Lokakuun loppurutistus!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Rinkeli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä olen ihan kyllästymiseen(siis muut ovat jo kyllästyneet hehkutukseeni [:D]) asti hehkuttanut RELA-tippojen puolesta. Aloin antamaan pojalle kun oli 2 viikkoinen ja annoin ekan vuoden ajan säännöllisesti joka päivä, eipä ollut masuvaivoja. Toki voi olla, että pääsimme ihan muuten vain niin helpolla, mutta arvatkaa mihin mä uskon. [;)] 

Mua odottaa ja sektio. Kaks ensimmäistä on sektiolla syntynyt ahtaan lantion vuoksi. Jos on kaksi sektiota kolmatta ei enää mietitä vaan mennään sektiolla. Eli leikkaus viimeistään viikoilla 39. Mulla raskausdiabetes eli sen vuoksi on mahdollista että leikkaavat vielä aiemmin, mutta tosiaan viimeistää viikkoa ennen laskettua aikaa.
Leikkaus aina hiukan jännittää, mutta hyvin se menee.[;)]
Mut nyt menen saunaan jos vaikka sais tulemaan aiemmin... niin varmaan... toivossa on hyvä elää.[:D]

Mä kävin tänään ostamassa maitohappobakteeritabuja, Lacto7. Oon niistä lukenu, että voisivat auttaa vauvaa, ettei tulisi niitä mahavaivoja ja allergioita niin helposti, kun saa jo äidin mahassa bakteerikantaa kuntoon. Tiedä sitten..?! [;)]

Mä koitin ITE viimeyönä, ja äsken, omalla sormella kohdunsuuta. En oikeen muuta tiiä, muutaku et tunsin vauvan pään!!! On kait siinä jotain ohutta vielä edessä, mut tuntu se silti!!! Ukko meuhkas, et älä nyt hullu mee ite ronkkimaan. [:)][:)] Pesin kyl kädet ennen sitä...

Annie74 Hassun söpö tuo ukkos ;P

Kyl me ollaa ukon kans koklattu ja on tosi alhaal.. puolensormen päässä enää ulkomaailmasta.

Mul on ollu tänää jotenkin tosi tuskanen ja levoton olo jatkuu jo kolmatta päivää. Onko muilla tällasia tuntemuksia?
Ja valkovuotoo tai jotain tulee tosi paljon. Neljä kertaa olen tainnu jo vaihtaa pikkarit ku koko aja iha märkänä [:@]

Pakko oli meikata tänää illal ku alko jo itkettää ja turhauttaa tää pullero ja ruma olo..[:-][8|][:(][&:]
No kylhän se vähän piristi :)

Maaru: Mä kävin yx päivä kaupas ja ovien edes oli yx äiti ja lapsi jotka keräsivät rahaa punaselle ristille. Kun tulin ulos kaupas oli pakko antaa viimesist kolikoist rahaa. Ois muuten tullu niin huono omatunto. Kyl niillä lapsilla on kummallinen vaikutus [:)]

Ollu kyllä mukava päivä kaikkiaan. Tympii tosin kun muutamat ihmiset teki meille oharit, toisella oli ihan älytön täys paska selitys ja toinen ei edes ilmoittanut mitään. Mutta oli niin mukavaa kun ukko sai soitella rumpujaan, kun oli kitaristi mukana ja sitten ne oikein neljän miehen voimin kävi saunomassa.

Minulla kyllä kieltämättä oli vähän yksinäinen olo vaikka miesten kanssa aina onki mukava jutustella, MUTTA SILTI on se aina masentavaa kun ei omista yhtään kaveria.

AIVAN IHANAA oli olla katsomassa Klamydian keikkaa josta juuri kotiin tultiin. Hirveän tungoksen keskellä jouduin välillä seisomaan, mutta mies suojasi minkä kerkes[:)]
Nyt sattuu jalkoihin ja selkään, mutta oli se sen arvoista todellakin!!![:D]

Vielä kun vaavi on massussa niin pysty lähtemään, ei enään myöhemmin olekkaan niin helppoa.

Niin ja se että määki ku kokeilin niin olin kyllä tuntevani että se oli yhelle sormelle auki. Kyllä munki mies on vähä huvittava kun puhun sille ja kysyn haluuko se kokeilla. Ilme kertoo kaiken[:D][:D]

ronkuli:

mä en löytäny kohdunsuuta ku tais olla nii peräl jemmas etten jaxanu kaivaa [:)] olix se sul iha helpost löydettävissä?

Kiva et pääsit keikalle :)

Heippa vaan kaikille! [:)]

Miten sitä tuntuukaan, että joka toiselle päivälle löytyy siivottavaa kahden suht siistin aikuisen kodista?? Oon nykyään naimisissa imurin kanssa ja on tuo vessaharjakin tullut tutuksi.. Mitähän sitten tapahtuu, kun tuo kolmas saapuu maailmaan.... [:D] Tai sitten sitä on tässä kotona pyöriessä tullut huomaamatta kriittisemmäksi kuin aiemmin! Ehkäpä se sitten ei ole niin mielessä, kun on ihana pallero jonka kanssa aika kuluu [:)] Kertyköön ne pyykit ja pölyt sitten ihan rauhassa.. [:D]

Täällä on moni näköjään itse tutkiskellut oman alapään tilannetta, eipä ole itse tullut mieleenkään. Pitäisiköhän tänään vähän tutkiskella, hmm.... Toisaalta eipä sillä oo mun tilanteessa juurikaan mitään merkitystä..

