Lokakuun loruilut

Mulla taitaa olla vaistot vielä ihan unessa :p kun en mitään osaa veikata, enkä (vauva)uniakaan ole nähnyt. Jotenkin kallistuisin enemmän pojan suuntaan, mutta se johtunee vaan siitä kun mies on monta vuotta sanonut, että heidän sukuun syntyy vain poikia.

Mutta voi että, entistäkin malttamattomampana odottelen ens viikon ultraa, kun luen teidän kuulumisia :) vaikka vähän mietiyttääkin, että onko pienellä kaikki niin kuin pitääkin.

Mukavaa alkavaa viikonloppua!
 
Täälläkin odotellaan ensi viikon ultraa :) Ihana lukea teidän viestejä, jotka olette jo saaneet vauvan sukupuolen selville.Itse en osaa yhtään sanoa, kumpi sieltä on tulossa, mutta eiköhän se ensi torstaina selviä!
Oma selkäkipu on jo lähes kokonaan helpottanut ja on niin ihanaa kun pääsee taas liikkumaan. Täytyy nyt nauttia tästä kivuttomuudesta ja oireettomuudesta niin kauan kuin voin. Onneksi viikonloppu on tulossa ja on luvattu kaunista säätä.

Aurinkoista viikonloppua kaikille!
 
Laitan tänne vielä tämän samaisen viestin, jonka kirjoitin tuonne fb-ryhmä osioon; jos kaikki ei sitä satu sieltä lukemaan. Eli "Tiedoksi kaikille jotka haluvat liittyä vielä fb-ryhmään. Ryhmä suljetaan 11.11.2013 uusilta liittymisiltä. Ennen sitä halukkaat pääsevät vielä mukaan. Joten jos olet miettinyt liittyväsi ryhmään, nii ilmottautukaa esim. mulle laittamalla yv:tä."


En olekaan käynyt itse tällä puolella aikoihin kertomassa omia kuulumisia. Joten samalla kirjoitan ne nyt. Jotenkin tuo fb on niin helppo kun sielä tulee muutenkin päivittäin käytyä.
Eilen kävin rakennultrassa ja kaikki oli oikein hyvin. Mun laskettuaika vähän siirtyi ja nyt la on 5.3.14 eli virallisesti maaliskuun lapsi kun alkujaan se oli helmikuun lopun lapsi ekan neuvolan mukaan. Huulihalkiosta jotain puhui kätilö ultratessa, mutta en tarkistanut asiaa, että oliko se hänellä vai ei. Mutta se on niin pieni asia, että koitan keskittyä täysillä vielä tähän loppuraskauteen. Pääasia oli, että mitään sydämestä ei löytynyt, se oli mun huolenaihe suurin. Itse olen voinut suhteellisen hyvin. Alussa oli pahoinvointia, mutta se alkaa olla jo takanapäin. Iltaisin pienen myllertelyn tuloksena saattaa tulla pientä pahoinvoinninoloa edelleen kun nukkumaan menen, mutta kyl mä oon saanu nukuttua. Väsymystä on paljon ja osittain ehkä Hb arvojen alhaisuuden vuoksi myös väsymystä on enemmän, mutta nyt syönkin päivittäin yhden rautatabletin. Hb arvoja seurataan ja katsotaan nousevatko ne, jos ei niin sitten annosta nostetaan.
 
Hauska tosiaan lukea ultrakuulumisia! Niin se vaan äidin vaisto taitaa olla usein oikeassa? Itse oon ollut lähes varma, että on tyttö tulossa, mutta nyt jännittää jos onkin poika! Vaikka eihän sillä väliä ole... se on vaan kumma tunne :love7 Kunhan kaikki olis kunnossa.

Rentouttavaa viikonloppua!
 
