Lokakuun lahja 2012

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja lucci
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä on ihan sikana porukkaa!! Ei enää meinaa pysyä perässä ollenkaan :-)

Minä tänä aamuna herätessä ajattelin, että no niin nyt taisi alkaa se raskauspahoinvointi ja oikein kunnolla... Iltapäivään kun päästiin ja olo oli koko ajan vain surkeampi, niin tuumasin sitten että eiiii, kyllä tää taitaa kuitenkin ihan vatsatautia olla. Huh! Oltiin lauantaina siskonpojan synttäreillä ja niillä oli ollut pari päivää ennen jotain vatsatautia joten sieltä kai tämä tuli. Oma isänikin oli kuulema eilen sairastunut. Mut joka tapauksessa karsee olo ollut koko päivän, päätä ja lihaksia särkee, väsyttää, oksettaa jne. En oo syönyt oikeestaan mitään koko päivänä. 

Mulle kolahti tänään postiluukusta myös kutsukirje Naistenklinikalle. Eka aika olis vasta 29.3.! Miten ihmeessä sitä jaksaa sinne asti odottaa??? Täällä tuntuu monella olevan noita varhaisultriakin ihan sairaalassa, miksiköhän mulla odotetaan noin kauan? Barbamamakin pääset ultraan Jorviin jo rv7, onnellinen! Pitäisköhän mun yrittää soitella vielä tonne Naistenklinikalle ja kinuta varhaisempaa aikaa jonkun syyn varjolla... Mikähän sellanen syy nyt voisi olla, äidin kärsimättömyys??? :-) Niin siis en oo, LokaQ tosiaan vielä varannut aikaa yksityiselle varhaisultraan. Päätin kuitenkin lopulta jaksaa odottaa. Mut nyt taas kun tuo kirje tuli, niin tuntuu että en kai minä nyt NOIN kauan jaksa... Täällä ei vissiin kellään tosiaan ollut kokemusta noista sydänäänien kuuntelusta vatsanpeitteiden läpi rv9? Silloin mulla olis se neuvola.  

Emilia89 ja joku muukin kyseli, missä vaiheessa kertoa raskaudesta. Minä oon kertonut heti pari päivää plussaamisen jälkeen sellaisille ihmisille, joille voisin ja haluaisin kertoa mahdollisesta keskenmenostakin. Eli käytännössä omalle perheelleni sekä yhdelle ystävälle. Meidän perheessä on totuttu jakamaan kaikki ilot ja surut, joten mulle se ei oo edes vaihtoehto, että salaisin vaikkapa keskenmenon läheisiltä. Sellaisille puolitutuille taas en halua kertoa ainakaan ennen ekaa ultraa, koska sitä selittelyä en sitten jaksaisi jos mahdollisesti jotain menisi raskauden kanssa pieleen. 
 
ihanaa kun meitä on kokoajan vaan enempi! (: minä oon kans niiin mielissään! :D

mä huomaan olevani jotenkin tosi erilainen, ku minulla ei ole mitään tuollaisia mielihaluja, mistä esim. Barbamama kertoi! :D en vedä kaksin käsin suolakurkkuja, appelsiineja tai muutakaan - eikä minulla kyllä ole mitään inhokkejakaan! etenkään sellaisia, joista olisin ennemmin tykännyt! "/ koen olevani jotenki poikkeava? :D
mutta tuohon nälkään minä kyllä samaistun! töissä oli sellainen fiilis, ettei mikään riitä! teki mieli vetää ruokakärrystä vaikka kinkkua ja juustoa paljaaltaan :D kaikki suolainen ois niin nam! tosin grilliruokaa/pizzaa ei tee mieli lainkaan. lasagnea olisin eilen voinut vetää vaikka viis lautasellista putkeen, jugurttia ja leipää voisin kanssa vetää ihan mahottomasti. (; huhhuh, pelottaa astua vaa'alle ekan neukkulan aikaan! :D muutenkin tuota painoa vähän enempi, kuin tavan tallaajalla.

Emilia89, ajattelin pitää suuta hieman supummalla kunnes "riskiraja" on ylitetty! (: mutta omille vanhemmilleni ja parhaimmille ystäville olen kertonut - samalla periaatteella kuten Yumna, eli kertonut olen heille, joille voisin kertoa myös mahdollisesta keskenmenosta.


selkä huutaa hallelujaa, kunhan kotiudun niin sänky kutsuu! (:
 
Moi. Täällä kanssa yksi uusi Lokakuun odottaja ilmoittautuu :).
Laskettuaika ois 9.10, joka "varmistettiin" tänään varhaisultrassa. Tosin sanottiin että voi velä muuttua np:ultrassa, jossa katotaan sitten se todellinen la.
Itsestäni sen verran olen 28 vuotta ja mulla ennestään jo yksi puolivuotias tyttö. Pikkukakkonen siis matkalla maailmaan.
Täällä näköjään tullu jo paljon juttua mitä en jaksa nyt lukea, eli täytyy tulla joskus ihan ajan kanssa lueskelemaan.
 
