossa ja mun mielestä tää vauva-arjen opettelu vaatii veronsa, että välillä saakin ja pitää hemmotella itseään vaikka sillä suklaalla. Itsellekin on vaikee olla siitä aineesta erossa, enkä mitään korvaavaa herkkua ole keksinyt[:D] Eiköhän sitä vaakaa ehdi myöhemminkin tuijottaa ja miettiä sitä ruokavaliota ja terveellisempää elämää, tuskin 1kk tai 2 aika herkuttelu nyt mitään korjaamatonta saa aikaiseksi. Itse kävin alkuun usein vaa´alla, mutta nyt oon sen jättänyt sekä yrittänyt olla miettiämättä mitäköhän se näyttää (nyt tuli hirveä himo mennä punnitsemaan[:D])  Loistavaa, että olosi oli aamulla jo parempi. On se kumma, kuinka ne lyhyetkin unet auttaa jaksamaan tällä hetkellä. Itsellä on ihan sama, että vaikka nukun öisin monta n. 2h pätkää, niin silti tuntuu, että tarvisi vaan lisää unta koko ajan.

Parisuhde: ai mikä?[:D] Hyvä, että muutaman kerran ehtii päivässä halata, hetken katsoa yhdessä telkkaria ja joskus jopa syödään samaan aikaan. Ei me edes nukuta samassa sängyssä tällä hetkellä, kun nukun vauvan kanssa olkkarissa. Seksiä tekee ja ei tee mieli. Jotenkin kauhistuttaa ajatus. Odottelen kuitenkin omaa jälkitarkastusta ensin ja jälkivuodonloppumista. Täälläkin sitä tulee ja ei tuu[:@]

Täytyy sanoa, että eilinen sairastelu oli kyllä ihan mieltä piristävä kokemus, vaikka eilen olikin vähän kenkku olo. Nyt tuntuu taas elämä voittavan, vaikka jätti yhden päivän kotityöt tekemättä ja makasin sohvalla pikkuinen viekussa ja katselin telkkaria monta tuntia ensimmäistä kertaa synnytyksen jälkeen.

Kaika: on pitänyt kiittää sua vinkistä, että öisin ei puhuta vauvalle. Meillä on sen jälkeen alettu nukkua ihan uskomattoman hyvin, kun öisin ei ole kuin yksi valo keittiössä ja toinen eteisessä päällä, että just ja just nään imettää+ vaihtaa vaipan vessassa. Pikkuinen nukkuu ku tukki, kun en puhu, enkä katso silmiin, kun hakee öisin kontaktia, toki silittelen, jos on rauhaton ja pidän sylissä jos masu kovasti itkettää, mutta yleensä menee hyvin ja vaitonaisesti yöt. Noh.. katsotaan ensi yönä[:D] Maidontuotanto on taas palautumassa eilisen 45min-1,5h imetyksen jälkeen. Yöllä väli oli jo 2-2,5h toivottavasti ensi yönä sen normaali 3h. Aamuyöstä sain jo muutaman täydestä vatsasta kertovan hymyn ja tissi syljettiin kiitokseksi taas pois, mitä ei pariin päivään tapahtunut.

Kirsikka: nautihan olosta vanhempien luona! ja hierojasta.

Vaihdatteko usein öisin vaipan? Meillä kun tuntuu, että jos ei joka imetyksen yhteydessä vaihda, niin sitten tulee sänkyyn vähintään pissat, mutta usein myös kakat[:@] Onkohan noin pienelle olemassa jotakin yövaippoja? Kun se yöllinen itku tulee siinä vaipan vaihdon yhteydessä. Onneksi on korvatulpat, niin ei paljon mua haittaa, miestä ehkä[;)]

Kakkakone kutsuu[;)]

Mukavaa tiistaita vai mikä päivä tänään olikaan[:D]

Hirvee tuuli ulkona ja vielä kun se pääsee tuulemaansuoraan tuolta pellolta niin tuolla terassilla taitaa tavarat vähän lennellä.