Täällä porskutetaan eteenpäin. Eilen tuli joku mahan kasvun pyrähdys, ku tuntu, et maha muutti muotoaan ja oli "tiellä" koko päivän. Oottelen jo käteen tuntuvia potkuja ja luulen, että tässä parin viikon sisällä niitä vois tunteakkin. Sen verran voimistunu nuo liikkeet :)

Lisäilin masukuvakeskusteluun kuvia.. Vihdoinki :) Ja tänään poksuu 19+0, eli 20. viikko lähti käyntiin. Viikko puoleen väliin, HUI :)

Ihanaa ja rauhallista sunnuntaita jokaiselle maalismasulle :)
 
Täällä lähtis käyntiin pikkuhiljaa 22.viikko, Tänään alkais yövuorotkin, onneksi vaan kaksi peräkkäin ja tämän jälkeen seuraava lista yhdellä yöllä, ja voipa olla jotta sitten sanonkin stopin koko yövuoroille :) Sitten ois vapaata, ekana vapaapäivänä rakenneultra (VIHDOIN!!!) ja toisena vapaana pitää kai leipoa kakkua kun on synttärit:hello(ihan vaanomalle perheelle, tässä iässä enää oikeastaan halua ees omia synttäreitä muistaa.... :puke_r)

Saa taas taistella urakalla ex-miehen kanssa noista elatusmaksuista, nyt on jo asianajajan hoidettavissa tuo homma :/ ja niinkin helpolla, kuin se ihminen ois päässy, kun ois omatoimisesti menny sinne toimistolleen kirjoittamaan nimen alle ja viemään tiedot tuloistaan, niin ois todettu ettei se oo maksukykynen ja oisin saanu kelalta suoraan....Noh, nyt sitten mennäänkin ainaki helmikuulle asti noiden päätösten kanssa, kun herra ei vaan saa aikaiseksi tehdä asioiden eteen mitään! Tympäsee...

Poju onkin menossa seuraavan kerran sukuloimaan 15.11 ja tajusimpa juuri että niillä main viimeistään pitäisi ilmoitella työnantajallekkin mammalomalle jäännistäni :D

Ens viikollehan on jo luvattu taas keskelle viikkoa lämpimiä päiviä! kun nyt ennemmin vois vaan pitää pientä pakkasta ja antaa auringon paistaa (maa jäätyis, ja kun lunta satas, se pysys maassa eikä tuli näitä märkiä liejukelejä joka päivä!) Ois mieluista olla täällä pihallakin kun ei ois kaikki paikat kuravellissä.

jees, vaan kassellaan taas :) pitää mennä hetkeksi maate että jaksaa yön valvoa toisten unta:sleep002:sleep011

Eealla oli ihania masukuvia ! pitääkin ottaa omaa profiilia noiden yövuorojen jälkeen (tai välissä!) tuntuu kyllä että maha alkaa jo olla tiellä... mutta kivahan se ois kattoa mitä kuvat sanoo...

Ja meille sukuun syntyi reipas 3,5 kilonen poikavauva kolme yötä taaksepäin! pääsivät kotiinkin jo heti vuorokauden jälkeen:love7:love7
 
Huomenta! Viime viikon loppupuoli taisi mennä hujauksessa kun en tänne ehtinyt lainkaan :) ..Meillä amint oli täällä just vastakkainen tilanne ennen rakenneultraa kuin minkä kuvailit, eli olin täysin psyykannut et tyttö tulee, ilman että tein mitään testejä, mut sit kun ultra alkoi lähestyä mä aloin kauheesti kelailla et miten reagoin jos kuulenkin nyt että poika tulee :) No mutta meillepäs tuleekin se tyttö ainakin melkein varmasti, niin varmasti kuin sen pystyy tässävaiheessa sanomaan nivusten kahden viivan perusteella! :love017
Muutoinkin pienellä oli kaikki todella hyvin ja viikkoja vastaten, vahvistivat vielä la 6.3. joten sillä mennään edelleen! Tässä ollaan nyt jo siis yli puolenvälin rv20+4 ja puhelimen sovellus näyttää että päiviä olisi 136 jäljellä ennen tuota päivämäärää :) Seuraava tapahtuma on vasta marraskuun puolivälissä oleva neuvola jossa käydään kuulemma läpi henkisiä voimavaroja(!?) ja katsellaan Kelan lappusia.. Marraskuussa alkaa myös perhevalmennus joten mielenkiinnolla odotellaan tässä jo marraskuuta alkavaksi :) Meillä on täällä kotona vasta kaksi potkupukua ostettuna joten kohta varmaan iskee halu lähteä shoppailemaankin! Kivaa viikkoa kaikille ja tsempit rakenneultraan meneville!!
 