Täällä myös toivottavasti odotellaan lokakuun vauvaa. Laskurin mukaan la olis 18.10. Pikkukakkonen meille siis tulossa. Esikoinen on nyt 13 kk. Onnellinen ja innoissani olen raskaudesta, mutta nyt jo kytee kamala pelko liittyen tähän raskauteen ja tulevaan synnytykseen. Mulla oli viime raskaus todella vaikea ja niin oli synnytyskin. Viimeksi voin pahoin ja kärsin kroonisesta migreenistä raskauden alusta loppuun asti. Eikä ne muutkaan kivut mitään kivoja olleet. Synnytys oli sitten kaiken huippu, että saapa nähdä nyt sitten. Kovasti toivon, että saisin nyt kokea raskauden, josta voisin nauttia täysillä ja olla rauhallisin mielin. Tänään pitäis neuvolaan soitella. Varmaan hoidetaan tuo äitiysneuvolan eka tarkastus samalla kun esikoinen saa rokotteita tuossa kk päästä. Ihana tunne tietää, että tuolla vatsassa on pieni Mini. <3
 
Mulla tais eilen alkaa kans pahoinvointi. En joutunu oksentamaan kertaakaan, mut lähellä oli. Olin tosi lähellä et sanon pomolle että jos meen oksentamaan niin ei johdu krapulasta eikä mahataudista. Tarkoitus ei ollut kertoa kellekään ennen 12 viikkoa. Yhelle kaverille kerroin kun se rupes tenttaamaan miksen voi ottaa särkylääkettä kun on selkä kipeä.
 
heissulit kaikille
en oo kerenny käymään tääl ku kauheeta kiirettä pitäny. 
käväsin yksityisellä ultrassa mut sillon ei ollu tarpeeks viikkoja kasassa et sydänäänet ois näkyny sieltä...mietin meniskö uuteen vai ei ...
olotila on ollu kohtalainen.lievää pahoinvointia mut äkkiä jotain naamariin ni ohi menee. 
väsymys huikeeta ja hiukka kiukkuakin - lomaa odotellaan maaliskuulla.! :) 
eka neuvola 28.2 ja eka ultra 19.3 jorvissa , raskausviikolla 11 ja risat .
nyt viikkoja siis 6+6. 
rinnat on alkaneet tulla aroiksi myös ja mahassa aina välillä viiltävää kipua ..mut menee hetkessä ohitse, jumppia olen tähän alkuraskauteen höllännyt..ei uskalla ottaa riskiä kauheesti . 
muutamille ystäville ollaan kerrottu mut varmistetaan ultralla et kaikki ok ja sit sukulaiset :) etteivät turhaan hypi riemusta .
barbamama : oot synnyttäny jorvissa 99- missä kuussa?
 
Pakko tunnustaa, että olen hieman katkera teille kaikille, joilla on mielihaluja! Bloggasinkin aiheesta omille sivuilleni aiemmin tänään :) Tekeehän mun mieli erilaisia ruokia, mutta en koe et tää eroais jotenkin mun normaalista olotilasta =D Ehkä parhaiten huomaa et jotain kummaa on meneillään, kun ei makea maistu. Toffeen haju on muuten todella karmiva! Muutenkin mä kaipaan oireita, mut ilmeisesti tässäkään asiassa kaikki ei mee niin kuin elokuvissa.
Ja nyt kun on ruuasta ollu puhetta niin pakko käydä jääkaapilla.. Se siitä mielihaluttomuudesta, jauhelihakastiketta NAM!!
 


lucci kirjoitti:
Varovaisena ilmottaudun lokakuiseksi odottajaksi. Viikkoja kasassa niukat 4+1, joten toivotaan että pieni pysyy matkassa. <3 L.A olisi 7.10.-2012.
Neuvolaan tänään soittelin alavatsakivuista jotka viime viikon kiusasi, mutta kertoivat olevan normaalia kohdun kasvukipuja näin alkuraskaudessa. Muuten raskausoireita aika vähän, vuorotyöt aiheuttavat väsymystä entisestään, tuntuu että uni maistuisi enemmän kuin sallitaan :D
Miehen kanssa todella onnellisia ollaan "ylläristä", ehkäisy heitettii joulun jälkeen pois, mutta en ajatellut sen heti tärppäävän <3 



En mä nyt kyll ymmärrä..
Mullon LA 6.10 ja mulla on menossa RV 6+3 tai jotain 
 
Mä en tajuu- mullon LA 6.10 ja nyt menossa RV 6+3

Kuin toi sun rv on mahollista? Vai mistä oot sen laskenu?
 
