Lokakuun leuanlouskutukset

Tättärä: Hurjasti voimia ja tsemppiä sinne! Toivon teille vielä monta viikkoa vauvan kanssa yhtenä kappaleena. Hyvä, että tilanne on nyt tiedossa ja sen mukaan pystytään oikein toimimaan. Kaikkea hyvää ja toivottavasti palaat taas tänne meidän joukkoon kun voinniltasi kykenet. [:)]
 
Tsemppiä tättärä! Toivotaan et kaikki menee hyvin ja pikkunen malttas olla masussa vielä tovin.
 
Musta tuntuu, että mun maha on kasvanut tällä viikolla ihan silmissä... tänään on tuntunut, että vatsa kohta räjähtää, kun vauva tuntuu kasvavan niin spurtilla... perjantaina neuvola, jännä nähdä mitä vaaka sanoo, luulen, et painoa tullut nyt enemmän ku aiemmin (jolloin 400-500g/vko).

Rakastelusta... mulla ei oo raskauden aikana ollu suurempia liekkejä, joten on menty enemmän sellasella turvaseksilinjalla kerran viikossa (ettei tämä puoli pääse unohtumaan ja seksuaalisen yhteyden puutteesta koidu ongelmia). Aika hankalaks on tuo touhu mennyt ja oikein etsimällä saa etsiä asentoja, joissa pystyis edes jotenkin olemaan. Viimeks alkoi aika lailla sattua vatsaan joten piti lopettaa lyhyeen ja voi olla että loppuraskaus tältä osin on rauhallista...[8|]
 
ALKUPERÄINEN: Ang1

Ihan loistava espoir! Täällä puhutaan täpöillä seksistä ja sitten tuleekin kommentti pyykistä taasen [:D][:D][:D]'


Repesin[:D]


Siis mikä juttu tää oli??? Edellinen vauvapyykkikommentti oli tullut KOLME tuntia ennen kuin minä siihen vastasin. Mitä oikein yrität sanoa???
 
Niin ja ANG1 jos katsot vähän tarkemmin, niin huomaat että kaikissa kommenteissa lukee oikealla ylhäällä, kenelle ne on vastauksiksi tarkoitettu.

 Lisäksi tietääkseni sinä et ole kukaan määräämään, mitä avoimella keskustelupalstalla kirjoitetaan, vai oletko?
 
Tättärälle täältäkin kovasti tsemppiä, toivottavasti pääset vielä kotiin yhtenä kappaleena...

Seksistä, meillähän ei peittoja ole heiluteltu viimeseen puoleen vuoteen kun muutaman hullun kerran. Multa hävis halut aivan totaalisesti het alkujaan, ja kun jotain on yritetty ni ei se kyl musta tuntunu miltään [8|] Mutta olen silti yrittäny avittaa miestä mäessä, ei se sen vika ole että mamma on (toivottavasti ainakin Vaan) väliaikasesti kylmä lahna. Syyllisyyttä olen kyllä kanssa tuntenu tilanteesta johtuen, kun on tuntunu etten pysty "täyttämään" yhtä parisuhteen perusosaa. Meni mulla jopa välillä siihen pisteeseen että kartoin ihan normi-läheisyyttä (halailua, sohvalla vieretysten köllöttelyä jne) etten antais vääriä signaaleja [&o] Onneks päässy ite paremmin tilanteen herraks, noin niinkun omien ajatusten osalta, ja tosiaan, ei sen miekkosen tartte ihan kokonaan ilman jäädä vaikkei mua halutakaan, onhan sitä muitakin konsteja [;)]

Ja sit niistä pesu-jutuista vielä, mä käytän kaikkeen pyykkiin hajustamatonta pesuainetta herkän ihoni takia, pienetkin jäämät aiheuttaa kutinaa, ja jouduin viel kesällä vaihtaan nestemäiseen aineeseen kun tääl meidän "uudessa kodissa" ei jostain syystä jauhe liuennu kunnolla ja aina oli pesuaine-jämiä vaatteissa.. Olen pessy sekasin vauvan vaatteita omien vaatteiden kanssa, mut jos vaan saanu koko koneellisen pieniä kerralla kasaan ni sit menny pelkiltään vauvan kuteet ilman huuhteluainetta. Omien kans pestes oon kyl käyttäny huuhteluainettakin.
Mutta mulla heräs tämmönen kysymys siin vaihees kun aloin ä-pakkauksen kamoja peseen, et miks ei niitä vaatteita sais kuivata kuivausrummussa????? Mulla tulee loppuun puhtaat vaatteet ja kuivaustila kesken jos joudun kaikki vauvan vaatteet kuivaan telineellä. Voiko ne sit kutistuu niin paljon vai mikä siin on. Ymmärrän kyllä ettei niit toppavaatteita ja makuupusseja kannata sinne rumpuun työntää mut ettei niitä tavan-vaatteitakaan. Ei jummarra... [8|][:)]
 
