Lokakuun leuanlouskutukset

Zoe, sä olet vielä melkein neljä viikkoa mua jäljessä (mulla viikkoja 31+1), joten ei sulla nyt niin kamalan pieni masu ole. [:)] Kyllä mullekin jotkut sanoo, että aika pieni maha, mutta se on myös paljon vaatteista kiinni. Toisten mielestä se taas on melkoinen möllyrä. Kyllä se tässä kahdessa kuukaudessa ehtii varmaan kasvaa ihan kunnon mittoihin. Välillä se tuntuu itsestäni tosi isolta, ainakin öisin, kun pitäisi kylkeä kääntää, mutta toisinaan päivisin tunnen itseni ihan ketteräksi, enkä aina masua muistakaan.
 
Huh huh... olipahan minunkin sitten pakko se mittanauha kaivaa esiin. [:D] Tulos 112 cm leveimmältä kohdalta, kun lähtö siis ollut jotain 80 cm. Miten ihmeessä se on noin isoksi venähtänyt, vaikka viikkoja mulla on vasta 27+3!

Erehdyin lähtemään markkinoille tänään. Siis matkaa sinne on meiltä about 500 m. No ehdin 10 minuuttia kiertää rauhallisesti kun alkoi aivan järjettömän kipeät supistukset. Siellä keskellä ihmistungosta sitten vaan purin hammasta ja kiemurtelin kun sattui ihan tosisaan, eikä meinannut mennä ohi. Etsin sitten ensimmäisen istumapaikan, mutta eipä meinannut vieläkään rauhoittua. Lähdin kotiin kävelemään. Kävelin sitä 500 m matkaa yli puoli tuntia kun kävely teki niin häijyä. Oli pakko pysähtyä vähän väliä ja sitten taas yrittää eteenpäin. Kotona onneks alkoi helpottaa kun pääsin pitkälleen. Lisäksi tuli inhottava paineen tunne alapäähän... Pelottava kokemus taas. On inhottavaa pelätä pienen puolesta. Vielä ei olis mitään kiirettä syntyä.

Mä olin eilen opiskelemassa synnytyslaulua. Aluksi tuntui ihan älyttömän typerältä, mutta loppujen lopuksi se olikin tosi hyvä juttu. Sillä saa hyvin itsensä rentoutettua ja auttoi jopa vähän päänsärkyynkin. Lisäksi opetettiin hyviä venytyksiä ja muita liikkeitä, jotka ovat eduksi synnytystä ajatellen. Täytyy tässä alkaa hiljalleen noita kokeilemaan.
 
Vatsan koko on kaikilla ihan just se, mikä kuuluukin. Että mua kyllä ainakin raivostuttaa, jos jotku ihan hirveästi päivittelee mahan kokoa. Se on se mikä on ja just hyvä. Ei liian pieni tai liian iso. Toisten kroppaan vauva mahtuu kasvamaan eri tavalla kuin toisten. Varsinkin muilta raskauden kokeneilta naisilta on mun mielestä pöllöä kuulla, että onpa se pieni, miten laskettu aika voi olla jo joulukuussa tms. Tuntuuko oma masu sitten niin paljon isommalta, en tiedä. Ihan hyvät mahat meillä kaikilla on [:)]

Toiselle pikku-meemille nyt malttia masuun, siellä on ihan hyvät oltavat! Paitsi itekin just tänään pölisin pönttöjä mahalle "jos tuntuu siltä, että on pakko kakata sinne veteen, niin kerrot sitten heti, niin äiti lähtee sairaalaan ja pääset tänne puolelle kakalle" [:-] Ei oo kaikki muumit ihan laaksossa tällä äidillä...
 
Moikka kaikki! Mun vatsan ympärys on nyt 105cm, kasvanut sentin viikossa. Tuntuu, että varmaan aika iso pallo tulee... Pikkusiskoni sai toissapäivänä ison pojan (4800kg), ja toivon, ettei mun sisällä ole kehkeytymässä ihan yhtä isoa järkälettä. Tuntuisi ensisynnyttäjälle aika isolle ponnistaa sellainen pihalle. [:D]

Aika tosiaan lentää. Paljon olisi vielä ehdittävä ennen vauvelin tuloa. Nyt yritän ratkoa hoitopöytäasiaa. Että laittaako kylppäriin seinään kiinnitettävä vai hommatako makuuhuoneeseen pöytä. Että onko sillä väliä kummassa on ja onko etua, jos on lähellä vesipistettä... Ja että tarviiko sitteriä vai ei... noi voihan sellasen hommata myöhemminki jos siltä tuntuu... [:)]
 