Täällä on kanssa yks todella "nälkäinen", voisin tunkea suuhun koko ajan jotain. Pakkasessa olisi pari korvapuustia jotka mua nyt tällä hetkellä himottais kamalasti. Sunnuntaisetki esikoisen synttäri kahveista jääneet herkut vetäsin kyllä melkein kaikki jo samana iltana. Mä en voi ostaa kaappeihin mitään hyvää sillä ne ei siellä kestä, syön ne samantien pois. Ostan kaupasta hedelmiä mutta ne ei paljoa kiinnosta kun tekis mieli vaan herkkuja, ruoanki voisin vaihtaa vaikkapa mutakakkuun. Kaisitä jossain vaiheessa on pakko ottaa itseään niskasta kiinni ja ottaa pakkasesta mielummin sitten vaikka omatekemää omenasosetta, mansikoita, raparperi sosetta makean himoon.
Ennen esikoisen syntymää minä en edes tykännyt suklaasta ja olisi aika kiva jos siihen vois palata niin ei tulis näitä järkyttäviä pakko saada suklaata kohtauksia.

Kirsikka mulla tehos silloin kun pudotin painoa se yli 30kg että piti viikossa sen yhden herkkupäivän. Jos laittaa pannaan kaikki herkut niin on saletti että mieli tekee niitä entistä enemmän. Pitäis varmaan itsekkin ottaa taas tuo herkkupäivä käyttöön.

Parisuhteesta: Meillä menee paremmin kuin uskalsin odottaa. Raskaana ollessa hieman jännitin että mitä sitten kun vauva on syntynyt, varsinki yöt oli se suurin jännityksen aihe sillä meillä mies on todella herkkä uninen. Pelkäsin että jos vauva huuta koko yön niin miehellä palaa pinna ja silloin se on kanssa sellainen että päästää suustansa kaikenlaisia sammakoita minkä jälkeen taas mulla palaa pinna. Täällä olisi siis ollut täys sota päällä. Täällä on ollut kyllä kiukku öitä mutta miestä ei ole haitannut pätkääkään ja aamulla on vain höpötellyt pojalle että mitäs se isin pikku höpönassu kiukkuu öisin.... ei siis tarvitse sitä enään stressata. Läiheisyyttäkin on ihan siinä missä ennenki.

HaniMami täällä vaihdetaan vaihdetaan kerran yössä (silloin kun poika herää) ja kertaakaan ei ole sänky kastunut VIELLÄ. Ens yönä tietenki kastuu kun näin sanon....

Kai tuo koira pitäis mennä ruokkimaan ja sitten rupeekin olemaan taas pojan lihotuksen aika.

Taas pika käväsy...(miten tuntuu että huutelen vieraisiin pöytiin, kunnen ehdi kunnolla kommentoimaan..)

yölliset vaipan vaihdot: vaihdan jos kakat, muuten sinnitellään aamuun. Toimenpiteen teen tissin vaihdon yhteydessä, että herra on saanut jo sapuskaa, eikä nosta hirmusta älämölöä. Mulla on sellanen muistikuvatus, että jos pissat tulee vaipasta yön aikana..niin saattaa olla jo liian pieni kokoisia vaippoja. Meillä on muutoman kerran käynyt nyt vuotoa, ja aijon seuraavaksi ostaa yhden koon isompia.

Nälkä: Nyt on palautunut..ja innolla odotan miehen kotiin paluuta, ja sen tekemiä herkku pöperöitä.Alkaa kolmen päivän keiton syönti kuurit tökkimään, ym. pikaruuat..Kun ei ehdi,ei ehdi...[&o]
Haaveena kunnon piffi, muusilla ja hörsöttimillä punaviinin kera!
 NAM! *Pyyhkii kuolaa*[;)]

Sairastuneille Parantumisia ja Voimia!!