Paljon onnea teille, Perhonen*! :) Me saatiin viime neuvolakäynniltä mukaan semmoinen kaksisivuinen "voimavaramittari", jossa piti arvioida kaikenlaisia väittämiä asteikolla 1-4, tänään käytiin sitä läpi, mutta ei mun mielestä mitenkään kauhean perusteellisesti. Tänään sain neuvolasta raskaustodistuksen Kelaa varten, mutta eipä tässä vielä ole kiirettä - kunhan tammikuun alkuun mennessä haetaan äitiysavustusta ja muuta. Meidän terkkari ei ollut ollenkaan varma, saadaanko tämän vuoden vai ensi vuoden äitiyspakkaus. Tietääkö joku miten ne menee?

Meillä on tosiaan huomenna rakenneultra. Jos kaikki näyttää hyvältä, niin menen ostamaan villalankoja, joihin olen ihastunut. Eli hyvin maltillista shoppailua vielä! Sitten pyydän tulevaa mummoa neulomaan pikkuiselle villatakin ja jotain muuta :) Kertaakaan en muuten ole käynyt esim. vauvanvaatteita katselemassa.
 
Hei tuli mieleen tässä isänpäivän lähestyessä, että pitäisköhän jo muistaa tulevaa isää isyyspakkauksella? Kun aikaa vauvan tuloon on vielä reippaasti niin tulis kyllä yllätyksenä. Mutta mitäs sellaiseen sitten laitetaan..? Vauvan "käyttöopas", vaikka joku I :Heartred Isi-ruokalappu tms, korvatulppia, tyyny (voi joutua nukkumaan yllättävissä paikoissa), viskiä tms (nyt vielä kehtaa mennä Alkoon, isomman mahan kanssa ei niinkään :D) ... Hmm, mitäköhän muuta. Sori tää on vähän off topic ehkä tällä osastolla tosin...
 
Muokattu viimeksi:
Mää oon värkänny isyyspakkausta tässä reilu pari kuukautta ja lähiaikoina annan sen :)

Pelottaa koko ajan, et mies hoksaa lopullisesti, mitä puuhailen, kun oon jäänyt jo kiinni kahesti, kun se on vahingossa nähnyt jotaki tarvikkeita, jotka on ollut outoja.. Esim. sukeltamiseen tarkotetun nenänklipsin (vaipan vaihtoa varten..) :D Mut oon puhunu aina itteni ulos niistä tilanteista, mutta aika riskaapeliä, joten aion antaa mah. pian, että tulis yllärinä. Ollu kyllä niin jänskää kerätä pakkaukseen kaikkea hauskaa :D Salailu ei vaan oo mun juttu, ku oon koko ajan ihan paniikissa, et paljastun :D

Ootan vielä isänpäivätuotteita, et pääsen shoppailemaan niitä pakkaukseen.
 
Hauska juttu Perhonen* että sulla oli sukupuolen veikkaus juuri toistepäin! :)

Ihanaa kuulla kaikkien ultrakuulumisia! Ja ihana idea tuo isyyspakkaus, täytyy alkaa itsekin suunnitella sellaista.

