Lokakuun pulinat

Joo, Aamun googlailujen perusteella täs vaiheessa normaalia. Vuoto on melko rusehtavaa ei kipuja eli kai valemenkat. Mulla nyt 7+5. Tuskaa tää eka kolmannes, epävarmuuden, odottelun ja oireiden suhteen.
Huutelen toukokuisista, että mulla oli vuotoa kolmeen otteeseen esikoisen raskausaikana varhaisilta viikoilta alkaen ja viimeisen kerran taisi olla reilusti yli rv. 20 eikä syytä löytynyt. Se on inhottavaa ja pelottavaa, mutta vuodoista huolimatta syntyi terve tyttö. Toivottavasti vuoto lakkaa, ettei sen suhteen tarvitsisi enää stressata. :Two-hearts:

Joo, järki sanoo että ihan normaalia 😊 Eikä kipuja ja viimeviikolla kaikki oli oikein hyvin varhaisultrassa. Täytyy vaan rauhoittua ja katsoa ettei vuoto lisäänny 🤞🏼

Eilen illalla tuumailin rinnoistani, että tuntuvat käsiin isoilta. No, nyt näyttäisi että nää 65F rintsikat alkavat jäämään pieneksi 🫣😩

Tarviikohan imetyksen jälkeen lähtee jonnekin Viroon kiinteytysleikkaukseen 😩😩😩

Mulla esikoisen raskauden alussa nousi 80F -> 80G ja siinä ovat pysyneet. Mietin jo kauhulla, että taasko kasvaa, ku en halua laittaa liivivarastoa uusiksi 🙈

Esikoinen, joka on siis 8v poika, on vissiin aika herkkäaistinen! Ei ole puhunut vauvoista normaalia enempää, mutta silittelee mun mahaa miltei joka päivä!

Esikoisen tauti meni jo ohi, mä oon nyt. Ens yöks meen vierashuoneeseen yksin nukkuun, ettei tartu mieheen.

Rv 6+3

Tsemppiä parantumiseen @Onda!

Mulla ei tainnut kasvaa esikoisesta kuin 1 kuppi DD-E, siitä jo 13 vuotta joten on tyhjentyneet tuohon D jo aiiikoja sitte 😃 Nyt on taas kyllä kasvaneet mutta mahtuu liiveihin vielä. On niin arat että pakko nukkuu urheilutoppi päällä😑
Oon kyllä ihan romuna kaikista voinneista ja vaivoista kaikki energia menee siihen että yrittää pitää huonon-olon poissa.
Joko muilla on super- hajuaisti?

Täälläkin tuntuu tissit kasvaneen. Toki lähtötaso ei ole mulla mikään kummoinen että on varaakin vähän kasvaa. 😁 Tissit on myös saakelin kipeät. Eilen koitin käydä vähän juoksemassa ja aluksi piti edetä melkein hiipimällä kun jokainen askel tuntui tisseissä. Sisulla kuitenkin jatkoin kun muuten on jäänyt liikunta aika minimiin, en saa työpäivän jälkeen tehtyä oikein mitään muuta kuin maattua sohvalla. 🙄

@Celesta täällä yks superhajuaistinen! Yks päivä (ennen tautia) ajettiin kotiin ja kotipihassa tuumasin vaan ääneen, että joku grillaa. Mies kysyi jotenkin söpösti, että onko se hyvä vai paha asia. Viime raskaudessa hän ei saanut kotona käyttää liesituuletinta, koska se haisi mun mielestä niin pahalta, niin selvästi yritti nyt tietää, että mitä hajuaisti on mieltä grillaamisesta 🤭

Tää tauti on kamala! Koronahan tää testien mukaan on. Olo on ku ei mitään, ihan todella vähän nuhaa ja vielä vähemmän yskää, mutta aivan veto pois ja paha olo. Olin viime yönä unen ja valveen rajamailla moneen kertaan ja kerran jo mietin, että nytkö alkoi keskenmeno, ku sattui niin selkää ja kivisti vatsaa. Mutta ei. Se oli väsymys ja tää tauti. 😔 Ja jos jo raskauspahoinvoinnin takia ei ruoka maistunut, niin nyt ei sen vertaa. Esikoisella meni tosiaan kahdessa päivässä ohi, niin toivon, että itelläkin huomenna jo helpottaa. En varmaan moneen vuoteen syö nakkeja tai juo sekamehujuissia kun tästä oon päässyt 🤢

Rv 6+4

@Celesta täällä yks superhajuaistinen! Yks päivä (ennen tautia) ajettiin kotiin ja kotipihassa tuumasin vaan ääneen, että joku grillaa. Mies kysyi jotenkin söpösti, että onko se hyvä vai paha asia. Viime raskaudessa hän ei saanut kotona käyttää liesituuletinta, koska se haisi mun mielestä niin pahalta, niin selvästi yritti nyt tietää, että mitä hajuaisti on mieltä grillaamisesta 🤭

Tää tauti on kamala! Koronahan tää testien mukaan on. Olo on ku ei mitään, ihan todella vähän nuhaa ja vielä vähemmän yskää, mutta aivan veto pois ja paha olo. Olin viime yönä unen ja valveen rajamailla moneen kertaan ja kerran jo mietin, että nytkö alkoi keskenmeno, ku sattui niin selkää ja kivisti vatsaa. Mutta ei. Se oli väsymys ja tää tauti. 😔 Ja jos jo raskauspahoinvoinnin takia ei ruoka maistunut, niin nyt ei sen vertaa. Esikoisella meni tosiaan kahdessa päivässä ohi, niin toivon, että itelläkin huomenna jo helpottaa. En varmaan moneen vuoteen syö nakkeja tai juo sekamehujuissia kun tästä oon päässyt 🤢