Pajunkissalle onnittelut, olet saavuttanut ensimmäisen etappini (ja tänään jo ohittanutkin sen)! Minullahan ensimmäinen tavoite on aina tuo kakkosen syntymäaika rv31+1 ja sen yli jokainen päivä on plussaa. Neuvolassa taas alkuraskaudessa sanoin, että eka tavoite on sitten se 31+1 ja sen jälkeen jännätään miten pitkälle päästään, realistinen tavoite saattaisi olla se 37 täyttä viikkoa mitä kahden edellisen kanssa.

Happy73: Siskollesi onnittelut! Ja sitten hieman vauvan koosta ja synnyttämisestä. Asioista paremmin tietävät (isoja vauvoja synnyttäneet) ovat minulle väittäneet, että eipä tuossa synnyttämisessä oikeastaan eroa ole siinä painaako vauva 3,5kg vai 4,5kg. Itse en voi tietää siitä mitään, kun omat ovat olleet: 1:3610g, 2:1730g, 3:3030g ja 4:3100g eli ei yhtään isoa joukossa. Itse sanoisin, että oikeasti pahin oli tuo keskonen, silloin tuli repeämiä, kun se loppu oli niin mahdottoman nopea, viimeksi tuosta kolmikiloisesta ei tarvittu tikkiäkään. Joka tapauksessahan ensisynnyttäjille tehdään se synnytystapa-arvio ja katsotaan, minkä kokoinen lapsukainen olisi tulossa. Asian vierestä taas kerran, muistan hyvin kun kakkonen oli pienimmillään keskolassa (paino laski syntymän jälkeen enemmän kuin laki sallii ja oli jossain vaiheessa 1550g) ja silloin siinä viereisessä kaapissa oli sitten tuollainen 4800g vauva saamassa antibioottihoitoa niitä katsellessa kyllä tuntui aika hurjalta se kokoero.

Vatsan kasvu tosiaan on jokaisella yksilöllistä ja riippuu ruumiinrakenteesta. Minä varmaan olen onnistunut ottamaan hämääviä kuvia, kun niissä tuo vatsa näyttää niin isolta, nimittäin kyllä olen saanut minäkin useampaan otteeseen kuulla ettei uskoisi, että joulukuussa on laskettu aika. Ja luulenpa, että kun tuolla kylillä kuljen takki päällä ja harvemmin nähtyjä tuttuja tulee vastaan niin nuo eivät edes tajua koko raskautta. Kaikilla on ihan hyvät masut, kuten pääskynen sanoi, kyselinpä vain mittoja uteliaisuuttani, kun ihmettelin omiani - tuntuvat niin pieniltä kun ottaa huomioon miten paljon tämä vatsa muuten haittaa olotilaa. Tosin se haitta ei niinkään johdu siitä, että vatsa olisi tiellä vaan siitä, että on noita supisteluja, pistoksia ja vihlomisia.
 
Mua harmittaa nyt näin "jälkikäteen", ettei tullut koko ajan mitattua vatsan kasvua yhdessä kuvien kanssa. Ensi kerralla sitten! [:)] Siis munkin mielestä tälläset asiat on hirveän mielenkiintosia, mutta tympii sellanen tietty sävy mikä joillain on. Esim. töissä saattaa just asiakkailta tulla jotain sellasta inhaa päivittelyä puolin ja toisin: "noin pieni! keväällä varmaan laskettu aika?" tai "eikö sun pitäs olla jo äitiyslomalla?" Teidän kanssa siis on kiva jakaa näitä kokoasioita, kun kaikki täällä tietää lasketun ajan eikä sitä tarvi hämmästellä niin kamalasti [;)]

Niin ja olen myös kuullut, että päänympärysmitta vaikuttaisi enemmän kuin paino. Että jos meidän vauvat painaakin paljon, niin toivottavasti niillä on pienet päät [:D]
 
^juu, ihan samaa olen miettinyt noiden mittojen suhteen. Välillä suorastaan olen tuntenut syyllisyyttä siitä kun laskettu aika on vasta joulukuun lopulla, kun usein luullaan, että olen about viimeisilläni. Täällä noita juttuja on kiva "vertailla" vaikka mä en ainakaan ota sitä sellasena, että kenenkään massu olis sen huonompi/parempi/normaalimpi/epänormaalimpi mittojen perusteella. Tuo on vaan mielenkiintoista. :)