Tässä viime päivinä oon miettinyt miten mulla oli etukäteen tästä loppuraskaudesta ja viimeisistä viikoista ihan erilainen mielikuva. Oletin, että olo olisi aivan jättimäinen ja hankala ja vaivalloinen ja kömpelö ja kivulias ja että olisin ihan täynnä koko raskautta. Mutta ei, mulla on olo ollut aivan loistava, välillä ihan unohdan olevani raskaana [:D] Kävelylläkin tulee porhallettua monien ihmisten ohi tuosta noin vaan! Ja tästä olotilasta olen siis erittäin onnellinen, kun on huomannut miten paljon monilla oikeesti onkaan erilaisia ongelmia ja vaivoja. Toivoisin kaikille helpompaa oloa.. Mutta kohtapa se on jokaisella tämä odotus ohi [:)]

Voi miten odotankaan sitä hetkeä, kun saan oman pikkuisen syliin!! Ei sitä vaan tajua etukäteen... [:)][:)]

Ihanaa päivänjatkoa ihanat äidit!

Jihuu Mää ensin kokeilin muuten että mite se tuntuu koko vaavi ja yhtäkkiä melko edessä tuntui sellainen kolo minihkä sai sormen mahtumaan. Ainakin tuntui ihan siltä. [:D]

Mä en saa jostain syystä tätä kirjotusta toimimaan kunnolla, mut katotaan millanen lopputulos tulee ku julkasee tän... (Lisäyksenä ennen julkasua: Ainaki esikatselussa näyttää normilta, vaik mun koneella hyppii rivit miten sattuu)

Mä oon kans yrittäny tutkii tota kohdunsuuta, mut en mä ylety :( Mut lääkäreilläki ollu aika kaiveleminen, taitaa siis olla aika syvällä :)

Mun äiti on vyöhyketerapeutti, ja ruvetaan kohta kokeilee josko auttais vyöhyketerapia synnytyksen käynnistelemiseen, kun viikkojakin alkaa olee tarpeeks :) Aateltiin, et ku ei siitä haittaakaan oo, niin mikä ettei vois kokeilla.... Jännityksellä ootan josko tulis suppareita, kerron sit tuloksen täällä :)

Joo itselläkin tullut ruokaa laitettua huolella ja leivottua myös, se on kyllä jo jotain! Normaalisti en nimittäin leivo koskaan [:D] Mutta se on kyllä ollut mukavaa, toivottavasti jää tavaksi [:)] Enemmän voisi kyllä alkaa panostamaan makean sijasta suolaiseen ennen kuin se kaikki alkaa näkyä omalla vyötäröllä........

zil Mulla on koko ajan kuivanutta maitoa nänneissä [:D]
Tosi seksikäs olo[;)]

Maidosta: Mulla alkoi tuleen viime raskaudessa maitoa rv 26 ja tässä raskaudessa jo viikoilla 22+4. On meinaa aika lehmä-olo. [8|]

Sectiosta: Ei ollut läheskään niin kamala kokemus kuin alkuun kuvittelin. Nopeasti tuli siitä palauduttua.

peekoolle ja mahiiwille kovasti voimia!
Onnea kaikille jo vauvan saaneille ja jaksamista kaikille, jotka vielä synnytystä odottavat.

annnie74: maitohappobakut varmaan auttavat omaan hyvinvointiin, mutta lapseenhan ne eivät masussa mene. Maitohappobakut kun eivät liiku verenkierron kautta! Lapsonen on lähes kaikilta bakteereilta suojassa istukan takia ja saa ekat suolistobakteerinsa ekalla syötöllä syntymän jälkeen. (Halusin vaan tuoda tiedoksi.)

Nyt tulis sitten niitä kokemuksia tosta vyöhyketerapiasta: No, ensinnäkin sattu ihan sairaasti, äiti paineli sellasella pyöreäpäisellä puutikulla, joka oli sellanen melkein sikarin paksunen. Kun oikeet "pisteet" löyty, ni tuntu kuin olis veitsellä pistetty ja tupakalla poltettu samaan aikaan. Vaikka tikku siis oli pyöreäpäinen ja iso, ei siis yhtään terävä. Eli oikeat kohdat löyty.
Supistuksia ei tullut, mutten ollut yllättynyt kun en oo moneen viikkoon supistellu kuin sillon tällön öisin. Ensimmäisenä "oireena" tuli uskomaton väsymys, varmaan minuutti käsittelyn jälkeen kuorsasin kuulemma kovaa sohvalla. Enkä mielestäni ollut mitenkään väsynyt ennen kuin aloitettiin. Kun heräsin tunnin päästä, menin vessaan, ja kas, bongasin ainakin osan limatulppaa. Tän osaan sanoa varmaks sen takia, että mulla se myöhänen keskenmeno (rv16+) alkoi sillon limatulpan irtoomisella, ja seuraavana päivänä meni vedet. Ihan niin paljoa ei "tavaraa" ollut tullut kuin keskenmenoa ennen, mutta selkeesti tunnistin mistä on kyse. Innolla odotan josko ens yö tois supistuksia tullessaan :)
Äiti kyllä kertoi sen karun tosiasian, ettei sitä synnytystä mikään poppaskonsti käynnistä ennen kuin aika on kypsä, mutta nimenomaan siihen kypsyttämiseen toi käsittely on hyvä. Ja kuulemma usein saa aikaan nopeemman ja helpomman synnytyksen. Voi myös käyttää kivunlievityksessä synnyttäessä, käytetään oikeesti joissain sairaaloissakin.