Tättärä toivotaan että tilanne rauhoittuisi ja ettet joutuisi olemaan koko loppuaikaa sairaalassa ja etenkin toivotaan nyt että se pieni pysyy vielä kasvamassa lämpimässä!!
On todella hienoa että tutkivat ja pitävät huolta, tässä tulee taas vaan mieleen se entinen aika kun ei ollut näin hienoja neuvolapalveluja ja oltiin kotona odottamassa ja synnyttämässä. . . Onneksi ollaan nyt näin pitkällä jo tässä asiassa.

Ja hei Espoir, repesin taas [:D] Jos joku voi vetää överiksi suhtautumisen ja käsittää niin päin mäntyä kuin olla ja voi niin nyt tiedän kuka[:D] Siis TOTTAKAI hienoa että kaikki kirjoittaa tänne, olenko mä sanonut ettei saisi kirjoittaa??? Voi herrajestas sentään kun sanat voi mennä niin väärään aivolohkoon ja ymmärretään siis ihan miten sattuu. Jos joku näyttää hassulta niin eikö sitä saisi kertoa? Mun mielestä se oli vaan niin hauska siihen väliin se teksti mutta jos siitä nyt vedit herneen nenään niin go for it. Sä olet täällä niin monesti ihmisiä loukannut sanoillasi niin olen vaan tyytyväinen jos hermostuit mun sanomasta, hassua vaan että noin vähän riittää ihmisen hermostuttamiseen.. voi kotiväkiparkoja [:D][:D][:D][:D]
 
ALKUPERÄINEN: Ang1

Ja hei Espoir, repesin taas [:D] Jos joku voi vetää överiksi suhtautumisen ja käsittää niin päin mäntyä kuin olla ja voi niin nyt tiedän kuka[:D] Siis TOTTAKAI hienoa että kaikki kirjoittaa tänne, olenko mä sanonut ettei saisi kirjoittaa??? Voi herrajestas sentään kun sanat voi mennä niin väärään aivolohkoon ja ymmärretään siis ihan miten sattuu. Jos joku näyttää hassulta niin eikö sitä saisi kertoa? Mun mielestä se oli vaan niin hauska siihen väliin se teksti mutta jos siitä nyt vedit herneen nenään niin go for it. Sä olet täällä niin monesti ihmisiä loukannut sanoillasi niin olen vaan tyytyväinen jos hermostuit mun sanomasta, hassua vaan että noin vähän riittää ihmisen hermostuttamiseen.. voi kotiväkiparkoja [:D][:D][:D][:D]


Täytyy yhtyä tähän Ang1:sen kommenttiin ihan täysin. Mun mielestä tuossa Ang1:sen aiempi kommentti ei ollut millään tavalla ilkeästi sanottu tai mitään. Hauska välihuomautus vain, HUUMORIA!! Ja oikeasti ihmettelen kovasti jos siitä on tarpeen loukkaantua. Että tsemiä vaan...

On kiva, että täällä on paljon kirjoittajia erilaisista tilanteista. Se luo rikkautta tänne. Tärkeää on kuitenkin muistaa, että tarkoitus täällä on tarjota vertaistukea ja kannustusta toisillemme, kertoa omia kokemuksia jne. Kaikki siis positiiviseen sävyyn. Yleisesti ottaen tämä palsta on minun mielestä toiminut tässä suhteessa erinomaisesti, eli kiitos teille ihanaiset joulukuiset! [:)]
 
No tää on kyllä todellakin huvittavin palsta, jota olen koskaan lukenut! Asiasta ei voi käydä keskustelua ja pääjuttuna on se, että yksi inisee ja toinen komppaa ja lässyttää. Huh, huh - ilmeisesti vauvat saavat vauvoja.

Ja tiettekste, naapurin Masa sanoi, että se ei tykkää raskaana olevista - BYHYYY, nyt mä meen kyllä moneks päiväks nurkkaan nyyhkyttämään! Ja että ihan supistaa, apua!!! - ja välillä tiettekste ihan kipeästikin, voi että! Syntyyköhän tää mun vauva jo nyt, kun eilenkin oli kaks supistusta?? Kiva olis päästä kärpseks kattoon seuraamaan kun viikkotolkulla sairaslomalla olleet sitten ovat tositoimissa ja alkaakin ihan totinen ininä [:D]. Se onkin sitten oksat pois - on se nimittäin synnyttäminen vähän toista kuin raskauden aikaiset nipistykset! Ihan oli Sarasvuon Jari oikeassa kun nimitteli suomalaisia työn vieroksujiksi, jotka ovat saikulla heti, kunhan siihen vain on pieninkin tilaisuus!

