Lokakuun lörppisketju

Katapultti82. Tsemppiä ja toivottavasti saat huomenna hyviä kuulumisia...
 
Raskaus+yöpissaamiset+yöjuna(hytti jossa ei omaa vessaa)+hytkymiset=ei hyvä, astetta pätkemmät unet ku väh tunnin välein hereille ja piti joka kerta miettiä onko vielä kiire vessaan.. no takas meen kyllä päivä junalla
 
No eipa ne kuulumiset hyvia olleet, keskeytynyt keskenmeno viikolla 6 eli suht heti edellisen ultran jalkeen.. mutta niin ma vahan tietysti arvelinkin, mietin jopa etta oliko se sittenkaan hengissa edes silloin edellisessa ultrassa enaa, mut turha sita nyt on spekuloida, nyt taytyy vaan viikonlopun yli miettia etta mita seuraavaksi tehdaan, ja maanantaina takas sairaalaan..
 
Oi että, surullista Katapultti 82! Ajatuksia ja lämpöä täältä, toivottavasti kaikki kääntyy hyvin vielä. :Heartred
 
Pahoittelut katapultti82 :sad001 :Heartred

Itseä pelottaa niin suuresti myös huominen ar ultra :/ saa nähdä saako nukuttuakaan... pelkään niiin että saan huonoja uutisia...
 
Paljon voimia, Katapultti82, ja iso rutistus! Varmasti ottaa voimille, mutta kaikkien todennäköisyyksien valossa tulevaisuus on valoisa! :Heartred Oman keskenmenon jälkeen lohdutti paljon tieto siitä, miten keskenmenon jälkeen on muutaman kuukauden ajan helpompi tulla raskaaks. Ja PUM, toimi omalla kohalla! Oli myös kiva selailla viis vuotta vanhoja km/lapsettomuuskeskusteluja ja lukea ihmisten tickereitä siinä alla. Melkein kaikille oli syntyny lapsia myöhemmin.
 
Voimia ja jaksamista Katapultti82! :Heartred
 
Mullahan PCOS vaikeuttaa raskautumista omalta osaltaan, tahankin meni 1,5 vuotta, mutta toivotaan toki parasta.. ja jos se seuraava kerta kohdalle osuu niin laukkaan paniikissa ultrassa vsrmaan viikon valein.. *huoh*
 
Katapultti82. Voi ei... :sad001 Pahoittelut keskenmenosta ja paljon voimia.. Hali...
 
Voimia katapultti, tuttu on tunne ja se tyhjyys, aika auttaa :Heartred:Heartred:Heartred Näissä asioissa meillä ei vain ole valtaa yhtään.

Miten looralla sujuu?

Täällä väsymys jatkuu ja kiukkuisuus, hajuetominen on päivittäistä ja tosi inhottavaa, vaikkakin kokoajan onkin nälkä niin ei teekkään sitten mieli mitään ja ja ja... haha. Mies jo tokaisi ettei tuu tästä raskausajasta hällekään helppo, no ei tosiaan, hän kun tekee meillä suurimmanosan ruoista. Sentäs olen jaksanut jo käydä kävelylenkeillä koirien kanssa, hevoset taasen... no ne lomailee varmaan aika pitkään kun ei vain ole energiaa.
Huhhui, appi toi mulle pakuria niin täytys alkaa pilkkomaan ja laittaa kuivumaan :)
 
Täällä kamalia työpäiviä... Tänään oli ja huomenna on 11-20 ja koko päivä jalkojen päällä..Oksettaa välillä tosi paljon mut onneks on hetkii ku ei tee pahaa..

Jaksamisia sinne Etsijä.. :)
 
Sain eilen vihdoin kerrottua pomolle raskaudesta. Kyllä jännitti ihan kamalasti tai oli vaan niin outoa sanoa se etten meinannut saada sanotuksi.

Tää kesto krapula oli syy miks kerroin kuitenkin ja työ tahdin hidastuminen. Harrmittaa kun ei vapaa päivinä voi mitään kivaa lasten kans tehä ite huonossa kunnossa. Odotan jo kovasti että se touhuava minä tulee takaisin.
 
