Lokakuun leuanlouskutukset

Tekis tosiaan siinä yöllä herätessä vaan mieli alkaa aamupalaa väsäileen ja muutenki alottaa jo päivä[:D]
Vaikka heräilen niin en mä silti mitään päiväunia ota,eikä kyllä väsytäkkään..Nyt oon huomannu että monena päivänä ei edes illalla väsytä,kauhee duracell-pupu olo vaan[:D]
 
Zoe: Sinulla oli hyviä vinkkejä isyyspakkaukseen! [:)] Mistä olet ostanut tuon t-paidan, bodyn ym.? Juuri jotain tuollaista etsin. Toivoisin vaan löytäväni ihan liikkeestä, eikä nettikaupasta.
 
Heh, mäkin näin joku aika sitten melkein joka yö jotain hassua vauvaunta... tässä muutamia:

Näin unta, että vauva oli syntynyt, mutta mä olin unohtanut sen pinnasänkyyn ja vasta viikon päästä muistin koko vauvan ja menin tsekkaamaan että apua mitä sille kuuluu, kun en oo viikkoon imettänyt tai vaihtanut vaippoja. Vauva oli hengissä ja mulkaisi mua ärtyisästi ja kun nostin sen ylös, se sanoi äreästi, että "voisit vähän paremmin hoitaa hommas". [:D]

Sit näin unta, että olin synnyttänyt vauvan, mutta se oli vaan 10cm pitkä, ja ihmettelin, että ovatko vauvat tosiaan niin pieniä. Käytin vauvalle laastaria vaippana. Vauva osasi kuitenkin puhua, ja hän puhui samalla äänellä kuin työpaikkani eräs 60-vuotias naisjohtaja, joka tunnetaan kriittisistä ja negatiisistä möläytyksistään. Unessa olin huolissani siitä, että miten pärjäisin niin kriittisen vauvan kanssa. Vauva oli myös jotenkin huolissaan, ja valitti, että hänelle ei oltu kerrottu, että hänen äitinsä kuuluu ohjausryhmään... [:D]

Viimeisimmässä unessa olin taas synnyttämässä ja se tapahtui niin, että kaikki synnyttämään tulleet naiset makasivat Kättärin lattialla ketarat ylössojottaen (kuin koirat) odottaen, että kätilö tulisi ottamaan vauvan ulos. Vauva syntyi ja oli erittäin kaunis ja olin siihen tyytyväinen. Lähdin kuitenkin metsästämään kätilöä, koska istukkaa ei oltu muistettu ottaa ulos. Kun palasin takaisin huoneeseeni, vauva oli muuttunut valkeaksi pyöreäksi pöytäliinaksi. Tutkin sitä tarkasti, ja huomasin siinä kaksi sinistä läikkää ja totesin, että niistä ne silmät sitten kehittyvät... [:D]
 
Happy73: Ei hitto mikä uni! MAHTAVAA [:D][:D] Oon aika vastaavan nähnyt itekki, mutta hevosista useemman kerran.. oon saanu jostain yllättäen hevosen enkä sit muistakkaan hoitaa sitä abaut viikkoon ja sit paniikissa katsomaan onko ne hengissä vielä :D

Yläaste ikäisenä näin unta, että olin raskaana - ja synnytin navan kautta

Sitten alkuvaiheessa raskautta uneksin, että oltiin synnärillä ja syntyi poika joka oli ihan ilmapallon muotoinen miun sokereiden takia, mutta "laski" normivauvaksi suht äkkiä! [:D] Poika jäi osastolle ja me miehen kanssa lähdettiin johonkin autolla ja hänen exänsä (en oo ikinä nähnytkään) oli kyydissä ja vittuili miulle ihan täyttäpäätä, suutuin tästä sitten niin paljon että sisällä taloon mennessämme nappasin oven kahvan käteen ja hujautin miestä ohimoon sillä [:D][:D] ..Sitten jossain välissä tajuttiin, että meillehän syntyi vauva eikä olla pariin päivään.. osastolle takaisin jossa meille sanottiin että ette te enää vauvaa näe - "tehän halusitte myydä sen" MIT VIT!?!

Hyi mikä olo oli herätessä tuon hoitajan kommentin takia - mitä HITTOA se horisee [:-]
Onneksi oli vaan unta ja isännän kulmassahaan ei ollut ovenkahvasta jälkiä [:D]

Isyyspakkauksesta. Annoin sen miehelle tiistaina ja tykkäsi kovasti :)
Esim "äänenvaimennus osio" sisälsi korvatulpat, tutin "äänenvaimennin" tekstillä vauvalle ja fazerin sinistä joka annetaan hätätapauksessa äidille tämän jäkättäessä liikaa [;)] Sitten Varatissi osio jossa ääntä kohti tuttipullo sekä pari purkkia äidinmaidon korviketta.. hmm. mitäs muuta, tottakai h&m:stä I <3 Dad bodi, viinapullo varpajaisiin, maailman paras isä muki, brejk patulla tauon tarpeeseen, mars - päänsärkyyn auttaa seksi ja suklaa, tässä tulee suklaa [:D] Sekä tietty suomalaista sisua jos ei enää muulla jaksa [:)]
Lisäksi barbababa helistin ja pikkuauto.. eikä tässä vielä kaikki, en edes enää muista mitä kaikkea sinne laittelin [:D] Tietysti kirjoitin listän "isyyspaukkaus 2010" ja siihen alle aiheittain tavarat ja niiden käyttötarkoituksen [:)]
 