Omaa Lisää:Ykkönen päätti viime Perjantaina unohtaa reppunsa kaverin mopoautoon, ja Maanantai aamuna ei reppua missään,eikä harmainta hajua/muistikuvaa missä oli viimeks nähnyt sen. (Yläasteella ei tietenkään tule läksyäkään koskaan) 15v!!! Mulla meinaa mennä järki tuon kanssa!! Aamuisin vetkuttelee ja etanoi niin,että myöhästyy koulusta...(Siis tämä 15v harrastaa aamuisin soffailua kera lasten ohjelmien, arvatkaas herääkö koko naapurusto jos töllön sammuttaa.Olen NIIN Lirissä Sen kanssa!)
 Kakkonen on kovasti apuna kotona, kun on kotona. Päivät menee aikalailla yksikseen naperon kanssa. (ja karvakamut pää viidentenä jalkana mukana arjessa,HUH!)
Aamuisin klo.n.9-n.12.00 poitsi nukkuu kärreissä pihalla, ja minä koitan saada jotakin kotiaskartelu-paskarteluja aikaseksi. Imurin olen nähnyt kaapissa, käytössä harja ja kihveli...ei vaan kertakaikkiaan ehdi, kun on saanut karvakamut oman osansa,tiskit,ruoka,pyykit,napero,napero,napero,syön jos ehdin,napero,napero ja illasta on jo niin totaalisen poikki-katki, kun minimiäs on imassu loputkin energiat mammasta.
Töllöä ei jaksa enään katsoa, vaan mieluummin kaivautuu ennen 22. peiton alle.
Niin että kun tuo rakas mieheni nyt tulee viikoksi kotiin (meillä syysloma lapsilla ens viikko) mullakin on oikeestaan lomaa [:)] JIIHAA!!!
Eipä tämä kolmen lapsen,neljän karvakamun ja kodin arjen pyörittäminen ole herkkua käytännössä Yh:lla, jolla ei ole autoa,eikä ajokorttia....
 (3viikkoa kuukaudesta yksin)[&o][8|]
Mutta yritän parhaani, ja koitan olla valittamatta, koska tiesin mihin ryhdyin ja onnellinen pitää olla,että meillä on näinkin hyvin asiat.[;)] Ilman tätä vertaistuki foorumia,eli teitä ihanaiset naiset olisin varmasti jo luovuttanut monessakin asiassa. Kiitos Teille!![:D] (Oho, mä ehdin jopa kirjoittamaan jotakin...)

Hyvää TiistaiPäivän Jatketta Kaikille!!

Hejssan "ihanaiset" vauveleineen!

Milamariaa: Älä tuomitse itseäsi tuosta syömisestä. Kyllä täälläkin syödään kuin hevonen (tammasen kanssa kilpaa >0D ). Imettäminen kuluttaa hurjasti energiaa ja pitäähän se takaisin ottaa. Tuo makeanhimo on paha vitsaus - itse en ole koskaan sietänyt suklaata - se on se salmiakki, mutta kun se on noiden masuvaivojen kärkikastissa, niin toisen paha mieli pitää herkut kaupassa. Onneksi on nuo "etelän hetelmät" - luumut ja rypäleet ovat suurkulutuksessa.

Itse huomasin, että veden tankkaaminen pitää nälätyksen ja herkuttelun kurissa. Sitä kuvitteli raskausaikana juovansa paljon - ei se ole mitään imetykseen verrattuna. 3 l vettä menee normi kahvin, maidon yms. ohella - ja joinain päivinä tuntuu että sitä voi olla suihkussa suu auki kun mikään ei riitä.

Suklaanhimoahan on selitetty sillä, että se aktivoi aivoissa mielihyväkeskusta ja lisää hyvänolon-hormonin (endorfiini) eritystä ja näin ollen toimii positiivisena buustaajana. Sillähän sitä on yleisesti heitetty, faktaan perustuen, että suklaa tai seksi - molemmat saa yhtä hyvän fiiliksen aikaan. Hieman pienemmässä mittakaavassa pelkästään hymyileminen lisää endorfiinin tuotantoa hyvänolonkeskusta aktivoimalla. Hymyillään siis kun "ketuttaa"... ;0)

Mamma_76: Ihanaista tulevaa lomaviikkoa siis teille. Josko nuorisokin palaisi ruotuun kun saa hieman huilia koulusta. Ja nämä karvakaverit... Jep, suloisena sekamelskana ja varsinkin villakoirat meinaavat lisääntyä liiankin hyvällä tahdilla kun karvanvaihtoa paksumpaan. Tehkäämme siis se minkä ennätämme. Koitahan kuitenkin syödä - kyllä äidistäkin pitää huolta pitää. =0)