Maidosta: Mä oon kanssa vuotanut viikkoja jo, välillä enemmän, välillä vähemmän. Ei kuitenkaan niin, et tulis liiveistä läpi tms.

Siivoomisesta: Mä oon ihan neuroottinen, koska tiedän, et jos kämppään jää sotkua kun lähen synnärille, niin ei sitä kukaan käy siivoomassa kun oon sairaalassa. Niinpä siis imuri saa kovaa kyytiä päivittäin :)

Ohhoh, tulipas paljon tekstiä. Vointeja mammoille, niin synnyttäneille kuin muillekin.

P.S. Aion jatkaa tota vyöhyketerapiaa niin pitkään kunnes vauva syntyy, kun ei siitä haittaakaan ole. Siis jos kestää sen "kivun"....

Sormustin ihan tehokkaalta vaikutti terapia, kyllä tässä itsekin jotain kaipailis.

Eilen tuli käytyä leffassa ja kampin kaupoissa. Jaksoin tosi hyvin ja fiiliksissa kiertelin kun pääsi vähän kotoa pois tuulettumaan. Kaveri kysyi että kuinka uskallan lähteä jos vaikka vedet menee. No enpä aikonut kotiin linnoittautua sen takia. No on meillä jätesäkki ja pyyhe auton takapaksissa jos tarttee autoa suojata.

Nyt on sitten harjoitussupistuksia tullut ehkä hiukan enemmän, johtunee aktiivisesta viikonlopusta. Aamulla oli vähän tukalaa kun supisteli, mutta eipä tullut lasta vaan se toinen hätä [:D].

Voimia sairaalassa olevien toukkien vanhemmille!

ihana ilma [:)] pitäisikö tänään lähteä ulos kävelylle ensimäistä kertaa pojan kanssa??!!

nyt poika nukkuu mutta jos syönnin jälkeen lähtisi. höperöksi täällä sisällä tulee, tarvitsee raitista ilmaa.

Juu ihana ilma[:)]mä tein ittelleni sellasen huollon,värjäsin hiukset, leikkasin otsatukan,sheivasin ja leikkasin kynnet että kehtaa mennä synnyttämään[:D]nyt pitäs viä imuroida ja sitten oiskin neuvolaan meno..tsemppistä kaikille[:D]

höh, eilen papun vatsanympärys oli laskenut, ja nyt yön aikana noussut 5cm, ja painoa tullut lisää 100g yössä :( No nyt tuolla on lääkärinkierto, et jospa saisi jotain tietää, että meinaako mitä tehä.. emt. .. [&o]

Me ollaankin pojan kanssa jo aika reippaasti ulkoiltu vaunuissa.. on ollut niin hyvät ilmat että miksi ei oltaisi.
tyytyväisempi tuokin on ollut näin.

Tuli tuosta sheivailusta ja muusta laittautumisesta mieleen että voi juma kun ketuttaa...alaosastoa kun ei nyt pääse sheivaamaan kunnolla kun on nuo perkeleen tikit niin sehän käy ärsyttämään aivan suunnattomasti, kun normaalisti olen ollut aina niin tarkka tuon alakerran suhteen ettei sieltä hirveästi sitä karvaa löydy[:D]

Tänään on neuvolatädin kotikäynti, vähän meinaa jänskättää. saa kyllä näyttää mulle kynsien leikkuun, mua pelottaa ihan hirveästi koskea niihin, ja nyt niitä sais alkaa leikkaamaan, kun ei jaksais noiden tumppujen kanssa pelleillä.

Huomenna mennään tunnustamaan lastenvalvojan luo isyys...joka kyllä mulle tuli ihan yllätyksenä, että sellanenkin pitää tehdä.  Papille pitäis tällä viikolla soitella ja ristiäispäivä on jo onneksi varattuna.
Pojan isoisomummo toi eilen meille saman kastepuvun millä minut on aikanaan kastettu ja voi hemmetti se on hyvässä kunnossa siihen nähden että on muutaman kymmenen vuotta vanha, toinen vaihtoehto olis ollu sama millä tämä isoisomummokin on kastettu yli 75 vuotta sitten, ja sekin oli ihan vitivalkoinen ja tosi siistissä kunnossa, en olis ikinä uskonut. hyvin niitä vaan on sitten pidetty[:)]

Takaisin