Lokakuun pulinat

Hellou! Mä tulen tänne höpisemään kun testi näytti plussaa. Soitin neuvolaan ja LA olikin vielä kesäkuun puolelle, eli 27.6.

Ehkä mä nyt oikeasti olen paksuna, tänään on ainakin ollut sen verran huono olo ja heikottanut 😅

Nyt pitäisi jaksaa odotella 14.11. asti varhaisultraa.
 
Tervetuloa ja onnea @Welmukka ☺️

Miten vuodon kanssa menee @salmiakki- ?

Mä kävin eilen Mehiläisessä kun se verinen vuoto oli jatkunut jo yli viikon, siellä tutkimuksessa ei löytynyt syytä vuodolle ja kaikki oli hyvin muutenkin. Vuotoa ei oo näkynyt tänään eikä juuri eilenkään joten ehkä siitä päästiin eroon nyt ☺️ Sain mielenrauhan mutta maksoi se aikapaljon tuolla yksityisellä ja ilman mitään diagnoosia…
 
Eilen, mutta erityisesti tänään, on tuntunut että ruoka meinaa tulla ylös kun on saanut vedettyä puol annosta ruokaa. 🤢 Ihan kamalaa! Esikoista odottaessa ei ollut tällaista.
 
Tervetuloa ja onnea @Welmukka ☺️

Miten vuodon kanssa menee @salmiakki- ?

Mä kävin eilen Mehiläisessä kun se verinen vuoto oli jatkunut jo yli viikon, siellä tutkimuksessa ei löytynyt syytä vuodolle ja kaikki oli hyvin muutenkin. Vuotoa ei oo näkynyt tänään eikä juuri eilenkään joten ehkä siitä päästiin eroon nyt ☺️ Sain mielenrauhan mutta maksoi se aikapaljon tuolla yksityisellä ja ilman mitään diagnoosia…
Tänäänkin on tuhruttanut, mutta edelleen todella vähän. Koitan olla rauhallisin mielin, googlettelun perusteella on kuitenkin todella yleisestä asiasta kyse. Mutta kyllä se kieltämättä jokaisella vessakäynnillä jännittää. Hienoa että siellä on kaikki hyvin!
 
@Celesta hyvä että kaikki kuitenkin hyvin!
@salmiakki- se on yleistä, mutta kyllä itteäkin se aina jännitti!

Katoin listaa ja meitähän on aika monta! Kivaa 😊 vertaistuki on parasta! Ja on paikka mihin höpötellä, kun puolisokaan määräänsä enemmän jaksa 😄

Huomenna ois viimein ultra. Hieman jännittää. Puolison piti tulla mukaan, mutta tuli työreissu niin ei pääsekään. Noh, pääsen sentään itse ja toivottavasti hyvien uutisten kanssa voin sit tulla kotiin!
 
@typescript Sama homma, kamala olo edelleen ja jos unohtaa syödä niin 2 h päästä aina pahenee vaikka ei se syöminenkään oikein auta… juomisen kanssa vähän sama🤢
 
Helou! Mä liityn tänään positiivisen testin myötä mukaan. Sain tosiaan keskenmenon kuusi viikkoa sitten rv 6, ja tärppäsikin sitten heti ennen seuraavia menkkoja. Km oli kyllä tosi ”helppo”, ei ollut sen suurempia kipuja ja kohtukin tyhjeni itsestään. Fiilis on kyllä tällä hetkellä hyvinkin neutraali, ei oikein uskalla kunnolla vielä iloita. Päivä kerrallaan :)
 
Ehkä minäkin vielä uskallan hypätä tänne lokakuun pulinoihin mukaan 😁 eli täällä 6+6 nyt menossa, positiivisia testejä tehty 12.10. alkaen. Eka neuvola tulossa 11.11., jännittää kyllä kovasti, että onhan pysynyt menossa mukana. Mulla takana 2 kierukan aikaista keskenmenoa, ja vaikka itselleni yritän lohdutella, että ne (todennäköisesti) johtui juurikin kierukasta, niin jotenkin jossain takaraivossa jäytää pelonpoikanen. 😅 En edes tajunnut, miten paljon ne kuitenkin vaikutti! Oon onneksi kuitenkin pääasiassa pysynyt varovaisen positiivisin mielin ja onnistunut suuntaamaan ajatukset sitten esimerkiksi lastenvaatteiden selaamiseen, ihaniin kuvakirjoihin ja muuhun "hömpötykseen", eli raskaudesta perheelle kertomisesta haaveiluun ja ja ja...
 
Tervetuloa uudet mukaan! :Heartred

Tänään puol kaks ois viimein ultra! Huomaan, että meinaa alkaa jännittää. Tuntuu etten oo koko aamuna pystyny keskittymään töihin lainkaan. Vähän harmittaa, ettei puoliso pääse mukaan työreissun takia, mutta aion soittaa kyllä uutiset heti, ku pääsen sieltä!