Kivahan täällä on roikkua - tää on niinkuin seurais telkkarista realityä uusavuttomista lapsenkasvattajista tai ruoanlaittajista!  Tähänkin viestiin älähtää vain ne muutama, joita tää koskee - harmi vaan että olette täällä suuna päänä ja normaalien kirjoittajien viestit jää ihan
piiloon.
 
kannattais varmaan miettii täältä poistumista jos kerta noin paljon häiritsee kuunnella näiden ihmisten murheita ja huolia.. joillain niitä vaan sattuu olee emmän kun muilla.. täällähän on tarkotuksena saada tukee samassa tilanteessa olevilta.. DAA!!!! [:D]

jos joku haluu kertoo sen peräpukamista tai supistuksista tai ihan mistä vaan niin mun mielestä voi kertoo siitä jos haluu ilman että joku vetää siitä herneitä nenään tai sitten vähättele niitä.. kannattais varmaan miettii ESPOIR01 vaikkapa sitä... mene vaikka mille foorumeille jos meijän seura ei kelpaa..
 
Meni tosi huumoriksi tääkin homma. [&:]

Mun mielestä Ang1n eilinen kommentti oli myös pelkästään hauska. Kurjaa, espoir01, että pystyit sen NOIN väärin käsittämään, mutta se ei ole enää pelkästään kurjaa, vaan myös noloa, että yhtäkkiä paljastatkin itsestäsi noin lapsellisen piirteen, kuin mitä viimeisimmässä viestissäsi. Eihän tohon voi kukaan normaali ihminen enää edes mitään enää vastata, kun taso putosi ei edes teini-, vaan ala-astetasolle. Sääli.

Mikäli sinun kohdalla enää mitään pelastettavissa on, kun itsesi noin nolasit, niin selvennän nyt siltä varalta vielä tuota Ang1n eilistä viestiä. Näin kaikki muut sen ymmärsivät: Esimerkki: Bileissä ihmiset puhuvat ensin pyykinpesusta, kunnes keskustelu kääntyy seksiin, josta puhutaankin innostuneena pitkän aikaa, kunnes joku, joka oli käymässä jossain muualla välillä palaa takaisin ja jatkaa keskenjäänyttä keskustelua pyykinpesusta. Se on tilannekomiikkaa, hyvä ihminen!

Tottakai tällaisessa pötkökeskustelussa kaikki jutut tulevat vain peräjälkeen ja aiheet vaihtuvat tiuhaankin. Se nyt vain oli sellaista arjen huumoria. Enemmän olisin huolissani sellaisten äitien lapsista, jotka eivät sitä ymmärrä.

Hohhoijaa.

Ps. Toivottavasti kukaan ei ala puolustautumaan noita typeriä provokatiivisiä haukkuja vastaan. Täysin turhaa puuhaa.
 
Joo, tää keskustelupalstailu on aina yhtä hauskaa, on sitten kyseessä koira-tai vauvafoorumit, menee joka kerta tappelun puolelle [:)]
 
Mä näin viime yönä niin todellista unta ettei tosikaan[:D] Herätessä meinasin miehelle laittaa viestiä(niinkuin unessa meinasin) vaikka mies nukku vieressä,sekä ihmettelin että missä mun edellisenä päivänä synnyttämä lapsi on[:D] Unessa tuo synnyttäminen oli helppoa kun lapsi vaan tipahti pihalle eikä se tuntunu miltään ja ihmettelin miten poika näytti ihan täysiaikaiselta vaikka synty tosiaan näillä viikoilla mitä nyt on..Kaikkea sitä[:D]
 
Mystis noi on niin hauskoja [:D] Itse olen huomannut kans että unet on saanut täysin uuden uloittuvuuden [:D] Pitäis perustaa ihan oma keskustelu hassuille unille! Luulen että tulisi aika paljon viestejä sinne.
 