Mää aattelin oottaa ultran asti että kerron pomolle. Tietenki jos tulee jotain akuuttia ni sitte aikasemmin. Toisaalta nyt pitäis laittaa ens listoihin toiveet ja 24.11 olis mulla nla aika. Olis paljon helpompaa jos sen sais vapaaks ni ei tarttis alkaa sumplia mitään erikoisempia. Tai sitte vaan suosiolla siirtää sen. Kuinkahan usein se lääkäri mahtaa olla tuolla paikalla? Oisko muilla tietoa tai ees mutua?
 
Mietin muuten, että olin ehkä superisti hyvä työntekijä edellisessä raskaudessa (kunnes jäin sairaslomalle viimeisen kolmanneksen ajaksi..). En ottanut muistaakseni yhtäkään neuvolakäyntiä työajalle, vaikka nehän saapi hoitaa työajalla..

Työnantajalle ei vissiin tarvii kertoa ennenkö 3kk ennen laskettua aikaa, muistanko oikein? Mulla ei tätä ongelmaa siis ole, mutta noin yleensä. Mulla tämä masu alkaa olla jo niin möllykkä tämän läsän kanssa, etten pysty paljon enää peitteleen. Oottelen ekaa ultraa, sitten julkistan, jos kaikki ok. Siihen asti hymyilen nätisti ja silmät suurina kerron vain lihonneeni hulluna. :smiley-angelic006
 
Muokattu viimeksi:
amanita, nykyisten suositusten mukaan lääkärineuvolat on alkuraskaudessa rv 13-18 ja loppuraskaudessa rv 35-36, sekä tarpeen mukaan jos on ongelmia tai muuten poikkeavaa tai sairauksia jotka vaatii lääkärin arviota. Lääkärineuvolassa ei enää loppuraskaudessa nykyään ole suositeltavaa tutkia kaikilta kohdunsuun tilaa, koska se lisää turhaan infektioriskiä ja myös vastasyntyneen vakavia bakteeri-infektiota. Tuossa vaiheessa on jo muutenkin valmis synnyttämään, ei sitä kohdunnapukkaa tartte ropeloida enää mielenkiinnon vuoksi. :)
 
Mä meinaan ens viikolla kertoa pomolle ja aion jäädä vuodenvaihteessa pois töistä.

Eilen sain dopplerilla kuunneltua pikkusta :Heartred vaikka meinasin että en sitä kapistusta hanki mutta kun halvalla sai hyvän niin kaupat tuli :)
 
Jeejee. Työssäoppiminen loppui tänään ja selvisin kunnialla loppuun päiväkotijaksosta. Ei kyllä varsinaisesti mun paikka, mut ihan kivaa on ollut. Maanantaina taas kuluttamaan koulunpenkkiä

Olin aikasemmin huolissani siitä, et kun mulla on nt-ultra 30.10 ettei mies pääse mukaan, mutta koulutus joka piti olla kuun lopussa siirtyikin hamaan tulevaisuuteen. Onneksi! Ei tarvitse ihmisen yksin mennä ultraan, se on semmonen paikka mihin en itse yksin haluaisi mennä missään nimessä!

Mulla on pahoinvointi alkanut pikkuhiljaa helpottaa, mutta edelleen väsyttää ihan luvattoman paljon. Illalla oon ennen 21 valmis petiin ja sit kiepun aamuyöllä hereillä. Vähän turhauttavaa, mutta toisaalta saa jo aamusta paljon asioita aikaiseksi :wink
 
Jouduin luovuttamaan tänään ja kiskomaan siskolta saadut äitiyshousut jalkaan, voi turvotus sentään!! Viikkoja vasta huomenna 9.. Viimeisen viikon olen ollut aikalailla hameessa, mutta nyt oli sen verran viileä, että halusin housut jalkaan ja ajatuskin omista housuista puistatti. Voi kun nyt on mukava olo kun ei kiristä muutenkin kipeätä vatsaa!
 