Missä vaiheessa aiotte kertoa raskaudesta? Esim. tuleville sisaruksille, sukulaisille tai ystäville. Haluan, että esikoinen saa kuulla ekana ennen muita sukulaisia, mutta mietin, pitäisikö odottaa nt-ultraan asti vai kertoako jo ensi viikonloppuna, jos nyt ultrassa hyviä uutisia.

Rv 7 + 2
 
Mä en oo nyt yhtään kärryillä millä viikolla tössä edes ollaan 😂 aava raskauslaskuri sanoo 5+5, neuvolan la:n mukaan 5+3, liberon joku äppi sanoo että 5+2 ja kaikkiin on annettu samat arvot 🙈

@Onda meillä vielä mietinnässä milloin kerrotaan. Ekasta kerrottiin nt-ultran jälkeen ja silloin oli 12+1. Nyt mies tahtois kertoa aiemmin lähimmälle perheelle jos varhaisuä:ssä on kaikki kohdallaan. Puhuttiin myös ettö vois kertoa ajoissa jos mun olo menee tosi huonoksi niin ei tartte selitellä sen kummemmin. 🤔
 
Moikka,

Mulla oli varhaisultrassa hieman odotettua pienempi kaveri ja nyt uusi kontrolli aika nyt sitten saatiin. Todennäköisesti kaikki hyvin, mutta stressata ei saisi, jonka vuoksi ehkä koitan pysyä nyt vähän takavasemmalla tai ainakin olla katsomatta km keskusteluita asian tiimoilta :) mukana silti vielä!
 
@Fay❤ kiva kuulla kuitenkin että siellä olet! Meillä oli kanssa esikoinen silloin viikkoa pienempi ja tuolla se nyt syyslomalaisena huutelee taustalla ku yritän keskittyä töihin edes näillä pienillä motivaation rippeilläni

@Welmukka me kerrottiin esikoisesta ar-ultran jälkeen, kun kaikki oli aikuisia (tai no, siskoni teini). Nyt mietin tuota turvallisempien viikkojen aspektia esikoisen kannalta.
 
Me kerrottiin mun esikoiselle jo varhaisultraan jälkeen, hän jo 13v joten tajuaa jo mitä ympärillä tapahtuu ja ihmetteli kun oon niin väsynyt ja huonovointinen 😅
 
Moi! Tein positiivisen raskaustestin 16. 10 toissa sunnuntaina ja näytti 1-2 viikkoa raskaana. Kuukautiset ei silloin tietääkseni ollut myöhässä yhtään😁 oli vaan tunne kun näin niin omituisen unen ni oli pakko testata. Laskurin mukaan LA on 27.6 kuukautisista laskettuna. Toinen olisi tulossa ja esikoinen on heinäkuinen-21 ja täytti juuri 1v ja 3kk😊 viikkoja olis mun laskujen mukaan nyt 5+2 eikä paljon mitään oireita vielä oo🤔
Eka neuvola vasta marraskuun lopussa.
 
Onnea @Anniska

Mulla oli eka neuvola tänään, tuntui vähän turhalta se tunti siellä kun samat höpinät kuulin kesäkuussa ennen keskenmenoa… Mutta se on nyt hoidettu ja odotellaan että pääsee verikokeisiin ja siitä sitten ultraan 😊 Toivon vaan ajan menevän nopeasti, että olo helpottuisi 🤢
 
Mäkin haluaisin jo ultraan ja neuvolaan! Pitkiä on nää ekat viikot että sais edes tietää onko siellä kohdussa ketään 🙄 onneks on toi esikoinen mikä pitää puuhastelemassa niin menee päivät vähän nopeammin.
 
Tänään on neljäs päivä rusehtavaa tuhruvuotoa. Koitan pitää positiivisena merkkinä että ainakaan vuodon määrä ei ole yhtään kasvanut. 🙂 Mutta olisi se kivempi jos loppuisi kokonaan.
 
Tänä aamuna ollut kyllä taas niin paha olo, että oksat pois 🤢 en keksi, mitä tekis mieli syödä, että mikä helpottais. Hyyyyh.

Maanantaina ois eka neuvola, ehtii vielä lokakuun pulinoihin! 😄 Itselle uusi neuvola, niin ihan mielenkiinnolla odotan 😊 Mulla oli ensimmäisessä raskaudessa hepatogestoosi, joten on 50% todennäköisyys, että se uusii. Jos sitä ei ole ollut, sen todennäköisyys on jotain 2-4% luokkaa. Saattaa siis tulla taas äitiysneuvola ja äitiyspoli hyvinkin tutuksi!

Rv 7 + 3
 
@Onda mikä hepatogestoosi? 👀
Raskaudenajan hepatogestoosi on (jos oikein muistan) selittämätön raskausajan sappihappo- ja maksa-arvojen nousu. Viime raskaudesta todettiin vissiin rv30 ja kävin siitä eteenpäin vähintään kerran viikossa labrassa ja loppuajan viikottain ultrassa. Jos se puhkeaa taas, ei anneta mennä yliajalle. Esikoinen käynnistettiin rv37+1 ja syntyi sit rv 37+6. Älkää googlettako! Voin omakohtaisesti varottaa 😄
 
Takaisin
Top