Tänään aamulla heti herättyäni pikkuinen alkoi rummuttaa niin paljon, etten ole tuollaista sarjaa vielä tuntenut! Olikohan se keksinyt jonkun uuden jutun. Joka tapauksessa oli kyllä kivaa herätä tuohon. :)

Hei kertokaapas, mitä liikuntaa kannattaisi harrastaa nyt raskaana ollessa? Minkä olette itse kokeneet hyväksi? Minä käyn äitiysjoogassa ja uimassa, mutta kaipaisin vielä jotain vauhdikkaampaa tähän rinnalle.
 
Hetken aikaa ehtii vielä pyöräillä. Uimassa ja kävelemässä olen myös käynyt, ja lihaskuntoa pari kertaa viikossa.

Itse innostuin kesällä lavatansseista, kun käytiin siskon ja sen miehen kanssa (mun mies oli mukana kans, muttei ehkä niin innokkaana). Todella kivaa ja mukavaa, oikeasti liikunnalista (yllätyin, kuinka tehokasta treeniä jaloille, ja hiki tulee! :) ) ja sopii vielä tosi hyvin raskaana oleville. Neuvolassakin olivat tyytyväisiä. Nyt on tullut taukoa, mutta tarkoitus olisi taas mennä muutamalle kurssille. Ollaan siis tosiaan harrastettu noita tanssikursseja, joissa esim. kolme tuntia opetellaan yhtä tanssia.
 
Mä olen juuri aloittamassa muutaman kerran pituista äitiysjoogakurssia. Jooga ei ole aiemmin tullut kovinkaan tutuksi. Aiemmin tuntui, että se on vähän turhan rauhallinen laji aerobisesta hikitreenistä pitävälle (ok, astangassa kuulemma tulee hikikin, ja tietty hot joogassa..), mutta nyt voisi olla hyvä aika. Liikunnan kanssa on muuten ollut vähän hiljaista. Viime viikonloppuna kävin lähimetsässä samoilemassa, kun se on niin ihanaa, mutta tajusin, etten voi tasapainoilla liukkailla puunrungoilla ihan normaaliin tapaan :) pitää kai siirtyä ihan poluille, höh! Kotonahan vois harrastaa lihaskuntoliikkeiden tekoa yms, mutta sehän tahtoo helposti jäädä, joten ohjattu liikunta on tarpeen.

Loistava idea Eea, pitääkin hommata isyyspakkaukseen nenäklipsi! Pieni hulluttelu tekee toisinaan hyvää :D
 
Mitäs kevyitä liikuntamuotoja voisi olla? Aikaisemmin pääsin mm. tanssimaan, mutta nyt etisen istukan vuoksi en saa mitään muuta kuin kevyttä liikuntaa harrastaa. Pyöräillessäkin tulee väkisinkin noita pikku pomppuja mm. jalkakäytävien reunalla. Kävely + sauvat, jooga, uinti..? Pilates tuntuu tosi ikävältä, joten sen lasken pois. Heti kun pahoinvointi helpotti niin iskivät nämä vaivat. :D
 
Kirjoittelen hyviä ultrakuulumisia tännekin :) eli pikkuisella kaikki kuten pitääkin ja painoa n. 400 grammaa. Sukupuolta ei kysytty eikä nähty eli jäämme odottelemaan maaliskuuta. Istukka turvallisesti takaseinässä ja lapsivettä normaali määrä. Vapautin jo omat vanhempani vauvauutisten levittämiskiellosta :) Tätä voisi ehkä juhlistaa hankkimalla vähän vauvavaatteita
 
Kyllä sellainen isyyspakkaus pitänee tehdä tämänkin lapsen kohdalla. Tosin nyt pakkauksesta tulee vähän suppeampi, kun niitä opuksia sun muita ei enää tarvitse ostaa. Esikoisen pakkaukseen ostin vauva-omistajan opas kirjan. Se on tarkoitettu eritoten insinööreille ja takakannessa lukeekin : "vauvanhoitoa niin että insinöörikin ymmärtää". Nyt keskityn enemmän siihen, mitä herkkua/energiaa saa ottaa mukaan synnytykseen äkkilähdön varalle. Eli voisiko olla paremminkin "isän sairaalakassi" :D