Painonnousu on se, mikä mua henkilökohtaisesti huolettaa. Mulla ei alkuun noussut paino yhtään, ennemmin laski. No nyt mulla on sitten kiri päällä. Paino on useampana viikkona noussut yli kilon viikossa ja viimeksi neuvolassakin kun laskettiin se painonnousu/viikko niin se oli jotain 900 g. Eli käsittääkseni todellakin liikaa. Mä en tajua... mielestäni en syö mitenkään hirveästi tai mitään. Herkkuja syön kerran viikossa ja paljon kasviksia. Silti vaan painoa tulee ihan älyttömästi. Mulla syömishäiriö yrittää kuiskia korvaan tuolta aina välillä... ottaa vähän koville. Silti olen päättänyt pitää kiinni syömisestä. Vauva tarvii sitä ravintoa.
 
Huomenta taasen... Meillä täällä ollaan hiukan sairastuvalla, jännitetään tilannetta, mitä tästä päivästä tulee. Eilen itselläni oli ihan kamala olo, väsytti ja mahakin vaivasi (tyypillisiä supisteluja ja paineen tunnetta...) En sitten tiedä, oliko taustalla kuitenkin jotain muuta kuin raskausperäistä, nimittäin illalla sitten tuo kakkonen oksensi sänkyynsä. Oli nukkunut noin tunnin, kun heräsi siihen, että tuli oksennus ja mies sitä sitten alkoi siivoilemaan, minä olin jo nukkumassa ja heräsin siihen, kun vei poikaa suihkuun ja menin sitten auttelemaan. Vaihdettiin kaikki vuodevaatteet ja patjakin. Onneksi kuitenkin jäi ainakin illalla siihen yhteen kertaan ja sai sitten yön nukuttua (ei ainakaan ole huudellut ja kun katsomassa välillä kävin niin nukkui rauhassa), mutta saa nähdä miten tänään tulee menemään. Toivotaan ettei koko porukka alkaisi oksentelemaan, se on sellaista rumbaa, että niinä hetkinä aina ihmettelee miksi sitä onkaan ison perheen halunnut.

Tuosta vatsan koosta samat sanat kuin meemi ja pääskynenkin sanoivat, se on vain mielenkiintoista huomata, miten erilaisia sitä ollaan vaikka samoilla viikoilla mennään - kaikki hienosti omilla käyrillään. Ja Meemi on ihan oikeassa, päänympäryshän se on mikä eniten siihen synnytyksen helppouteen/vaikeuteen vaikuttaa ja toinen on sitten se synnytyksen kesto, tuon meidän keskosen päänympärys oli alle 30cm ja silti se repi rynnäköllään enemmän kuin hieman rauhallisemmin tullut nelonen, jonka päänympärys oli jotain 37.

Painonnoususta, minulla oli viimeksi tullut liki 800g viikossa, kun kävin neuvolassa ja neuvolatäti vain totesi, että hyvä kun vauva näyttää kasvavan. Minullakin jossain vaiheessa junnasi paino paikallaan ja silloin hieman mietittiin, mikä vikana. Miten Meemillä olikaan lähtöpaino, kun minulle ainakin aina joka kerta on sanottu neuvolassa kaikista tenavista:" Sinulle tuota painoa saa tullakin vähän reilummin."
 
Huhhuh! Kylläpäs te kaikki ootte kirjotelleet viikonloppuna ahkeraan. Puhelin alko tilttaileen, kun yritin sen kautta lukea kuulumisia (sieltä en vielä oo onnistunu mitään kirjottelemaan) tuossa viikonloppuna. Oon kyllä naureskellu jutuille täällä palstoilla [:D]. Ens maanantaina (11.10.) kuulemma saadaan vasta netti, joten siihen asti pitää yrittää jotain pientä kommentoida täältä töistä.

Me siis muutettiin viime keskiviikkona Helsingistä Espooseen. Nyt järjettömän laatikkomeren keskellä olen yrittänyt rauhallisesti jotain saada järjestykseen, että mahtuisi huonekaluja siirtelemään niille kuuluville paikoille ja jostain voisi kävellä jonnekin. Kyllä on ollut NIIN rankka kaksviikkonen takana, että!! Ensin piti hillittömästi pakata vanhassa kodissa, edellisenä viikonloppuna maalattiin uuden asunnon seinät ja siivottiin vähän, ja nyt sit puretaan tavaroita (tai siis minä puran, kun en oikein huoli miehen apua [;)], sotkee vaan kaikki kamat!).