Aamun naurut taas näistä teidän unista!!!! [:D][:D][:D] Ja Meemikös sitä kommentoi ettei näe raskaus-unia? Siis kun mähän en näe unia ollenkaan. Minkäänlaisia. Ja siis masennus voi viedä nimenomaan kaikki unet pois. Jotain todella ahdistavaa pitää päivän mittaan sattua että se sit tulis uniin. Esim tuos alkuviikosta loukkaannuin todella pahoin appi-ukon käytöksestä, hän kun ei osaa kiittää mistään, oma napa on se lähin mut aina on silti muilta vaatimassa lisää ja lisää ja enemmän ja enemmän. Noh, tilanteeseen sen enempää pureutumatta lopputulos oli se että minä istuin mökillä yksin pilkkopimeessä grillikodassa ja itkee vollotin oikeen koko ihmisen voimalla kuinka paska ja tarpeeton olen, kuinka mikään mitä teen ei kelpaa jne, kun tuo oma ukko oli isänsä kanssa jokusen matkan päässä laittamassa rakenteilla olevan mökin pohjia. Niillähän siis oli valo sinne työmaalle, mutta kun on mökin kellarikerroksen seinät muurattu, niitä pohjia tasottelivat, ja vielä saunatupa siin tulevan mökin ja grillikodan välillä, ni valoa ei riittäny pisaraakaan sinne mulle asti. Anyway, tää oli tarpeeks "voimakas" tilanne/taphtuma, jotta se tuli mun uneen seuraavana yönä, ja siinä unessa appiukko oli manannu pojalleen, siis mun avokille, kuinka minä olen ihan samanlainen kun tämän exä. En nyt muista tarkkaan sitä sanaa mitä oli unes käyttäny, mut joku tyyliin turha/ärsyttävä tms. Että näin. Ja edellisestä unesta on tiettävästi useempi kuukaus, mikä tällähetkellä siis taitaa olla ihan hyvä asia kun ne ruukaa sit olla näin postiivisia mulla...[8|]

Mutta isyyspakkaukseen. Mä havittelin kans rakentavani sellasen, mut sit loppu ideat kesken ja saatoinpa ehkä (yllättäen) unohtaakin koko asian. Enkä kyl tiedä et millon sen antasinkaan, isänpäivänä vai isännän synttäripäivänä joka on sit joulukuun 7:s. Jotain pientä kivaa olis kyl ihana keksiä, tuo ukko kun tykkää ylläreistä [;)][:D][:D] mutta... Mielikuvitus on kadonnu johonkin Kanarialle aivan tyystin... [8|] Joku sano löytäneensä tutin jossa lukee äänenvaimennin??? Mä olen ettiny sellasta kaverilleni joka paikasta, myös netistä, enkä ole löytäny. Eikä kyl ole tää kaverinikaan sellasta silmiinsä saanu. Mutta siis, kun mua mietityttään et kaiken tään masennukseni ym keskellä olen itsekeskeisesti jättäny isännän tavallaan ulkopuolelle koko odotuksesta, vaikka yritän kyllä aina kertoo varsinkin niitä hauskoja tuntemuksia, millon mainitsen hikasta jne, siis yritän pitää hänet "mukana" asioissa. Mut jokatapauksessa, olis kiva kertoo vaikka sit tuollasella pikku paketti-yllärillä raksulle et hän on yhä arvostettu vaikka en aina sitä osaa/muista näyttää...[8|] [:)]

Ja viimoseks on ihan pakko hehkuttaa, mun äiti sit järkkäs meille pikku yllärin. Soitti toissapäivänä ja ilmotti varanneensa mulle ja isännälle viikonlopun kylpylästä [:)][:D] Eli tänään lähdetään Kuopijoon Rauhalahteen. Jeeee [:D][:D][:D] Nää ihanuudet oli tajunneet ottaa sellasenkin asian huomioon kun meidän turret, eli koirat pääsee mukaan (mikä on vaan hyvä koska muuten mä stressaisin niiden perään niin että olis rentous viikonlopusta kaukana...). Ja mä kun en taida ongelma-ihoni kans sinne kylpylän puolelle uskaltaa (kloori aiheuttaa ihottumaa...) ni voin aina lähtee koirien kaa käveleen [:)] Eli oikein hyvää viikonloppua kaikille [:)][:)]
 
^juu, siis minäkään en näe minkäänlaisia unia. Tai ainakaan en muista nähneeni...
 