Rv 6+4
Ohhoh, toivottavasti se helpottaa pian! Mulla on ollut vaan kerran 2v sitten ja muistan et se väsymys oli kamalaa. Sen jälkeen en oo saanut onneks enää…

Tää hajuaisti homma on kyl perseestä, kaikki hajut etoo ja mikä pahin on on että takka ja tuhkan haju etoo pahasti. Sitä pitäs kuitenkin polttaa päivittäin ja se haju kyl levii kämppään 😩 Täytyy vaan hengittellä suun kautta…

Ihan hirvee väsymyspäivä . Ja huonolla tyynyllä nukuttu, niskat jumissa. :D Ruuan jälkeen oli vielä vähän huono olo, piti mennä makaamaan sängylle ja päädyin ottaa tirsat. Huomenna maanantai. Onneks on etätyö ❤️

Mulla iskee kans iltapäivisin täysin veltto olo, ihan energiat nolliin. En ole päikkäri-ihminen niin koitan vaan jotenkin sinnitellä sen väsymyshetken yli.

Mulla oli kanssa kamala väsymyskausi, erityisesti pari viikkoa sitten. Kesti viikon tai pari.

Mä oon nyt neljä päivää enemmän ja vähemmän maannut, niin ai että selkä tykkää kyttyrää. Mulla on siis selkärankareuma, niin vaakatasossa olo on aina vähän haastavaa. Taudista jäljellä enää tämmönen pieni "vesinuha" ja satunnainen yskiminen tai aivastelu, mutta sekös selkää kiukuttaa! Buranaa kun ei voi ottaa, niin kaipaisin korsettia päiväks antaakseni selän levätä. Mutta en usko että tää raskaus yhdistettynä korsettiin ois kovinkaan mukava yhdistelmä 🙈

Yks riemu tässä on - mennyt viikko hujauksessa, niin enää 4 yötä ar-ultraan!

Edit. Heinäkuiset 23 on lähtenyt liikkeelle! 😯 Eli käytännössä mehän ollaan silloin jo pitkällä? Hurjaa!

Rv 6 + 5

Totta! Voihan sen noinkin ajatelle, että pitkällä ollaan :D <3 Musta tuntuu myös, että aika menisi nyt minimisti nopeammin :D Ihan joka ajatus ei liity raskauteen enään.. Paitsi että tänään vihdoin ultra illalla! Meneillään 6+2 ja haaveena pulssin löytyminen ja sillä sekunnilla äitille viimein kertominen <3 Pohdin saisiko ultran aikana soittaa videopuhelun äidille, mikäli pulssi löytyy? tietääkö kukaan? Perhe-Arteen luokse on aika varattu.

Tänään tuli vähän veristä vuotoa. 🙁 Onneksi tosi vähän, enemminkin se oli tuhrua kuin kunnon vuotoa, mutta kyllähän se silti hermostutti. En tiedä johtuiko hermostuksesta vai raskaudesta, mutta loppupäivän oli myös paha olo. Työpäivä meinasi mennä penkin alle ja nyt päätin huilata illan kotona rauhassa. Toivottavasti olisi ohi menevää...

Ihan hullu tää väsymys, nyt se iski ihan kunnolla. Päivällä otin 20min unet, mutta keräiin toiset 40minuuttia itseäni ylös. 😩

@Fay❤ miten meni? ❤️

@salmiakki- toivotaan, että oli harmitonta ❤️ mulla oli itelläni ihan alussa myös päivän, mutta sit loppui. Ja pahoinvointi alkoi tuosta päivästä.

@typescript et ole yksin!

Tänään palattu taudin jälkeen töihin... Voi terve, mikä väsymys! Töissä ei henkilöhissiä, mutta portaita sen edestä. En edes tiedä kauanko nukuin kun pääsin kotiin. Loppuviikon teen niin etänä! Torstaina viimein ultraan!

Tajusin toisenkin "edun" taudissa. En halua kertoa sukulaisille tai muille raskaudesta ennenkuin esikoinen on saanut kuulla. Ei vielä tiedetä kerrotaanko ar-ultran jälkeen, jos on hyviä uutisia (esikoisesta kerrottiin silloin perheille), vai odotetaanko nt-ultraan. Mietin, että kauanko menee, ennenkuin äitini tajuaa - mutta nyt voin syyttää tautia mun väsymyksestä ja pahasta olosta! Täytyy vaan onnistua välttämään sinihomejuustoa uutisiin asti, koska sitä se miettis, miksen syö 😄

Rv 6 + 6

Tähän asti selvitty aikalailla väsymyksellä ja iltaa kohden vahvistuvalla etovalla ololla, mikä kuitenkin pääsääntöisesti helpottanut pienellä syömisellä.
Nyt kuitenkin tänää alkanut pahoinvointi aamuyöstä, hampaiden pesukin oli aamutoimien yhteydessä aikamoinen suoritus..😅 Toivottavasti helpottaa päivän edetessä, vaikkakin esikoisen kohdalla samanlainen raskauspahoinvointi kesti aikalailla koko ensimmäisen kolmanneksen..😅

Takaisin