Miestä oon käyttäny vain painavien tavaroiden siirtämiseen ja nostamiseen, mutta ite oon yrittänyt työntämällä ja vetämällä saada kamoja johonkin kuosiin. Selkä on kyllä aivan piipussa siitä kaikesta kumartelusta ja jalkapohjia särkee se jatkuva seisominen, kun ei oikein ole vielä niitä istumapaikkoja, ja lattia on likainen ja sieltä on niin hankala nousta ylös, ettei siellä viitti istua. [:D]

Tänään oon sit taas töissä, jossa mikään ei kiinnosta vähääkään!![:@] Mä haluaisin vaan olla kotona ja järjestää kotia ja keskittyä vauvan tulemiseen. On vielä niin paljon kaikkea mitä pitää tehdä ja järjestää ennen vauvaa. Toivottavasti nyt kaikki menee hyvin, eikä se tämän stressin seurauksena yritä pungertaa itseään ulos etuajassa...[8|]
 
meemi, mullakin tossa yhessä neuvolavälissä tuli just jotain 900g viikossa, nyt viimeksi oli taas siellä puolen kilon tietämissä ja neukkutäti sano, että tuo oli vaan joku kasvupyrähdys. Itsehän tiesin kyllä repsahtaneeni herkkuasioissa... mutta siis älä hätäile! Paljon on yhteensä tullut painoa raskauden aikana? Ei pakko kertoa, jos et halua [:)] Eikös jossain noissa vaun infopläjäyksissä lukenutkin, että painonnousu on suurinta just jossain tossa toisen ja viimeisen kolmanneksen taitteessa? Että kyllä se varmaan sullakin vielä tasottuu, varsinkin kun syöt ihan terveellisesti. Niin ja sanoko se neuvolatäti jotain tosta painonnoususta sulle? Ja sitä paitsi, jos sulla on alkuun laskenutkin paino, niin kyllä nyt saa vähän reilummin tullakin!

Mulla siis vatsanympärys 100cm tällä hetkellä, täällähän siitä olikin puhetta eikä tuolla masukuvissa, minne sen laitoin [:)]

Väsymys alkaa ilmotella olemassaolostaan, onneksi ihan hirveän montaa iltavuoroa ei ole enää jäljellä. Ne on luonnollisesti kaikkein rankimpia. Saatan nimittäin herätä aikasin aamulla, joskus 5-6 välillä enkä saa uudestaan heti unta. Tänään onneksi sitten pienen tv:n katselun jälkeen sain vielä nukuttua 8-11. Nukkumatti vetää sänkyyn lepäilemään ysin aikaan ja uni tulee sitten kymmenen aikaan. Siinä ennen nukahtamista joudun käymään ihan hullun monta kertaa vessassa, mutta onneksi sitten ei välttämättä yöllä tarvi käydä jos ei satu muuten vaan herätä.

Vaunuista soittelin tosiaan perjantaina ja voimunjee. "Tällä viikolla ne on tehtaalta lähetetty, ei oo vielä tullut meille. Luultavasti ensi viikon alussa saadaan ja lähetetään sitten eteenpäin" Hohhoijaa... Neljä viikkoa jo kulunut. En kyllä tilaa tuolta enää mitään. Ei tossa toimituksessa nyt varsinaisesti mitään vikaa oo, ja ilmoittivat kyllä etukäteen viivästymisestä, mutta ärsyttää. Tästä lähin ostan vaan sellasta, minkä saa suoraan kaupasta [:)]

tättärälle toivon, että oli vain jotain pientä ohimenevää raskausvaivaa. Tai sitten ennemmin se oksennustauti kuin käynnistyvä synnytys [:)] Toivottavasti ette koko perhe nyt sairastu!
 
Pääskynen: Ku menis kaupaksi! :D Itsehän en tuota ostaisi jos autoa olisin ettimässä  [&:]
Pajunkissan kanssa oltiinkin jo takista yhteydessä :)

Hui, miun mahanympärys on ihan jäkyttävissä lukemissa, 134cm! Tosin en mikään pienimmässä kunnossa oleva immeinen ole, joten ihmekkös tuo [:D] Mutta ei tuo viimeisen 2kk aikana olekkaan kasvanut kuin n.4..5cm, joten neuvolatäti tais puhua totta siitä, että ylipainoisilla keho sitä mahan kasvamista jossainvälissä alkaa toppuutella.. Jos ei niin.. APUA! [:-] Olo on jo nyt sellanen, että nuo Asta myrskyn kokeneet puutkin on notkeampia ku mie! [:D]

Perjantaina oli ultra ja poju kasvaa tasan käyrien keskellä, painoarviolla 1325g :)
Saatiin taas 4viikon päähän uusi lääkäriaika..
 