ON: Jotain harvinaista tässäkin perheessä - saankohan laittaa ne hormonien piikkiin, sillä toissailtana tulistimme isännän kanssa kunnolla. Sieltä purkautui kyllä kolmen viikon turhaumat. Emäntä kun on ihan mökkihöperö ja kettuuntunut tähän kun ei pysty tekemään kymmentä asiaa viidessä eri paikassa samaan aikaan - niin kuin ennen / en voi antaa pitkää yhtämittaista aikaa sitä vaativalle projektille + väsymys (meillä nukutaan kohtuullisen hyvin, joten en ymmärrä mistä tämä kumpuaa). Isäntäkin on väsynyt ja isyysloma häämöttelee viimeisiä päiviään ja työssä odottaa aivan kauhea työjono ja arki pitäisi saada rullaamaan niin, että hän pystyy tekemään koodia kotona sekä kestämään kahta yhtä tulistuvaa emäntää saman katon alla... No, päivä kerrallaan ja pakkohan tässä on vain tottua pätkimään näitä asioita - minkäs teet.

Tähän tulistumiseen taisi vielä vaikuttaa rintatulehdus - molemmat buubsit samalla kertaa. Onneksi näyttäisi menevän ihan tyhjentämisellä ja saunottamisella - ilman antibiootteja. Vielä toinen oireilee, mutta parempaan suuntaan kuin kuumehorkkakin on jo taakse jäänyttä elämää. Kop, kop, kop...

Isäntää on kyllä pakko kehua - ei voisi uskoa kuinka pikkulikka saa isin pään pyörälle ja isin pyöritettyä sormensa ympärille. >0D Isi jaksaa myös hoivata kun oikein "riemu repeää pelihousujen kera" ja kun emännän jaksaminenkin meinaa olla heikon korren varassa. Kahtena yönä mies on napannut nappulan toiseen huoneeseen nukkumaan / kannatusrumbaan kun masuvaivat oli itkettänyt jotta sain nukkua. Itselle jäi "kelvoton" olo kun isäntä joutui tähän nakkiin kun nukun kun toisella on paha olo ja toinen joutuu kannattelemaan - mutta olin todella onnellinen niistä unista. Miun kultaset - rakkaat. <3

Mutta nyt pitää lähteä kauppaloille ja asioimaan kunhan nappula heräilee päikkäreiltä. Josko ennättäisi imuroimaan ja siivoamaankin tänään.

Hyviä vointeja kaikille - yritetään pysyä terveinä näissä syysflunssa-aalloissa.

Vihdoin pääsin tänne!

Ihan alkuun hehkutan, että laitoin testiksi äsken harsovaipan tytölle[:)]. Ne perkeleet eivät ole vieläkään lähettänyt tilaamiani vaippoja, joten nyt kun oli aikaa niin taittelin tuollaisen harson ja laitoin riisipaperin siihen, jos vaikka kakkaa tulee.

Te olette olleet niin ahkeria kirjoittajia, että kommentoin aiheittain.

Syömisestä ja herkuttelusta: Joku (HaniMami) sanoikin, että eipä tämä muutaman kuukauden repsahdus mitään merkkaa- loppuelämä on aikaa palata takas raiteilleen... pikkuhiljaa ja keksipaketti/suklaalevy kerrallaan jättää pois päivittäisestä ruokavaliosta. Kyllä se siitä.
Mulla on menossa sellainen pinnistys, että mä teen kaikkeni, että syön jotain enempi proteiinipitoista väh kolmen tunnin välein ja kappas- makean himo on vähentynyt huomattavasti.
Mamma- Mitä jos ensi viikolla miehen kanssa yhdessä teette sulle vaikka pakkaseen annoksia valmiiksi? Mikroon vaan ja naamariin- pitäähän sun nyt hyvä nainen syödä[:)].

Parisuhteesta ja miehistä: Näitä kaikkien kuulumisia kun lukee, niin neuvo, jonka sain esikoista odottaessani, että Ensimmäisen vuoden - puolentoista aikana ei saisi tehdä eropäätöksiä. Tottahan tuo on, eka vuosi oli se rankin.
Kyllä mä ainakin otan normaalia helpommin itseni ja sammakoitakin olen joskus päästänyt suusta. Niin mieskin.
Tämmöistä tämä nyt on.