Itse omalta terveydenhoitajaltani vielä varmistelin onhan ok, että jatkan kuntosalilla, body pump- ja kahvakuula-tunneilla käyntejä entiseen tapaan ja hän puolsi tai paremminkin kannusti jatkamaan niin kauan , kuin vain jaksaa. Tietysti liika rehkiminen pois. Mulla em. kyllä pahan pahoinvoinnin takia ollut tauolla tähän asti, mutta pyöräilyä, lenkkeilyä olen harrastanut . Nyt viikonloppuna onkin tarkoitus kuntoilla salilla ja ryhmäliikunnoissa ja katsotaas, kuinka käy ( eli vieläkö kunto riittää).
 
Tänään ollut vähän vaihtelevien tunteiden päivä... töissä rankkaa, ihana ultra, mutta sitten päivän pääsi pilaamaan se, että kerroin raskaudesta ehkä läheisimmälleni ihmiselle, isäpuolelle, ja hänen reaktio olikin yllättävän voimakas (negatiivinen)

Välit lapsen isään on lähiaikoina pahasti tulehtuneet, eikä tämä isäpuoli yksityiskohtia tiedä, joten en voi odottaakaan ymmärrystä. Yksi syy siihen, että pistin pelin poikki oli nimenomaan lapsi (joka ei isän elämäntyyliin sovi).

Sain kuitenkin mukavan paasauksen, kuinka olisi pitänyt tehdä jo aiemmin jotain. (=abortti)
Kiva vielä tässä vaiheessa kuunnella tuommoisia, kun itsekin on tehnyt asian kanssa ison työn...

Alusta asti tiennyt, että haluan tämän lapsen. Ok, olen "vasta" 23 ja koulu jää vähän kesken, mutta eipä ole maailmanloppu. Aikaa on vaikka mihin. Ja jollei olisikaan niin mielummin käytän sen ajan nauttien lapsesta, kuin istuen koulunpenkillä.
 
Todella ikävä tilanne Nmarie :sad001 Nyt kun eniten tarvitset kannustavaa tukea ja joku edes kehtaa laukoa abortti-vihjailuja. Toivottavasti saat lapsesi isän kanssa edes asiat sovittua!

Olemme nyt menossa kylpylään lomalle ja varasin meille hierontoja. Hieronnoissa ei itsessään ole mitään pahaa vaikka raskaana olen, mutta tämä virkailija huomautti, että pitäisi pystyä olemaan mahallaan. Lupasin olla, mutta olen nyt jälkikäteen miettinyt pystynköhän sittenkään olemaan, ja jos olen sen 1h vatsallani (tyynyjä kyllä saa tukemaan, ettei ihan mahan päälle joutuisi menemään) saanko vatsani kipeäksi tjn, että loma menee pilalle. Mulla siis viikkoja kuitenkin 20 ja jo toinen raskaus, ettei ihan hirmu pieni maha ole (masukuvissa kuva)... Hieronnat kuitenkin sen verran tyyriitä, etten viitsi niistä maksaa, jos en edes pysty nauttimaan.... Pystyttekö olemaan edelleen vatsallaan? Mitäs mun nyt pitäis tehdä...?
 
No tänään on tuleva isoisäpuoli jo positiivisemmalla mielellä, kovasti pahoittelee reaktiotaan... Eiköhän tästä kaikki vielä käänny parhain päin.

Minä en kyllä kovalla alustalla pystys masullaan olla, vaikka pieni onkin. Pehmeällä sängyllä pystyy vielä, mutta sekin tuntuu melko ikävältä... Jospa testailet asetellen lattialle tyynyjä, onko siinä mahdollista olla mukavasti. Ja miltä tuntuu kun vaikka mies vähän painelee selkää. Kummallista, että eivät suostu hieromaan kyljellään.
 
Takaisin
Top