Totta[:D] Raskaana näkee kyl mitä ihmeellisimpiä unia joille saa sit aamulla nauraa [:D]
Mies tosiaan heräs siihen kun paniikissa aloin puhelinta etsimään ja kerroin sitten nolona että olin hänelle viestiä laittamassa että tulis vauvaa katsomaan kun se on nyt syntyny[:D]
 
heh.. kiva uni.. [:)] ite näin alkuraskaudessa hirveesti sota unia ja muitaki unia, mutta nyt ne on jotenki loppunu.. johtuu varmaan siitä että heräilen vähän väliä vessaan yöllä nii ei varmaan saa sellasta kunnon unta millään.. on ne kyllä jänniiä juttuja. [:)]
 
Just neuvolassa kysyin että onko normaalia kun mua illalla väsyttää kuitenkin kauheesti,mutta herään jo kolmen neljän aikaan eikä väsytä enää yhtään ja yritän sit väkisin sängyssä maata ja saada unen päästä taas kiinni..Onko muilla mitään samanlaista? Mut siis kuulemma hormoneista johtuvaa ja ihan normaalia..Ärsyttävää tosin[:@] Ja vessassa joutuu yön aikana käymään sellaset reilut viis kertaa[:D]
 
Mä herään myös 3-4 maissa ja käyn vessassa. Sitten ei tulekaan uni heti, vaikka olen noustessa ollut ihan tokkurainen. Puolen tunnin päästä on niin kamala nälkä, että on pakko käydä syömässä päivän ensimmäinen aamiainen. Mutta sen jälkeen sitten nukunkin vielä 3-4 tuntia.

Mä olen myös synnyttänyt jo pari kertaa yöllä. Ekan kerran juoksin jossain maaseudulla pikkukeskonen sylissä ja etsin apua. Päädyin jonnekin luostarin portille. Hehheh. Toisessa unessa vauva syntyi plups vaan ja olin vähän pettynyt, että ai tässäkö tää nyt oli.[:D]

Pari yötä sitten näin tosi väkivaltaisen unen. Kotiini tunkeutui tyyppejä mukanaan kamalia kidutusvälineitä. Niiden aikomukset olivat sellaiset, että tiedossa ei ollut mitään kevyttä kutitusta, vaan sellaisia juttuja, joissa lähtee lopulta henki. Olen aina miettinyt, että jos joku hyökkäisi kimppuun ja uhkaisi, niin pystyisinkö tekemään jotain ällöttävää, siis jotain muuta, kuin lyöminen ja potkiminen. Tossa unessa pystyin. Mulla oli valtava tarve suojella itseäni ja vatsaani ja niinpä painoin peukaloni kynsi edellä erään miehen ohimosta sisään, kun hän ei osannut arvata mun puolustautuvan. Ja naisen silmään ja toiseen ohimoon painoin pitkät ruuvit, jotka sattuivat olemaan mun kädessä. Hyi helvetti! Luulen, että aikaisemmin en olisi edes unessa pystynyt moiseen.
 
Kiitos päivän parhaista nauruista, hyvät palstalaiset! Helpotti heti töistä nuutunutta naista.
Taidankin tästä innostuneena lähteä sekstailemaan pyykkikoneen päälle. Tiedättehän miten se linkous kivasti tärisyttää...
 
Mä olen parina yönä imettänyt mitä ihmeellisimpiä tapauksia, eikä kyseessä ole todellakaan ollut se vauva pelkästään jonka synnytän. (kerran heräsin järkyttyneenä kun imetin unessa koiraani...)

Kerran synnytin kirkossa sellaisen tumman tytön, jolla oli iso naurava suu. Semmoinen espanjalaisen näköinen tapaus. Sen synnytyksen jälkeen puettiin lapsi ja jatkettiin kirkkoherran kanssa niinkuin ei olis mitään tapahtunutkaan ristiäisten suunnittelua. Samassa tapaamisessa oli yhtäkkiä kirkossa iso kokouspöytä jonka ympärillä väkeä ja keskellä iso lappu jossa luki "Gay meeting" muistan ajatelleeni unessa että vau, tämähän on ihanan vapaamielinen kirkko.[:D]

Itse herään myös vähintään neljä kertaa yössä pissalle. Se nyt vielä menee kun nukahdan helposti aina uusiksi.
Mutta se mikä rassaa todella kovasti on se että en saa millään unta. Pyörin aina tunnin tai kaksi ennenkuin saan unta.

Myös herättyä on tullut sellainen kiva oire että vihloo mukavasti kohtua tai kohdunkannattimia. Neukkutäti sanoi että pitäisi tyynyä pitää mahan alla kun nukkuu kyljellään.. mutta helppo pitää kun ei se maha edes ole niin iso että sen alle mitään tyynyä saisi!! [:D]
 
Takaisin
Top