Lokakuun pölinät

Oon varmaan 8 tuntia lukenu kaikkea mahdollista liittyen imetykseen, vastasyntyneen "rytmiin" ja nukkumiseen... tuli luettua liikaa, kun olo on sellanen, että tiedän entistä vähemmän :hilarious: Esimerkiksi toisessa paikassa kehutaan kapalointia ja toisessa arvostellaan kovin voimakkaasti.
 
Ihan joka ikiseen asiaan on varmaan puolesta ja vastaan argumentteja. Nappaat käyttöön sellaset jutut mitkä tuntuu hyvält just teidän perheessä:) Onhan ne kaikki vauvatki yksilöitä, joku toimii yhelle ja joku toinen toiselle. Kunhan nyt mitää älyttömiä tai hengenvaarallisia ratkaisuja tee, niin eiköhän se vauva hengissä selviä:)
 
Meillä kapalointi esikon kaa toimi sillon ku imetti ja alko se ensimmäinen hulinointi vaihe, muuten ei keskittynyt imemiseen mut sitten ku laitto kapaloon ni onnistu :) Ja myös nukku rauhallisemmin kun oli ihan pienenä kapalossa kun aina muuten havahtu hereille kun kädet heilahti mut teet niinku teidän vauvalle onnistuu parhaiten, kaikenlaista kannattaa aina kokeilla.
 
Kapaloinnissa kannattaa muistaa jättää jaloille tilaa, varsinkin jos paljon kapaloi niin tiukka kapalointi voi vaikuttaa negatiivisesti lonkkien kehitykseen. Ite en oo koskaan kapaloinu, ku en mukamas osaa. Esikon kohilla näyttivät kerran laitoksella miten se tehään, mut eipä se tietenkään mieleen jääny. Mut toisaalta en oo oikeestaa kyl näitten seuraavien kohalla edes kokenu kovin tarpeellikses sitä; ja esikko ei olis viihtyny siinä, kun ei viihtyny muutenkaan muussa kuin pystyasennossa.
 
Siihen lopputulokseen oon jo tullut, että jos kapaloin, niin käytän todennäköisesti kapalopussia. Tai ainakin kokeilen :wink
 
Mulla on tuommonen swaddle up kapalopussi valmiina vauvalle. :)
 
Joo mä hankin esikolle samanlaisen ja oottaa tuolla valmiina :)
 
Mäkin nappasin sellaisen kun tuli kirppiksellä vastaan. Luultavasti esikoinen ois tolleen imetyksen aikana hyötynyt siitä ja meinaan kokeilla nyt enemmän sitä. Ja siis kaikkea voi kokeilla; nähtäväksi jää sit mistä se oma vauva tykkää.
Munkin kokemus koliikkisen vauvan kanssa on ehdottomasti pystyasento. Myös muiden vauvojen kohdalla se tuntuu olevan kova sana jos ne hössöttää. Sen takia tuo rintareppu on nyt kans jo valmiina. Myös että saan kädet vapaaksi taaperon hoitoon ja liikkumiseen
 
Mulla sama että aion kyllä kantaa mahdollisimman paljon että saa kädet vapautettua ja samalla vauva saa olla ihokontaktissa pitää tietty toivoo et tää seuraava ei ois koliikki tapaus niinku veljensä tai no meillä oli ns. epätyypillinen koliikki kun nukku ilman huutoa yöllä mut päivät piti pitää pystyasennossa aamusta iltaan.
 
Täälläkin heräiltiin viiden aikaan. Mulla on nälkä! En oo vielä noussu ylös, kun mies nukkuu viel, mut hän herää klo 5.45 nii ehkä sit käyn jotain syömässä. :p Heräsin, kun käänsin kylkeä ja piti TAAS käydä wc:ssä. :hilarious: Moneskohan kerta se olikaan tänä yönä... Ja sit masuvauva aloitti mylläämisen tottakai. :Heartred
 
Mulla on swaddle me up 50/50, siinä saa vauvan kädet vapautettua kun ne hihantyngät saa irti :) Pojalle ostin sen, kun huomasin et tykkää nukkua just siinä asennossa minkä se pussi mahdollistaa.

Mulla tää oli eka yö ikiaikoihin, ku ei tarvinu käydä ku vaan kerran pissalla ja sekin oli joskus puolen yön paikkeilla. Kyl mä sen jälkeenki heräilin aina kylkeä kääntäessä, mut ei tarvinu nousta kertaakaa ylös :) Vauva oli kait päättäny mennä sellaseen asentoon ettei painanu rakkoa samal taval kuin normaalisti tekee.
 
Täälä kans huono yö takana. Aina sen puolen lonkka kipeyty kummalla nukkui ja ei asentoa löytynyt. Lisäksi nenä tukossa ja hankala hengittää jotenkin muutenkin.. yleensä nukun ihan hyvin, että toivottavasti ei tää jää päälle. Sit kans pissalla sai ravata, kun levottomasti nukkui niin sen pissahädän jotenkin huomasi helpommin.
 
Mullaki hirvee yö! Supisteli niin kipeesti! :'( nyt oli pakko käydä yöl ottaa särkylääke, ilmeisesti auttoi ku sai vähä paremmin nukuttuu. Nykyisin alkanu olee mul 3 kertaa yöl vessaan nousu..ja nyt iha hirveetä ku joutuu pidättelee ku neuvolaan menossa ja pitää pystyy jättää näyte :/ äitipolilta soitteli mulle maanantaina et viime viikon näytteessä oli jotain flooraa? ja pitäis uus näyte antaa pariviiko sisäl, noh onneks neuvola jo tänää :)
 
Alkaa olla todella vaikea olla. Masennus vaan pahenee. On tiivis kontakti neuvolaan, psykologi, psykiatri, perheneuvola... Mikään ei oikein auta. En tiedä, miten selviän loppu vuoden:sad010.
 
Ritariperhonen *voimahaleja* Mä menisin äitin luo pariksi päiväksi, jos tulisi kauhea masis. Jolleki muulle se vois tietty olla joku kaverikin.
 
Alkaa olla todella vaikea olla. Masennus vaan pahenee. On tiivis kontakti neuvolaan, psykologi, psykiatri, perheneuvola... Mikään ei oikein auta. En tiedä, miten selviän loppu vuoden:sad010.

Itelläni kans mieliala vähän alavireinen kun joutunut luopumaan lääkkeistä. Ja psykologi laitettiin tauolle. Noh, kait sitä on vaan pakko pärjätä loppuvuoden, vaikka sitten synkistellen ja itkien jos ei muuten...
 
Täälä kans huono yö takana. Aina sen puolen lonkka kipeyty kummalla nukkui ja ei asentoa löytynyt. Lisäksi nenä tukossa ja hankala hengittää jotenkin muutenkin.. yleensä nukun ihan hyvin, että toivottavasti ei tää jää päälle. Sit kans pissalla sai ravata, kun levottomasti nukkui niin sen pissahädän jotenkin huomasi helpommin.

Mulla on kans viime viikkoina nukkumista häirinny toi etten saa henkee, nenä kuiva ja tukossa ja kyljellä maatessa jotenkin tosi vaikee hengittää. Usein heräänkin sitten selältäni. Viime yöksi laitoin kirjat sängynjalkojen alle yläpäähän ja vielä pari extratyynyä että sain asennon enempi pystymmäksi ja voi vitsit miten paljon helpompi oli hengittää ja nukuin paljon paremmin! :) suosittelen kokeilemaan.
 
Takaisin
Top