Täytyy tosiaan toivoa, että vähän tasoittuisi tuo painonnousu. Mä olin lähtötilanteessa normaalipainoinen, en mitenkään erityisen hoikka kuitenkaan, mutta BMI oli normaalin rajoissa. Nyt painoa on tullut lisää n. 10 kg. Pelkään vaan, että neuvolatäti välttää viimeiseen asti sanomasti mulle mitään painosta kun tietää mun olevan entinen anorektikko. Tuollaisen puheeksi ottaminen syömishäiriöisen kanssa kun vaatii vähän isomman prosessin. Kai se on turvallisempaa, että se paino nousee vähän liikaa, kuin se että lakkaan syömästä kokonaan. Siihen se liian helposti keikahtaa. Mutta ahdistavaa silti.

Mutta voi....[:@] Sain tänään postissa ajan äitiyspolille. Se on ens viikon perjantaina. Ja mulla siis se saikku tämän viikon loppuun. Joudun siis varaamaan taas ajan sille tk-lääkärille, jos se kirjottaisi viikon lisää saikkua. En todellakaan ole siinä kunnossa, että voisin lähteä ens viikolla päiväkotiharjoitteluun. Tilanne on vaan pahentunut supistusten suhteen. Ärsyttää maksaa tk-käyntiä taas. Olis voinut ihan hyvin saman tien kirjoittaa sitä saikkua tarpeeks pitkälle, kun kyllä sen tiesi ihan varmasti jo silloin, että tilanne miksikään viikossa muutu. 
 
noita painoharppauksiakin on...ja jos ne jatkuu, niin silloin taitanee enempi niihin puuttua. 0,5 kg kahdessa viikossa ois kuulemma tavoitteellinen nyt, mullakin oli sen 0,614 kg noussut, yhteensä siis 13,5 kg ja tosiaan eräällä kertaa tullut ihan tolkuttomasti painoa lisää.
Mutta eipä tässä oo enää paljoa jäljellä [;)]
 
Meemi: Kaverilleni sanottiin vain, että ei haittaa, jos tulee painoa, sitä on sitten vain vähän enemmän pudotettavana raskauden jälkeen. Joten ehkä parasta, että lakkaat tässä vaiheessa tuijottamasta lukuja ja rentoudut. Sitten siitä painosta huomautetaan, jos siihen liittyy esimekiksi raskausmyrkytyksen oireita, mutta tuskinpa muuten, kun tuntuu tuo ihan maltilliselta kuitenkin. Kaikki on niin yksilöllistä. Toinen ystäväni (alunperin myös normaalipainoinen) sai raskausaikana 25 kiloa, mutta nyt, kun vauva on 8kk on kaikki jo poissa, vaikka hän on ihan normaalisti vain elellyt ilman mitään treenaamista tms.
 
Mites teillä on?? Tuntuuko tuolla alapäässä erilaiselta seksin harrastaminen nykyään??
Meillä oli miehen kanssa pari viikkoo, ettei tehty mitään ja tänään sitten vähän hommailtiin ja musta tuntu tosi oudolta..vähän niinku mies olis tökkinyt vauvaa päähän, vaikka tiedän, ettei niin ole [:D]
 
no mulla ainaki tuntuu.. ei olla kauheesti harrasteltu mitään tuol sängys koska mua kertakaikkiaan sattuu niin paljon ettei pysty.. onhan se miehen kannalta kurjaa, mutta minkäs teet.. jos illalla jotain harrastelee nii seuraavana päivänä on paikat niin kipeenä ettei kauheesti tee mieli. mistähän lie johtuu.. harmittaa vaa..
 