ÄRSYTTÄÄ: Top 3:ssa on sellainen, että (melkein sanoin ikävästi miehelle eilen illalla), kun tilanne on nyt se, että miehellä mahdollista nukkua yönsä läpi, koska minä hoidan syötöt, niin eilen se sitten tossa iltasella, kun tyttö oli rauhaton ja itkuinen, pähkäili nukkuuko meidän vieressä makkarissa, sohvalla vai alkakerrassa, sanoin sille että menee nyt hyvä mies alakertaan ja nukkuu. Turhaan sitä molemmat herää 2-5 tunnin välein. (tai pahinta, että kun mä olen nukahtanut alkaa kamalan kuorsauskonsertin). No päätti sitten mennä alakertaan. Sanoin, että menee nyt sitten, kun konttorille lähtö aikaisin..
Niin siihen ärsyttävään kohtaan; mies jää sitten mun viereen kyselemään, että no mikäs sitä nyt noin itkettää ja voi voi toista..
kun 20 min oli tätä menny (yritin katsoa samalla mun tv sarjaa..) sain nätisti sanotuksi, että jos ei mene nyt nukkumaan voi alkaa kanniskelemaan tyttöä ja mä menen nukkumaan pariksi tunniksi[8|][8|]. Onneksi ymmärsi yskän ja painui alakertaan...
(ihana kyllä tuli 6 kuudelta vaihtamaan tytön vaipan)

Vaipan vaihto yöllä: Mä vaihdan vain, jos on falskannut. En siis kovin usein.
Teen sillä tavalla, että iltaimetysmaratoonien jälkeen, kun on kitissy ja itkeny itkunsa ja syönyt tissit tyhjiksi niin juuri ennen kuin laitan sänkyynsä yöunille, vaihdan vaipan. Vaikka olisi unessa. Nukahtaa kuitenkin sänkyynsä samoin tein.
Sitten vasta klo 6 syöttö ja vaippa. (..meille on tullut rytmi[:)]) ja sitten taas syödään 7 jälkeen ja vaunuihin nukkumaanklo 8.
..mä en muutenkaan vaihda noita kertisvaippoja usein, kun ovat tosi imukykyisiä...ja tyttöä ei haittaa vaikka maitokakka siellä olisi yöllä useamman tunnin.

Kaikille sairastaville pikaista paranemista!

D-vitamiini: Mulla meinaa unohtua antaa[:o]

ON: Täällä päästään jo testailemaan, minkälaista se olisi, jos mies kävisi töissä kodin ulkopuolella, kun joutui lähtemään konttorille palaveeraamaan. Ja ens viikolla olisi matka pääkonttorille pariksi päiväksi.
Tämä päivä meni hienosti ja kaikki ehtivät oikeisiin paikkoihin aamusella.
Kissat tosin saavat olla alakerrassa.
Mammalle tässä kohtaa hatunnosto! Mulla olis tuossa kohtaa huumori suht vähissä, mutta hienosti sinä jaksat!
Mulle kans tämä foorumi on tärkeä, kun saa näin täysillä pulista tästä vauva- ja lapsiarjesta. Kiitokset siis kaikille teille!!

Moroo!!

Täällä ollaan oranssia[:D][:D]
vauveli kitisee sänkys, muttei ehkä ihan vielä herää... [8|]
juup... hiljeni[:D][:D][:D]

Tänään laiskotus päivä. En ole tehnyt mitään sen enempää kuin on olllut pakko.
Sitten kun miehet tulee kotiin nin otan niskastani kiinni ja teen ruokaa ja siivoan makuuhuoneet.

Espoonlahdessa on sähköt pätkiny, kuin muualla? Tai noh- muualla lähialueilla[;)]

mammalle
kyllä ekana hattua nostelen myöskin!!
Jos ykkösen aamuinen venähtänyt telkun katselu on murheista suurin
nin kadehtittavan mutkattomasti saat siellä arkea pyöritettyä!
Must say että VAU!!

