Nyt tulis sitten niitä kokemuksia tosta vyöhyketerapiasta: No, ensinnäkin sattu ihan sairaasti, äiti paineli sellasella pyöreäpäisellä puutikulla, joka oli sellanen melkein sikarin paksunen. Kun oikeet "pisteet" löyty, ni tuntu kuin olis veitsellä pistetty ja tupakalla poltettu samaan aikaan. Vaikka tikku siis oli pyöreäpäinen ja iso, ei siis yhtään terävä. Eli oikeat kohdat löyty.
Supistuksia ei tullut, mutten ollut yllättynyt kun en oo moneen viikkoon supistellu kuin sillon tällön öisin. Ensimmäisenä "oireena" tuli uskomaton väsymys, varmaan minuutti käsittelyn jälkeen kuorsasin kuulemma kovaa sohvalla. Enkä mielestäni ollut mitenkään väsynyt ennen kuin aloitettiin. Kun heräsin tunnin päästä, menin vessaan, ja kas, bongasin ainakin osan limatulppaa. Tän osaan sanoa varmaks sen takia, että mulla se myöhänen keskenmeno (rv16+) alkoi sillon limatulpan irtoomisella, ja seuraavana päivänä meni vedet. Ihan niin paljoa ei "tavaraa" ollut tullut kuin keskenmenoa ennen, mutta selkeesti tunnistin mistä on kyse. Innolla odotan josko ens yö tois supistuksia tullessaan :)
Äiti kyllä kertoi sen karun tosiasian, ettei sitä synnytystä mikään poppaskonsti käynnistä ennen kuin aika on kypsä, mutta nimenomaan siihen kypsyttämiseen toi käsittely on hyvä. Ja kuulemma usein saa aikaan nopeemman ja helpomman synnytyksen. Voi myös käyttää kivunlievityksessä synnyttäessä, käytetään oikeesti joissain sairaaloissakin.
Maidosta: Mä oon kanssa vuotanut viikkoja jo, välillä enemmän, välillä vähemmän. Ei kuitenkaan niin, et tulis liiveistä läpi tms.
Siivoomisesta: Mä oon ihan neuroottinen, koska tiedän, et jos kämppään jää sotkua kun lähen synnärille, niin ei sitä kukaan käy siivoomassa kun oon sairaalassa. Niinpä siis imuri saa kovaa kyytiä päivittäin :)
Ohhoh, tulipas paljon tekstiä. Vointeja mammoille, niin synnyttäneille kuin muillekin.
P.S. Aion jatkaa tota vyöhyketerapiaa niin pitkään kunnes vauva syntyy, kun ei siitä haittaakaan ole. Siis jos kestää sen "kivun"....