Johkuliini : lucci han on kirjottanu tuon jo 30.1 eli pari viikkoa sit :) jos sitä ihmettelit miten voi lucci lla olla 4+ jotain ja sulla nyt 6+3 :)

Onnea taas uusille plussanneille :)

Jotenki tuntuu et aika menee toosi hitaasti ja haluttais et ois viikkoja enemmän kasassa että vois kertoa jo muillekin :D Vaan ei, ku täytyy yrittää malttaa olla vielä hiljaa :) Eilen soittelin neuvola aikaa ja se ois 6.3. Oireita ei kyllä oo vieläkään ilmenny muutakuin tuo väsymys. Mutta eipäs mulla esikoiseltakaan vielä tässä vaiheessa ollut muuta kuin väsy.. Saas nähä alkaako sit parin viikon päästä himottaan appelsiinit ja mansikat, vai mikä on tämä raskauden juttu :D
 
Ahhahahhahahhhaha!!
Niin joo, katos vaan :D Mä oon taas niiiin BLONDI
Kai sitä vois katella vähä tarkemmin.

Mulla on raskausoireita vaikka millä mitalla ja sit viel inhottava juttu, ku lopetin paniikkihäiriö lääkitykseni, jota oon syönyt vuosia- nyt tulee ihan himmeitä "sähköisku" -oloja ja silmät ei pysy perässä ku päätään kääntää.. Liike ikäänkuin jatkuu.. Jotenki koko tasapaino on ihan tiessään ja kävelen kuin kännissä :D

Mulla oli tuossa ihan alkuun tosi vaikee maata masulleen, kun tuntui, että masu on ihan pinkeenä ja turvonnut. Nyt se on helpottanut.
Nyt öisin on kamalaa, kun kääntyy kyljelleen nukkumaan, niin tisseihin sattuu aivan vietävästi. Ne on kasvaneet, on pinkeet ja kipeet. Oon kokoajan väsy ja väsyn ihan pienestä ja itken kokoajan ja raivostun kaikesta.. Ai tätä ihanuutta- ja mies "tykkää"


Mä kans niin ootan, että tulis se 12vkoa täyteen, niin ei tarttis enää peitellä ja keksii esim. juomattomuudelleen tekosyitä jne
Ens vkolla eka neuvola ja mua jänskättää ihan sikana.
Milloin lapsesta näkee, onko se poika vai tyttö?
 

Täälläkin ilmoittautuu yksi odottaja! Tänään sain plussan testiin, ja olo on epätodellinen...ollaan yritettu 1½.-vuotta pikkukakkosta.. Hyvää kannattaa odottaa<3

Toivotaan, että kaikki menee nyt hyvin :) Tarkasta lasketusta ajasta en ole varma, kun en muista millon menkat tammikuussa oli...

Oireena on ollu huono olo jos juo jotain, ja hirvee nälkä.. Mä en syö ikinä aamupalaa, paitsi kun olen raskaana, :D Mahaakin nipistelee aika ajoin:)

Hyvää odotusta muille kanssa odottajille!<3

Meillä siis 1v9kk, oleva poika ennestään.

 
Kai minäkin voisin kirjoitella tänne, vaikka pieni epäilys on takaraivossa että tämä raskaus päättyisi onnellisesti. Esittäydynpähän kuitenki, jos sitä sitte tuleeki jatkettua täällä.

Eli plussasin tuossa viime perjantaina.. Minulla oli viikon kestävää niukkaa ruskeaa vuotoa viikko-pari aikasemmin, mutta kun eivät muuttuneet verisiksi niin aloin epäillä raskautta. En muista koska edelliset kuukautiset alkoivat, pieni aavistus että jouluna. Joten laskettu olisi lokakuun alussa ja viikkoja ehkä 7+. Tämä on 5 raskauteni, ja näistä yksi on päättynyt onnellisesti. Eli minulla on 1vuotias tyttö (s.12.2.2011).

Emme varsinaisesti yrittäneet muttemme myöskään estelleet mahdollista raskautta, olen aina toivonut lapsilleni pientä ikäeroa.