parisuhde Äitinä ja isänä olemisen taito me osataan ja se rullaa varsin mallikkaasti, mies osallistuu vauvan ja kodinhoitoon pyytämättä ja pitää huolen myös isomman huomiontarpeesta. parempaa isää lapsilleni olisin saanut kyllä etsiä!
Muuutta sitten... tää miehenä ja vaimona oleminen onkin sitten eri kysymys. ei ole aikaa eikä energiaa panostaa toiseen. Mä itse ainakin tarvitsen häiriöttömän ympäristön jotta pystyn kunnolla toista huomaamaan ja hellyyttä antamaan (ja sitä häiriötöntä ei varmaan ole piakkoin tiedossa).
Mies mielellään pusuttelee mua kun esim teen ruokaa, mutta mua se vaan häiritsee, koska, no, TEEN RUOKAAA!!!
Ja jos sellainen häiriötön ihme täällä nähdään niin haluan ihan itseeni sen ajan käyttää, otan rennosti ja vaikka lakkaan kynnet tms.
Joten, viakkei sais, niin parisuhteen hoito odottaa parempaa aikaa...

suklaa
Tää oli mullekin ihan uusi juttu, en ole koskaan niin suklaasta välittänyt (toki syönyt, mutta en himoinnut[:D]) Mutta nyt on joku kumma koukutus tullut siihen. varmaan just ne endorfiinit mitä mayakin jo mainitsi.
Ja muu makea himottaa kanssa. Nyt ostin kaapit pullolleen hedelmää, jugurttia, mehua jne joilla aijon taistoon käydä. Ja kaikan neuvosta otan vaarin!!!

Ainniin D-tipat!!![8D][8D]

jano ON! vettä menee, limpparia menee, teetä menee, vissyä menee... Ja pissaa ei tuu sen enempää kuin ennenkään? Tuleeko se kusi nyt sitten tisseistä[8D][8D][8D][8D][8D][8D][8D]?

Ero harvinaisen moni eroaa sen ekan vuoden aikana, Mutta juurikin kannattaa katsoa vielä asoita sen jälkeenkin, asiat yleensä alkaa helpottamaan kun lapsi kasvaa ja muutenkin on hormooni toiminta siloittunut.
Kannattaa myös pitää järki kädessä sitten kun äitiyslomat loppuu ja työt tai koulut taas alkaa, silloin helposti tulee mammoille menovaihde päälle. Meille kävi näin ja erottiinkin, Onneksi viisastuin ja palasin takaisin ruotuun. Olisi tuo sängyssä tuhiseva ihanuus jäänyt saamatta!

Uniselle tsemppejä sinne lihotukseen! Tulkoon vauvelistanne pulleaakin pulleampi[;)]!

Kirsikka
olen näin ihan avoimesti kade hierojastasi!!!! Joko lihakset vetreenty?

vaipanvaihto öisin
meillä ei vaihdeta.
Tissiä saa, mutta yöllä ei ole muita palveluita!!
Tosin meillä ei kakata yöllä, mutta varmaankin sen vaihtaisin jos se häiritsisi unta.

Noh siinäpä vissiinkin tärkeimmät???
Menenpä kuorimaan itselleni päärynän makeanhimoon...
(sen jälkeen käyn kipasemassa suklaalevyn[8D][8D][8D])

Heissan!

Kirsikka: Juu varmasti saa, ku enhä mä koneella käy jos neiti on hereillä. Mut tosiaan sai kyl ketutuskäyrän nousee otsaan noilla oletuksillansa!

Hani: Onnea 1kk [;)] Tai 4vkk, miten se nyt sit meneekään [:D]

Jälkivuoto: Loppunut lopullisesti [:)] Mulla se piti mystisen parin päivän tauon ja sit alko uudestaan, mut seki kesti vaan pari päivää, ni en usko, että ois menkat ollu [:D]

Yövaipasta: En vaihda ellei neiti oo ihan selkeesti hereillä. Mut jos neiti juo pullonsa silmät ummessa eikä ees itkun jälkee yritä silmiään avata, niin ihan turhaa mä kylppäriin menisin neitiä herättämään.

Huomenna otan itteeni niskasta kiinni ja heti ku saan tytön päikkäreille, niin teen ristiäiskortit! Tää päivä kun meni neuvolassa ja (iso)mummolassa, ni eipä sitä muuta sit saanukaa tehtyä! Mut tulipahan syötyä sen seitsemää sorttia, kun mummini oli tehny 3 ruokalajin päivällisen [:D][:D]

Takaisin