Jee, me muutetaan Tampereelle! Tai no, enimmäkseen mää muutan, ku mies lähtee kohta Lappiin kausitöihin ja tulee sitten kuukausi ennen laskettua aikaa. Eka oli suunnitelmissa, että meikäkin muuttas sinne, mutta menee vähän turhan jännäks tän raskauden kanssa. Helpompi olla kotikonnuilla Tampereella, missä asuu perhe ja ystäviä ja on lyhyt matka Helsinkiin, missä asuu lisää perhettä, sukulaisia ja ystäviä. Oon niin ilonen tästä käänteestä ja uudesta kämpästä, joka on kakskyt neliöö nykyistä isompi, oujee. Mies ei vaan o turhan innoissaan siitä, että mun murre palaa varmaan ennalleen, sen kun mielestä alueen murre on suomen kielen hirveimpiä murteita. Lisäks ehdin jo pelotella miestä, että ostan sitten urheiluliikkeestä Tappara-merkkisiä vauvanvaatteita ja -tarvikkeita. Se ei vaan tajua tätä juttua. Pitää tunnustaa väriä (varsinkin ku mun äite ja mummi yrittää tehdä siitä ilvesläisen kummiski)! :grin

Oon myös onnistunu viime aikoina jäljittään suvun kastemekon vuodelta 1939. Kaikki suvun lapset on kastettu siinä. Toivottavasti ei o täynnä koipalleroita. Viimeks on käytetty joku kymmenisen vuotta sitten muistaakseni. Onko muilla toukokuulaisilla tällaisia sukuperinteitä?
 
Mangusti, hassu mies sinulla. Kuulisipa murretta varinais-suomessa niin ei pitäis enää tampereen murretta niin kamalana :wink Itse olen toki puolueellinen kun olen itse hämeestä kotoisin :D Edelleen mun korvaani särähtää täällä päin pätkityt sanat ja tönkkö puheen rytmi ym.

Mun pitäis kerätä motivaatiota lähteä koululle vielä näin illalla. Kiinnostus on nollassa. Mut pakko sinne kai on raahautua.

Mä täällä haaveilen, että aika kuluis nopeemmin ja olis jo ens viikon torstai että pääsis ultraan tsekkaamaan onko tyypillä kaikki hyvin. Nää on ne viikot mulla kun ei oo pahoinvointia ollenkaan ja melkee mitään muitakaan oireita ei ole, et alkaa miettiin onko tuol kyydissä edes ketään. Tai onkohan se kuitenkin mennyt taas kesken niinkuin viimeksikin tai mitä jos siellä on joku ihan hirvee kehityshäiriö jne... Kamalaa kun pää pyörii kierroksilla. Mutta koitan ottaa rennosti vaan.

Ainii, murehdin tuos aikaisemmin, et jos mies ei pääsekkään mukaan ultraan, niin sekin huoli on turha. Miehen koulutus siirtyi hamaan tulevaisuuteen eikä ole ainakaan tässä kuussa.

Ja turvotuksesta.. Voi hyvänenaika! Eilen näytti et olisin ollu jossai puolenvälin paikkeilla kun oli jo aamusta ihan hirvee pullataikinaolo. Koulus ei kukaan kuitenkaan onneks mitään kysellyt :wink Tänään ei ole ollut turvotus ihan niin paha. Onneksi kuitenkin on housuvaihtoehtoja sen verran, ettei oo pakko niitä farkkuja päälle laittaa. Pääsääntöisesti muutenkin viihdyn leggingseissä ja mekoissa/hameissa. Kohta varmaan saa siirtää syrjään kaikki farkut tuolta vaatekaapista. Päätin että ekat äitiyshousut ostan vasta nt-ultran jälkeen jos on tarve. Ettei tuu sitten turhaan ostettua. Olen jo tsuumaillut maitotytön nettikaupasta jaja-housuja jotka näyttää ääri mukavilta ja sopii ihan hyvin tuol koulussakin pidettäviksi :D
 
Takaisin
Top