Tämän hetkisiä oireita on ajoittainen huimaus, hengenahdistus, etova olo (jos nälkä pääsee yllättämään), ärtyisyys/itkuisuus ja väsymys. Väsymys voi toki johtua myös tyttömme edelleen jatkuvista yöheräilyistä. 
Tänään on alaselkä vihoitellut, joka taasen on aiheuttanut huolta mahdollisesta keskenmenosta. Tuo viikon kestänyt vuotokin sai minut epäilemään kohdunulkoista tai keskeytynyttä keskenmenoa, mutta neuvolassa meinasivat että on normaalia.
Ensimmäinen neuvola aika olisi ensi keskiviikkona ja ultra-aika osuu tuonne maaliskuun puoleen väliin.
 
Höh, oon edelleen kade kun kaikki muut pääsee ultraan jo paljon aikaisemmin kuin minä! Perhanan Naistenklinikka, oon kyl kuullut monelta taholta että siellä onkin vähän liukuhihnameininki. Lisäksi oon kuullut, että koska siellä hoidetaan niin paljon kaikkia mahdollisia vaikeita raskauksia, niin kaikkea pidetään jotenkin "normaalina". En tiedä pitääkö paikkaansa, mut onhan se nyt vähän eri juttu kun viimeksi mua hoidettiin Vaasassa. Siellä olin varmaan ainoa diabeetikko synnytysosastollakin, eli mua hoidettiin niin huolella. Täällä pääkaupungissa mekin ollaan näköjään ihan taviksia vaan :-)

Täällä vatsatauti jatkunut edelleen tän päivän, onneks ei oo enää oksettanut mut ei oo vielä ruoka kuitenkaan maistunut.  
 
Mun pitää kanssa mennä ultraan tässä heti alkuun. Ei oo ihan varmuutta tuosta raskauden kestosta niin pitää se käydä varmistamassa. Toisaalta kyllä harmittaakin vähän, koska jokainen ultra maksaa sen 27,5 e ja on tosi tiukkaa nyt. Viime raskaudessa ultrattiin lopulta yhteensä lähes 20 kertaa ja se tosiaan alkoi tulla kalliiksi. Onhan se kyllä toisaalta ihana päästä näkemään se pikkuinen ja saada rauha siitä, että kaikki on hyvin. Ekan neuvola-ajan sain 6.3.

Raskausoireista mulla on toistaiseksi päänsärky, väsymys ja vessassa ramppaaminen. Pahoinvointi on tosi lievää ollut vasta. Lähinnä aamupäivällä kuvotti ja piti olla jatkuvasti jotain syömässä. Olin aamulla myös ihan tokkurassa ja oli hiukka vaikee pysyä tuon meidän neidin tahdissa kun se oli ihan täynnä virtaa. :D
 
Huhuu! Tervetuloa taas kaikille uusille! Meitä onkin täällä mahtava joukko!

Ihmeperhe: Synnytin Jorvissa -99 elokuussa 21.pvä. Koskas sä? Tykkäsin Jorvista, taatusti meen uudelleen, kun asutaankin tässä niin vieressä.

Kivaa! Tuolta kuumeiluklubista tulee ainakin yks perässäni tänne Lokakuisiin. Mahtavaa kun tulee plussia!!

Tänään on ollut rankka päivä, niin kauhee väsymys ja pahoinvointi että jouduin perumaan kaikki päivän menot. Onneks Jonathanin kanssa saatiin sentään tehtyä päivittäinen pulkkailulenkki, tosin sinnekin meinasin tuupertua...
 
minäkin tahtoisin kovasti varhaisultraan, mutta minen oikeen tiedä vielä että miten tekis. "/ kuulostavat olevan kovin kovin kalliita, mutta minäkin tahtoisin saada mielenrauhan siitä, onhan masuasukilla kaikki hyvin.. <3 

täällä taas kaikki oireet nostaneet päätään.. tissit kippeet, kuumottaa, palelee, väsyttää ja massua kipristelee. huoh. plus että olen erittäin räjähdysaltis :D voi muru raasua, kun se joutui tuossa tunteroinen sitten tunnepurkauksen kohteeksi.. :D ja minua vaan naurattaa, HUOH :D ei tämä ole kovin helppoa.. 
 
barbamama :
oon synnyttäny tammikuun 2.päivä ..joo ja ehdottomasti meen kans sinne nyt - huippupaikka . 
 