Kai sitä nyt voi muutakin tehdä, kuin vain "tökkiä". [:D] Nyt viimeistään on hyvä tilaisuus laajentaa käsitystään seksistä.[;)]
 
Mahankoosta menee kyllä ihmisten käsitykset niin ristiin ettei uskoisikaan. Neuvolassa viimeksi mahaana sanottiin siroksi ja siellä alimman käyrän yläpuolella se sfmitta kulkeekin. Ja toiset kysyy, että onhan siellä vain yksi. Taidan olla niin pieni ja lyhyt, että ihmisten on vaikea arvioida kokoa.. onneksi kukaan ei siis kukaan ole halunnut kosketella mahaani. Mies tietysti mutta muut on pysytelly erossa. Olen jo kauhulla odotellut ensimmäisiä käsiä mutta olen säästynyt vielä siltä...

Viikonloppuna jouduin lähtemään yhteispäivystykseen flunssan takia. En kyennyt töihin, joten sairaslomaa oli saatava. Päivystyksen sairaanhoitaja sitten lähetti minut äitipolille tarkastettavaksi viikkojeni takia 31+5. Kiva, että kaikki tarkistettiin huolellisesti vaikka en itse ollut ollenkaan vauvasta huolissani, ei ollut muuta vaivaa kuin flunssa. Äitipolilla sitten todettiinkin kaiken olevan kunnossa, lääkäristäkin kyllä huomasi lievää ärtymystä kun "terveitä" raskauksia pitää tarkastaa. Kun kyselin sairasloman perään niin hänpä ilmoittikin, ettei hän ota kantaa flunssaani. Äitipoli hoiti siis vain raskautta ei äitiä. Siitä sitten tietysti hermostuin niin, että itku tuli (täysin normaali reaktio minulle ilman raskauttakin) ja suuntasin takaisin päivystykseen. Siellä sitten ihmeteltiin tapahtunutta ja kirjoitettiin saamattajäänyt sairasloma. Ei niin mukava kokemus vaikka ymmärränkin että haluavat varmistua, että kaikki on tosiaan kunnossa...
 
Pajunkissalla loistava kommentti! [:D]

Täällä on kans edelleen säästytty vatsantaputtelijoilta. Tänään mukava vanha lääkärisetä sano, että näytän ihan täysaikaselta [:)] toivottavasti tästä kasvetaan vielä reilusti!
 
Mahankoosta sen verran että nyt vasta on mulla alkanut edes näkyä mitään. Tähän asti ei ollut ihmisillä minkäänvaltakunnan käsitystäkään siitä että olen raskaana. Ja nyt kun ovat huomanneet niin ovat olleet todella järkyttyneitä kun olen kertonut että niin mä jään äitiyslomalle kk päästä [:D]
Mulla sf mitta on kuitenkin ollut koko ajan täysin keskikäyrällä.. se ihmetyttää kun tosiaan ei mahaa ole edes huomannut mutta ei ne kai sit mitään toisistaan kerro?? [:)]

Ja sitten seksistä. Mullahan on jatkuvasti ollut ihan koko raskaudenajan viriiliys todella kova. Olen ollut koko ajan valmiina touhuihin, ihan siihen asti että miestä on jo ärsyttänyt [:D] No kun mulla tuo pelko tuli siitä avautumisesta ja kohdunkaulan lyhenemisestä (eikä siis pelko vaan ihan oikeesti on lyhentynyt) otettiin rauhallisemmin ja just tökkimiset jätettiin pois (ei kuitenkaan oltu puutteessa.....) ja nyt sitten kun varmistui että voidaan harrastaa myös sitä ihan normaalia seksiä, ihan lääkärinkin mielipidettä kysyttiin, niin johan tuntui erilaiselta kuin joku pari viikkoa sitten! Ihan oikeesti tuntu niinkuin olisi itse ollut tiukempi tai sitten että miehelle tullut sekä paksuutta että pituutta vielä ennestäänkin lisää! Mutta ei mitään, ihan positiivista vaan ja todella nautinnollista muutosta siis [:D][:D][:D]
Yksi seksuaalinen muutos mistä tää mun koko haluaminen johtuukin on se että mulla on rinnat yhtäkkiä raskauden takia heränneet eloon, jos näin haluaa asian ilmaista.. siis aiemmin mulla ei ollut oikeestaan mitään tuntoa edes nänneissä. Nyt ei tartte kuin vähän niitä huomioida niin olen jo ihan valmiina hommiin.. mulla on tosiaan todella isot rinnat ja oon koko aikuisikäni ajatellut että se tunnottomuus johtuu siitä isoudesta.. en sit tiedä.
Nyt vaan rukoilen että se tunnottomuus ei vaan palaa synnytyksen jälkeen...
 
Takaisin
Top