Katin Mussukat verkkokaupassa on noita äänenvaimennin tutteja, sieltä tilasin :)
 
Noihin teidän isyyspakkauksiin tulee paljon sellaisia mitä olen ajatellut ensimmäisenä isänpäivänä ja sitten vauvalta lahjaksi isän syntymäpäivänä joka on melko pian siis vauvan syntymän jälkeen [:)] Isyyspakkausta ei täällä koota ja siihen on ihan kamala syy mutta kerron nyt kuitenkin, ei oo mun syy siis! Elikäs mulla miehen ilme menee aina tosi kivaksi kun on jotain uutta hankintaa, oli se sitten vauvalle tai kotiin. Mä en enää jaksa katsoa sitä kun nään kuinka se ajattelee "millähän helvetillä tuokin on maksettu..."
Meillä siis just muutto takana, sisustus uusittu täysin ja sit vauvan juttuja ostellut jonkin verran. Ja ei oo mitkään huipputulot ainakaan vielä.. joten en viitsi sen takia oikein enää panostaa hetkeen. Antaa toisen rauhoittua. Ja lisäksi mä luulen että se ei kauheemmin välittäisi tuommoisista, en tiedä miksi niin veikkaan mutta luulenpa vaan että ei oo hänen huumorinsa sisällä tuollainen pakkaus.
Mutta kuulostaa huippukivoilta mitä ootte kasannut [:)]
 
Mitähän Freud sanoisi noista teidän unista [:D]

Väsyttää, nyt ei pysty enempään. Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
Niin muuten, ei taida sittenkään tuonne uni osastoon tulla multa enää lisäyksiä. Nimittäin nykyään yöt menee valvoessa.. äitini epäili että synnytän varmaan ennenaikaisesti kun jo tässä vaiheessa loppuu nukkuminen öisin, ei kuulema näytä kovin lupaavalta sen suhteen siis.
Ja harmi juttu mutta yleensä äiteni on oikeessa kaikessa mitä sanoo ...
 
Toivotaan nyt Ang1e että synnytät ihan normaaleilla viikoilla:) Neuvolassa mulle sanovat et normaalia jos heräilee ja ei enää saa unta sekä normaalia on että yöt menee valvoessa..Ne on nää hormonit..Tosin kannattaa sit nukkua päivällä edes tai joskus jollei öisin saa unta ollenkaan
 
Mulle sanottiin kans neuvolassa, että johtuu hormoneista. En itse ole nukkunut kahteen yöhön ollenkaan mutta silti pirteä kuin peipponen. Toivottavasti ei nyt ihan koko aikaa kestä, tulee muuten aika zombie [:D]
 
Palasin just synnäriltä. Olin ihan kontrollikäynnillä tänään lääkärissä (hakemassa saikun jatkoa), mutta lääkäri oli ihan järkyttynyt mun voinnista, ihmetteli, etten ole aiemmin tullut. Kohdunsuu oli pehmennyt viikossa ja supistelin aika rajusti siellä vastaanotolla. Lääkäri lähetti välittömästi Kättärin synnyttäjien päivystykseen. No, siellä makasin monta tuntia aika kovissakin supistuksissa. Sain lääkettä ja ultrattiin, otettiin verikokeita yms. Olisivat laittaneet mut osastolle, mutta halusin itse lähteä kotiin. Vauvalla oli kaikki kunnossa ja vastasi viikkoja. Painoarvio 1200 g. Nyt siis lepoa kotona ja määräys lähteä heti sairaalaan jos alkaa supistaa rajusti tai kivut ei hellitä. Että sellasta täällä perjantai-illan ratoksi.
 
NONIIN! JES!

Mun mielestä sun uutisesi, meemi olivat kuitenkin loistavia. Lopulta joku oikea ammatti-ihminen siellä hommissa ja suhtautuu asiaan sen vaatimalla tavalla. Sait varmasti kunnon sairasloman nyt ja mielenrauhan sille, että on lupa vain levätä! Nyt annat pikkuisellesi kasvurauhan ja itsellesi levon. Hyvä tästä tulee!
 
Joo, vakavasti asia nyt otettiin, mutta se sairasloma... viikon sain taas jatkoa... ei kirjoita enempää kun joka tapauksessa joudun nyt lääkärissä ramppaamaan tiiviisti. [8|] Olis vaan pienempi stressi jos kerralla määräis kunnolla, mutta on se aika selvä, ettei tästä kouluun/töihin enää palata.
 
meemi, kuulostaa ihan samalta mitä ystävälläni oli. Kävi kättärillä makaamassa aukeamisen ja supisteluiden vuoksi. Saikkua heiteltiin miten sattuu ja seurattiin. Eipä sitten kuitenkaan mennyt enää töihin ja vauvakin meni jopa yliaikaseksi.

Koita nyt rauhoittua ja antaa stressin laskea!
 
Aivan loistava laskettuaika [:)] Silloin kun vauvan maailmaan pukkaa voi jo oikeesti sanoa että siinä on todellinen joululahja [:)]

Vaikka kyllä minäkin puhun koko ajan omasta joululahjastani, vaikka mulla la jo melkein pari viikkoa aiemmin..
 
Takaisin
Top