Mä kanssa eilen soittelin neuvolaan ja sain ensimmäisen ajan 6.3. Sieltä sanottiin, että tekee sitten lähetteen vasta ultraan ja ajattelin kans mennä naistenklinikalle.. Kauankohan joudun odottelemaan.. Tänään kyllä juteltiin miehen kanssa, että varhaisultraan voisi mennä! Eli varmaan huomenna sitä varailemaan. Mulla oireita aika vaihtelevasti, eilen oli aamupäivästä tosi huono olo ja jouduin töissä kertomaan raskaudesta. Tänään ei oo huonosta olosta ollut tietoakaan! Tissit on kyllä arat ja ensimmäisen viikon kun tiesin raskaudesta, alavatsaa kiristi ja oli hankala nukkua. Nyt sekin on rauhoittunut ja tänään on oikeestaan ollut oireeton päivä! Ihana kyllä, että meitä on täällä jo näin paljon! Hyvää odotusta kaikille! :)
 
Mua niin harmittaa, kun en ehdi missään välissä lukea ajatuksen kanssa kaikkien kirjoituksia.. sen verran kiireistä tää arki kun käy töissä ja 1½ pyörii jaloissa :)

Mainitsin tuossa aiemmin että mun ainoat raskausoireet on mieletön nälkä ja väsymys, mutta muitten viestejä lukiessani muistin että onhan niitä muitakin.. välillä ahdistaa ihan kummallisesti henkeä, vaikka muistaakseni ekassa raskaudessa se tuli vasta sitten kun maha alkoi kasvaa ja painaa kylkiluita.. ja kahvia ei tee hirveästi mieli, mutta juon väkisin jos väsyttää kamalasti keskellä päivää.. ja rinnat on ollu kipeät melkein siitä asti kun tein testin.. ja kauheeta miten herkäksi sitä on tullu! Ei tarvi olla iso asia niin tämä alkaa pillittää... :D oli se asia sitten iloinen ja ihana asia tai vähän surullisempi... voi voi. Ja pääkin "lahoaa" jo hyvää vauhtia, huono muisti mulla on muutenkin mutta raskausaikana se vaan korostuu. En muista mikä viikonpäivä tai kuukausi on ja kun esim. illalla muistelee aamun tapahtumia niin ne on saattanu pyyhkiytyä ihan täysin pois mielestä, että missä oon tyyliin ollu ja mitä tehnyt. Se on aika pelottavaa... mutta myöhemmin sitten asiat palailee mieleen.

Ekassa raskaudessa me kerrottiin joskus 16. viikon tienoilla meidän lähimmille ihmisille ja joskus 20. viikolla muille. Tällä kertaa en malta odottaa niin pitkään, vaan kerron maaliskuussa kun menen käymään mun vanhempien luona, ne asuu toisessa kaupungissa. Silloin on 12. raskausviikko... en tiedä ehdinkö käydä np-ultrassa sitä ennen, toivottavasti.. mutta jos en saa aikaa ennen reissua niin ei mahda mitään, haluan kuitenkin kertoa asiasta kasvotusten. :) Mutta ei-niin-läheisille ihmisille, kuten työkavereille kerrotaan vasta joskus myöhemmin.. mutta viimeistään kun raskaus alkaa näkyä... :D

Ja apua, mitä tälle nälälle voi tehdä!! Kun se ei edelleenkään syömällä lähde.. max. puoli tuntia syömisen jälkeen maha kurnii niinku ei ois syöny koko päivänä. Kaiken lisäksi nyt on sellainen vaihe että vaan roskaruoka maistuu, kuten pizzat... pelkkä jonkun salaatin ajatteleminenkin ällöttää! Ja salaattijuusto, vaikka ennen se oli mun suurinta herkkua... Muuten kaikki suolanen ja rasvanen vaan kelpais... ei vahingossakaan mikään terveellinen, paitsi klementiinit... Vaikka olin muka "päättänyt" että tällä kertaa mä syön koko raskauden ajan tosi terveellisesti... ja niin mä söinkin ehkä ensimmäisen viikon ajan, kunnes alkoi tää roskaruokien himo... :D Toivotaan että se menee pian ohi.

Ai niin, monella näyttäis olevan varhaisultra... Mäkin haluaisin kovasti mennä, mutta vähän liian kallista mun kukkarolle... :( Ja eihän tässä loppujen lopuksi pitkä aika ole np-ultraankaan... muutama viikko! Ehkä mä kestän siihen asti, kun kestin ekassakin raskaudessa. Ei mua nyt niin paljon pelota kuin silloin... siis että kaikki ei ois kunnossa. Kyllä mä tiedän että sellanen riski on olemassa, tottakai... Mutta osaan ehkä nyt ajatella järkevämmin kuin silloin... Että jos kaikki ei oo kunnossa niin sitten se on niin tarkoitettu. Mutta uskon, toivon ja rukoilen että kaikki on kunnossa <3

 
Takaisin
Top